Повторення та узагальнення вивченого про просте речення.

Про матеріал

Метою уроку є повторити, узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про

просте речення;

-закріплювати вміння правильно характеризувати речення, розпізнавати вивчені синтаксичні одиниці;

-удосконалити уміння зв'язно висловлювати власні думки, аргументувати, зіставляти, робити висновки;

-виховувати повагу до матерів.

Перегляд файлу

Тема: ніщо не вічне, вічні матері. Повторення та узагальнення    

          вивченого про просте  речення.

Мета: повторити, узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про    

         просте речення;

  • закріплювати  вміння правильно характеризувати речення, розпізнавати вивчені синтаксичні одиниці;
  • удосконалити уміння звязно висловлювати власні думки, аргументувати, зіставляти, робити висновки;
  • виховувати повагу до матерів.

Тип уроку: урок- проект (узагальнення і систематизація знань,умінь,навичок).

Обладнання:роздавальний матеріал,учнівські проекти,краєзнавчий матеріал.

Епіграф уроку:                   Віддай усе,що взяв,і освятись.

                                                Ще більше,ніж узяв,зумій віддати.

                                               Стоїть на видноколі світла мати –

                                                У неї вчись!

                                                                                       Б.Олійник

 Хід уроку

І.Організаційно- мотиваційний етап уроку

Слово вчителя

         Людині,чия любов не знає меж,чиїми грудьми вигодувано цілий світ,хто найбільше нас любить – мамі – присвячуємо сьогодні наш урок.

 Кожна мати прагне дати своїй дитині все найкраще,хоче щоб її кровиночка росла чесною,доброю,працьовитою,мудрою.І тому почнемо ми сьогодні урок із стародавньої мудрості.

                                            Мудрість Сократа

                             (вчитель розповідає на фоні легкої музики)

Діти,все те,що ми будемо робити сьогодні на уроці буде і необхідним ,і добрим,і правдивим.Необхідними тому,що ми повинні повторити весь вивчений матеріал про просте речення,елементи ускладнення простого речення;добрим і правдивим тому,що про своїх матерів ми по -іншому просто не скажемо.

ІІ.Актуалізація опорних знань

1.Мовна розминка.Експрес-опитування.

- Що означає слово ‘’експрес?’’(швидкий поїзд,який рухається без зупинок)

Отже,ви повинні відповідати швидко і чітко.Я зачитую початок речення ,а ви повинні  його продовжити .

1.Просте речення має…

2.Двоскладним називається речення…

3.Речення,в яких пропущений один або кілька членів і їх можна відновити називаються…

4.Односкладне речення з одним головним членом – підметом…

5.Відокремлюються лише…

6.Слово або словосполучення в реченні,що називає особу або предмет це…

7.Виражають впевненість,невпевненість,порядок викладу думок…

8.Якщо узагальнююче слово стоїть після однорідних членів речення,то перед ним ставимо…

                                   (Обмін зошитами,самоперевірка)

За кожну правильну відповідь 0,5 бала

  •       Хто одержав 4 бали?

До оцінки,яку ви одержали за мовну розминку  ,протягом уроку будете додавати  зароблені вами бали за наступні завдання .Кінцева сума і  буде оцінкою за урок.

ІІІ.Узагальнення та систематизація  вивченого

 

1.Слово вчителя.

  Колискова пісня…Під спів маминої колискової виростають майбутні поети і композитори,хлібороби і захисники рідної землі,космонавти і вчені,і просто мудрі і працьовиті люди.І наступний етап нашого уроку має назву:

Великі дороги в широкий світ завжди починаються від материної пісні, співаної над колискою.

Завдання: в поданому реченні визначити:

                    1 ряд –  частини мови;

                    2 ряд – підкреслити всі члени речення;

                    3 ряд – записати повну характеристику речення.

За правильну відповідь ставлять 1 бал.

  • Ми згадали про дієприкметниковий зворот.Чим ще можуть бути ускладнені прості речення?(Учні перераховують )

2.Слово вчителя

 На світі добрих слів живе чимало,

Та всіх добріше і ніжніш одне:

Із двох складів, простеньке слово  - мама!

Й немає слів рідніших,ніж оце.

Наступний етап нашого уроку звучить так:

Найсвятіша,наймиліша ,зіронько моя.

  • Про що зараз ми будемо говорити?

                 (Однорідні члени речення та звертання)

Завдання: з поданого тексту(додаток №1) виписати:

                  1 ряд –речення з однорідними головними членами;

                    2 ряд –речення з однорідними другорядними реченнями;

                   3 ряд – 1 варіант – записати поширені звертання до матері;

                               2 варіант – записати непоширені звертання до матері.

(Робота в парах)  1бал

3.Слово вчителя.

          Хоча б яку ти вибрав із доріг ,

         Хоча б якими ти пішов шляхами,

         Та через терни горя і зневір

         Ти повертаєшся до мами.

                                                                 Спіши до неї крізь літа,

                                                                Шануй,люби,не дай тужити,

                                                               Бо лиш вона – і рідна,і свята

                                                              З тобою вічно буде жити.

 

 Вертаючи з віддалених країв,цілуймо руки наших матерів.

Таку назву має наступний етап нашого уроку.

  • Що це за речення? Чим воно ускладнене?

А зараз працюємо за варіантами.

1варіант – з двох простих речень утворити одне ускладнене.(додаток №2)

2 варіант – вправа 38,виписати речення,в яких неправильний порядок слів.

(2 учні біля дошки виписують двоскладні і односкладні речення) 1бал

                         4.         Хвилинка відпочинку.

А зараз просто послухаймо поезію Геращенка

 

                     Матері

 

Пірнаю в глибини, як в пам'ять життя

І згадую руки матусині милі,

Бо мама найвищі святі почуття,

Яких вже ніхто замінити не в силі.

 

Життя перед нею схиляє чоло,

Вона передчасно сивіє.

Матуся це тепле чарівне крило,

Що в холод шалений зігріє.

 

Дарує дитині літа молоді,

Черпає від нього собі насолоду,

Бо мама незрадна в добрі і в біді,

Продовження нашого щастя і роду.

 

5.Слово вчителя

Слова подяки,матінко моя,читай в газеті ‘’Вісник школяра’’- наступний етап нашого уроку.

Більшість учнів нашого класу є учасниками проекту ‘’Вісник школяра’’.Це наша шкільна газета.Зараз ми готуємо випуск,присвячений Дню матері.Дома ви повинні були підготувати три рубрики газети.Я прошу редактора Боднарчук Анну – розповісти,як вона розподілила обов’язки по підготовці випуску газети.

(розповідь учениці)

  • Служба опитувань збирала інформацію про матерів -героїнь нашого села;
  • Служба досліджень підбирала прислів’я,приказки та вислови відомих людей про маму.
  • Творча група готувала літературну сторінку.(Боднарчук Анна зачитує власну поезію,присвячену матері)

 (Перевірка домашнього завдання,учні зачитують свої роботи,одночасно виконуючи розбір простих речень)                                                                 3бали

  •  

6.Я мислю,я творю – я існую.

Творчості прекрасна мить.

Завдання:Скласти твір-мініатюру на тему ‘’Благословенне слово – мати!’’

Робота в групах

І група – вживаючи тільки односкладні називні речення;

ІІ група – вживаючи односкладні речення з головним членом присудком;

ІІІ група – скласти сенкан.  

Керівники груп оцінюють роботу своїх однокласників                                    (2бали)

ІV.Оцінювання

(Учні підраховують зароблені бали,вчитель коментує)

V.Домашнє завдання і підсумок уроку.

Слово вчителя

Мені хочеться,щоб сьогоднішній урок не залишив вас байдужими,а змусив замислитися,чи все ви робите для того,щоб ваші матусі спокійно працювали і відпочивали.Бажаю,щоб цей урок спонукав вас стати ще чуйнішими,уважнішими до ваших матерів.Вдома пропоную ,користуючись мовним матеріалом нашого уроку,написати твір-роздум про своїх матусь.Нехай ваше серце складе ніжне,тепле слово про найдорожчу людину.

 

Цінуйте,діти,ваших матерів,

Щоб на краю останньої розлуки

Пекучий стид сердець не спопелив.

 Ідіть і їдьте,поки є до кого,

І шліть листи з далекої путі.

І поклоніться,діти,перед Богом,

Що матері не скривдите в житті.

 

 

 

Додаток №1

За тобою завше будуть мандрувати

Очі материнські і білява хата.

І якщо впадеш ти на чужому полі ,

Прийдуть з України верби і тополі.

Мати – символ усього найкращого,найдобрішого,найсвятішого.Вона завжди зрозуміє свою дитину,подасть руку допомоги,розділить і радість ,і смуток.Лагідний материн наспів засіває дитячу душу любов’ю до людей,до природи,до всього живого.

Пройдуть роки.І защебече ,заговорить,заплаче  мамина пісня у ваших серцях.

 

Додаток №2

1.Мати живе заради дітей.Вона радіє за їхні успіхи і переживає разом з ними невдачі.

2.Ми повинні берегти наших матерів.Завжди піклуватися та оберігати їх.

3.Матері моляться за нас.Їхні молитви оберігають нас від усіх життєвих незгод.

 

  •  
docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку