Матеріал тестових завдань різнорівневий. Його головна мета - перевірити знання і рівень сформованості вмінь, набутих під час опрацювання розділу “Прикметник". Цей матеріал можна використовувати і як самостійну роботу - підсумок з вивчення певних тем прикметника.
І варіант
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння:
а)смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;
б)білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;
в)мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.
2..Вкажіть рядок, у якому всі прикметники відносні:
а)чорний, золотий, залізний, весняний;
б)зимовий, німецький, дерев’яний, м’ясний;
в) сліпий, срібний. Український, зимовий.
3.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники належать до м’якої групи:
а)працьовитий, давній, чесний;
б)середній, синій, майбутній;
в)міський, ближчий, сторонній.
4.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники, які мають повну нестягнену форму:
а)червоний, світлая, синєє, золотії;
б)довгії,зелен, ясна, дрібен;
в)високеє, низький, жовтая, добра.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
5. Утворити ступені порівняння прикметників поганий, гречаний.
6. Від поданих іменників утворити прикметники :
Студент, Запоріжжя, Буг, товариш, казах, Рига.
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
7. Утворити від слів дорога, мова прикметники всіма можливими способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.
8. Записати прикметники, знявши риску.
Залізо/бетонний, чорно/земний, військово/повітряний, темно/ зелений,
південно/український, легко/крилий, жовто/гарячий.
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
9. Увести в речення слово молоді так, щоб в одному воно було іменником, а в другому — прикметником.
10. Зробити синтаксичний розбір речення та морфологічний розбір виділеного прикметника
Широченний простір дніпровської повені розкривається перед очима
(В. Собко).
ІІ – варіант
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1. Укажіть ряд, в якому кожний прикметник має форму найвищого ступеня порівняння:
а) найпрозоріший кришталь, чистіший посуд;
б) найгарячіше джерело, надзвичайно цікаві спостереження;
в) найшвидший поїзд, найбільш глибока западина.
2.Укажіть ряд географічних назв, від яких можна утворити прикметник, що закінчується на -ський:
а) (Кагарлик) район, (Збараж) школа, (Прага) газета;
б) (Бахмач) завод, (Рига) філармонія, (Волга) берег;
в) (Карпати) регіон, (Чернігів) область, (Красноград) район.
3.Прикметники соснові, ялинові, яскраві :
а) твердої групи; б) м'якої групи; в) мішаної групи.
4. Знайти рядок прикметників, у відмінкових формах яких допущені помилки.
а) На ріднім, на давньому, на яснолицьому;
б) життьовий, тіньовий, замшевий;
в) помаранчевий, ясеновий, дощовий;
г) кварцевий, гайєвий, почуттєвий.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
5. Утворити ступені порівняння прикметників гарний, безхмарний .
6. Від поданих іменників утворити прикметники :
Козак, Волга, Прилуки, журналіст, узбек.
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
7.Утворити від слів пісня, сніг прикметники всіма можливими способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.
8. Записати прикметники, знявши риску.
Водо/плавний, біло/крилий, яскраво/жовтий, п'яти/поверховий,
червоно/гарячий, західно/європейський, м'ясо/молочний.
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
9.. Увести в речення слово худорлявий так, щоб в одному реченні воно було іменником, а в другому — прикметником.
10. Зробити синтаксичний розбір речення та морфологічний розбір виділеного прикметника
І ліс, і моріжок мені здавались чарівними.
ІІІ - варіант
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
1.Укажіть ряд якісних прикметників:
а) легкий, зелений, довгий;
б) чистий, гучний, швидкий;
в) місцевий, лісовий, квітковий.
2. Укажіть словосполучення, в якому відносний прикметник вжито у значенні якісного:
а) малиновий сік; б) барвінкові очі; в) кам'яна стіна.
3. Прикметники високі, глибокі, далекі :
а) твердої групи; б) м'якої групи; в) мішаної групи.
4. Укажіть ряд прикметників, які пишуться через дефіс:
а) (темно)червоний, (північно)східний, (сільсько)господарський;
б) (тьмяно)жовтий, (шахово)шашковий, (хіміко)біологічний;
в) (південно)західний, (кисло)солодкий, (лісо)степовий.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
5. Утворити вищий і найвищий ступені порівняння від прикметників ніжний, низький.
6. Від поданих іменників утворити прикметники :
Татарин, Острог, батько, будинок, словак
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
7.Утворити від слів учень, бій прикметники всіма можливими способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.
8. Записати прикметники, знявши риску.
Блідо/рожевий, вибірково/вимірювальний військово/авіаційний; військово/зобов'язаний, геолого/розвідувальний, жовто/гарячий; водо/відливний, електро/хімічний.
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
9.. Увести в речення слово рівне так, щоб в одному реченні воно було іменником, а в другому — прикметником.
10. Зробити синтаксичний розбір речення та морфологічний розбір виділеного прикметника
Сідає Чіпка коло землянки, виймає черствий хліб з торбини, починає снідати. (Панас Мирний.)