Тест - контроль з теми "Прикметник"

Про матеріал

Матеріал тестових завдань різнорівневий. Його головна мета - перевірити знання і рівень сформованості вмінь, набутих під час опрацювання розділу “Прикметник". Цей матеріал можна використовувати і як самостійну роботу - підсумок з вивчення певних тем прикметника.

Перегляд файлу

І варіант

 ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ

1.Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння:

а)смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;

б)білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;

в)мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.

2..Вкажіть рядок, у якому всі прикметники відносні:

а)чорний, золотий, залізний, весняний;

б)зимовий, німецький, дерев’яний, м’ясний;

в) сліпий, срібний. Український, зимовий.

3.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники належать до м’якої групи:

а)працьовитий, давній, чесний;

б)середній, синій, майбутній;

в)міський, ближчий, сторонній.

4.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники, які мають повну нестягнену форму:

а)червоний, світлая, синєє, золотії;

б)довгії,зелен, ясна, дрібен;

в)високеє, низький, жовтая, добра.

 СЕРЕДНІЙ  РІВЕНЬ

5.      Утворити ступені порівняння прикметників    поганий,    гречаний.

6.      Від поданих іменників утворити прикметники :

          Студент, Запоріжжя, Буг, товариш, казах, Рига.

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ

7. Утворити від слів дорога, мова   прикметники всіма можливими способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.

8.      Записати прикметники, знявши риску.

   Залізо/бетонний, чорно/земний, військово/повітряний, темно/ зелений,

    південно/український, легко/крилий, жовто/гарячий.

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

9. Увести в речення слово молоді так, щоб в одному воно було іменником, а в другому — прикметником.

10.  Зробити синтаксичний розбір речення та морфологічний розбір виділеного прикметника

Широченний  простір  дніпровської  повені  розкривається  перед очима

(В. Собко).

 

 

 

 

 

 

ІІ – варіант

ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ

1. Укажіть ряд, в якому кожний прикметник має форму найвищого ступеня порівняння:

а) найпрозоріший кришталь, чистіший посуд;

б) найгарячіше джерело, надзвичайно цікаві спостереження;

в) найшвидший поїзд, найбільш глибока западина.

 2.Укажіть ряд географічних назв, від яких можна утворити прикметник, що закінчується на -ський:

а) (Кагарлик) район, (Збараж) школа, (Прага) газета;

б) (Бахмач) завод, (Рига) філармонія, (Волга) берег;

в) (Карпати) регіон, (Чернігів) область, (Красноград) район.

 3.Прикметники    соснові,   ялинові,    яскраві   :              

    а) твердої групи;        б) м'якої групи;     в) мішаної групи.

4.  Знайти рядок прикметників, у відмінкових формах яких допущені помилки.

а) На ріднім, на давньому, на яснолицьому;
б) життьовий, тіньовий, замшевий;
в) помаранчевий, ясеновий, дощовий;
г) кварцевий, гайєвий, почуттєвий.

 СЕРЕДНІЙ  РІВЕНЬ

5.   Утворити ступені порівняння прикметників   гарний, безхмарний .

6.      Від поданих іменників утворити прикметники :

Козак,    Волга,    Прилуки,    журналіст,    узбек.

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ

7.Утворити від слів  пісня, сніг  прикметники всіма можливими способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.

8.  Записати прикметники, знявши риску.

    Водо/плавний,     біло/крилий,     яскраво/жовтий,    п'яти/поверховий,

  червоно/гарячий,        західно/європейський,           м'ясо/молочний.

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

9.. Увести в речення слово  худорлявий  так, щоб в одному реченні воно було іменником, а в другому — прикметником.

10. Зробити синтаксичний розбір речення та морфологічний розбір виділеного прикметника

 І ліс, і моріжок мені здавались чарівними.

 

 

 

 

ІІІ - варіант

ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ

1.Укажіть ряд якісних прикметників:

а) легкий, зелений, довгий;

б) чистий, гучний, швидкий;

в) місцевий, лісовий, квітковий.

2. Укажіть словосполучення, в якому відносний прикметник вжито у значенні якісного:
а) малиновий сік; б) барвінкові очі; в) кам'яна стіна.

3.      Прикметники   високі, глибокі, далекі  :               

       а) твердої групи;         б) м'якої групи;             в) мішаної групи.

4. Укажіть ряд прикметників, які пишуться через дефіс:

а) (темно)червоний, (північно)східний, (сільсько)господарський;

б) (тьмяно)жовтий, (шахово)шашковий, (хіміко)біологічний;

в) (південно)західний, (кисло)солодкий, (лісо)степовий.

 СЕРЕДНІЙ  РІВЕНЬ

5. Утворити вищий і найвищий ступені порівняння від прикметників ніжний, низький.

6.      Від поданих іменників утворити прикметники :

Татарин,   Острог,    батько,     будинок, словак

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ

7.Утворити від слів  учень, бій  прикметники всіма можливими способами. Розібрати новоутворені слова за будовою.

8.  Записати прикметники, знявши риску.

Блідо/рожевий,    вибірково/вимірювальний військово/авіаційний;      військово/зобов'язаний,    геолого/розвідувальний, жовто/гарячий;  водо/відливний, електро/хімічний.
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

9.. Увести в речення слово  рівне  так, щоб в одному реченні воно було іменником, а в другому — прикметником.

10. Зробити синтаксичний розбір речення та морфологічний розбір виділеного прикметника

Сідає Чіпка коло землянки, виймає черствий хліб з торбини, починає снідати. (Панас Мирний.)

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
3287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку