Урок " Узагальнення вивченого про сполучник"

Про матеріал
Урок узагальнення та закріплення знань з української мови в 7 класі з використанням інноваційних технологій, який має на меті повторити відомості про сполучник як частину мови
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення вивченого про сполучник

Мета: узагальнити і закріпити знання учнів про сполучник, вміння відрізняти сполучник від самостійних  частин мови, вдосконалювати навички правильно вживати розділові знаки при сполучниках, розвивати логічне й творче мислення учнів, виховувати культуру усного й писемного мовлення.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання : картки

Хід уроку

1. Організаційний момент.

2. Мотивація навчальної діяльності.

На безмежних просторах планети Українська мова процвітала велика й багата країна Морфологія. Різні мешканці населяли її. Багаті й знатні утворили групу Самостійні Частини Мови. Кожна із цих частин мови пишалася собою й у спілкуванні будь з ким підкреслювала при нагоді свою значущість.

Скромні й сором’язливі теж об’єднались у групу – Службові Частини Мови. І тільки Вигук не захотів пристати до жодної з груп, аби не втратити своєї волі. Він стоїть осторонь, спостерігає за діями Самостійних і Службових частин мови і то жахається їх дій, скрикуючи: «Ой лишенько!», то співчутливо зітхає: «Ох», або ж захоплюється: «Овва!».

А з якою гордістю він виконував роль мудрого вихователя, навчаючи всіх добрих, привітних слів: «Добрий день! До побачення! На добраніч! Пробачте! Будь ласка! Дякую!».

І всі, навіть самозакохані, приймали цю науку молодого Вигуку.

Нелегко жилось у цій країні Морфології. Щоб завоювати своє місце під сонцем, треба було не сидіти склавши рук, а діяти. Тут проводились різні змагання, конкурси, подорожі, екскурсії, і кожна частина мови мала довести, чого вона варта.

Настав день свята Сполучника. Прийменник і частка вирішили піти разом на цю урочистість. Ідуть вони зеленою , квітучою стежкою, аж раптом чують, що за кущем хтось плаче. Підійшли та побачили маленького, тоненького сполучника І.

  • Що сталося, Маля? – запитав Прийменник. – Чого так плачеш? Ти, мабуть, загубився?
  • Як же мені не плакати? Усі великі, значущі, а я такий маленький і весь вік маю комусь слугувати. Я бідний, нещасний, один - однісінький у цій великій країні. Нікому мене захистити, нікому приголубити.
  • Неправда це! – категорично заявила Частка. – Так, ти маленький, але не самотній, у тебе багато братів, а всі ви велика родина, яка має своє імя Сполучник. А значення ваше дуже важливе, бо ви виконуєте благородну місію – всіх сполучати, тобто об’єднувати , а без вас усі б пересварились, не було б дружби між частинами мови, і жити було б нецікаво. Тож ти повинен цим пишатися. А сьогодні свято вашої родини, куди ми і йдемо. Ходімо з нами, ти зустрінеш своїх рідних братів і дізнаєшся про них багато цікавого.
  • Отже, діти, ми повинні довести маленькому Сполучнику, яка його роль в країні Морфології.

3. Систематизація та повторення вивченого про сполучник.

Клас об’єднується в 2 команди.

І тур

Поділити сполучники за значенням – сурядності та підрядності.

Або, чи, коли, бо, тому що, як, а, зате, однак, аби, неначе, нібито, але, та, поки.

ІІ тур

Гра «Четвертий зайвий».

На дошці групи слів записані у 2 колонки. По одному з членів команд виходять і підкреслюють зайве слово.

  1. Біля, а, проте, хоч.
  2. Та, немов, бо, за.
  3. Ніби, посеред, якщо, й.
  4. Якби, поза, тому що, мов.

 

  1.               По, щоб, і, як.
  2.               Від, аби, або, чи-чи.
  3.               Попід, зате, наче, бо.
  4.               Притому, але, як, з-під.

ІІІ тур

Допиши прислів’я, починаючи сполучником.

1 команда

  • Треба нахилитися, … .
  • Не кажи «гоп», … .
  • Сім раз одмір, … .
  • Вчення світ, … .
  • Не плюй у криницю, … .

2 команда

  • Спочатку подумай, … .
  • Порожня бочка гучить, … .
  • Рання пташка росу п’є, … .
  • Хвалилася кобила, … .
  • Зимою деньок, … .

IV тур

Гра «Хто я такий»

Два учні за картками виконують розбір за членами речення. Після розбору пояснюють роль сполучника.

  1. І повітря ллється тут незаймане і дике, і поїть, і п’янчить, і веселить мене.
  2. Тихо погойдувались фіалково – сині дзвоники і повертали свої глибокі чашечки до легенького вітерцю.

V тур

« Коректор». Виправити помилки.

І рости і діяти нам треба так щоб аж гриміло з краю в край. Любіть Україну як сонце любіть як вітер як трави як води.

VІ тур

« Поліглот». Перекласти українською мовою.

Солнце светит, но не греет. Я жил бы дважды и умер бы дважды, если нам две жизни было дано.

4. Підсумок уроку.

- Щоб ви сказали маленькому Сполучнику із країни Морфології?

Оголошення результатів. Нагородження.

5. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
11 січня 2020
Переглядів
978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку