Українська мова “Повторення вивченого у 1-4 класах. Звуко-буквений аналіз слів”
Номер слайду 2
Книга – одне з найбільших чудес, яке створила людина. З тих пір, як люди навчилися писати, свою мудрість вони довірили книгам. Книги відкривають нам світ, допомагають уявити минуле, дають можливість зазирнути в майбутнє. Вступ до теми уроку
Номер слайду 3
Вислови про книгу Хто полюбить книгу,той далеко піде у своєму розвитку. Книга рятує душу від здерев’яніння. Тарас Шевченко Люди перестають мислити, коли перестають читати. Дені Дідро Книга – це духовний заповіт одного покоління іншому, порада старця юнакові, який починає жити. О. Герцен Книги – це пам’ять, а без пам’яті прожити не можна. В. Брюсов
Номер слайду 4
Прислів’я Великі знання починаються з малої книги. Книга – джерело знань. Книжка – маленьке віконце, а через нього весь світ видно. Людина без книги як риба без води. Хочеш пізнати світ – читай книжки. Золото добувають із землі , а знання - з книжок. Запиши в зошит один вислів та одне прислів’я, які тобі найбільше сподобалися.
Номер слайду 5
Звукові транскрипції Люди - [л’у д и] 4б., 4зв. Свою - [с в о й у] 4б., 5зв. В’юн - [в й у н] 3б., 4 зв. Ательє - [а т е л’ й е] 6б., 6зв. Юнакові - [й у н а к о в’ і] 7б., 8 зв.. Пригадай : букви я, ю, є після приголосного позначають 1 звук: я [а], ю [у] є [е]. Пригадай : букви я, ю, є позначають 2 звука: я [й а], ю [й у] є [й е]: 1. Після голосного. 2. На початку слова. 3. Після апострофа. 4. Після м’якого знака (ь) Виконай звукові транскрипції слів: Юлія Мільярд Єдиний П’ятниця
Номер слайду 6
Звукові транскрипції Виїзд - [в и й і з д] 5б., 6 зв. Їжак - [й і ж а к] 4б., 5 зв. Щастя - [ш ч а с т’ а] 5б., 6 зв. Плеще - [п л е ш ч е] 5б., 6 зв. Пригадай : букви ї, щ завжди позначають 2 звука: ї [й і], щ [ш ч] Лялька[л’а л’ к а] 6б., 5 зв. Пригадай : буква знак м’якшення (ь) жодного звука не позначає, а служить для пом’якшення попереднього приголосного Виконай звукові транскрипції слів: Пір’їна Щедрий Дощик Їдкий
Номер слайду 7
Звукові транскрипції Джерело- [дж е р е л о] 7б., 6зв. Кукурудза - [к у к у р у дз а] 9б., 8зв. Ґедзь - [ґ е дз’] 5б., 3зв. Пригадай : буквосполучення дж, дз – позначають 1 звук. ∩ ∩ ∩ Знання - [з н а н’: а] 6б., 5зв. Гілля - [г’ і л’: а] 5б., 4зв. Пригадай : дві однакові літери позначають 1 подовжений звук Виконай звукові транскрипції слів: Бадилля Дзеркало, Твердження
Номер слайду 8
Звукові транскрипції Гнеться - [г н е ц’:а] 7б., 5 зв. Вчаться - [в ч а ц’:а] 7б., 5 зв. Гніваєшся - [г н’і в а й е с’:а ] 9б., 9 зв. Пригадай : у дієсловах 3 особи однини та множини чуємо і вимовляємо [ц’: а] пишемо ться Пригадай : у дієсловах 2 особи однини чуємо і вимовляємо [с’: а] пишемо шся Виконай звукові транскрипції слів: Смієшся Щуриться Збігаються Одягаєшся
Номер слайду 9
1.Прочитай текст, добери до нього заголовок. Книжки також хворіють. Щоразу, коли хтось бере книжку бруднющими руками, заламує, перегинає її , вона бідненька марніє, втрачає сторінки. Учні можуть стати лікарями книжок, адже знають, що книжки треба берегти. Вони ретельно підклеять обкладинку та кожну розірвану сторінку. Обкладинка – це обличчя книги. На ній друкується назва та прізвище автора. А також вона оберігає книгу, робить її красивою.
Номер слайду 10
Вибіркове списування (випиши із тексту спочатку слова, в яких звуків більше, ніж букв, а потім ті, в яких звуків менше, ніж букв) Зв. > б. : Зв. < б. : 3. Виконай звуко – буквений розбір слова: Хворіють 4. Склади і запиши речення про те, як ти ставишся до книжок.
Номер слайду 11
Не забудь сьогодні прочитати декілька сторінок своєї улюбленої книги.