пояснювальна записка до розробки плану з логопедіі

Про матеріал
пояснювальна записка про матеріали та ігри логопедичного плану роботи для дітей 1 классу інклюзия
Перегляд файлу

Пояснювальна записка

 Актуальність корекційної програми обумовлюється реформуванням системи спеціальної освіти в Україні, що вимагає розробки нових ефективних методів корекційнопопереджувального та розвивального навчання дітей з особливими освітніми потребами.

На часі створення програм з корекції мовленнєвих порушень, які відповідають положенням сучасних концепцій мовної освіти щодо підвищення рівня мовленнєвого розвитку, покращення умов опанування шкільними знаннями.

Корекційно-розвиткова робота передбачає: формування умінь в учнів з порушеннями мовлення вправно, координовано володіти артикуляційним, дихальним і голосовим апаратами, чітко вимовляти та розрізняти звуки, відтворювати складову структуру слів, добирати відповідні слова і граматично правильно будувати речення та зв’язні висловлювання; подолання специфічних помилок читання та письма.

В основу програми покладено основні загальні та спеціальні принципи, що враховують особливості навчання учнів із порушеннями мовлення:

загальнодидактичні: науковості; систематичності та послідовності; комплексності; наочності; доступності; індивідуального підходу; міцності знань; відповідності програмним вимогам спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення;

спеціальні: врахування етіології, механізмів і структури мовленнєвого порушення; корекційної спрямованості навчання та виховання; диференційованого підходу до формування усного та писемного мовлення; врахування зони актуального і найближчого розвитку дитини; послідовності і паралельності в роботі над звуковимовою; формування мовленнєвих навичок в умовах живого спілкування; принцип особистісно-орієнтованого підходу з урахуванням компенсаторних можливостей у дітей з тяжкими порушеннями мовлення в умовах спеціального загальноосвітнього навчального закладу.

Програму з корекції мовлення розроблено відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами (від 21 серпня 2013 р. № 607); Базового навчального плану початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами; Типового навчального плану початкової школи для дітей з порушеннями мовлення з навчанням українською мовою , навчальних програм з української мови, читання для загальноосвітніх шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення та ЗПР (підготовчий, 1-4 класи).

При розробці програми також були враховані результати наукових досліджень щодо особливостей розвитку та корекції мовленнєвих порушень у молодших школярів із ТПМ та ЗПР: корекція мовленнєвих порушень у дітей з моторною алалією (Є.Ф. Соботович); попередження та подолання дислексій, дизорфографій (О.О. Аркадьєва, В.М. Ільяна, З.С. Пригода); корекція вад читання, подолання фонемо-графічних помилок (Е.А. Данілавічютє,); словотворення як засіб розширення і збагачення лексичного запасу (О.В. Ревуцька); розвиток морфології та граматики (О.М. Гриненко, Л.І. Трофименко); формування вимови, корекція писемного мовлення (Н.В. Чередніченко), особливості мовленнєвого розвитку і компонентів мовленнєвої діяльності (Е.А. Данілавічютє, В.В. Тищенко, М.К. Шеремет)

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
6 липня 2021
Переглядів
1919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку