Урок для першого класу "З попелюшкою на бал"

Про матеріал
Урок «З Попелюшкою на бал» для першого класу. Цілі заняття: • Освітні: - розвивати рухливість органів артикуляції; - активізувати мімічну мускулатуру; - удосконалювати дрібну моторику руки; - вчити виразно і чітко вимовляти слова і словосполучення з природною інтонацією; - вправляти у вмінні утворювати іменники в родовому відмінку в однині та множині; - збагачувати словниковий запас дітей; - розвивати вищі психічні функції дітей (увагу, пам'ять, логічне мислення); - закріплювати вміння проводити складовий аналіз односкладових, двоскладових, трискладових слів без опори на складову схему слів; - вправляти у доборі слів до заданого визначення; - формувати навик складання фразових висловлювань різної структури; - розвивати слухо - мовний ритм. • Виховні: - виховувати почуття доброти, привчати дітей піклуватися про тих, хто слабший або потрапив у біду; - виховувати емпатію, бажання прийти на допомогу; - викликати емоційний настрій на казку; - виховувати культуру мовного спілкування. • Корекційні: - закріплювати правильну вимову скоригованих звуків у самостійній вимові вихованців.
Перегляд файлу

Урок  «З Попелюшкою на бал» для першого класу.

 

Цілі заняття:

  •                             Освітні:

- розвивати рухливість органів артикуляції;

- активізувати мімічну мускулатуру;

- удосконалювати дрібну моторику руки;

- вчити виразно і чітко вимовляти слова і словосполучення з природною інтонацією;

- вправляти у вмінні утворювати іменники в родовому відмінку в однині та множині;

- збагачувати словниковий запас дітей;

- розвивати вищі психічні функції дітей (увагу, пам'ять, логічне мислення);

- закріплювати вміння проводити складовий аналіз односкладових, двоскладових, трискладових слів без опори на складову схему слів;

- вправляти у доборі слів до заданого визначення;

- формувати навик складання фразових висловлювань різної структури;

- розвивати слухо - мовний ритм.

  •                             Виховні:

- виховувати почуття доброти, привчати дітей піклуватися про тих, хто слабший або потрапив у біду;

- виховувати емпатію, бажання прийти на допомогу;

- викликати емоційний настрій на казку;

- виховувати культуру мовного спілкування.

  •                             Корекційні:

- закріплювати правильну вимову скоригованих звуків у самостійній вимові вихованців.

Підготовча робота: прочитати казку «Попелюшка», намалювати портрети героїв.

 

Хід заняття:

1. Оргмомент:

Діти сидять на килимі. Логопед вітається з дітьми.

Логопед: Дітки, ви любите казки? Хочете потрапити в казку?

(Звучить тиха чарівна музика.)

Щоб потрапити в казку

Всім спочатку треба встати,

Грюкнути, тупнути і нагнутися.

Знову піднятися, посміхнутися,

Тихо сісти, закрити очі,

Про все на мить забути,

Дружно всім сказати слова:

«Здрастуй, казка та гра!»

(Діти закривають очі, відкривають очі - у логопеда іграшка Шалтая - Базікаючи.)

Логопед: Подивіться, до нас знову прийшов Шалтай - Базікай - головний знавець казок про язичка. Хочете послухати його нову казку? Тільки допоможіть йому розповідати: нехай, ваші язички покажуть, що вони вміють робити.

2. Артикуляційна гімнастика - казка

Логопед: Жила - була божа корівка. Вийшла вона одного разу зі свого будиночка і побачила яскраве сонечко. І воно побачило божу корівку, і вони посміхнулися один одному (усмішка). Пішла божа корівка по доріжці і побачила лопаточку (лопаточка). Хотіла пограти, але на небо набігла хмаринка, і пішов дощик. Божа корівка взяла велику чашку (чашка) і набрала води для чаю. Накрила стіл під грибком (грибок) і покликала гостей: жука (як він дзижчить?), змійку (як вона шипить?), комарика (як він дзвенить?) і конячку (як скаче коник?). Конячка трохи не проскакала повз будиночка сонечка, зупинимо її (зупини конячку). На сусідньому дереві дятел грав на барабані (барабан). Всі гості пили чай з варенням і акуратно облизували верхню губу (смачне варення з верхньої губи). А потім конячка показувала фокуси: піднявши язичок наверх дула на свій чубчик (фокус).

3. Самомасаж:

(звучить ритмічна музика)

В коло швидше стаєте,

Міцніше за руки беріться.

І тепер ми разом з вами

Пограємо вже руками.

Ручки розтираємо і розігріваємо.

І обличчя теплом своїм ніжно умиваємо.

Пальчики згрібають всі погані думки.

Вушка розтираємо зверху вниз ми швидко,

Їх вперед згинаємо, тягнемо вниз за мочки,

А потім руками чіпаємо ми щічки.

4. Нова казка:

Логопед: Дітки, хочете потрапити в нову казку? Сідайте на килим.

(звучить чарівна музика)

Тихо сісти, закрити очі,

Про все на мить забути.

Дружно всім сказати слова:

«Здрастуй, казка та гра!»

Оченята відкриєте тоді, коли почуєте дзвіночок:

Казку я вам розповім,

В гості до казки запрошу.

Слухайте, діти.

Жила сім'я на світі:

Чоловік, дружина, 3 дочки з ними.

Дочки були вже великими.

Тільки 2 з них ледарки,

Нечупари, задираки задаваки...

Лише одна з них була

І сердечна і міла

І це...(хто?) Попелюшка була.

(Лунає дзвоник, діти відкривають очі, з'являється Попелюшка.)

Попелюшка:

У палаці сьогодні бал, всіх король туди покликав.

Мачуха і сестри з шкідливості вбрання свої розрізали на шматочки.

Допоможіть мені, хлопці зі шматочків зібрати їх сукні.

5. Складання з частин цілого, закріплення назв кольорів і відтінків, закріплення знань геометричних фігур:

(Попелюшка показує 4 шматочка, розкладає на столи, діти підходять до того кольору, який більше подобається, після цього вибирають «свої» уривки із загальної маси і складають сукню. Попелюшка запитує кожну підгрупу про те, на скільки частин було розрізано плаття і візерунком з яких геометричних фігур воно прикрашене).

(логопед і Попелюшка відводять дітей на килим).

6.Орієнтація у часі і тренування в рахунку:

Логопед: Які невдячні дівчинки. Попелюшка старалась, працювала, голкою робила, не лінувалась. Довго працювала над сукнями, Попелюшка?

Попелюшка: З понеділка по середу.

Логопед: З понеділка по середу, значить, Попелюшка працювала... Скільки ж днів працювала Попелюшка?

(міркування і відповіді дітей)

7. Класифікація:

Логопед: Попелюшка, ми з дітками тобі допомогли, суконьки зібрали.

Попелюшка: Але ми на місці нічого не прибрали.

Логопед: Що робити, діти?

Попелюшка: Сестри поїхали на бал і залишили такий безлад.

(На килимі в дитячому куточку лежать речі: фарфорова чашка, пальто, плаття, тарілка, каструля, спідниця, коробочка з-під соку, пляшечка з-під йогурту.)

Попелюшка: Сьогодні вранці старша сестра втратила (слід опис якого-небудь предмета - діти вгадують, потім йде опис предмета від імені середньої сестри; описати кілька предметів).

Логопед: Я пропоную вам прибрати всі речі на свої місця. Куди будемо прибирати все це? Як назвати одним слово те, що ми прибираємо в шафу на кухні? У шафу В кімнаті? В холодильник? Що ще може там лежати?

(Діти наводять порядок і класифікують предмети.)

Логопед: Ми тобі, Попелюшка, допомогли? Можеш відправлятися на бал!

Попелюшка: Але мачуха сказала:

«Якщо хочеш танцювати, роботу треба виконувати.

Посидь, насіння перебери».

Логопед: Допоможемо Попелюшку, хлопці?

(діти діляться на пари і сортують квасоля і горох;)

Попелюшка дякує хлопців

Логопед: Зроблено все це швидко! Попелюшка, сідай в карету.

Попелюшка: Не можу, тільки моя хрещена Фея могла перетворити цю гарбуз на карету.

(на дверях в спальню намальована на папері велика гарбуз)

Логопед: А де ж вона?

(лунає дзвоник, заходить Фея/вихователь).

Фея: добрий день, дорогі мои.Сколько снігу намело, до вас дійти мені було нелегко.

Попелюшка: Фея, ти мені допоможи, гарбуз на карету перетвори.

8. Розвиток мовлення:

Фея: Зараз - зараз, тільки знайду свою чарівну паличку. Де ж вона? (шукає) Я живу на світі 999 років, іноді забуваю, яка вона ця паличка. Може бути вона зелена? Хлопці, а що буває зеленим? Може вона холодна? Хлопці, а що буває холодним? Може вона пухнаста? Хлопці, а що буває пухнастим? Може вона кругла? Хлопці, а що може бути круглим? А який може бути чарівна паличка? (відповіді дітей)

(Фея знаходить чарівну паличку, говорить чарівні слова, стукає по гарбузі, відкриваються двері і Попелюшка заходить в спальню).

9. Розвиток слухо-ритмічної сторони мовлення:

Фея: На бал приїжджають ошатні гості, якщо ви хочете слідом за Попелюшкою потрапити на бал, то теж повинні причепуритися, а для цього потрібно повторити мій стукіт по чарівній гарбузі.

(Діти кілька разів відтворюють звуки різного ритмічного малюнка, заданого Феєю. Логопед в цей час одягає на дівчаток бантики на ободках, на хлопчиків - мішуру на шию. Коли всі готові, лунає дзвоник, відчиняються двері і входить ошатна Попелюшка)

Попелюшка: Які ми з вами ошатні, тепер можемо вирушати на бал.

10. Розвиток граматичного ладу мови:

Логопед: Попелюшка, почекайте, я чую, як хтось гірко плаче. Це слова заблукали. Допоможемо їм знайти свої будиночки?

(Попелюшка роздає дітям картинки, логопед розставляє будиночки: він, вона, вони, символіка вже знайома дітям). Діти розселяють слова - картинки по будиночках, дорослі допомагають, перевіряють.)

11. Поділ слів на склади:

Фея: Ось і дісталися ми до палацу. Але туди можна піднятися по чарівній сходах. На першій сходинці треба сказати слова, в яких 1 слог - «будинок», ваші слова... (діти називають односкладові слова. На другій сходинці треба сказати слова, в яких 2 слова - «зима», ваші слова... (діти називають двоскладові слова). На третій сходинці треба сказати слова, в яких 3 складу - «машина», ваші слова.... (діти називають трехсложные слова).

(Крокують по імпровізованим сходами.)

12. Розвиток граматичного ладу мови:

Попелюшка: Піднялися по сходинках -

В бальному залі багато світла, на стіні висять портрети. Хлопці, ви знаєте, хто зображений на портреті? Це портрет (кого?) ..... (Відповіді дітей.)

Логопед: Гості пройшли галерею, підійшли до столу, де було частування, але жадібні мачуха і дочки вже все з'їли, не залишилося:

(логопед показує картинку, а діти називають слово в потрібному відмінку, дорослі контролюють правильність форми і закінчення слова)

Ні морозива, ні тістечка,

Ні цукерки, ні котлети,

Ні мармеладу, ні шоколаду,

Немає ні торта, ні керма,

Навіть хліба немає жодного буханця.

Стоять гості голодні. Що нам з вами робити? (відповіді дітей).

Фея: Але моя хрещениця взяла 2 яблука, 2 апельсини, поділила це все приготувала на всіх частування.

(Попелюшка пригощає дітей.)

Фея: А тепер прошу на бал, година для танців вже настав.

(Відкриває двері в приймальню, там звучить весела музика).

Попелюшка: Гості танцюють, гості танцюють

І ось так, ось так!

І по парах, і гуртком,

І вистрибом, і кроком!

(Діти танцюють; потім музика зупиняється і лунає бій годинника.)

Логопед: Казка наша закінчується. Ми з нею зустрінемося ще раз.

А нам з казки щоб повернутися:

Кругом себе потрібно обернутися.

Грюкнути, тупнути, посміхнутися,

Тихо сісти, закрити очі,

Що побачили не забути.

Дружно всім пора сказати:

«До побачення казка,

Нам пора додому».

(Діти говорять із закритими очима; Фея і Попелюшка йдуть з приймальні; діти відкривають очі і виявляються у себе в саду.)

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
26 серпня 2021
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку