Інклюзивна школаІнклюзивна школа – це заклад освіти, що відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Цей заклад забезпечує безбар’єрне фізичне середовище, адаптує навчальні програми та плани, методи й форми навчання. 5
Вправа «За і проти»1. Діти з особливими освітніми потребами (ООП), мають бути ізольовані від інших дітей під час навчання.2. Дитина з ООП має право навчатися у звичайній загальноосвітній школі.3. Статус дитини з ООП має бути відомий лише медичному працівнику школи.4. Вчитель має право відмовитися від навчання дитини з ООП.5. Ставлення до дітей з ООП та інших дітей має бути однаковим. 6. Батьки дітей з ООП зобов’язані віддавати на навчання свою дитину у спеціалізований навчальний заклад.7. Діти з ООП обмежені у спілкування зі своїми ровесниками.8. Вчителі і учні мають право знати про статус дитини з ООП.
- забезпечення навчально-виховного процесу дитини з ООП;- виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання;- інформування учасників ППК про результати педагогічної оцінки дитини, її сильні сторони та потреби;- надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в навчально-виховному процесі дитини;- контроль за наданням психолого-педагогічної допомоги дитині з ООП, згідно з ІПР;- визначення спільно з педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного півріччя;- створення належної моральної атмосфери взаємин в класі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина і т.д.);- консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння навчальної програми дитиною з ООПОбов’язки вчителя
- допомога в організації навчально-виховного процесу дитини з ООП, - оцінка спільно з вчителем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР; - підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;- консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам. Обов’язки асистента вчителя
Усе оснащення ресурсного простору має відповідати основним потребам розвитку дитини, як наприклад, зазначений нижче перелік устаткування розділений на наступні категорії: зона групової роботи та зустрічей, зона фізичного розвантаження, зона індивідуальної роботи та творчості, зона психологічного розвантаження. Зона релаксаціх (сенсорна кімната)
Причини СДУГДо причин СДУГ належать:ускладнення під час вагітності та пологів у матері;виснажливі соматичні захворювання — діатез, диспепсія;фізичні та психічні травми;спадкова схильність;соціально-психологічні чинники — несприятливі умови у родині, надмірна вимогливість та суворість батьків, їхня жорстокість та непослідовність у вихованні;реакція на заборону бігати, стрибати, лазити тощо.
МУЛЬТФІЛЬМИ, ФІЛЬМИ, КНИГИМультфільм «Каструлька Анатоля»Мультфільм «Подарунок»Мультфільм «Тамара»Фільм «Темпл Грандін»Фільм «Чудо»Інклюзивна серія книг для дітей «Живи і вчись» від видавництва Ранок: «Я все зможу», «У мене порушення слуху», «У мого брата аутизм»Олег Романчук «Соловейко з одним крилом» (казка). Особливі (2019 р. С Венсан Кассель)