Позакласна робота як важлива складова навчання англійської мови

Про матеріал
представлено поради щодо проведення позакласної роботи з іноземної мови у школі.
Перегляд файлу

Позакласна робота як важлива складова навчання англійської мови

Позакласна робота є невід’ємною складовою частиною всього процесу навчання іноземним мовам. Вона включає в себе сукупність взаємопов’язаних і взаємодіючих організаційних  форм, методів та видів позакласної діяльності,об’єднаних загальною метою.

Проведення позакласних заходів англійською мовою є ефективним засобом підвищення інтересу здобувачів освіти до вивчення іноземної мови,сприяє розширенню культурологічного кругозору,розвитку творчої активності, естетичного смаку і підвищує мотивацію до вивчення мови та культури іншої країни.

Позакласна робота базується на володінні учнями навичками та вміннями, набутими на уроках іноземних мов, тому дуже важливим є те, щоб учні найповніше використовували ці навички та вміння під час позакласного заходу. Водночас позакласна робота має позитивно впливати на навчальну діяльність учнів.

Позакласна робота з іноземної мови має свої принципи.

Принцип добровільності полягає в тому,що учні включаються в позакласну роботу за власним бажанням.

Принцип масовості передбачає активну участь у позакласних заходах найбільшої кількості учнів з різним рівнем володіння іноземною мовою.

Принцип урахування й розвитку індивідуальних особливостей та інтересів учнів передбачає врахування в контексті діяльності учнів їх власного досвіду, інтересів, бажань,нахилів, світогляду, емоційно-чуттєвої сфери та статусу в колективі.

Принцип зв’язку позакласної роботи з уроками, перш за все, полягає в тому,щоб забезпечити єдність практичних, розвивальних та виховних цілей позакласних занять та уроків.

Вибір теми заходу для того чи іншого рівня навчання визначається обсягом мовного матеріалу  та рівнем підготовки учнів , можливістю реалізації деяких міжпредметних зв’язків. Необхідно максимально використовувати знання та вміння учні, мінімально завантажувати їх заучуванням нового матеріалу, який містить незнайомі лексичні одиниці і граматичні явища.

Позакласні заходи мають величезне значення для засвоєння школярами навчального матеріалу і оволодіння додатковими знаннями з іноземної мови з використанням доступних і цікавих методів.

Вивчення будь-якої теми програми може бути продовжено в позакласній роботі, що сприяє узагальненню вивченого матеріалу, доповненню його, демонструє здобувачам результати оволодіння мовою та надає можливість подальшої взаємодії та вдосконалення вмінь та навичок.

Слід обов’язково зацікавити учнів у проведенні того чи іншого заходу, а лише потім переходити до підготовки. Адже учні повинні працювати добровільно, проявляючи самостійність та ініціативу.

Правильно організований захід з іноземної мови дозволяє значно розширити лексичний мінімум школярів, охопити коло проблем і питань, які виходять за межі шкільної програми. Крім того, такий захід сприяє залученню учнів д неформального вивчення іноземної мови, коли максимально враховується рівень їх знань.

Позакласні заходи стимулюють дітей до поглибленого вивчення англійської мови. Важливо, що учні,які не можуть реалізувати себе на уроці, мають можливість розкрити свої здібності під час позакласного заходу в атмосфері взаємодопомоги та співробітництва.

Позакласна робота з англійської мови чудово забезпечує міжпредметні зв’язки. Можна навести багато прикладів поєднання іноземної мови з предметами,що вивчаються в школі: і географія, і образотворче мистецтво, і біологія, і зарубіжна література…

Основними відмінностями позакласної роботи від навчальної є:

1.Добровільний характер участі учнів в позакласній роботі. Цей провідний принцип організації роботи зобов’язує вчителя своєчасно виявити зацікавленість учнів. Цей принцип визначає зміст і форму позакласної роботи – вона повинна постійно підтримувати, поглиблювати і розвивати інтерес до іноземної мови.

2.Позаурочний характер занять,який виражається у відсутності суворо урочної регламентації, що стосується часу,місця,форми їх проведення.

3.Велика самостійність та ініціативність учнів у виконанні позаурочних доручень. На відміну від навчальної роботи, де допомога вчителя відіграє провідну роль. У позакласній роботі учні проявляють більше самостійності, винахідливості,творчості. 

Традиційно розрізняють три форми позакласної роботи: індивідуальні, групові та масові.

Індивідуальна позакласна робота проводиться з окремими учнями, які готують повідомлення або доповідь про країну, мова якої вивчається, про значні дати та події, видатних людей, розучують вірші, пісні, уривки літературних творів іноземною мовою і т.п.

Групова форма має чітку організаційну структуру і відносно постійний склад учасників, об’єднаних спільними інтересами.

Масові форми позакласної роботи не мають чіткої організаційної структури. Існують такі форми позакласної роботи з іноземної мови:

  1. змагальні ( конкурси, ігри, олімпіади, вікторини, квести)
  2. засоби масової інформації ( стінгазети, бюлетні, усні журнали, виставки)
  3. культурно-масові ( вечори, свята)

Окремо хочеться виділити таку форму позакласної роботи як тиждень англійської мови в школі. Ця форма за своїм характером є масовою, тому що передбачає участь у ній широкого контингенту учнів, аза своєю структурою є комплексною,тому що містить різноманітні за змістом та формою заходи, які відбуваються в певний період часу і спрямовані на реалізацію завдань комплексного підходу до виховання учнів.

Тиждень стає своєрідним творчим звітом, сприяє формуванню творчих відносин між учнями, вчителями та батьками, які взаємодіють в процесі підготовки і проведення тижня.

Як показує практика,види позакласної роботи, які забезпечують оптимальні результати, повинні мати  такі характеристики.

  • інформативність і змістовність, які сприяють реалізації практичних та загальноосвітніх цілей позакласної робити;
  • комунікативна спрямованість: усі види позакласної роботи повинні забезпечувати користування іноземною мовою як засобом отримання і передачі інформації в типових природних ситуаціях спілкування;
  • ситуативність : переважна більшість видів позакласної роботи повинна включати набір  ситуацій, які є предметним фоном і стимулом до цілеспрямованих мовних вчинків;
  • орієнтація завдань на підвищення мовної активності учнів, емоційність форм і способів реалізації, яка надає сприяння підвищенню інтересу учнів до іншомовної діяльності.

Таким чином, проведення конкурсів, свят, змагань, вікторин, квестів, тижнів іноземної мови , театралізованих виступів допомагає розвивати зацікавленість учнів у вивченні іноземної мови.

Позакласні заходи сприяють розширенню соціокультурної компетенції учнів, підвищенню якості їхніх знань, дозволяють користуватися одержаними знаннями на практиці, закріпляти вивчений матеріал.

Безперечно, позакласна робота сприяє підвищенню якості знань, допомагає закріпити, розширити й поглибити знання, сприяє подальшому вдосконаленню їхніх мовленнєвих знань, умінь та навичок, створює умови для здійснення комплексного підходу до всього виховання учнів, розвиває їхні творчість, ініціативу й самостійність.

    

 

 Вчитель англійської мови

Хмельницького

 навчально-виховного комплексу № 4

 Кримська І.І.

 

 

 

 

 

 

2021

 

docx
Додано
30 червня 2021
Переглядів
4738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку