Урок 5 клас тема "Shopping"

Про матеріал
План конспект уроку з вправами та іллюстраціями. Допомога у побудові уроку як для студента, так і для практикуючого вчителя англійської мови
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

на тему: Shopping

проведеного у 5-Б класі

Криворізької спеціалізованої  школи  № 4

 

 

 

 

Підготувала :

Вчитель англійської мови

Григоренко Ганна Валеріївна

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг – 2021


 

Клас: 5

Тип  урока: урок розвитку мовленнєвої компетентністі, комбінований

Намір вчителя: сприяти активізувати лексичні одиниці теми; удосконалити навички діалогічного і монологічного мовлення з опорою на малюнки, предмети; розширювати уявлення учнів про продукти харчування та їх значення в житті людини, розвивати комунікативні здібності й навички користування англійською мовою; виховувати свідоме ставлення до вибору продуктів харчування(здорове та шкідливе харчування), правил поведінки між покупцями і продавцями.

Очікувані результати.  На кінець уроку учні вміють: висловлювати речення з використанням лексики з теми «Shopping», усвідомлювати про продукти харчування та їх значення в житті людини та правил поведінки між покупцями і продавцями.

Обладнання: підручник та робочий зошит Gateway A1, роздатковий матеріал

Схематичний план уроку:

І. Початковий етап

1. Організаційний момент (2 хв)

2. Повідомлення теми уроку (1 хв)

3. Warming-up activity (5 хв)

ІІ. Основний етап

1. Актуалізація опорних знань з лексичного матеріалу. (7 хв)

2. Виконання лексичних вправ в підручнику  (20 хв)

ІІІ. Заключний етап

1. Рефлексія (5 хв)

2. Інструктаж з виконання домашнього завдання (3 хв)

3. Оцінювання діяльності учнів. (2 хв)

 

І. Початковий етап

1. Організаційний момент: привітання, перевірка готовності до уроку, перевірка відсутніх на уроці. 

Teacher: Good morning, pupils! I’m glad to see you! Get ready for the lesson, please. So, who is absent today?

2. Повідомлення теми уроку

Look at the blackboard. What you can see on the pictures?

(учні дають відповіді на запитання вчителя)

Yes, you are right. Our topic is shopping. We continue to speak about it.

3. Warming-up activity

Teacher:  Dear children, today  we will work in 4 groups: baker's, newsagent's, greengrocer's and chemist's.

[t] tomato, meat, bottle, tin, toyshop, trainers, sweater, little, certainly, gift shop

[d] doll, doll`s house, teddy bear, dress, dairy, department store

[b] bread, butter, baker's, buy, ball, boots, butcher's

[t∫] change, chocolate, cheese, cheap

[∫] shoes, sure, shoe shop, shirt, shampoo, shopping mall, fishmonger's

[ð] this, that, those, clothes shop

[r] orange, carrot, try, greengrocer's

Which of these words are the names of the shops?

ІІ. Основний етап

1. Актуалізація опорних знань з лексичного матеріалу

Teacher: I’ve brought packets with different products and goods which I’ve bought at the market and shops. Will you remind me what we can buy at the market and shops. You’ll show the thing and say we can buy    (робота з предметами).

Pupils: buns, cakes, bread; copybooks, pens, magazines, pencils; oranges, potatoes, bananas, carrots; medicines, toothpaste, shampoo and bars of soap.

Teacher:  And now, we work in pairs. You can see two columns of words. You should match the words from these columns and make up a word combination. Please,look at the screen.Check in the task.

1.A Packet               a)  of water                           1. i

2.A Loaf                  b) of  cereal                          2. c

3.A Bottle                c) of  bread                           3. a

4 A Bar                    d) of  toothpaste                   4. g

5.A tube                   e) of  macaroni                     5. d

6.A can                     f) of Cola                             6. f

7.A Box                    g) of chocolate                     7. e

8.A Carton                h) of jam                              8. b  

9.A Jar                      i) of crisps                            9. H

In our life you all buyers should know main things in relation of shopping.  You are invited to test your knowledge with minute «Scrabble»

 Do you like shopping?

 What kinds of shops do you like?

 How many shops are there in our town?

 Who does the shopping in your family?

 How often do you go shopping?

 Do you prefer to go shopping on weekdays or at the weekends?

 When did you last go shopping?

Teacher: Welldone, your knowledge will be  useful for the next task. Work in pairs and ask each other  what products can you buy in the:

1) baker’s shop?

2) butcher’s?

3) grocer’s shop?P . sausage, tea, sugar, eggs, coffee, tinned meat, tinned fish, tinned fruit and vegetables, etc.

5) greengrocer’s?

6) ready-made clothes shop?

7) foot-wear shop ?

2. Виконання лексичних вправ в підручнику 

1) Open your students book on the page 74 and look at the task 1. Match the photos with the shops.

2) Great job, guys. Now,  complete the dialogue at the exercise  2 and use vocabulary from ex. 1

ІІІ. Заключний етап

1. Рефлексія (5 хв)

I’ll give you short test about our topic. You have only 5 minutes.

Types of shops - ESL worksheet by mish.cz

 

 

 

 

2. Інструктаж з виконання домашнього завдання (3 хв)

Complete the tasks 1, 3, 4 and 5 in your workbooks. Look through the words about shoppin again.

Our lesson, unfortunately, is over . Thank you for today’s lesson. You may have a break. See you next time.

Goodbye.

3. Оцінювання діяльності учнів. (2 хв)

 

docx
Додано
30 червня 2021
Переглядів
878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку