Позакласний математичний захід для 6 класу "Розв'язування логічних задач"

Про матеріал

Дуже великого значення для розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів набуває позакласна робота з математики, яка організується за допомогою позакласних заходів. Така форма роботи важливі як для здібних, так і для слабо встигаючих учнів. Вашій увазі пропонується позакласний захід у вигляді змагання двох команд з розв'язування логічних задач. Задачі цікаві, нескладні, не потребують багато часу для розв'язання.

Перегляд файлу

 

 

             Дуже великого значення для розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів  набуває позакласна робота з математики, яка організується за допомогою додаткових групових занять та позакласних заходів. Такі форми роботи важливі як для здібних, так і для слабо встигаючих учнів. Знаходження цікавих фактів, складання запитань, задач, підготовка до випуску математичної газети – це складові формування творчої діяльності, загальної культури, ерудиції, розширення світогляду, вміння працювати з книгою, виділяти головне, складати план.

               При підготовці до позакласних заходів я користуюсь принципом яскравості і змагання. Тобто, по-перше підбираю цікавий матеріал з історії математики, цікаві логічні задачі, різноманітні головоломки, пропоную те ж саме робити учням. Їм дуже подобається чимось здивувати і мене, і однокласників і вони з великим бажанням працюють додатково. По-друге, я  обов’язково  готую невеличкі призи. Робота над підготовкою до занять не є нудною, набридливою, тяжкою, навпаки, дітям дуже цікаво. Тим самим учні залучаються до самостійної пізнавальної діяльності, розвивають вміння здобувати інформацію з різних джерел (з книг, Інтернету),переробляти її. Пропоную розробку позакласного заходу для 6-го класу .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема заняття :  розв’язування логічних задач.

Мета заняття: активізувати і розвивати логічне мислення учнів, творчі здібності, потребу в самоосвіті, в самопізнанні , в додатковій роботі з книгою, соціальні компетентності, цікавість до математики, виховувати математичну культуру, культуру спілкування.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Постановка мети.

Запитання до учнів:

  1. Що ми зазвичай робимо на заняттях?
  2. Навіщо ми це робимо?
  3. Навіщо вам взагалі потрібна математика?

Нехай   нашим девізом сьогодні буде вислів: «Вчимося мислити  логічно», тому що без логіки не може бути математики .                                            

                               3. Розв’язування  вправ та задач.

Сьогодні  в математичну гру «Заморочки для розуму» грають дві команди: команда 6-а класу та команда 6-б класу. Учасники змагання – найкращі математики 6-а та 6-б класів, будуть змагатися в кмітливості, винахідливості, знанні математики та логіці.

 

  Наша гра складається з 5 конкурсів. За загальними підсумками ми визначимо команду-переможця. Бажаю вам успіхів.

1 конкурс « Розминка»(10 хв.) .

 Кожній команді дається запитання.  Якщо вона відповідає правильно - отримує 1 бал, якщо відповіді немає -  право відповідати переходить до другої команди.

  1. Назвіть найменше натуральне число. (1)
  2. Назвіть найменше просте число. (2).
  3. Запишіть найбільше трицифрове число, яке складене з цифр 0,9,4 без повторень. (940)
  4. Запишіть найменше  трицифрове число, яке складене з цифр 0,9,4 без повторень. (409)
  5. Розшифруйте ребус: Описание: Картинки по запросу ребусы математические для детей .( ромб)
  6. Розгадайте ребус: Описание: Картинки по запросу ребусы математические для детей.(діаметр)
  7. Чи правильне твердження : будь-яке ціле число є натуральним? (ні)
  8. Чи правильне твердження :будь-яке натуральне число є цілим? (так)

2 конкурс «Думай, думай, думай»(10 хв.)

Дається задача. Команда, яка перша підняла руку отримує право відповідати. За правильну відповідь – два бали.

1 задача. Знайди закономірність і продовж рядок:

      18, 10, 6,4,?                                                                                                                         (3)

 

2 задача. Знайдіть зайве слово:

                                 МАСУ                                                                                        сума

                                 ТОКБУДО                                                                               добуток

                                 ЦЯНИРІЗ                                                                                 різниця

                                 АДЙЕРК                                                                                   крейда

 

3 задача. Знайдіть зайву фігуру.                                                                              (6)

 

 

4 задача. Вставте пропущене число.                                                                      (11)

5 задача. Вставте пропущене число.                                                                (20/26)                     

3 конкурс «Математичні заморочки»(15 хв.)

 Кожна команда по черзі вибирає задачу, читає її, трошки міркує, потім відповідає. За правильну відповідь отримає бали, які записані на умові задачі, але цей конкурс розрахований на 15 хвилин.

  1. Якою цифрою закінчується сума ? (3 б.)
  2. Назви 5 властивостей числа 0.(2 б.)
  3. Батька мого знайомого звуть Петро Іванович, а сина – Василь Михайлович. Як звуть мого знайомого? (2б.)
  4. Запиши двозначне число, яке ділиться на 3 і закінчується цифрою 7.(2 б.)
  5.  В нашому будинку живуть два хлопця – Тарас та Микола. Прізвище одного з них- Іванов, а другого- Петров. У кого яке прізвище, якщо Тарас старший ніж  Петров? (2б.)
  6. Кудрики бувають трьох видів: червоні- шурики, сині – мурики, зелені- бурики. Складіть означення :

Шурики- це кудрики….

Бурики- це… (2б.)

  1. Дівчинка скоротила дріб, знаменником якого було двоцифрове число та отримала . Який дріб скорочувала дівчинка? (2б.)
  2. Взяли деяке число, поділили його на 5. Від результату відняли 35 і отримали найменше трьохзначне число. Яке число взяли? (3 б.)
  3. Кіт Петра завжди чихає перед дощем. Сьогодні він чихнув. « Отже, сьогодні буде дощ»,- подумав Петро. Чи слушною є його думка? (2 б.)
  4.  Під час збирання грибів хлопчик 5 разів переходив полотно однієї і тієї ж залізниці. З одного боку чи по різні  боки знаходяться хлопчик та його дім? (2 б.)

 

 

4 конкурс « Ти мені- я тобі»

Кожна команда підготувала дома одну задачу для суперника . За правильну відповідь- 3 бали. За кращу задачу за думкою журі - 2 бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5  конкурс «Конкурс капитанів «Мішень»»

 По черзі капітани йдуть до дошки і крейдою ставлять 3 позначки на мішені – постріл. Сума пострілів- оцінка за цей конкурс.

Поки журі підсумує кількість балів кожної команди, давайте запишемо домашнє завдання.

                                       4. Домашнє завдання.                    

Знайти чи скласти самостійно декілька ребусів або задач на знаходження закономірностей.

5. Підведення підсумків

Поки журі підраховує бали, я прошу вас відповісти на такі запитання:

1.Чи цікаво вам розвязувати логічні задачі?

2.Чим відрізняються логічні задачі від задач, які ми розв’язуємо на уроках?

3.Чи сподобалось вам наше заняття? Чим ?

   Журі  повідомляє результати. Визначається команда-переможець та нагороджується грамотами та призами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шмагун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
7831
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку