Квест з української мови для учнів 5-11 класів для заохочення учнів до позакласної діяльності та з метою зацікавити до предметів української мови та літератури. Даний сценарій може бути адаптований для будь-якої школи.
Шевченківський навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Звенигородської районної ради Черкаської області
КВЕСТ
з української мови
«Мовознавець»
Підготувала: вчитель української мови та літератури
Василенко Маргарита Анатоліївна
с. Шевченкове 2016 рік
Шановний учаснику!
Вітаю тебе на шкільному квесті «Мовник».
Квест – це аматорське інтелектуальне змагання за продуманим заздалегідь планом чи сценарієм .
Сподіваюсь, що за цей період, ти отримаєш багато позитивних емоцій, проявиш свою спритність та продемонструєш блискучі знання!
ПРАВИЛА:
Гра буде складатися із завдань, які повинні знайти самі учасники. Але пам’ятай, переможець може бути лише один, тому поспішай. Кожне завдання гри пов’язане між собою, і для того, щоб перейти на новий рівень, ти маєш виконати правильно завдання.
Виконані завдання ти залишаєш там, де ти їх знайшов, при цьому підписавши на листку з відповідями своє прізвище та ім’я. Згодом твої відповіді додадуть до оцінювання і визначення переможця. Якщо в тебе виникла складність з тим чи іншим завданням, в такому випадку у грі передбачено підказку, але вона теж зашифрована. Щоб знайти підказку, потрібно буде виконати додаткове завдання. Використання підказки не впливає на оцінювання і на визначення переможця.
Підказка
Підказка знаходиться у школі. Там, де розташовується найбільший портрет найвидатнішого українця (Портрет Тараса Шевченка).Підказка лише одна!!!
ВИНАГОРОДА
передбачає в собі сертифікат на оцінку з української мови та сюрприз.
ПОЧАТОК ГРИ:
Для того, аби стати учасником квесту відгадай перше завдання:
1 завдання:
«Кожного дня, ти веселий та бадьорий йдеш до ІМЕННИКа.(школи) Там ти зустрічаєш багато ЗАЙМЕННИКів,(ти, він, вона=друзів) виконуєш важливі ДІЄСЛОВа(пишеш, читаєш, вчися). Знайди в цьому місці 22 числівники(сходи), які знаходяться поруч одне біля одного. Цим числівниками ти користуєшся багато разів на день. Опинившись у потрібному місці ти зустрінеш ІМЕННИК (двері) який усім, хто прийде, і всім, хто піде, ручку подає. На одному з цих ІМЕННИКів буде наступне завдання». Бажаю успіхів!
КОНВЕРТ БІЛЯ ДВЕРЕЙ
2 завдання
Подивись навколо. Ти знаходишся біля двох ПРИСЛІВНИКів (вправо і вліво), що вказують напрямок руху. Один із ПРИСЛІВНИКів вказує правильний напрямок руху. Щоб відгадати загадку розв’яжи ребус:
Відгадане слово приведе до місця, де щодня використовують ділові папери. (приймальня у секретаря)
Конверт.
3 завдання.
Вітаю! Ти дібрався до країни ДІЄСЛІВ! Щоб дізнатися, як іти далі, потрібно розв’язати кроссворд, в якому будуть виділені клітинки. З букв у виділених клітинках потрібно скласти слово, що вказує на місце наступної загадки. Як підказка: слово це зустрічається найчастіше в одному місці в нашій школі.(бібліотека. Слово: книга)
Отож удачі!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
з |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
в |
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
б |
|
в |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
х |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі:
1. Виправляти, робити придатним для користування,ремонтувати.
4. Розважати, не давати комусь нудьгувати; доглядати, няньчити.
6. Припиняти дію механізму.
8. Виконувати чиї-небудь бажання, вимоги, потреби.
По вертикалі:
2. Таїти щось перед кимось.
3. Смішити когось.
5. Бути зачарованим кимось; мати велику симпатію до особи іншої статі.
7. Гуляти без мети.
У бібліотеці:
4 завдання
Якщо ти отримав цей лист, отже ти на вірному шляху, і вже дуже близько біля фінального завдання. Але от біда! Завдання сховалось на одній із поличок у бібліотеці. А щоб дізнатися на якій саме, тобі допоможе «Кобзар». Відкрий вірш «Сон» (На панщині пшеницю жала…). І уважно прочитай. Одна із букв там не зустрічається. Саме та буква, якої немає у вірші, приведе тебе до полички з фінальним завданням!!!! (буква Ф)
Фінальне завдання:
5 завдання
Ну от, в руках у тебе фінальне завдання. Однак, воно дуже хитре, бо його зашифрували прийменник і частка. Щоб дізнатися ключові слова потрібно відгадати шаради. Успіхів тобі!
З тебе – прийменник і частка. (по ні)
І прийменник приєднати
А до них вже наостанку
Ще й для пса маленьку хатку.
Вийде квітка голубенька
Символічна, хоть маленька. (не за будка)
З неба в ніч злетіли.
А на ранок – ну й краса
Всюди білі-біло! (і ні й)
Кожне слово, що ти відгадав, запиши на листочку і підрахуй кількість букв. Результат повідом учителю.
Підказка
Щоб отримати підказку,
Добре ти вже потрудись.
Відгадай загадки-жарти,
Тільки довго не барись.
я служу усім машинам.
Че постав з початку слова –
Я злетіти враз готова.
Коли Че на еМ заміниш,
Влітку ти мене надінеш.
Усім даю затишну тінь.
Гуде бджола в моєму вітті.
В спекотний день – цвірінь! Цвірінь!
Але якщо непарні букви
Ти переставиш у мені –
Утвореться такеє слово,
Що здатне зрізать все при пні.
Кількість слів у сумі приведе тебе до кабінету у школі з такою самою цифрою. Там і буде підказка.
Підказка: