Позакласний урок. Квест з української мови "Мовозневець". Для учнів 5-11 класів

Про матеріал

Квест з української мови для учнів 5-11 класів для заохочення учнів до позакласної діяльності та з метою зацікавити до предметів української мови та літератури. Даний сценарій може бути адаптований для будь-якої школи.

Перегляд файлу

Шевченківський навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Звенигородської районної ради Черкаської області

 

 

 

 

 

КВЕСТ

з української мови

«Мовознавець»

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вчитель української мови та літератури

Василенко Маргарита Анатоліївна

 

 

 

 

 

с. Шевченкове 2016 рік


Шановний учаснику!

 Вітаю тебе на шкільному квесті «Мовник».

        Квест – це аматорське інтелектуальне змагання за продуманим заздалегідь планом чи сценарієм .

Сподіваюсь, що за цей період, ти отримаєш багато позитивних емоцій, проявиш свою спритність та продемонструєш блискучі знання! 

ПРАВИЛА:

       Гра буде складатися із завдань, які повинні знайти самі учасники. Але пам’ятай, переможець може бути лише один, тому поспішай. Кожне завдання гри пов’язане між собою, і для того, щоб перейти на новий рівень, ти маєш виконати правильно завдання. 

Виконані завдання ти залишаєш там, де ти їх знайшов, при цьому підписавши на листку з відповідями своє прізвище та ім’я. Згодом твої відповіді додадуть до оцінювання і визначення переможця. Якщо в тебе виникла складність з тим чи іншим завданням, в такому випадку у грі передбачено підказку, але вона теж зашифрована. Щоб знайти підказку, потрібно буде виконати додаткове завдання. Використання підказки не впливає на оцінювання і на визначення переможця.

Підказка

      Підказка знаходиться у школі. Там, де розташовується найбільший портрет найвидатнішого українця (Портрет Тараса Шевченка).Підказка лише одна!!!

ВИНАГОРОДА

передбачає в собі сертифікат на оцінку з української мови та сюрприз.

ПОЧАТОК ГРИ:

    Для того, аби стати учасником квесту  відгадай перше завдання:

1 завдання:

          «Кожного дня, ти веселий та бадьорий йдеш до ІМЕННИКа.(школи) Там ти зустрічаєш багато ЗАЙМЕННИКів,(ти, він, вона=друзів) виконуєш важливі ДІЄСЛОВа(пишеш, читаєш, вчися). Знайди в цьому місці 22 числівники(сходи), які знаходяться поруч одне біля одного. Цим числівниками ти користуєшся багато разів на день. Опинившись у потрібному місці ти зустрінеш ІМЕННИК (двері) який усім, хто прийде, і всім, хто піде, ручку подає. На одному з цих ІМЕННИКів буде наступне завдання». Бажаю успіхів!

 

КОНВЕРТ БІЛЯ ДВЕРЕЙ

2 завдання

      Подивись навколо. Ти знаходишся біля двох ПРИСЛІВНИКів (вправо і вліво), що вказують напрямок руху. Один із ПРИСЛІВНИКів вказує правильний напрямок руху. Щоб відгадати загадку розв’яжи ребус:

 

C:\Users\Маргаритка\Desktop\koma1.jpgC:\Users\Маргаритка\Desktop\247.jpgC:\Users\Маргаритка\Desktop\koma2.jpgC:\Users\Маргаритка\Desktop\koma2.jpgC:\Users\Маргаритка\Desktop\koma2.jpgребусиC:\Users\Маргаритка\Desktop\koma1 (2).jpgC:\Users\Маргаритка\Desktop\koma1 (2).jpgC:\Users\Маргаритка\Desktop\285.jpgребусиребуси

Відгадане слово приведе до місця, де щодня використовують ділові папери. (приймальня у секретаря)


Конверт.

3 завдання.

      Вітаю! Ти дібрався до країни ДІЄСЛІВ! Щоб дізнатися, як іти далі, потрібно розв’язати кроссворд, в якому будуть виділені клітинки.  З букв у виділених клітинках потрібно скласти слово, що вказує на місце наступної загадки. Як підказка: слово це зустрічається найчастіше в одному місці в нашій школі.(бібліотека. Слово: книга)

Отож удачі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 з

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

в 

 

 к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

б 

 

в 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

х 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

1. Виправляти, робити придатним для користування,ремонтувати.

4. Розважати, не давати комусь нудьгувати; доглядати, няньчити.

6. Припиняти дію механізму.

8.  Виконувати чиї-небудь бажання, вимоги, потреби.

 

По вертикалі:

2. Таїти щось перед кимось.

3. Смішити когось.

5. Бути зачарованим кимось; мати велику симпатію до особи іншої статі.

7.  Гуляти без мети.

 


 

У бібліотеці:

4 завдання

          Якщо ти отримав цей лист, отже ти на вірному шляху, і вже дуже близько біля фінального завдання. Але от біда! Завдання сховалось на одній із поличок у бібліотеці. А щоб дізнатися на якій саме, тобі допоможе «Кобзар». Відкрий вірш «Сон» (На панщині пшеницю жала…). І уважно прочитай. Одна із букв там не зустрічається. Саме та буква, якої немає у вірші, приведе тебе до полички з фінальним завданням!!!! (буква Ф)

 

 

Фінальне завдання:

5 завдання

      Ну от, в руках у тебе фінальне завдання. Однак, воно дуже хитре, бо  його зашифрували прийменник і частка. Щоб дізнатися ключові слова потрібно відгадати шаради. Успіхів тобі!

 

  1. Які дві частки ріжуть хліб? (ні ж)

 

  1. Яка частка, повторена двічі стає настирливою мухою? (це це)

 

  1. Коника хочеш? Будь ласка

З тебе – прийменник і частка. (по ні)

 

  1. Заперечну частку взяти

І прийменник приєднати

А до них вже наостанку

Ще й для пса маленьку хатку.

Вийде квітка голубенька

Символічна, хоть маленька. (не за будка)

 

  1. Три сполучники у сад

З неба в ніч злетіли.

А на ранок – ну й краса

Всюди білі-біло! (і ні й)

Кожне слово, що ти відгадав, запиши на листочку і підрахуй кількість букв. Результат повідом учителю.

 


 

Підказка

Щоб отримати підказку,

Добре ти вже потрудись.

Відгадай загадки-жарти,

Тільки довго не барись.

 

  1. Я – малесенька частина,

я служу усім машинам.

Че постав з початку слова –

Я злетіти враз готова.

Коли Че на еМ заміниш,

Влітку ти мене надінеш.

 

  1. Я – дерево з духм’яним цвітом,

Усім даю затишну тінь.

Гуде бджола в моєму вітті.

В спекотний день – цвірінь! Цвірінь!

Але якщо непарні букви

Ти переставиш у мені –

Утвореться такеє слово,

Що здатне зрізать все при пні.

 

Кількість слів у сумі приведе тебе до кабінету у школі з такою самою цифрою. Там і буде підказка.

 

Підказка:

  1. Перше завдання описує твоє місце навчання, це будівля. А числівники, які вказані в завданні опиняються кожного дня у тебе під ногами.
  2. Ребус у другому завданні означає напрямок, який пов’язаний з твоїми руками, а ділові папери зустрічають у документах.
  3. Кроссворд побудований на самих дієсловах. А питання кроссворду передбачають використання синонімів, тобто ті слова, які схожі за значенням.
  4. Буква, що не використана у вірші, мешкає не на початку алфавіту.

 

doc
Додано
31 березня 2018
Переглядів
1890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку