Урок допоможе у формуванні в учнів комунікативної компетентності шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань з мови навчання, опанування всіх видів мовленнєвої діяльності та набуття певного соціального досвіду
Дата ___________________ Урок № 81
Тема. ЯК ВІДЧУВАЮТЬ КРАСУ ХУДОЖНИКИ. Пейзаж.
Мета: формування в учнів комунікативної компетентності шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань з мови навчання, опанування всіх видів мовленнєвої діяльності та набуття певного соціального досвіду.
розширити поняття про пейзажний жанр у живопису;
формувати монологічне мовлення,
формувати уміння розповідати напам'ять вірші;
вчити розуміти зміст картин.
виховувати любов до української культури, любові до рідного краю, формувати почуття Батьківщини.
Ход урока
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
Завжди у селах наших так було -
Після закінчення, та і під час роботи,
Піснями наповнялося село,
Бо пісня проганяє всі турботи.
І в довгії зимові вечори,
І в літнії короткі теплі ночі,
ЗавждИ мої співали земляки -
Про козаків, калину, карі очі...
- Хто виконує пісню?
Весь час жилОся тяжко на селі,
Та пісня душу людям зігрівала,
ПісЕнь співать навчали дочок матерІ,
Батьки синів співать пісЕнь навчали.
Століттями складалися піснІ -
ПіснІ народні - жартівливі і серйозні,
Вони єднали в мирі й на війні,
Звучали на весіллі і в поході.
Згадаємо ж давайте у цю мить,
Що українці - це народ співучий -
Ніщо не може нашу пісню зупинить,
Наповним піснею наш край квітучий!
Хто тему уроку повторить мені?
Україна має чудову природу– багату та різноманітну. У нас є просторі степи й густі ліси, лагідні моря й величні гори, бурхливі річки та спокійні озера, на просторах країни ростуть тисячі видів рослин та водиться величезна кількість тварин. Змінюються пори року – і кожна з них дарує нам свою особливу красу. Україна завжди асоціюється з безкраїми золотими ланами під чистим блакитним небом. Повний дозрілий колос пшениці символізує багатство та родючість, він важкий і хилиться до самої землі, ніби дякуючи за силу, якою вона його наповнила. Над ланами легко кружляють птахи, і далеко навкруги розноситься їхній спів. Природа України радує око.
Кожен з нас радіє, коли бачить красу навколо. Але художники хочуть залишити мить краси на папері
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий.
Він і фрукти, і природу
Намалює, і портрет.
Взяв художник на роботу
Пензлі, фарби і мольберт.
Хто нові слова повторить мені?
Працьовитим, ледачим, байдужим до краси, наполегливим, повинен вміти фантазувати, має любити природу.
Запитання до малюнка:
-Послухайте вірш.
Срібні дерева, срібне гілля,
Сріблом пухнастим вкрита земля.
Срібні у синьому небі хмарки.
В срібних заметах срібні стежки...
картина, художній музей, пейзаж, зображення.
Веселкова квітка
Який дивовижний сьогодні ранок! Такого самого ранку, вийшов на галявину наш дядько Іван, і трапилась з ним така чудернацька історія.
Прийшов додому наш дядько Іван, але не може всидіти на місці він ніяк. Все тягне його до широкого лану, до гомінкого лісу та високих гір. Хочеться донести йому красу до людей. Взяв він великий білий аркуш паперу, веселкові фарби і пішов малювати зачаровуючи очі пейзажі.
Так став наш дядько Іван – художником.