Урок "Звуки [д], [д’], позначення їх буквою «де»."

Про матеріал

Поданий урок спрямований на ознайомлення дітей з буквою «де» та її звуковим значенням; формування орфоепічних навичок; розвиваток фонематичного слуху, навичок читання з новою буквою; виховання у дітей любові до природи.

Перегляд файлу

Тема. Звуки [д], [д’], позначення їх буквою «де».

Мета. Ознайомити дітей з буквою «де» та її звуковим значенням; формувати орфоепічні навички; розвивати фонематичний слух, навички читання з новою буквою; виховувати у дітей любов до природи.

Обладнання: таблиця, предметні малюнки, звукові моделі, фішки

Тип уроку: комбінований

Вид уроку:  «ігрова оболонка»

Хід уроку

І. Організація класу

Усміхнімось сонечку: «Здрастуй, золотаве!»

Усміхнімось один одному, поглянемо ласкаво.

Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

А ми гостям посміхнімось, побажаємо добра.

 - Наш урок розпочався з усмішки. Тож нехай на ньому запанує атмосфера доброзичливості, щирості, тепла і взаєморозуміння. Адже щира усмішка, добре слово і хоч краплиночка тепла мають дуже велику силу.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

 - А урок у нас сьогодні незвичайний. До нас у гості завітало Сонечко. Від його проміння в класі посвітлішало. Воно прийшло подивитись, як опановують грамоту учні нашого класу. Адже ми сьогодні на уроці маємо на меті познайомитися з новою буквою та її звуковим значенням, закріпити вміння робити звуковий аналіз слів і, що надзвичайно важливо для всіх, хто хоче бути розумним, продовжувати розвивати навички читання. Але подивіться, діти, що це таке? З усіх сторін  на наше Сонечко насуваються хмаринки. Вони хочуть закрити його, щоб воно нам не світило. Та виявляється, що кожна хмаринка містить завдання і якщо ми їх виконаємо, то визволимо Сонечко. Чи засяє воно у нашому класі, залежить від вас, від вашої праці на уроці.

 - Тож, якими ми повинні бути на  уроці, щоб визволити сонечко, а ваша праця принесла вам задоволення, радість пізнання та успіху в навчанні?

 - Отож бо, до роботи!

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 1. Повторення вивчених літер.

 - Завдання від першої хмаринки: повторити вивченні літери та прочитати складову таблицю.

 2. Вправи на розвиток фонематичного слуху.

 - На цій хмарці живуть звуки. Вони  зараз хочуть перевірити, чи вмієте ви їх розрізняти.

  • Гра «Вгадай звук» (Діти сигналізують фішками почуті голосні, приголосні тверді, м’які звуки)
  • Гра «Звук упіймай – склад називай!»

3. Вправи на розвиток мислення та читання.

- А ця Хмарка любить блискавку, але не ту, що страх наганяє, а ту -  що швидко читає.

  • Гра «Блискавка»
  • Гра «Буквений дощик» (Скласти слова з літер)

 - Після такого грому і блискавки з хмарки полився «буквений» дощик. Прочитайте букви, що позначають голосні звуки; приголосні звуки; дзвінкі (глухі), яка буква робить чудо з твердими приголосними і вони перед нею відразу м’якшають?

а) прочитати слова за указкою: сон, ліс, лист, листок, котик, лимони;

 б) утворити слова: назва корисного твердого продукту, виготовленого з молока (сир); частина земельної ділянки, вкрита соковитою травою, на ньому пасеться худоба (луг); коли панує злагода і немає війни (мир), професія людини, що подає квитки в касі (касир); геометричне тіло, яке має 9 граней (куб).

Сир, луг, мир, касир, куб.

 - Прочитаємо ці слова з права на ліво, що утворилося?

 4. Хвилинка відпочинку. Українська народна гра «Іде, іде дід, дід»

 - А ця хмаринка дуже весела і любить гратися. Вона хоче, щоб ви з нею погралися в українську народну гру «Іде, іде дід, дід».

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 1. Звуковий аналіз слова дід.

 2. Артикуляція звуків [д],[ д’], віднесення звука [д]] до приголосних твердих, а звука [д’] – до приголосних мяких.

 3. Чистомовка

Дибали діди – ди-ди-ди.

Дід Денис іде – де-де-де.

У нього весела хода – да-да-да.

Човен на воді – ді-ді-ді.

На річку піду – ду-ду-ду-.

Ди-ди-ди – треба випити – воли.

Ду-ду-ду – граю на дуду.

Ді-ді-ді- - пташка у гнізді.

 4. Гра «Тім – Том»

Дрова, дім, Динамо, двері, дятел, дядько, дуб, садівник, погода.

 5. Ознайомлення з новою буквою

 - А ця хмаринка принесла нам нову букву і хоче, щоб ми її запам’ятали і навчилися читати з нею склади і слова.

  • Демонстрація літер Дд, місце в алфавіті, аналіз будови.
  • Читання віршика

Буква Д, неначе дім, височезний дах на нім.

Скидається літера Д на той дах,

Що в домі у дядька Демяна.

Правда, Данилку? Правда, Даринко?

Правда, маленька Діано?

6. Утворення і читання складів:

а) за таблицею;

б) за Букварем

Учні всі, рівненько сіли

І букварика відкрили.

Букву Д усі знайдемо,

Вчитися читати тут будемо.

в) для учнів, що вміють читати гра «Так чи ні?» (Сигнальні картки)

 - Та Хмаринка знає, що в нашому класі є учні, що вже вміють гарно читати, тому вона вирішила з ними погратися і випробувати, чи вміють вони читати свідомо. Отож, читайте вдумливо, тобто уявляйте все, про що йдеться в реченнях. (На дошці записані речення)

На нашій яблуні вродило багато смачних шишок.

У сосновому лісі ми збирали моркву.

Ведмідь зимує у барлозі.

 7. Гра «Хто в будиночку живе?»

- А ця Хмаринка загадає вам загадки і хоче, щоб ви зробили звуковий аналіз слів відгадок.

Загадки

  • Хто на зиму роздягається, а на літо одягається? (Дерево)
  • Батько тисячі синів має, кожному мисочку справляє? (Дуб і жолуді)
  • Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників їм добуваю. (Дятел)

  •        Як по іншому сказати будинок? (Дім)

V. Систематизація та узагальнення знань

1. Розвиток мовлення.

  • Складання речень зі словами-відгадками.
  • Читання речень з різною інтонацією.

На дубі ростуть жолуді.

Дятел лікує дерева.

Скоромовка

Дятел дуб довбав, та не додовбав.

    2. Бесіда про бережне ставлення до природи.

Хвилинка відпочинку

 Заплющіть очі і уявіть себе у найпрекраснішому місці на землі. Це велика квітуча галявина, на якій зелена-зелена трава. Ви відчуєте, як ноги ступають по ранковій росі, як тіло огортає ранкова прохолода. Повіває ніжний вітерець і вам хочеться бути тут, серед цієї краси. Вдихніть глибше свіже повітря. Чуєте якісь звуки? Може це шумлять дерева, чи співають пташки, а може ви відчуваєте, як звучить тиша?

 Залишайтесь серед цього прекрасного буяння природи, і ви відчуєте, як в вас  вливаються нові сили.

 А тепер розплющіть очі і повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти свіжість, бадьорість і гарний настрій до кінця дня.

    3. Читання тексту з таблиці.

    4. Опрацювання тексту в букварі. (Читають підготовлені учні)

Тихо всі, малята,

Будемо читати.

У Букварику шукай,

Ти, Анютко, починай.

Відповіді на запитання

  • Про що розповідається у тексті, який ви прослухали?
  • Кому належить город?
  • Які овочі хотіли бути головними?
  • Який овоч все-таки вибрали головнішим? Чому?
  • Які страви з картоплі ви знаєте?
  • Як називаються оладики з тертої картоплі?

VII. Підсумок уроку

 - чого навчили нас хмаринки?

 - Яких знань допомогли набути?

 - Яке їх завдання вам здалося найлегшим?

 - Яке найважчим? А найцікавішим?

 - Як же гарно стало в нашому класі! Як ясно засвітило наше сонечко!

 Воно вам щиро дякує за роботу на уроці, за звільнення від хмаринок, що заважали йому сяяти.

Ми граючись – навчаємось,

Навчаючись – ми граємось

Ну і, завжди у іграх розвиваємось.

 

Що ж першокласники мої,

Хороші ви малята.

І радісно мені із вами працювати.

Та на перерву ви ідіть,

В цікаву гру пограйте.

Із силами новими

До класу повертайтесь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку