Урок української мови розроблено для учнів 1 класу ЗПР, але можна використовувати для учнів ЗОШ. Вчителем дібрані завдання для актуалізації та закріплення знань про іменник та речення з використанням інтерактивних технологій та врахуванням індивідуальних особливостей учнів Вправи виконуються в групах, парах, індивідуально та мають різні рівні складності.
ЗО О П А Р К
1 в. – Д 2 в. - Т
Розстав подані слова у схеми
Ворона, птах, голуб, сова.
Риба, птах, акула, тварина, комаха, лебідь.
Ведмідь, кріт, крокодил, дятел, бджола, метелик, тигр, верблюд, кит.
Ведмідь, кріт, крокодил, дятел, бджола, метелик, тигр, верблюд, кит.
Ведмідь, кріт, крокодил, дятел, бджола, метелик, тигр, верблюд, кит.
Ведмідь, кріт, крокодил, дятел, бджола, метелик, тигр, верблюд, кит.
Ведмідь, кріт, крокодил, дятел, бджола, метелик, тигр, верблюд, кит.
Ведмідь, кріт, крокодил, дятел, бджола, метелик, тигр, верблюд, кит.
Ведмідь, верблюд, Майя, Айболит,
крокодил, дятел, Зубастик, Топотун,
бджола, метелик, Полосатик, Мурко,
тигр, кріт, кіт. Вусатик, Хвалько.
Ведмідь, верблюд, Майя, Айболит,
крокодил, дятел, Зубастик, Топотун,
бджола, метелик, Полосатик, Мурко,
тигр, кріт, кіт. Вусатик, Хвалько.
Ведмідь, верблюд, Майя, Айболит,
крокодил, дятел, Зубастик, Топотун,
бджола, метелик, Полосатик, Мурко,
тигр, кріт, кіт. Вусатик, Хвалько.
КОЛИСКА
КОРОЛЕВА
КОСА
КУБИК
КАЛОША
Як кіт наплакав.
Як кішка з собакою.
Ведмідь на вухо наступив.
Урок української мови
Тема уроку. Вправи для закріплення знань про іменники. Повторення: речення.
Мета уроку. Повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння розподіляти іменники за груповими ознаками та ставити до них питання; закріплювати навички написання слів з великої букви. Розвивати слухове сприймання, довільну увагу, спостережливість, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати пізнавальні інтереси на основі предметно-практичних дій, любов до тварин.
Обладнання. Схема зоопарку, магнітні малюнки тварин, малюнки предметів «зошит, осел, павук, рак», склади та букви «зо, о, п, а, р, к», таблиці – схеми «Іменник», індивідуально – роздатковий матеріал (картки та схеми).
Зміст уроку.
Посміхнулись! Привітались!
Щиро вітаємо! Щастя бажаємо!
І працюють всі гарненько!
Бо урок наш незвичайний, підсумковий, вирішальний!
Він предмети називає, різні числа також має,
На питання «хто?» і «що?» залюбки відповідає!
Хто? – зайчисько. Що? – вареник. Що воно таке?...
Іменник!
(вчитель показує малюнок предмета, 1 учень ставить запитання, 2 – називає предмет, 3 – називає потрібний склад чи звук)
«зошит» - поділити на склади, назвати перший склад;
«осел» - назвати перший звук, охарактеризувати його;
«павук» - поділити на склади, назвати перший склад;
«рак» - вимовити приголосні звуки, назвати букви, які їх позначають.
іл їн ться
зоо зоопарк
Складіть речення і запишіть його.
в Києві. зоопарк України знаходиться Найбільший
Кривляється, чіпляється, на хвостику гойдається. (мавпа)
Така розумна і красива у зоопарку є … (жирафа)
Хто б на зустріч не підплив, проковтне всіх … (крокодил)
-чик, -ик.
Треба їх нагодувати, напоїти треба всіх!
Де сховалися?
Робота з фразеологізмами: «Коли так кажуть?»
І М Е Н Н И К
назва предмета
Хто? Що?
істоти неістоти
Зоопарк
(зоологічний парк) –
місце, де утримують, вивчають та показують різних тварин.