14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок "Вправи для закріплення знань про іменники. Повторення: речення."

Про матеріал

Урок української мови розроблено для учнів 1 класу ЗПР, але можна використовувати для учнів ЗОШ. Вчителем дібрані завдання для актуалізації та закріплення знань про іменник та речення з використанням інтерактивних технологій та врахуванням індивідуальних особливостей учнів Вправи виконуються в групах, парах, індивідуально та мають різні рівні складності.

Перегляд файлу

ЗО  О П   А  Р   К

1 в. – Д   2 в. - Т

Розстав подані слова у схеми

Ворона,  птах,  голуб,  сова.

 

 

 

 

Риба,  птах,  акула,  тварина,  комаха,  лебідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведмідь,   кріт,    крокодил,   дятел,   бджола,  метелик,   тигр,   верблюд,   кит.

 

 

Ведмідь,   кріт,    крокодил,   дятел,   бджола,  метелик,   тигр,   верблюд,   кит.

 

 

Ведмідь,   кріт,    крокодил,   дятел,   бджола,  метелик,   тигр,   верблюд,   кит.

 

 

Ведмідь,   кріт,    крокодил,   дятел,   бджола,  метелик,   тигр,   верблюд,   кит.

 

 

Ведмідь,   кріт,    крокодил,   дятел,   бджола,  метелик,   тигр,   верблюд,   кит.

 

 

Ведмідь,   кріт,    крокодил,   дятел,   бджола,  метелик,   тигр,   верблюд,   кит.

 

 Ведмідь, верблюд,                     Майя,  Айболит,

крокодил,   дятел,    Зубастик, Топотун,

бджола,  метелик,    Полосатик, Мурко,

тигр,   кріт,   кіт. Вусатик, Хвалько.

 

 

 

Ведмідь, верблюд,                     Майя,  Айболит,

крокодил,   дятел,    Зубастик, Топотун,

бджола,  метелик,    Полосатик, Мурко,

тигр,   кріт,   кіт. Вусатик, Хвалько.

 

 

 

Ведмідь, верблюд,                     Майя,  Айболит,

крокодил,   дятел,    Зубастик, Топотун,

бджола,  метелик,    Полосатик, Мурко,

тигр,   кріт,   кіт. Вусатик, Хвалько.

 

 

 

 

КОЛИСКА

 

КОРОЛЕВА

 

КОСА

 

КУБИК

 

КАЛОША

Перегляд файлу

Як кіт наплакав.

Як кішка з собакою.

Ведмідь на вухо наступив.

Перегляд файлу

Урок української мови

Тема уроку. Вправи для закріплення знань про іменники. Повторення: речення.

Мета уроку. Повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння розподіляти іменники за груповими ознаками та ставити до них питання; закріплювати навички написання слів з великої букви. Розвивати слухове сприймання, довільну увагу, спостережливість, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати пізнавальні інтереси на основі предметно-практичних дій, любов до тварин.

Обладнання. Схема зоопарку, магнітні малюнки тварин, малюнки предметів «зошит, осел, павук, рак», склади та букви «зо, о, п, а, р, к», таблиці – схеми «Іменник», індивідуально – роздатковий матеріал (картки та схеми).

 

Зміст уроку.

  1. Організація класу. Повідомлення теми і мети уроку:
  • Стали струнко, підрівнялись!

Посміхнулись! Привітались!

  • Добрий день! Здрастуйте! Раді вас бачити!

Щиро вітаємо! Щастя бажаємо!

  • Сіли тихенько, спинки рівненькі,

І працюють всі гарненько!

Бо урок наш незвичайний, підсумковий, вирішальний!

  • Для початку відгадайте загадку:

Він предмети називає, різні числа також має,

На питання «хто?» і «що?» залюбки відповідає!

Хто? – зайчисько. Що? – вареник. Що воно таке?...

Іменник!

  1. Актуалізація знань про іменник. Побудова «асоціативного куща»:
  • Яку частину мови вивчали?
  • Що означають іменники: назву предмета, ознаку предмета чи дію предмета?
  • На які питання відповідають?
  • Яке запитання ставимо до назв істот? Неістот?
  • Закріпити та перевірити наші знання про іменник допоможе подорож до…

 

  1. Малюнковий диктант:
  • А куди ми вирушаємо, дізнаєтеся з малюнкового диктанту. Одягли капелюшки роздумів! Почали!

(вчитель показує малюнок предмета, 1 учень ставить запитання, 2 – називає предмет, 3 – називає потрібний склад чи звук)

«зошит» - поділити на склади, назвати перший склад;

«осел» - назвати перший звук, охарактеризувати його;

«павук» - поділити на склади, назвати перший склад;

«рак» - вимовити приголосні звуки, назвати букви, які їх позначають.

  • Яке слово отримали? (ЗООПАРК)
  • Що означає це слово? (Зоологічний парк – місце, де утримують, вивчають та показують різних тварин)
  • І так, ми вирушаємо до зоопарку!

 

  1. Каліграфічна хвилинка:               

іл їн ться

зоо зоопарк

  • Прочитайте слова. Чи можемо їх назвати реченням? Чому?

Складіть речення і запишіть його.

в Києві. зоопарк України знаходиться Найбільший

  1. Словниковий диктант:
  • Відгадавши загадки, ми складемо план мандрівки, дізнаємося, яких тварин побачимо. Слова-відгадки запишемо в зошити в стовпчик.
  • На дереві все грається, угору піднімається,

Кривляється, чіпляється, на хвостику гойдається. (мавпа)

  • Розлінований цей кінь наче зошит наш шкільний. (зебра)
  • Сам високий він на зріст, замість носа в нього хвіст. (слон)
  • Хижі ікла, страшний рев, хто хижак цей? Звісно… (лев)
  • Така велика, довгошия і вища за найбільшу шафу,

Така розумна і красива у зоопарку є … (жирафа)

  • Злий зелений пароплав в ріках Африки бував!

Хто б на зустріч не підплив, проковтне всіх … (крокодил)

 

  1. Вправа «Один – багато»:
  • Чомусь мавпочка сьогодні зовсім невесела. Мабуть, їй сумно в клітці самотній? Щоб допомогти звірятам, змінимо їх назви з однини на множину. (Слова записують в 2-й стовпчик.)

 

  1. Вправа «Скажи пестливо». Мета: вправляти в утворенні нових форм іменників  за  допомогою  суфіксів   –атко,  -ятко,

-чик, -ик.

 

  1. Вибіркове списування:
  • Тварини, які мають дуже-дуже багато друзів, мають в своїх назвах букву «Д». Їх випише 1 група.
  • А тварини, які люблять долати різні труднощі, мають в своїх назвах букву «Т». Їх випише 2 група.
  • А 3 група добере нашим тваринам клички.

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

  1. Диференційовані завдання на розподіл предметів за груповими ознаками:
  • Як же тут тварин багато, перелічити хто б зміг!

Треба їх нагодувати, напоїти треба всіх!

  • Група «А»: розподілити тварин на дві групи (свійські та дикі) – виконують завдання на магнітній дошці.
  • Група «Б»: «Хто що любить?» - поєднати тварин з їжею – виконують за картками.
  • Група «В»: : розставити за груповими ознаками подані слова у схеми – виконують за картками.

 

  1. Мовна гра «Таємничі слова»:
  • Вже день, а мудра сова не спить, бо не може знайти зниклих тварин. Виконаємо завдання, щоб допомогти сові. (на дошці слова: колиска, королева, коса, кубик, калоша)

Де сховалися?

  • Дитинча коняки;
  • Кусюча комаха;
  • Хитра сестричка;
  • Родич корови;
  • Хижий звір.
  1. Робота з підручником. Вправа на порівняння «Як хто?» (стор.106, впр.205).

 

  1. Підсумки уроку.

Робота з фразеологізмами: «Коли так кажуть?»

  • Як кіт наплакав.
  • Як кішка з собакою.
  • Ведмідь на вухо наступив.

 

  •  Тварини вам дякують за корисну для всіх екскурсію, дарують на згадку свої портрети. На іншому боці впишіть букви, розплутавши мотузки. Яке слово у вас вийшло?
  • МОЛОДЕЦЬ!

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

І М Е Н Н И К  

 

назва  предмета

 

Хто?                  Що?

 

   істоти          неістоти

 

 

 

Зоопарк

(зоологічний парк)

місце, де утримують, вивчають та показують різних тварин.

zip
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку