Позакласний захід «А, ну ж бо, МАТЕМАТИКИ!»

Про матеріал
Мета: стимулювати пізнавальну та розумову діяльність учнів, пам'ять; зацікавити до вивчення математики, поглибити знання з предмету; виховувати командний дух, толерантне ставлення один до одного та відповідальність за колектив. Обладнання: проектор, дошка, картки для відповідей Підготовка: для гри клас об’єднується у дві команди. Кожна команда обирає капітана та назву. Готує девіз та домашнє завдання.
Перегляд файлу

Позакласний захід «А, ну ж бо, МАТЕМАТИКИ!»

Математика – серйозна наука і багато учнів бояться, що не зможуть її подолати. Тому нам, учителям математики, доводиться всіляко зацікавлювати учнів до її вивчення, створювати позитивну невимушену атмосферу на уроках. Однією із вдалих форм позакласної роботи для цього ігри-змагання. Доцільніше такий захід організувати наприкінці семестру після написання всіх контрольних робіт, тобто на останніх уроках.

Мета: стимулювати пізнавальну та розумову діяльність учнів, пам'ять; зацікавити до вивчення математики, поглибити знання з предмету; виховувати командний дух, толерантне ставлення один до одного та відповідальність за колектив.

Обладнання: проектор, дошка, картки для відповідей

Підготовка: для гри клас об’єднується у дві команди. Кожна команда обирає капітана та назву. Готує девіз та домашнє завдання.

Хід заходу

Гра складається з трьох основних турів

І тур. Команди відповідають на одні й ті самі запитання. За кожну правильну відповідь отримують по 2 бали. Після закінчення першого туру журі перевіряє відповіді і підраховує кількість набраних балів кожної команди.


Запитання.

1.Чого не вистачає для того, щоб рівняння було правильним?

2+4-6х20=0
(Не вистачає дужок (2+4-6)х20=0)

2.8 відноситься до 5, як:

А)5 до 4;

Б)21 до 12;

В)24 до 15;

Г)28 до 21;

Г)15 до 4.(24 до 15)

3.16 ящиків із книгами важать 480 фунтів, а один порожній – 2 фунти. Скільки фунтів важать книги?

А)512 фунтів;

Б)30 фунтів;

В)28 фунтів;

Г)448 фунтів;

Г)24 фунти.
( 2*16=32, 480-32=448 фунтів)

4.Яким має бути наступне число?
2  4   6   8  ? (10)

5.Яке число пропустили в цій послідовності? 16  13  ?  7   4 (10)

6.Яке число має стояти наступним у цьому ряду?  2  4   16   256   ?(65536)

7.З якого числа має починатися цей ряд?  ?   12   8   5   3   2 (17)

8. Яке слово найменше підходить до решти чотирьох:

СКАЛЬПЕЛЬ, СВЕРДЛО, СЕКАТОР, НІЖ, СОВОК, СТАМЕСКА?(ніж, тому що всі починаються на літеру «с»)

9. Якщо переставити букви в слові «скловар», то вийде назва (річки Ворскла)

А)МІСТА;

Б) КРАЇНИ;

В) ТВАРИНИ;

Г) РІЧКИ;

Д) ПТАХА.

10.Сильний відноситься до СЛАБКИЙ, як:А) ЛІД  до ВОДА;

Б) ШВИДКИЙ  до ПОВІЛЬНИЙ;

В) СПЕКОТНИЙ до ЛІТНІЙ;

Г) ВІЛЬНИЙ до САМОТНІЙ?


 


«ДЕШИФРУВАЛЬНИК»

Щоб визначити порядок відповідей гравців у ІІ і ІІІ турах, попередньо проводиться конкурс «Дешифрувальник».

Гравцям пропонується відгадати слово за допомогою буквено-цифрового коду, де кожна буква замінена відповідною цифрою за системою Т1. Чим раніше команда впорається із завданням, тим швидше вона буде у ІІ турі відповідати на запитання, і тим краще ситуація при виборі категорії для проходження ІІ туру.

У ІІІ турі учасникам надається право обрати собі колір.

Завдання №1 Елемент кола

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ІІ тур. Кожна команда вибирає категорію, у якій буде давати відповіді на запитання. Всього таких категорій шість. Якщо одна із команд обрала певну категорію, то інша вже вибрати її не може.

За правильну відповідь нараховується 1 бал.

Усього в одній категорії може бети поставлено до 5 запитань і відповідно команди у ІІ турі максимально можуть отримати 15 балів. У цьому турі важлива швидкість реакції при відповіді на запитання. Вибір категорій командами йде по ланцюжку, відповідно до результатів «дешифрувальника».

Запитання

Логічні задачі букви-цифри

1.Встановіть взаємозв’язки між буквами та визначте заховані цифри.

  Х  С  Х

 ?    Д  Х

       Х  С  (Х =1, С=0, Д=9)

2.Яким має бути наступне число? 2  4   6   8  ? (10)

3.Яке число пропустили в цій послідовності? 16  13  ?  7   4 (10)

4.Яке число має стояти наступним у цьому ряду?  2  4   16   256   ?(65536)

5.З якого числа має починатися цей ряд?  ?   12   8   5   3   2 (17)

Логічні задачі зі словами


1.Сильний відноситься до СЛАБКИЙ, як:

А) ЛІД  до ВОДА;

Б) ШВИДКИЙ  до ПОВІЛЬНИЙ;

В) СПЕКОТНИЙ до ЛІТНІЙ;

Г) ВІЛЬНИЙ до САМОТНІЙ?

2.ДЕНЬ відноситься до НІЧ, як ВИСОКО до …(низько)

А)ЛІТО;

Б) НИЗЬКО;

В) ЧАЙ;

Г) НІЧ;

Д) ПОЛУДЕНЬ.

3.КНИГА  відноситься до ПАПІР, як СОРОЧКА до…(тканина)

А)ГУДЗИК;

Б) ПРЕДМЕТ;

В) ТКАНИНА;

Г) ЧИТАТИ;

Д) ПРЕСА.

4.ХВИЛИНА  відноситься до ГОДИННИК, як (см до лінійка)

А)ТЕЛЕСКОП  до ЗІРКА;

Б) ТЕРЕЗИ до ВАГА;

В) ЧАС до ХВИЛИНА;

Г) САНТИМЕТР до ЛІНІЙКА;

5.Яке з цих п’ятьох слів найменше підходить до чотирьох інших: корова, кролик, лисиця, черепаха, змія?(змія)

 


Чотирикутники

1.Чи є будь-який квадрат ромбом? (Так)

2. Чи правильно, що існує квадрат, який не є прямокутником?(ні)

3.Який чотирикутник називають трапецією?

(Трапецією називають чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші – ні)

4. Основи трапеції дорівнюють 5 см та 11 см.

Чому дорівнює середня лінія трапеції? (8 см)

5.Як називають паралелограм, у якого всі сторони рівні7(Ромб)

 

Трикутники

1.Який трикутник називають рівнобедреним?

(Трикутник, у якого дві сторони рівні називають рівнобедреним)

2.Що можна сказати про медіану рівнобедреного трикутника, опущену з вершини?

(Вона є висотою та бісектрисою)

3.Що таке зовнішній кут трикутника?Чому він дорівнює?

(Зовнішнім кутом трикутника називають кут, суміжний з кутом трикутника, він дорівнює сумі двох внутрішніх кутів несуміжних з ним)

4. Сформулюйте теорему Піфагора

(У прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів)

5.Чи існує трикутник зі сторонами 5 см, 4 см, та 9 см?(Ні)

 

Коло і круг

1.Як розташовані точки кола відносно його центра? (Рівновіддалені)

2.За якою формулою обраховують площу круга? Як можна обчислити площу кола?

3.Що називають діаметром кола?

(Хорда, що проходить через центр кола називається діаметром)

4.Що таке центральний кут?

(Центральним кутом називають кут з вершиною в центрі кола)

5.У чому полягає відмінність між колом і кругом?

(Коло – це ГМТ площини, рівновіддалених від даної точки (центра). Круг – це ГМТ площини, відстань від яких до заданої точки не більша за дане додатне число (радіус)).

 

Сюрприз

Відомі вчені математики

  1. Про кого йдеться? Давногрецький філософ, релігійний та політичний діяч, що народився на острові Самосі біля узбережжя Малої Азії. Він увів загальновизначний тепер дедуктивний метод, суть якого полягає в тому, що, крім невеликої кількості прийнятих без доведень первісних положень, які називаються аксіомами, всі інші твердження математики виводяться логічними міркуваннями. (Піфагор)
  2. Про кого йдеться? Французький математик, за фахом юрист. Серед своїх відкриттів сам особливо високо цінив установлення залежності між коренями і коефіцієнтами рівнянь. (Франсуа Вієт)
  3. Про кого йдеться? Давногрецький філософ, до сократівського періоду, математик, астроном, що першим ознайомив греків з геометрією. Йому приписують відкриття і доведення ряду теорем: про поділ кола діаметром навпіл; про те, що кут вписаний у півколо, є прямим; про рівність кутів при основі рівнобедреного трикутника; про рівність вертикальних кутів, а також спосіб визначення висоти різних предметів, зокрема пірамід, за довжиною тіні, коли сонце піднімається над горизонтом на 45оС.(Фалес Мілетський)
  4. Хто є автором математичної праці «Міркування про метод»? (Рене Декарт)
  5. Про кого йдеться? Швейцарський математик та фізик, який провів більшу частину свого життя в Росії та Німеччині. Він ввів більшість математичних ,понять та символів у сучасну математику.(Леонард Ейлер)

 

Конкурс капітанів

Капітан кожної команди тягне картку з темою, з якою він виступає. Оцінюється в конкурсі здатність швидко мислити, креативний підхід до завдань та чіткість, логічність висвітлення думок. Тривалість виступу не більше 1,5 хв. На підготовку дається 1 хв.

Максимально за конкурс може отримати 5 балів.

Теми:

1)Чим корисна математика в житті?

2)Що для мене найцікавіше в математиці?

ІІІ тур: «Дешифрувальник визначає порядок проходження команд у ІІІ турі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Після цього запитання з математики і загальні питання в хаотичному порядку розташовуються на полі з 36 клітин (6х6). На короткий час гравцям відкривається все поле, щоб вони запам’ятали свої і чужі клітинки, потім поле знову закривається по черзі гравцям команд.

При відповіді на загальні запитання (клітинки сірого кольору) команда отримує 1 бал, при відповіді на свої запитання (колір який обрала команда: червоний чи блакитний) – 2 бали, а при відповіді на запитання з теми суперника – 3 бали. Також на полі є клітинка жовтого кольору, їм відповідають питання, на які потрібно відповідати так чи ні. Ці питання оцінюються у 3 бали.

Ж

1

Ч

2

Бл

3

Ж

4

Біл

5

Бл

6

Ч

7

Біл

8

Ч

9

Біл

10

Бл

11

Ч

12

Бл

13

Ж

14

Ч

15

Ж

16

Бл

17

Ч

18

Ч

19

Бл

20

Ж

21

Біл

22

Ч

23

Біл

24

Біл

25

Ч

26

Біл

27

Бл

28

Ж

29

Бл

30

Ж

31

Бл

32

Ж

33

Ч

34

Ж

35

Біл

36

Над запитаннями думає вся команда, але відповідає капітан, або учасник якого він обрав.

«Задачі-жарти»

Червоний колір

1.У семи братів по одній сестрі. Скільки всього сестер у сім’ї? (одна)

2.Центральний кут дорівнює 148о . Знайдіть вписаний кут, який спирається на ту саму дугу? (74о)

3.Стояло п’ять склянок з полуницями. Аня з’їла полуниці з однієї склянки. Скільки склянок залишилось? (п’ять)

4.Визначте відсоток солі у розчині, якщо відомо, що в 3000 г розчину міститься 15 г солі. (5%)

5.Ціна автомобіля спочатку зросла на 10%, а потім знизилася на 20%. Як і на скільки відсотків зміниться ціна автомобіля після двох переоцінок? (зменшиться на 12%)

6.Одна сторона квадрата 5 см, а друга на 2 см більша. Обчислити площу квадрата. (у квадрата всі сторони рівні)

7.Ціна книжки 31 грн. Книжка дорожча за обкладинку на 11 грн. Але дешевше за альбом і фарби на 7 грн. Визначити ціну книжки. (31 грн)

8.Горіло вісім свічок. Одну погасили. Скільки свічок залишилось? (одна, бо інші згоріли)

9. Ішов дідусь до Києва й зустрів трьох бабусь. Кожна з них несла три торби, у кожній торбі по три кішки. Скільки істот рухалось до Києва? (тільки дідусь)

Блакитний колір

1.Скільки в домі тварин, якщо всі вони, крім двох, кішки, всі вони, крім двох, собаки, всі вони, крім двох, папуги? (троє: кішка, собака, папуга)

2.Дві жінки йшли з села до міста. На зустріч їм ще 5 жінок. Скільки всього жінок йшли до міста? (дві)

3.Чи існує чотирикутник з найбільшим кутом 89о? (ні)

4.В клітці знаходилися 4 кролика. Четверо дітей купили по одному із цих кроликів і один залишився в клітці. Як це могло статися?(один кролик був куплений з кліткою)

5.Дівчинка Марійка зайшла в кімнату, в якій знаходилось 4 кішки, 5 гусок, 2 жирафа, 1 слон, 3 лева, і 10 пінгвінів. Скільки ніг у кімнаті? )дві)

6.Два ромби мають рівні периметри. Чи рівні їх площі? (ні, необов’язково)

7. Чи існує прямокутний трикутник, катети якого виражаються парними числами, а гіпотенуза – непарним числом? (ні)

8.Визначте вид трикутника зі сторонами 12 см, 16 см, 20 см. (прямокутний)

9.Яку властивість повинні мати діагоналі ромба, що  навколо нього можна було описати коло?(бути рівними)

 

Сірий колір

1.Продовжіть приказку:»Вік живи – вік …»

2. Відгадайте загадку:»В день з ногами в ночі - без ніг»(черевики)

3.До якої частини мови належить слово «кмітливий»? (прикметник)

4. З якого посуду не їдять? (з порожнього)

5. Який місяць має 28 днів?( усі)

6.Столиця Німеччини? (Берлін)

7.Де було прийнято слабких і хворих новонароджених скидати згори? (* у Спарті)

8.Найдовша річка у світі?(Ніл)

9.Translate into Ukraine: “I saw the aliens yesterday”( я вчора бачив інопланетян)

 

Жовтий колір

Відповідати тільки «так» - «ні»

1.У Японії на дошці пишуть пензликом з  кольоровим чорнилом? Так

2. У Австралії практикується застосування одноразових шкільних дошок? Ні

3.Авторучку було винайдено ще в Давньому Єгипті? Так

4.Кулькову ручку спочатку застосовували лише військові льотчики? Так

5.Чи правда, що в Африці випускають вітамінізовані олівці для дітей, що мають звичку гризти все? Так

6.Деякі види кольорових олівців додають екстракт моркви для більшої міцності грифеля? Ні

7.Римляни носили штани? )Ні, вони носили туніки і того)

8.Якщо бджола вжалить кого-небудь, то вона загине? Так

9. Чи прада, що павуки харчуються власною павутиною? Так

10.В одному корейському цирку двох крокодилів навчили танцювати вальс. Ні

11. на зиму пінгвіни відлітають на північ?( Ні, пінгвіни не вміють літати.)

12.Якщо камбалу покласти на шахову дошку, вона теж стане в клітинку. Так

13.Спартанські воїни перед битвою обприскували волосся парфумами(так єдина розкіш, яку вони собі дозволяли)

14.Миші, підростаючи, стають щурами?(ні, це два різні  загони гризунів)

15.Деякі жаби вміють літати?(так, в тропічних лісах Азії і Африки)

16.Око наповнене повітрям?(Ні, око наповнене рідиною)

17.Уранці людина вище ростом, ніж увечері?

Так

18.Кажани можуть приймати радіосигнали? Ні

19.Сови не можуть обертати очима? Так

20.Лось є різновидом оленя? Так

21.Дельфіни – це маленькі кити? Так

22ю Ріг носорога має магічну силу? Ні

23.У деяких країнах жуків-світляків використовують як освітлювальні прилади? Так

24.Щаслива монета Скруджа була вартістю в 10 центів?Так

25.Веселку можна побачити й опівночі? Так

 

Додаткові запитання

26.який вузол не можна розв’язати? (Залізничний)

27.Де край світу? (Там, де починається тінь)

28.що з землі легко піднімеш, але далеко не закинеш? (Пір’я)

29.що можна приготувати. Але на можна з’їсти? (Уроки)

30.Собака була прив’язана до десятиметрової мотузки, а пройшла 300 метрів. Як їй це вдалося. (Мотузка ні до чого не була прив’язана)

31.Чи можна запалити сірник під водою?( можливо якщо воду налити в склянку, а сірник тримати нижче склянки)

32.Двоє людей грали в шашки. Кожен зіграв по п’ять партій і виграв по п’ять разів. Чи можливо це? (обидві людини грали з іншими людьми)

33.Що може бути більше, слона і одночасно невагомим? Тінь слона

34.Що стає більше, якщо  його поставити догори ногами? (Число 6)

35.Що не має довжини, глибини, ширини, висоти, а можна виміряти?(час, температура)

 

Підбиття підсумків.

Перемагає команда, яка набрала більше балів. Нагороджується переможці. Учитель і учні обмінюються думками щодо заходу.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Світова Оксана Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
868
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку