Відкритий урок з алгебри у 8 класі

Про матеріал
Розробка уроку з алгебри у 8 класі по темі: "Арифметичний корінь". На уроці використовуються ігрові моменти
Перегляд файлу

КУ « Пологівський НВК»

 

 

 

 

          Відкритий  урок

                           з алгебри у 8 класі

 

Тема: « Арифметичний квадратний

корінь»

imgpreviewCAK72ODS.jpg

 

 

 

Вчитель математики: Пушкар Л. М.

 

Тема уроку. Арифметичний квадратний корінь                                    

Мета уроку.

Виховна мета:        виховувати наполегливість у досягненні мети, увагу, колективізм, індивідуальність, самооцінювання, спостережливість при виконанні завдань;   формувати вміння поєднувати  індивідуальну  роботу з колективною; намагатися створити ситуацію успіху для кожного учня.

Розвивальна мета: розвивати обчислювальні навички при розв’язуванні завдань на добування коренів

Тип уроку:   засвоєння вмінь і навичок.

Девіз уроку: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи як це роблять інші.»  Невін

Хід уроку.

I.Організаційний момент.

а) Привітання учнів: Добрий день вам, добрі люди!

Хай завжди вам щастя буде!

Ми вас щиро всіх вітаєм

І урок свій починаєм!

б) Вступне слово учителя.

Я теж вітаю усіх на уроці і гостей, і учнів. Діти. кожному хочу побажати , щоб ви були на цьому уроці

У – усміхненими.

С – спокійними.

П – прогресивними.

І – інтелектуальними.  

Х – хоробрими.

І тоді прийде до вас успіх. Успіх – це сума всіх досягнень, що повторюються кожного дня. Запорука успіху – постійна занятість.

 У картках, які я вам роздала поставте мітку у строчці «На початку уроку» під тією картинкою, яка відповідає вашому настрою зараз

ІІ. Перевірка домашнього завдання.З’ясувати чи потрібна консультація з домашнього завдання.

Зараз ми з вами вивчаємо –  квадратні корені  та перетворення  виразів, що їх містять.

З історією виникнення квадратного кореня нас познайомить учениця нашого класу. (Слайд 1)

Знаходити значення квадратного кореня вміли  вавилонські вчені ще чотири тисячі років тому. Спочатку вони складали таблиці квадратів чисел і відповідно квадратних  коренів з них. У добу Відродження європейські математики корінь позначали словом «RADIX», а згодом скорочено – буквою «R». Німецькі математики ставили над числом кружечок, а згодом перед числом кружечок, пізніше – ромбик, далі – галочку і над виразом, з якого добували корінь, риску. Потім почали цю риску приєднувати. Символ називають ще радикалом.

Усний опрос:

  1. Дати означення квадратного кореня з числа а.
  2. З яких чисел існують квадратні корені?
  3. Скільки значень має квадратний корінь з додатного числа?
  4. Дати означення арифметичного квадратного кореня.
  5. Записати знак квадратного кореня.
  6. Як називається вираз, що записується під знаком квадратного  кореня?
  7. Як називається дія обчислення квадратного кореня?
  8. Обчислити: .
  9. Обчислити: .
  10.  Обчислити: .
  11. Обчислити значення арифметичного кореня: .

ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів. Встановити відповідність . З’єднати запитання з правильними відповідями.

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обмінятися зошитами і зробити взаємоперевірку за ключем.

 

1

2

3

4

5

6

е

д

г

в

б

а

 

Провести оцінювання учнів: за 6 правильних відповідей – 3 бали, 5-4 – 2 бали, 3-1 – 1 бал

ІІ. Розв’язування вправ.  Учитель.  

Ми знаємо , що є книга рекордів  Гіннесса. ( Слайд 2)  Вона була створена за ідеєю сера Хью Бівера (1890 – 1967), керівника пивоварної компанії «Гіннесс».  У нашій країні є аналог Книги рекордів Гіннесса – Книга рекордів України. Прізвище її засновника ми дізнаємось, розшифрувавши код, що записаний на дошці. У цьому нам допоможе усний рахунок. Розв’язавши приклад, діти записують замість цифри коду відповідну букву.

                                              

На дошці записаний код:

49

121

9

25

16

р

е

о

Г

і

г

й

 

7

1

8

15

4

-0,3

М

е

ц

а

к

н

о

 

Учениця. Гео́ргій Олексі́йович Маце́нко (народився 21 липня 1950) — український журналіст. Укладач «Книги рекордів України». Вона складається з трьох томів: Природа навколо нас. Культура і мистецтво. Спорт і розваги. Людина і суспільство. У світі науки і техніки.

 

ІУ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

У. Сприйняття і усвідомлення учнями фактичного матеріалу

Виконання письмових вправ учнями біля дошки, за бажанням.

1. Розв’язати рівняння:

1) = 5                                  2)   =7

    х + 3 = 25                                        11 – у = 49

    х = 22                                               у = - 38

   Відповідь: 22                                 Відповідь: -38

3) = -3                                 4) = 1

      коренів не має                              1+х2=1

                                                              х2 = 0

                                                              х = 0 

Відповідь: коренів не має               Відповідь: 0

5) х2 – 16 = 0                                 6) х2 + 5 = 9

    х2 = 16                                           х2 = 4

    х1 =-4, х2= 4                                         х1 = -2, х2=2

   Відповідь:- 4, 4                               Відповідь: -2,  2

2. Знайти значення виразу:

а) , якщо х = 11, то  ;

якщо х = -1, то ;

якщо х = 83, то .

б) , якщо m = 5, то ;

                   якщо х = -2, то ;

                   якщо х = 14, то

 Робота у групах.

 Математичне лото.

У спеціальному конверті групам учнів пропонується набір карток. Учні дістають з конверта картку, розвязують завдання і накривають нею відповідний результат. Картки накладають лицьовим боком униз. Якщо всі завдання розв’язані правильно, то зворотні боки карток, складають якийсь умовний шрифт: рисунок, креслення, слово, геометричну фігуру тощо. Можна записувати вправи і вирізати ці картки на коробці від цукерок, тоді перевіряючи, легко визначити результати роботи учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

3,5

 

 

 

7

 

 

 

58

 

 

 

9

 

 

 

36

 

 

 

 

 

 

 

 

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

-24

 

 

 

 

8,4

 

 

49

 

 

12

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

-2,8

 

 

 

7

 

 

 

52

 

 

 

-45

 

 

 

14,2

 

 

 

Самостійна робота.

1. Розв'яжіть рівняння:

а) х2 = 4; б) ; в) 3х2 – 27 = 0;

г) (2х + 3)2 = 8.

 

a) х2 = 9; б) ; в) 5х2 – 125 = 0;

г) (2х – 1)2 = 9.

2. Знайдіть значення виразу:

а) ; б) ; в) .

а) ; б) ; в) .

 

VI. Підсумок. 1) Скільки розв’язків має рівняння виду  х2  = а?

2) Чи має рівняння (2х – 5)2 = -49 корені?

Підводяться підсумки уроку. Ну а тепер поставте мітку в карточці під тією картинкою, яка відповідає вашому настрою в кінці уроку.

 

 

 

 

 

 

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

радісний

діяльний

пригнічений

поганий

роздратований

На початку уроку

 

 

 

 

 

По закінченню уроку

 

 

 

 

 

 

VII. Домашнє завдання: завдання на картках.

docx
Додав(-ла)
Пушкар Людмила
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 лютого
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку