КУ « Пологівський НВК»
Відкритий урок
з алгебри у 8 класі
Тема: « Арифметичний квадратний
корінь»
Вчитель математики: Пушкар Л. М.
Тема уроку. Арифметичний квадратний корінь
Мета уроку.
Виховна мета: виховувати наполегливість у досягненні мети, увагу, колективізм, індивідуальність, самооцінювання, спостережливість при виконанні завдань; формувати вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною; намагатися створити ситуацію успіху для кожного учня.
Розвивальна мета: розвивати обчислювальні навички при розв’язуванні завдань на добування коренів
Тип уроку: засвоєння вмінь і навичок.
Девіз уроку: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи як це роблять інші.» Невін
Хід уроку.
I.Організаційний момент.
а) Привітання учнів: Добрий день вам, добрі люди!
Хай завжди вам щастя буде!
Ми вас щиро всіх вітаєм
І урок свій починаєм!
б) Вступне слово учителя.
Я теж вітаю усіх на уроці і гостей, і учнів. Діти. кожному хочу побажати , щоб ви були на цьому уроці
У – усміхненими.
С – спокійними.
П – прогресивними.
І – інтелектуальними.
Х – хоробрими.
І тоді прийде до вас успіх. Успіх – це сума всіх досягнень, що повторюються кожного дня. Запорука успіху – постійна занятість.
У картках, які я вам роздала поставте мітку у строчці «На початку уроку» під тією картинкою, яка відповідає вашому настрою зараз
ІІ. Перевірка домашнього завдання.З’ясувати чи потрібна консультація з домашнього завдання.
Зараз ми з вами вивчаємо – квадратні корені та перетворення виразів, що їх містять.
З історією виникнення квадратного кореня нас познайомить учениця нашого класу. (Слайд 1)
Знаходити значення квадратного кореня вміли вавилонські вчені ще чотири тисячі років тому. Спочатку вони складали таблиці квадратів чисел і відповідно квадратних коренів з них. У добу Відродження європейські математики корінь позначали словом «RADIX», а згодом скорочено – буквою «R». Німецькі математики ставили над числом кружечок, а згодом перед числом кружечок, пізніше – ромбик, далі – галочку і над виразом, з якого добували корінь, риску. Потім почали цю риску приєднувати. Символ називають ще радикалом.
Усний опрос:
ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів. Встановити відповідність . З’єднати запитання з правильними відповідями.
Обмінятися зошитами і зробити взаємоперевірку за ключем.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
е |
д |
г |
в |
б |
а |
Провести оцінювання учнів: за 6 правильних відповідей – 3 бали, 5-4 – 2 бали, 3-1 – 1 бал
ІІ. Розв’язування вправ. Учитель.
Ми знаємо , що є книга рекордів Гіннесса. ( Слайд 2) Вона була створена за ідеєю сера Хью Бівера (1890 – 1967), керівника пивоварної компанії «Гіннесс». У нашій країні є аналог Книги рекордів Гіннесса – Книга рекордів України. Прізвище її засновника ми дізнаємось, розшифрувавши код, що записаний на дошці. У цьому нам допоможе усний рахунок. Розв’язавши приклад, діти записують замість цифри коду відповідну букву.
На дошці записаний код:
49 |
|
121 |
9 |
25 |
16 |
|
р |
е |
о |
Г |
і |
г |
й |
|
7 |
1 |
8 |
15 |
4 |
-0,3 |
М |
е |
ц |
а |
к |
н |
о |
Учениця. Гео́ргій Олексі́йович Маце́нко (народився 21 липня 1950) — український журналіст. Укладач «Книги рекордів України». Вона складається з трьох томів: Природа навколо нас. Культура і мистецтво. Спорт і розваги. Людина і суспільство. У світі науки і техніки.
ІУ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
У. Сприйняття і усвідомлення учнями фактичного матеріалу
Виконання письмових вправ учнями біля дошки, за бажанням.
1. Розв’язати рівняння:
1) = 5 2) =7
х + 3 = 25 11 – у = 49
х = 22 у = - 38
Відповідь: 22 Відповідь: -38
3) = -3 4) = 1
коренів не має 1+х2=1
х2 = 0
х = 0
Відповідь: коренів не має Відповідь: 0
5) х2 – 16 = 0 6) х2 + 5 = 9
х2 = 16 х2 = 4
х1 =-4, х2= 4 х1 = -2, х2=2
Відповідь:- 4, 4 Відповідь: -2, 2
2. Знайти значення виразу:
а) , якщо х = 11, то ;
якщо х = -1, то ;
якщо х = 83, то .
б) , якщо m = 5, то ;
якщо х = -2, то ;
якщо х = 14, то
Робота у групах.
Математичне лото.
У спеціальному конверті групам учнів пропонується набір карток. Учні дістають з конверта картку, розв’язують завдання і накривають нею відповідний результат. Картки накладають лицьовим боком униз. Якщо всі завдання розв’язані правильно, то зворотні боки карток, складають якийсь умовний шрифт: рисунок, креслення, слово, геометричну фігуру тощо. Можна записувати вправи і вирізати ці картки на коробці від цукерок, тоді перевіряючи, легко визначити результати роботи учнів.
|
=
|
|
|
|
|
0 |
3,5 |
7 |
58 |
9 |
36 |
|
=
|
|
|
|
|
15
|
-24 |
8,4 |
49 |
12
|
21 |
|
=
|
|
|
|
|
30 |
-2,8 |
7 |
52 |
-45 |
14,2 |
Самостійна робота.
1. Розв'яжіть рівняння: |
|
а) х2 = 4; б) ; в) 3х2 – 27 = 0; г) (2х + 3)2 = 8.
|
a) х2 = 9; б) ; в) 5х2 – 125 = 0; г) (2х – 1)2 = 9. |
2. Знайдіть значення виразу: |
|
а) ; б) ; в) . |
а) ; б) ; в) . |
VI. Підсумок. 1) Скільки розв’язків має рівняння виду х2 = а?
2) Чи має рівняння (2х – 5)2 = -49 корені?
Підводяться підсумки уроку. Ну а тепер поставте мітку в карточці під тією картинкою, яка відповідає вашому настрою в кінці уроку.
|
|
|
|
|
|
радісний |
діяльний |
пригнічений |
поганий |
роздратований |
|
На початку уроку |
|
|
|
|
|
По закінченню уроку |
|
|
|
|
|
VII. Домашнє завдання: завдання на картках.