Позакласний захід "А я найбільше хочу Зробити так, щоб діти Були завжди щасливими У всьому – всьому світі"

Про матеріал
Ознайомити учнів з проблемами та причинами насильства у шкільному середовищі, шукати шляхи його подолання; познайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Декларації прав дитини, Конституції України, допомогти запам’ятати основні поняття; розвивати пам’ять, вміння класифікувати й узагальнювати, творчість, мислення; довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей; виховувати толерантні стосунки.
Перегляд файлу

Позакласний захід

Тема. «А я найбільше хочу

Зробити так, щоб діти

Були завжди щасливими

У всьому – всьому світі»

Мета: ознайомити учнів з проблемами та причинами насильства у шкільному середовищі, шукати шляхи його подолання; познайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Декларації прав дитини, Конституції України, допомогти запам’ятати основні поняття; розвивати пам’ять, вміння класифікувати й узагальнювати, творчість, мислення; довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей; виховувати толерантні стосунки.

Тип заходу: усний журнал

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, «Конституція України», «Конвенція про права дитини», полотно «зоряного неба», скринька із запитаннями, звукові колонки, музичний твір, учнівські колажі, клубок ниток для в’язання, пам’ятки для учнів.

Хід заходу

Усний журнал

Слайд 1

Вступне слово вчителя.

Любі діти, сьогодні ми з вами помандруємо сторінками усного журналу, тема якого «А я найбільше хочу

Зробити так, щоб діти

Були завжди щасливими

У всьому – всьому світі»

І. Перша сторінка «Твори добро!»

Слайд 2

На слайді записи: «Життя дається людині на добрі справи».

                             «Хто швидко допоміг, той двічі допоміг».

                              «Доброта краща за красу».

Генріх Гейне

                                 «Як сонце - краса і прикраса неба, так велич душі - блиск і   

                              світоч всякого милосердя».

Д. Боккаччо

Учитель. Ці вислови стануть епіграфом до нашого сьогоднішнього Усного журналу.

Слайд 3

Твори добро!

Ти добро лиш твори повсюди.

Хай тепло твої повнять груди:

Ти посій і доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисть криницю,

Волю дай, нагодуй пташину,

Приласкай і навчи дитину,

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити!                                                                                                                                                                                                                                                                    

(Читання учнем під музичний супровід)

 ІІ. Друга сторінка «Зорепад очікувань»

Слайд 4

Учитель. Я вам роздам полотна зоряного неба. В зірочках, які ледве з’являються, ви повинні написати, що ви очікуєте від сьогоднішнього заходу.

ІІІ. Третя сторінка «Насильство та його види»

Учитель.   Для того, щоб жити в мирі та любові, ви повинні знати свої права та обов’язки, вміти ними користуватися та захистити себе від насильства.

Насильство – це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи людини та громадянина і наносять їй моральну шкоду, шкоду фізичному чи психічному здоров'ю.

Слайд 5

Право дітей нашої країни на захист від усіх форм насильства гарантується Конституцією України

ІV. Четверта сторінка «Конституція України та Конвенція про права дитини»

Слайд 6

Учитель.

Головний закон – Конституція, що складається із вступної частини і 161 статті, є визначальною для всього українського народу. Розділ про права людини – один із найважливіших у Конституції України. У ньому спочатку перелічені особисті права, потім – політичні, а потім соціально-економічні й культурні. Права людини починаються з прав дитини. Це підтверджено в Конвенції про права дитини. Цей документ створений для того, щоб захистити тебе і надати якнайкращі умови для розвитку та реалізації твоїх прав.

Слайд 7

У неньки народилося дитя,

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, малесенький громадянин, -

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження до іменин,

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото – блакитним знаменом

Своєї Української держави.

(Читання учителем під музичний супровід).

V. П’ята сторінка «Загадкова скринька»

Слайд 8 

Учитель.  Кожна команда витягає запитання із загадкової скриньки і дає відповіді

  1. Форми насильства : фізичне, сексуальне, економічне, психологічне.
  2. Хто може бути «жертвою»?
  3. Хто може бути кривдником?
  4. Якими основними законами захищені права дітей: Конвенція ООН про права дитини, Конституція України.
  5. Продовжіть речення: Насильство породжує… насильство.
  6. Де найбільше спостерігаються прояви насильства? ( вдома, в школі, в громаді).
  7. Що таке насильство ? ( Спосіб, що забезпечує панування, владу людини над людиною; примус, який відбувається всупереч волі того, проти кого він спрямований, зазіхання на людську свободу).
  8. Що таке жорстоке ставлення ? ( Безжалісні, грубі дії, які завдають потерпілому фізичних та психічних страждань.)
  9. Що розуміють під поняттям толерантність ? ( прийняття людини такою, якою вона є ).
  10. До кого може звернутися дитина по захист від насильницьких дій ?

VI. Шоста сторінка «Колаж»

Слайд 9

Учитель. Кожна група представляє свої варіанти шляхів зменшення проявів насильства , використовуючи колажі, які ви підготували.

  Слайд 10

Учитель. Видатний поет В.Симоненко, який прожив життя – спалах, написав про неповторність кожного, кому батьки подарували життя.


Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві й злі

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гай і степи.

І жити спішити треба

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина

Очі твої одні.


(Читання учителем під музичний супровід).

VII. Сьома сторінка «Клубочок»

Слайд 11

Учитель. Зараз ми проведемо невелику розминку , що допоможе нам підбити підсумок сьогоднішнього Усного журналу і трохи відпочити. Отже,у мене в руках клубок ниток для в’язання. Зараз ми будемо в'язати візерунок нашого класу. Учасник, в чиїх руках знаходиться клубок, має сказати побажання. Потім обмотати нитку навколо свого пальця і перекинути клубок будь-якому іншому учаснику тренінгу.  Клубок має побувати у кожного. І ще : уважно слухайте один одного, хто говорить, це нам наприкінці знадобиться.

      От скільки приємних побажань ми почули , а тепер пропоную змотати клубок назад. Робити це будемо так: той , хто знімає нитку з пальця, намотує її на клубок і пригадує, що саме говорив попередній учасник, яке було його побажання. З пальця, намотує її на клубок і пригадує, що саме говорив попередній учасник, яке було його побажання.

     На згадку про сьогоднішню зустріч я хочу вам подарувати пам’ятки, з яких ви повинні знати як захистити себе від проявів насильства.

VIII. Восьма сторінка «Все в твоїх руках»

Слайд 12

      Колись давно на півдні Африки жив розумний, але дуже пихатий вождь. Увесь день  його складався з приміряння вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось прокотилася країною чутка, що в пустелі з’явився мудрець. Дуже розлютився вождь:»Як можна називати якогось там старця найрозумнішою людиною у світі!?», але нікому свого обурення не показав, а запросив мудреця до себе…

І ось настав день зустрічі. Зібралося усе плем’я, щоб послухати найрозумніших людей світу. Вождь сидів на високому троні й тримав у руках за спиною метелика. До нього підійшов невеличкий худорлявий чоловік, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, недобре посміхаючись, вождь сказав:»Скажи-но мені, що я тримаю в руках, живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: «Усе в твоїх руках».

Учитель. Діти, ви можете і повинні захистити себе від насильства «Все у ваших руках». На цьому наш захід закінчується. Я бажаю вам здоров’я, миру та злагоди.

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2022
Переглядів
719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку