Позакласний захід
Тема. «А я найбільше хочу
Зробити так, щоб діти
Були завжди щасливими
У всьому – всьому світі»
Мета: ознайомити учнів з проблемами та причинами насильства у шкільному середовищі, шукати шляхи його подолання; познайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Декларації прав дитини, Конституції України, допомогти запам’ятати основні поняття; розвивати пам’ять, вміння класифікувати й узагальнювати, творчість, мислення; довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей; виховувати толерантні стосунки.
Тип заходу: усний журнал
Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, «Конституція України», «Конвенція про права дитини», полотно «зоряного неба», скринька із запитаннями, звукові колонки, музичний твір, учнівські колажі, клубок ниток для в’язання, пам’ятки для учнів.
Хід заходу
Усний журнал
Слайд 1
Вступне слово вчителя.
Любі діти, сьогодні ми з вами помандруємо сторінками усного журналу, тема якого «А я найбільше хочу
Зробити так, щоб діти
Були завжди щасливими
У всьому – всьому світі»
І. Перша сторінка «Твори добро!»
Слайд 2
На слайді записи: «Життя дається людині на добрі справи».
«Хто швидко допоміг, той двічі допоміг».
«Доброта краща за красу».
Генріх Гейне
«Як сонце - краса і прикраса неба, так велич душі - блиск і
світоч всякого милосердя».
Д. Боккаччо
Учитель. Ці вислови стануть епіграфом до нашого сьогоднішнього Усного журналу.
Слайд 3
Твори добро!
Ти добро лиш твори повсюди.
Хай тепло твої повнять груди:
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і почисть криницю,
Волю дай, нагодуй пташину,
Приласкай і навчи дитину,
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити!
(Читання учнем під музичний супровід)
ІІ. Друга сторінка «Зорепад очікувань»
Слайд 4
Учитель. Я вам роздам полотна зоряного неба. В зірочках, які ледве з’являються, ви повинні написати, що ви очікуєте від сьогоднішнього заходу.
ІІІ. Третя сторінка «Насильство та його види»
Учитель. Для того, щоб жити в мирі та любові, ви повинні знати свої права та обов’язки, вміти ними користуватися та захистити себе від насильства.
Насильство – це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи людини та громадянина і наносять їй моральну шкоду, шкоду фізичному чи психічному здоров'ю.
Слайд 5
Право дітей нашої країни на захист від усіх форм насильства гарантується Конституцією України
ІV. Четверта сторінка «Конституція України та Конвенція про права дитини»
Слайд 6
Учитель.
Головний закон – Конституція, що складається із вступної частини і 161 статті, є визначальною для всього українського народу. Розділ про права людини – один із найважливіших у Конституції України. У ньому спочатку перелічені особисті права, потім – політичні, а потім соціально-економічні й культурні. Права людини починаються з прав дитини. Це підтверджено в Конвенції про права дитини. Цей документ створений для того, щоб захистити тебе і надати якнайкращі умови для розвитку та реалізації твоїх прав.
Слайд 7
У неньки народилося дитя,
Дитя моє! Бог дав тобі життя.
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, малесенький громадянин, -
Бог дав закони нашому народу.
Від дня народження до іменин,
Він твій, цей світ широкий за вікном.
Ти на життя і щастя маєш право
Під золото – блакитним знаменом
Своєї Української держави.
(Читання учителем під музичний супровід).
V. П’ята сторінка «Загадкова скринька»
Слайд 8
Учитель. Кожна команда витягає запитання із загадкової скриньки і дає відповіді
VI. Шоста сторінка «Колаж»
Слайд 9
Учитель. Кожна група представляє свої варіанти шляхів зменшення проявів насильства , використовуючи колажі, які ви підготували.
Слайд 10
Учитель. Видатний поет В.Симоненко, який прожив життя – спалах, написав про неповторність кожного, кому батьки подарували життя.
Ти знаєш, що ти людина?
Ти знаєш про це, чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Більше тебе не буде
Завтра на цій землі.
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди –
Добрі, ласкаві й злі
Сьогодні усе для тебе:
Озера, гай і степи.
І жити спішити треба
Кохати спішити треба –
Гляди ж не проспи!
Бо ти на землі – людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина
Очі твої одні.
(Читання учителем під музичний супровід).
VII. Сьома сторінка «Клубочок»
Слайд 11
Учитель. Зараз ми проведемо невелику розминку , що допоможе нам підбити підсумок сьогоднішнього Усного журналу і трохи відпочити. Отже,у мене в руках клубок ниток для в’язання. Зараз ми будемо в'язати візерунок нашого класу. Учасник, в чиїх руках знаходиться клубок, має сказати побажання. Потім обмотати нитку навколо свого пальця і перекинути клубок будь-якому іншому учаснику тренінгу. Клубок має побувати у кожного. І ще : уважно слухайте один одного, хто говорить, це нам наприкінці знадобиться.
От скільки приємних побажань ми почули , а тепер пропоную змотати клубок назад. Робити це будемо так: той , хто знімає нитку з пальця, намотує її на клубок і пригадує, що саме говорив попередній учасник, яке було його побажання. З пальця, намотує її на клубок і пригадує, що саме говорив попередній учасник, яке було його побажання.
На згадку про сьогоднішню зустріч я хочу вам подарувати пам’ятки, з яких ви повинні знати як захистити себе від проявів насильства.
VIII. Восьма сторінка «Все в твоїх руках»
Слайд 12
Колись давно на півдні Африки жив розумний, але дуже пихатий вождь. Увесь день його складався з приміряння вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось прокотилася країною чутка, що в пустелі з’явився мудрець. Дуже розлютився вождь:»Як можна називати якогось там старця найрозумнішою людиною у світі!?», але нікому свого обурення не показав, а запросив мудреця до себе…
І ось настав день зустрічі. Зібралося усе плем’я, щоб послухати найрозумніших людей світу. Вождь сидів на високому троні й тримав у руках за спиною метелика. До нього підійшов невеличкий худорлявий чоловік, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке запитання. І тоді, недобре посміхаючись, вождь сказав:»Скажи-но мені, що я тримаю в руках, живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: «Усе в твоїх руках».
Учитель. Діти, ви можете і повинні захистити себе від насильства «Все у ваших руках». На цьому наш захід закінчується. Я бажаю вам здоров’я, миру та злагоди.