27 жовтня о 19:00Вебінар: Модель змішаного навчання «ротація за станціями»: досвід упровадження в початковій школі

Позакласний захід для 5-го класу "Хто зверху?" (За романом Е. Портер "Полліанна")

Про матеріал

Популярна та улюблена гра школярів "Хто зверху?" за романом Е. Портер "Полліанна". Для учнів 5-го класу. Можна провести і як підсумковий урок за романом. Якщо у класі мало учнів, можна провести з учнями 5-го і 6-го класів.

Перегляд файлу

Тема. Позакласний захід  «Хто зверху?» ( За  романом Е. Портер. «Полліанна»)

Мета: 

- навчальна: узагальнити і систематизувати знання із даної теми,                                         формувати  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;                                                                                                   дотримуватися  норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися; 

- розвивальна:  розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до літератури як до науки, що нерозривно пов’язана з життям, творчу активність, вміння приймати правильне рішення, логічно мислити, працювати в колективі;

- виховна: сприяти засвоєнню духовних та естетичних багатств людства, викликати творчу уяву.

Методи і прийоми: гра, лови помилку, збери літери, сенкан, вгадай літературного героя.

Обладнання: картки з літерами, маски із зображенням  мухи  та ляльки.

(Пояснення: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат. Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на шість раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Гра складається з шести раундів (накопичення балів). Переможець визначається у фінальному раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучий учитель зарубіжної літератури. Кожна команда складається з чотирьох учасників.)

Хід уроку

Ведучий. Доброго дня! Доброго дня, пані та панове! Вас вітає шоу  «Хто зверху?»! 

Хто розумніший, хлопці чи дівчата?  Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.   А може, сьогодні  хлопці покажуть, хто править світом. З Богом ! То ж  давайте представляти наших учасників.

Представлення команд.

Капітан представляє учасників.

Ведучий. Дуже гарні у нас команди. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані  …!

 Суддя. Мої вітання ведучому,  дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за мною  об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!

Дівчата. Тобто ми – дівчата!

Хлопці. Тобто ми – хлопці!

Ведучий. Дякуємо, пані суддя.  На шляху до перемоги у кожної команди є шість  раундів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у  10 балів. Але команда- переможець у кожному раунді може поповнити свою скарбничку ще на 5 балів, якщо  дасть відповідь на бонусне запитання. Якщо ж нічия, то оголошуються «Дивоглядки». Із кожної команди по одному представнику стають один навпроти одного і пильно дивляться в очі, не кліпаючи. Перемагає команда, чий представник  більше часу не кліпає очима, і відповідно та команда отримує 10 балів.

 І саме під час фіналу ми дізнаємося, хто переможе, бо у фіналі у переможця бали подвоюються.  Все зрозуміло? Починаємо.

Але  у нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший раунд?

Хлопці. Дівчата.

Ведуча. Дякую, хлопці, ви справжні джентльмени. То ж, дівчата, починаймо!

Отже, перший раунд.

 

Раунд 1 «Лови помилку»

Завдання. За хвилину дати якнайбільше правильних відповідей, виправляючи помилки.

1. Місіс Сноу терпіти не могла мух, тому завжди  тримала вікна зачиненими. (Ні, міс Поллі)

2. Ненсі не любила, коли грюкали дверима. (Ні, міс Поллі)

3. Що легше, то веселіше грати  у гру в радість. ( Ні, що важче)

4. Містер Пендлтон  зламав руку.(Ні, зламав ногу) 

5. Міс Поллі зустріла Полліанну на вокзалі. (Ні, вона не захотіла її зустрічати, її зустріла Ненсі).

 6. У містечку було багато дітей-ровесників дівчинки, але Полліанна спілкувалася з дорослими. (Не було дітей-ровесників) 

7. Міс Поллі взяла до себе хлопчика Джиммі Біна (Ні, його всиновив Джон Пендлтон). 

8. Полліанну збив автомобіль, але вона могла ходити.(Ні, не могла ходити) 

9. Таємниця Джона Пендлтона полягала в тому, що він кохав міс Поллі. (Ні, він кохав матір Полліанни Дженні) 

10. Лікар Чилтон помирився з своєю коханою, нею виявилася міс Міллі. (Ні, це міс Поллі. Вони взяли шлюб) 

11. Полліанну не вдалося вилікувати і вона не може ходити. (Ні, її вдалося вилікувати, і вона почала ходити) 

12. Міс Поллі взяла до себе Полліанну, бо дуже любила племінницю. (Ні, з почуття обов’язку) 

13. У  Святому Письмі Господь закликає радіти 500 разів. (Ні, 800)

14. Після смерті  батька Полліанною опікувалися  сусіди (Ні, Жіноча рада)

15. Гра, у яку навчили гратись дівчинку леді із Жіночої ради - гра у радість. (Не леді, а тато)

16. Міс Поллі не любила своє ім`я. (Ні, Ненсі)

17. Полліанні було властиве почуття обов`язку. (Ні, міс Поллі)

18. Ненсі  допомогла  переконати міс Поллі запросити лікаря Чилтона. ( Ні, Джиммі) 

Ведуча. Пані суддя, враховуючи Вашу компетентність і всеобізнаність, будь-ласка, поставте всі крапки над і.

Суддя. Рахунок__________ На користь_______.

 

Бонусне  запитання:  скільки кроків зробила Полліанна, коли встала на ноги після одужання, і на скільки кроків вона збільшувала їх кількість кожного дня?  (6, +2)

Ведуча. Пані суддя, я звертаюся по Ваш вердикт.

Суддя. Рахунок__________ На користь_______.

 

Раунд 2   «Склади якнайбільше слів»

В цьому раунді обидві команди працюють одночасно.

Завдання: із букв, з яких складається слово «Полліанна»,  за 90 секунд скласти якомога більше слів.  Це можуть бути і власні назви, і загальні. Хто складе більше слів, та команда переможець.

(ліана, лан, Ніна, піна, лапа, Аліна, Поліна, Ніл, Пол, Поллі, Анна, Лола, Лана,  Ліна, Ліана, Ніла, Інна, пан, піл, плі, панна).

Ведуча. Пані суддя, оголосіть, будь ласка, результат другого раунду.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання.

Кого в романі «Полліанна»  більше згадується: чоловіків чи жінок?  (Жінок)

Ведуча. Пані суддя, я звертаюся до вас.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

 

Раунд 3 «Збери літери»

Я зачитую питання, ви їх відгадуєте  і вибудовуєте слово з літер, які  є на картках. Стаєте в шеренгу. (Картки знаходяться на столі). Слово складаємо зліва направо. На це дається 1 хвилина. Команда, яка склала більшу кількість, слів отримує 10 балів, команда, яка  склала меншу кількість слів – 0 балів. (Може бути варіант: скільки складено правильних слів, стільки й зароблено балів)

1. Цю комаху  дуже не любила  тітонька Поллі. (Муха)

2. Цю річ тітонька Поллі хотіла знайти на горищі, але Полліанна запросила її в гості  в свою маленьку кімнатку і після цього візиту  тітонька Поллі переселила Полліанну в гарну кімнату. (Шаль)

3. Така кличка песика, котрого Полліанна принесла з вулиці, і тітонька Поллі погодилася залишити його . (Бафі)

4. Улюблена страва Полліанни та її татка (через те, що вони були бідні). (Боби)

5. Цієї пори року Полліанна переїхала  жити до тітоньки Поллі.  (Літо)

6. Скорочений варіант імені Джиммі. (Джим)

7. Ці жінки не розуміли, що краще спостерігати за тим, як зростає Джиммі Бін, а не за цифрами у щорічному звіті. (Леді)

8.  Її зламав містер Пендлтон.  (Нога)

9. Найбагатша леді із Жіночої допомоги Полліанни, місіс  (Байт)

10. Вони допомагали Полліанні жити: надія, любов, а хто третя?  (Віра)

11. Так звали священика, якому допомогла Полліанна. (Форд)

12. Так звали медсестру, яка доглядала Полліанну, коли в неї був пошкоджений хребет. (Гант)

13. Після нещасного випадку, який стався з Полліанною,  тітонька Поллі почала називати Полліанну «Моя…» (Люба)

14. Дратівлива, нетерпляча, дуже перебірлива в їжі, місіс … ( Сноу)

15. До зустрічі з Полліанною він ніколи ні з ким не розмовляв, містер       Пендлтон (Джон)

16. Це слово, як вираження найкращих емоцій, постійно повторювала Полліанна, а тітонька Поллі від того злилась. (Рада)

17. Його отримала  місс Поллі з повідомленням, що Полліанна залишилася сиротою. (Лист)

18. Він навчив Полліанну грати у гру в радість  (Тато).

19. Саме ця річ лежала у мішку на даху літньої веранди і Полліанна на ній зручно вмостилася спати, коли їй було душно у своїй кімнатці.( Шуба)

20. Його зробила Полліанна, вперше ставши на ноги після хвороби. (Крок).

21. Домашню робітницю Містера Пендлтона звали (Нора).

Ведучий. Пані суддя, давайте поговоримо про бали.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання.

Що (за словами Ненсі) знаходилося у шафі містера Пендлтона, і його дуже боялася Полліанна, коли опинилася сама в будинку містера Пендлтона, викликаючи лікаря Чилтона? (Скелет)

Ведучий. Пані суддя, ми хочемо почути підсумок третього раунду.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

 

Раунд 4 «Поради від Полліанни»

Я наводжу приклади життєвих негараздів Полліанни, а ви коментуєте їх (відповідно до тексту), шукаючи привід для радості.

Життєві негаразди

Привід для радості

Полліанну приїхала зустрічати  на станцію не тітка Поллі, а Ненсі

«Я рада цьому, тому що це означає, що зустріч із

 нею  ще попереду».

В  будинку, в якому дівчинка жила з батьком, не було килимів та картин

«Я рада, що у мене не було цих чудових речей,

тепер я зможу тішитися ними у тітоньки».

Тітка Поллі не дозволяє Полліанні вголос згадувати про батька

«Це навіть на краще, що вона не хоче говорити

 про тата, мені буде легше, якщо я не говоритиму

 про нього».

У Полліанни було дуже мало речей, коли приїхала жити до тітки Поллі

«Швидше розпакуємо валізу»

Відсутність  дзеркала у кімнаті

Полліанна не бачитиме своїх веснянок

Тітка поселила Полліанну в кімнаті на горищі

Чудові краєвиди видно з вікон

Полліанну залишили без вечері

«Я люблю хліб з молоком, і мені подобається

 вечеряти з вами»

Дівчинці подарували милиці, а не ляльку

«Радійте з того, що милиці вам не потрібні»

Тітка наказала читати брошуру про мух

«Я так люблю читати»

Майже ненавидить слово «обов’язок»

Можна буде порадіти, коли цей обов’язок

буде виконано

Ненсі дуже не подобається власне ім’я

«Радійте тому, що не Гіфзіба, яку чоловік

називає «Гіп»

Не привезли своєчасно сітки на вікна

Полліанна спатиме в кімнаті тітки Поллі

В кімнаті місіс Сноу темно

Не буде видно ластовиння Полліанни

Квіти у зачісці місіс Сноу зів’януть

«Тоді їх можна міняти щодня»

Зачіска місіс Сноу розпадеться

Тоді Полліанна зможе прийти знову  й зробити

іншу

В  кошеняти немає господаря

Полліанна може взяти його собі

Містер  Пендлтон зламав ногу

«Ноги зламаними не залишаються, до того

 ж зламана лише одна нога, а не дві»

Полліанна потрапила в аварію

«Краще мати поламані ноги, ніж бути все життя інвалідом», «Стільки разів чула від тітки слово

 «люба», скільки не чула раніше»

Ненсі не подобаються ранки у понеділок

«До наступного понеділка іще цілий тиждень»

Полліанна випадково почула, що не зможе більше ходити

«Я можу порадіти з того, що мої ноги колись

ходили, бо інакше я не змогла б навчити їх

 (жителів містечка) гратися в цю гру».

Ведучий. Пані суддя, давайте поговоримо про бали.

 

Суддя.  Обидві команди – просто мо-ло-дці, але пощастило в цьому раунді команді - ____.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання.

Що керувало тіткою   Поллі, коли вона вирішила взяти під опіку свою племінницю?  (Обов’язок) 

Ведучий. Пані суддя, оголосіть кінцевий результат четвертого раунду.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

 

Раунд  5  «Я умію»

Завдання: Хто швидше складе сенкан «Полліанна»  (Можливі варіанти)

              Полліанна

           Добра, весела

Допомагає, стимулює,  розраджує

    Навчила грати у гру в радість

              Сонечко

Полліанна

Невгамовна, добра

Піклується, звеселяє, перемагає

Допомагає людям у скрутному становищі

Дівчинка-веселка

Ведучий. Пані суддя, підведіть, будь ласка, підсумки раунду «Я умію».

Суддя. Команда дівчат впорались за____с., а команда хлопців  впорались за _с. Перемагають____________  і отримують  до своєї копілочки  10 балів.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання.

Що Полліанні не подобалося у власній зовнішності? (Ластовиння)

Ведучий. Пані суддя, оголосіть кінцевий результат п`ятого раунду.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 6 «Хто я?»

Ведучий. Зараз ми переходимо до раунду «Хто я?».

Гравцю команди надягаємо на голову маску, на якій зображений персонаж (може бути і предмет) із вивченого твору. Головне  завдання -  відгадати, хто це чи що це. Дорогі учасники, ваша поведінка має бути виваженою, можна відповідати  тільки «так» або «ні», а сам учасник буде ставити запитання. (Пропоную зображення предметів: ляльки, мухи.)

Ведучий. Пані суддя, давайте поговоримо про бали.

Суддя. Команда дівчат впорались за____с., а команда хлопців  впорались за _с. Перемагають____________  і отримують до своєї копілочки 10 балів.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне запитання. «Вгадай героя за цитатою»  «...Бадьоро наближався найвищий з гурту - чоловік із чисто виголеним обличчям і добрими очима»  (лікар Чилтон). 

Ведучий.  Пані суддя, давайте знову ж таки поговоримо про бали.

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Фінал

Ведучий. Настав час фіналу і саме фінал визначить хто переможе. У фіналі є можливість подвоїти бали вдвічі. Саме зараз фінал істини.  Отже, учасники гри  - за одну хвилину, кожна команда (або капітан) повинна дати якомога більше правильних відповідей. Та команда, яка дасть більшу кількість відповідей і переможе у фіналі. Ну що, дівчатка, готові? То ж починаймо. Три, два, один – час пішов.

 «Хто промовляє ці слова: жінка чи чоловік?»

1. Речі, про які ти не знаєш, завжди видаються привабливішими, аніж ті, які ти знаєш добре (Джиммі).

2. Жити – це робити те, що хочеться (Полліанна).

3. Ця дівчинка краща за будь-які ліки (Лікар Чилтон).

4. Мені подобається робити все, що є життям (Полліанна).

5. Виявилося, що лікар потребував цих «ліків» не менше, аніж його хворі (Лікар Чилтон про себе).

6. Як нема  з чого порадіти, хіба що… можна буде порадіти, коли цей обов`язок буде виконано (Полліанна)

7. Ваша тітка потроху стає ближчою до людей і вже не просто виконує обов`язок, як завжди (Ненсі).

8. Ні, я маю радіти, що тут немає дзеркала, бо якщо тут немає дзеркала, я не бачитиму своїх веснянок ( Полліанна).

9.  До того, як стати тітчиною, ти була маминою. І це про руку і серце твоєї мами я мріяв багато років тому. (Містер Пендлтон)

10. Якщо таких як вона розведеться багато, ми  можемо лишитися без роботи. (Лікар Чилтон)

11. Просто дихати – ще не означає жити (Полліанна).

12. Жіноча рука і серце або присутність дитини можуть перетворити будинок на затишну домівку (Містер Пендлтон).

13. Хто сказав про Полліанну «Міс Нестриманість»? (Місіс Сноу).

14. Я ще такої дитини на світі не бачила! (Тітонька Поллі).

15. Вона взяла мене на виховання, з почуття обов'язку перед моєю мамою (Полліанна).

16.  Але як на мене, Полліанно, то ти краща за всі призми разом узяті. (Містер Пендлтон)

17. Для мене жити означає робити те, що хочеш (Полліанна).

18. Кого це обходить, якщо у вас у кімнаті живе веселка (Полліанна).

Ведучий. Пані суддя, Вам слово.

Суддя. У фіналі перемогли ________, отже їхня попередня кількість балів подвоюється і заробили вони ________ балів.

Ведучий.  Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед, себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом майже всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в тому, щоб збагачувати себе знаннями, розвивати себе, отримувати певні життєві уроки, зрештою, вдосконалювати себе. Умінню ставати кращими ми по праву можемо вчитися у Полліанни, маленької дівчинки, яка володіла дивовижною здатністю робити світ прекрасним

У казці А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц» є слова:

« Добре бачить лише серце. Найголовнішого очима не побачиш.»

Полліанна бачила серцем. Коли ти даруєш добро, воно повертається сторицею. Творіть добро, усміхайтеся і будете щасливими.

Нагородження переможців

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Григораш Олена Вікторівна
    Дуже цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ткач Ірина Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 березня 2018
Переглядів
1245
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку