Позакласний захід "Фізика навколо нас"

Про матеріал
Мета позакласного заходу: розвивати творчу уяву дітей і їх власні творчі здібності, а також пізнавальний інтерес до фізики; поглиблювати знання дітей з даного предмета; навчити розпізнавати фізичні явища в навколишньому середовищі і застосовувати відомі фізичні закони для їх наукового пояснення; через змагання створити у дітей емоційний настрій і забезпечити створення дружньої атмосфери і почуття радості за успіхи інших; виховувати старанність, працелюбність, рішучість, кмітливість естетичний смак.
Перегляд файлу

Сценарій позакласного заходу

«Фізика навколо нас»

I Ведуча

Нас ніщо не зможе зупинити,

Кличуть вдаль незвідані світи.

Всі ми хочем відкриття зробити,

Щось своє в науці віднайти.

II Ведуча

А допомагає нам відкривати незвідані світи, зрозуміти безліч явищ і закономірностей світу дивовижна наука – фізика.

Фізика – це не єдина наука про не живу природу. Природу також вивчають хімія, астрономія, геологія, географія та безліч інших наук. Але в їх основі лежить те, що вивчає фізика, яка допомогла людям оволодіти потужною технікою та ...навколишнє середовище. Знання законів фізики дає змогу пояснити минуле, оскільки закони природи в минулому були такі самі як і сьогодні. Знання законів фізики дає змогу прогнозувати майбутнє, адже вчені – фізики знаходяться на передньому рубежі дослідників природи.

II Ведуча

Сьогодні ми спробуємо визначити чи є серед нас знавці фізики. Можливо, ми виявимо справжні таланти. Отже, ми відкриваємо тематичний „Щасливий випадок”, присвячений молекулярній фізиці та термодинаміці.

Але перед тим, як розпочати нашу гру, ми запрошуємо зайняти свої місця членів журі, які будуть оцінювати знання наших команд.

I Ведуча

Просимо журі зайняти свої місця. А тим часом наші команди визначать за жеребом, яка з них буде першою.

I гейм „Гонка за лідером

Умови цього конкурсу такі: ми, ведучі, по черзі швидко зачитуємо запитання, а команди дають ґрунтовну відповідь на них. Для кожної команди запитання звучатимуть однаково. Тому 2-гу команду просимо на деякий час вийти, а суддям нагадуємо, що кожне запитання оцінується (балом, коли прозвучала на нього правильна відповідь). Отже:

  1.       Що вимірюють психрометром?
  2.       Яка рідина найважча?
  3.       Кількість парт у фізичному кабінеті?
  4.       Яку величину вимірюють у молях?
  5.       Найлегший газ у природі?
  6.       Найтепліша пора року в Австралії?
  7.       Одиниця шкали термометра?
  8.       В яких одиницях вимірюється кількість молекул в тілі?
  9.       Якому числу дорівнює стала Авогадро?
  10. Перетворіть в кельвіни 10 градусів по Цельсію?

II Ведуча

Запрошуємо в зал 2-гу команду.

I Ведуча

Поки команди відпочивають між геймами, вболівальники можуть їх підтримати. За кожний конкурс вболівальників команда зможе в кінці гри отримати додаткові бали.

Конкурс вболівальників „Перешкода”

На сцену запрошуються по два учасники від кожної команди. Їм треба по черзі в ложці перенести воду з одного місця в інше, долаючи перешкоду (лавочку, повороти). Переможе та команда, яка за відведений час перенесе більше води.

II гейм „Зимова розминка”

II Ведуча

Умови конкурсу такі:

Я ставлю запитання, а команда, яка за жеребом виступає першою, дає на нього відповідь. Коли відповідь із поясненням впродовж півхвилини обдумування не прозвучала або є не правильною, то відповідає друга команда. Якщо ж і друга команда не дала вірної відповіді, то це зроблять ведучі. Отже:

  1.             На вітрі завжди холодніше ніж у затишку. Чи однаковими будуть покази термометра?
  2.             Чому сніг скрипить під ногами7
  3.             Чому в морозну погоду руки примерзають до залізних предметів і не примерзають до дерев’яних?
  4.             Щоб швидше охолодити тіло де треба покласти лід: зверху чи знизу?
  5.             Щоб зробити лід гладеньким, його треба залити гарячою чи холодною водою?
  6.             Коли краще кататись на ковзанах у відлигу чи мороз?

Конкурс вболівальників „Імена”

На сцену запрошуємо по одному представнику від вболівальників обох команд. Ваше завдання - по черзі називати прізвища вчених- фізиків. Переможцем стане той, хто назве більше. Повторювати не можна.

III гейм „Темна конячка”

I Ведуча

Зараз ми зачитаємо вам характеристику людини, яка присутня на нашому „Щасливому випадку”. Ви маєте відгадати, хто наш прихований гість. Уважно слухайте підказки:

  •               Ця людина дарує нам знання;
  •               Її уроки цікаві і пізнавальні для учнів;
  •               Предмет, який вона викладає має багато спільного з фізикою;
  •               Любить часто викликати до дошки, але завжди справедливо оцінює знання.

Так, наш гість - учитель біології, який підготував командам два запитання:

  1.               Яке дерево нашої місцевості має найменшу густину?
  2.               Домашні тварини не погано обізнані із законами фізики: коти лягають у найтепліших місцях, акваріумні рибки попереджують про землетрус, півень сповіщає про схід сонця. Чому качки, гуси розміщуються скраю ополонки?

IV гейм „ Спаринг”

Команди ставлять одна одній по чотири запитання, журі оцінює сутність і складність запитань, правильність і швидкість відповідей на них.

Конкурс уболівальників „Точність- запорука успіху”

Кожному представнику від уболівальників на пояс прив’язується нитка на якій закріплений олівець і зав’язують очі. Завдання- опустити олівець у пляшку.

V гейм „Заморочки з бочки”

II ведуча

Щойно ми бачили як уболівальники прагнули досягти результату шляхом пірнання в незвідані глибини. А командам буде запропоноване інше завдання - винести із глибини на поверхню справжні фізичні знання.

I ведуча

Команди з „бочки” витягують по черзі запитання. Пам’ятайте, що гейм називається „Заморочки з бочки”. Тому кожне запитання має свою заморочку, ізюминку. Отож:

  1.               Яка температура вашої команди?
  2.               Як за допомогою барометра, нитки, лінійки визначити висоту хмарочоса?
  3.               Те, що знаходиться в чорному ящику, відомо всім. Рецепт його приготування мовою фізики звучить так: теплообмінний процес між речовинами, що знаходаться в 3-х різних агрегатних станах із використанням явищ дифузії.(Чай)
  4.               Сильний снігопад супроводжується потеплінням. Чому?
  5.               Для боротьби з шкідниками зернових культур пропускають через установку з тепловим випромінюванням (ІЧП). Чорні  жучки гинуть в ІЧП, а зерно ушкоджується. Чому?
  6.               Чи буде горіти свічка в космосі?
  7.               Чому сухою ганчіркою легше брати гарячий посуд, ніж мокрою.
  8.               Чому на Місяці дуже великий перепад температур?

Конкурс уболівальників „Кроки навпаки”

Рухатися нога за ногою назад, а потім уперед.

VI гейм „Літературно - музичний”

З давніх - давен люди спостерігали за природними явищами, помічали їх закономірності, складали повір’я, приказки. Але часто в них траплялися грубі фізичні помилки. Ваше завдання - віднайти помилку і виправити її з точки зору фізики.

Вона жила, жила собі й текла,

Та враз її морозом окувало.

І не рухомою краплинкою краплинка стала

І в світі зменшилося тепла.

Де помилка в цих рядках?

Командам необхідно з фізичними підказками назвати приказки:

  1.               Кількість твердого палива прямо пропорційна подоланій відстані.(Чим далі в ліс тим більше дров).
  2.               Пластичні деформації металів краще відбуваються за високої температури (Куй залізо поки гаряче).

II Ведуча.

Наша сьогоднішня програма вичерпана. Надаємо слово журі.

 

Підбиваються бали, переможці нагороджуються.

 

doc
Додано
4 жовтня 2022
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку