ПІДЗАМЧІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА
І-ІІІ СТУПЕНІВ
КВЕСТ
«У пошуках скарбів»
(літературна гра для учнів 7 - 11 кл.)
Підготувала:
вчитель зарубіжної літератури
Фещук Лариса Андріївна
2018 рік
КВЕСТ «У пошуках скарбів» (літературна гра для учнів 7-11 кл.)
Мета: створити радісну атмосферу дійства; узагальнити та закріпити набуті знання за прочитаними творами світової літератури; розвивати творчі здібності учнів; виховувати любов до художнього слова та літератури; формувати почуття прекрасного засобами світової літератури.
Організаційний момент
Учні заздалегідь отримують завдання: повторити вивчені твори світової літератури. Розробляються оцінювальні маршрутні листи (Додаток 1) для кожного класного колективу з назвами станцій. До програми КВЕСТУ долучаються вчителі, які будуть відповідальними за кожну станцію, контролюватимуть хід виконання завдань та виставлятимуть бали за правильні відповіді. На відповідних станціях прикріплюються таблички з написами станцій гри. Завдання учнів: ходити по станціях за маршрутним листом і відповідати на запитання. Учні, які набрали найбільшу кількість балів, – переможці.
Правила квесту: п’ять команд ( учні 7-11 класів по 6 чоловік).
Інструктаж до гри
Хід квесту
Учитель. Добрий день, учасники квесту!
Ми вітаємо знавців літератури – тих, хто вирішив перевірити свої сили у літературному квесті. Нехай переможе найсильніший
Місце проведення: шкільне приміщення.
Маршрут: станції «Розірваний ланцюг», «Знайди скарби», «Мистецька», «Всесвітня бібліотека», «Народна мудрість», «Ерудит», «Поетична», «Шифрувальник», «Загадкова», «Поштова», «Пазли».
Станція 1. «Розірваний ланцюг»
Завдання: Із довільно розрізаних слів потрібно скласти правильний вислів.
Оцінювання –максимально 3 бали
БУДЕШ КНИГИ ЧИТАТИ - БУДЕШ УСЕ ЗНАТИ
Станція 2. «Знайди скарби»
Завдання: скласти якнайбільше слів, використовуючи букви даного слова
Оцінювання –максимально 3 бали
Л І Т Е Р А Т У Р А
Станція 3. «Мистецька»
Завдання: представники команд методом жеребкування обирають літературний персонаж, портрет якого повинні намалювати за дві хвилини.
Оцінювання –максимально 12 балів
Снігова королева
Попелюшка
Цибуліно
Баба-Яга
Червона Шапочка
Буратіно
Колобок
Станція 4. «Всесвітня бібліотека»
Завдання: вставити пропущені числа у назвах творів.
Оцінювання –максимально 10 балів
Навколо світу за___________днів.
Вовк і__________козенят.
___________місяців.
Казка про мертву царівну і_____________богатирів.
____________мушкетери.
Тисяча і______________ніч.
Білосніжка і________________гномів.
_______________ведмеді.
Алі-Баба і_____________розбійників.
___________________- річний капітан.
Відповідь: Навколо світу за 80 днів.
Вовк і 7 козенят.
12 місяців.
Казка про мертву царівну і 7 богатирів.
3 мушкетери.
Тисяча і 1 ніч.
Білосніжка і 7 гномів.
3 ведмеді.
Алі-Баба і 40 розбійників.
15 - річний капітан.
Станція 5. «Народна мудрість»
Завдання: вставити пропущені слова та словосполучення у прислів’я та приказки.
Оцінювання –максимально 6 балів
Язик до __________ доведе.
Сім разів відміряй, _______ _________.
Із пісні __________ не викинеш.
Маєш честь – ти _________, а без честі - _________.
Два ___________ в одній печері не вживуться.
На вустах – усмішка, на язиці - ___________.
Відповідь: Язик до Києва доведе.
Сім разів відміряй, один відріж.
Із пісні слів не викинеш.
Маєш честь – ти людина, а без честі - тварина.
Два дракони в одній печері не вживуться.
На вустах – усмішка, на язиці - отрута.
Станція 6. «Ерудит»
Завдання.
Потрібно виконати завдання, які розміщені на картинках
Оцінювання –максимально 8 балів
Станція 7. «Поетична»
Вставити пропущені слова до вступу в поемі «Руслан і Людмила» «У лукомор’я дуб зелений…»
Оцінювання –максимально 12 балів (3 правильних пропуски – 1 бал)
Край лукомор'я ____ зелений;
І золотий _________ на нім:
Щодня, щоночі ____ учений
На ________ кружляє тім;
Іде ________ — спів заводить,
___________ — казку повіда.
Дива там: ______ там бродить,
В гіллі _______ спить бліда;
На невідомих там _________
Сліди ___________ страхіть;
Там хатка на _______ ніжках
Без вікон, без ________ стоїть;
В примарах там _____ й долини;
Там на світанні _________ лине
На берег ________ пісковий,
І ___________ витязів чудових
Із хвиль виходять ____________,
Та ще й __________ їх морський;
Там ___________ мимоходом
Полонить _________ царя;
Там серед _______ перед народом
Через ліси, через ______
Чаклун несе _____________;
В темниці там _______ тужить,
А бурий ______ їй вірно служить;
З Ягою ________ там бреде,
Вперед сама собою ______;
Там цар _______ над злотом чахне;
Там ____________ дух...
Там __________ пахне!
І я там був, і _____ я пив;
Край моря бачив _____ зелений;
Під ним сидів, і ______ учений
Своїх _______ мене учив.
Одну згадав я: _____ люди,
Нехай для вас ця _______ буде..
Наприклад,
Боротись, не знати спокою
Ми будемо, друже, з тобою.
Роду й народу служити,
І рідну землю любити.
------------------------------------ спокою,
------------------------------------ з тобою,
----------------------------------- служити
----------------------------------- любити!
Станція 8. «Шифрувальник»
Завдання: розшифруйте повідомлення (додаток 10)
Відповідь: Середньовіччя – тисячолітній період в історії європейської культури між античністю й Відродженням.
Станція 9. «Загадкова»
Завдання.
Потрібно правильно відповісти на запитання.
Оцінювання –максимально 12 балів
1. Яке ще прізвисько було в Попелюшки? (Чорногузка)
2.В якої героїні казки вкрали каблучку? (В пасербиці; «Дванадцять місяців»)
З .В якому творі «тридцять витязів чудових» виходять із «хвиль смарагдових» (Вступ до поеми «Руслам і Людмила»)
4.Хто з героїв прочитаної вами казки збирав квіти в зимовому лісі? (Пасербиця; «Дванадцять місяців»)
5 .Які птахи вказали Герді дорогу, по якій Снігова Королева везла Кая? (Голуби)
6.Кого обернула в коней хрещена мати Попелюшки? (Мишей)
7.Який місяць подарував Пасербиці каблучку? (Квітень)
8. Скільки часу дали брати-місяці Пасербиці, щоб назбирати пролісків? (Одну годину)
9.У якій казці розповідається про дуже незалежного героя, який від усіх утік? («Колобок»)
10.У якій казці йдеться про дуже лінивого героя, який навіть ходити не хотів, а пересувався за допомогою предмета, зовсім для цього не пристосованого? ("По щучьему велению"- піч, на якій їздив Ємеля)
11.В якій казці розповідається про незвичайних музикантів? Хто вони? («Бременські музиканти» - Кіт, Осел, Пес, Півень)
12.Який незвичайний літаючий пристрій мала одна казкова бабуся? (ступу, Баба-Яга )
Станція 10. «Поштова»
Завдання.
Під текстом телеграм від казкових героїв потрібно поставити підписи і вказати, кому вони адресовані.
Оцінювання –максимально 6 балів
„А дайте - но мені поміряти черевичок - може, на мене налізе!"
(від Попелюшки до посильного; казка „ Попелюшка ")
„Чому ти залишила мене так зненацька, без попередження?"
(від бабусі-чарівниці до Герди; казка „ Снігова королева ")
„А що, мамо, в цей кошик багато золота ввійде?"
(від бабиної дочки до матері; казка „Дванадцять місяців ")
„Оголошую, що одружуся з тією дівчиною, на яку прийдеться соболевий черевичок".
(від принца до всіх дівчат; казка „ Попелюшка ")
„Дівчинку до куща з червоними ягодами доніс, повертаюся назад".
(від північного оленя до фінки; казка „ Снігова королева ")
„Якщо вона усім до вподоби, так подарую я їй свою весільну каблучку!"
(від Квітня-місяця до місяців; казка „Дванадцять місяців ")
Станція 11. «Пазли»
Завдання: складіть пазли з ілюстрацій, пов’язаних із темою античності.
Оцінювання: максимально – 10 балів.