Позакласний захід «Лабіринти креслення»
Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навчання; сприяти розвитку мислення та творчої активності учні; навчати аргументовано відстоювати власну думку; виховувати в учнів повагу до себе і до думки співбесідника, упевненість, що знання необхідні їм для отримання в майбутньому бажаної професії.
Обладнання: мультимедія, аудіозапис музики, плакати з прислів’ями на тему навчання, картки із різними завданнями.
Конкурс відбувається в кабінеті , де великими літерами написана назва заходу «Лабіринти креслення». Столи для команд розставлені півколом, щоб глядачі в кабінеті добре бачили конкурсантів. На дошці екран на якому демонструються завдання і відповіді до них. По кабінету прилаштовані плакати з народними прислів’ями на тему навчання і праці: «Здобудеш освіту – побачиш більше світу», «Навчання – світло, а не навчання - пітьма», «Не тоді соромно, як не знаєш, а тоді, як не вчишся», «Щастя і труд поряд живуть», «Діло майстра величає», «Без труда нема плода» і інші.
План заходу
Хід заходу
Дорогі хлопці!
Сьогодні у нас довгоочікуваний захід, до якого ви з ентузіазмом готувалися і чекали цього дня і називається - «Лабіринти креслення». Участь у ньому - це демонстрація ваших знань і умінь навиків з предмета «Креслення». Конкурсні завдання допоможуть нам виявити і побачити ваші інтелектуальні та творчі здібності. Участь беруть учні груп Р-11
Е-11 Р-21, журі - Р-42, Е-52.
У створенні творчої атмосфери, ділової активності допоможе нам дуже цікавий матеріал по оптичним ілюзіям і парадоксальним зображень зібраний у відео. Пропоную переглянути відео.
- Команди готові? Проведемо жеребкування яка з команд розпочинає.
1 тур питання - відповідь (15 хв.)
Команда обирає область знань і номер питання (слайд 21). На обдумування питання у команди 30 секунд. Після закінчення часу, з'явилося зображення зникає, і команда повинна дати відповідь. За правильну відповідь команда отримує 2 бали. Кожна команда має право доповнювати відповідь команди-суперника (1 бал). Якщо команда, яка вибрала питання може на нього відповісти, то відповідає команда суперника (2 бали). Одну й ту ж область знань не повторювати.
Елементи деталі |
1 |
2 |
3 |
4 |
Історія креслення |
1 |
2 |
3 |
4 |
Прилади і матеріали |
1 |
2 |
3 |
4 |
Зображення на кресленні |
1 |
2 |
3 |
4 |
Елементи деталі:
(зріз)
(паз)
(циліндричний отвір)
(ребро жорсткості).
Історія креслення
1. Який великий італійський учений і художник - в технічних рисунках і ескізах розкривав свої ідеї у галузі техніки і будівництва
(Леонардо да Вінчі)
(креслярі)
3. Перші креслення 17 ст.
(а)
4. Як виглядає графічне зображення, що виконане за допомогою спеціальних креслярських інструментів і приладдя за особливими правилами побудови зображень, що дає нам повне уявлення про зовнішній і внутрішній устрій предмета та про його розміри.
(а)
Креслярські приладдя
А Малайзії.
2. Як називається креслярська дошка ?
(Кульман)
3. Як називається креслярський інструмент?
(готувальня)
4. Як називали «матеріал » на якому писали в Стародавньому Єгипті
(папірус)
Зображення на кресленні:
(шість)
(3)
3. Як позначається зображення виносного елемента
(а)
4. Як позначається вид А на кресленні?
(додатковий вигляд)
2 – тур «Відгадай кросворд»
У конвертах знаходиться кросворд. Перемагає та команда, яка швидше й точніше впише усі геометричні тіла і зясувати основне слово . На виконання завдання 7 хвилин. Макс. 8балів +2 бала за основне слово
3- тур «Формула успіху» (7 хв.)
Команди отримують завдання (слайд 23): згідно креслення моделі знайти співвідношення питань з ключем ребуса і отримати «формулу успіху». За правильну відповідь - 10 балів. На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Відповідає команда, капітан якої перший підніме руку.
Конкурсні питання з глядачами:
Відгадати ребуси:
ГЕОМЕТРИЧЕСКИЕ ТЕЛА И ИХ ПРОЕКЦИИ
1 –Пирамида
2- развертка
3- конус
4 – куб
5 – окружность
6 – шар
7- овал
ЧЕРТЕЖНИЕ ИНСТРУМЕНТИ И ПРЕНАДЛЕЖНОСТИ
ПИТАННЯ ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ
(А4)
(основна)
(косинець).
(Ніколя Жан Конте).
(формат)
(спряження).
(Талос)
(у Стародавньому Вавилоні)
(Гаспар Монж)
17. Чим ескіз відрізняється від креслення.
(Ескіз це креслення від руки, а креслення по ГОСТУ).
Загадки геометричні тіла
Как его нам не вертеть
Равных граней ровно шесть.
С ним в лото сыграть мы сможем,
Только будем осторожны:
Он не ласков и не груб
Потому что это… (куб).
*****
Вновь беремся мы за дело,
Изучаем снова тело:
Может мячиком он стать
И немного полетать.
Очень круглый, не овал.
Догадались? Это… (шар).
***
Присмотрись, стоит ведро -
Сверху крышка, снизу дно.
Два кружка соединили
И фигуру получили.
Как же тело называть?
Надо быстро отгадать. (Цилиндр).
***
Это, вроде бы, ведро,
Но совсем другое дно:
Не кружок, а треугольник
Или даже шестиугольник.
Очень тело уж капризно,
Потому что это… (призма).
***
Вот колпак на голове –
Это клоун на траве.
Но колпак не пирамида
Это сразу, братцы, видно:
Круг в основе колпака.
Как же звать его тогда? (Конус).
***
Вроде круг, но дело в том,
Что иначе мы зовем
Нарисованный кружок.
В чем секрет? Скажи, дружок!
Эта странная наружность
Называется…. (окружность).
***
По фигуре пролегла
Очень тонкая игла:
Не черта и не прямая,
Что ж за линия такая?
В математике живуч
Этот очень ровный… (луч).
***
Шесть тупых углов внутри
На фигуре рассмотри
И представь, что из квадрата
Получили его брата.
Слишком много здесь углов,
Ты назвать его готов? (Многоугольник)
***
Растянули мы квадрат
И представили на взгляд,
На кого он стал похожим
Или с чем-то очень схожим?
Не кирпич, не треугольник -
Стал квадрат… (прямоугольник).
***
Под линейку я рисую
Очень ровную, простую
Всем заметную черту.
Как фигуру назову?
Не спеши, а рассуждай
И ответ скорее дай. (Линия).
4 – тур- «Моделювання багатогранника»
У конвертах знаходиться розвертка октаедра. С моделювати обємний вигляд. На виконання завдання відводиться 5 хвилин. . Макс. 15 балів
Підведення підсумків
За кількістю набраних балів перемогла команда... Команда-переможець нагороджується грамотами й призами. На цьому наша гра закінчена, дякуємо усім!
Пісня Позвони мне позвони .Презентація
Підведення підсумків (нагородження переможців)
Турнірна таблиця для підрахунку балів
1 команда
|
2 команда |
3 команда |
1 – тур «Питання відповідь» |
||
|
|
|
Всього І – тур: |
|
|
2- тур «Кросворд» |
||
|
|
|
Всього 2- тур: |
|
|
3- тур «Формула успіху» |
||
|
|
|
Всього 3 – тур: |
|
|
4- тур «Моделювання многогранника» |
||
|
|
|
Всього 4- тур: |
|
|
Всього за конкурс: |
|
|