Позакласний захід «Математична квест-кімната»
Мета заходу:
виховна: виховувати повагу до думки іншого; уміння співпрацювати в колективі; виявлення здібностей учнів; розвивати пам’ять, волю до перемоги; наполегливість у досягненні мети.
навчальна: формування предметних компетенцій; поглиблення та узагальнення раніше вивченого матеріалу з математики; демонстрація застосування у житті знань, одержаних на уроках; збільшення мотивації до вивчення математики;
розвивальна: сприяння розвитку логічного мислення, умінь творчо підходити до розв’язування задач, комунікативних здібностей учнів; розширення кругозору учнів; занурення у світ передбачень і загадок, що змушують мислити, міркувати, творити.
Обладнання: смартфони з встановленим додатком WellaMe, комп’ютери, мультимедійна система, конверти з завданнями, картки з підказками (призи для учасників).
Хід заходу
Вчитель: Сьогодні я пропоную вам зіграти у гру «Математична квест-кімната». Це випробування вашої начитаності, ерудованості, витривалості та вміння грати у команді. Будь-яка гра має свої правила. Отже, правила за якими ми будемо співпрацювати:
Чи зрозумілі правила нашої гри? Що ж бажаю вам успіху в успішному завершенні квесту.
Вчитель роздає підказки з чого почати квест.
Команда «Числа» має пройти наступний шлях:
Команда «Цифри» має пройти наступний шлях:
Завдання 1.
Команда «Числа»
1. Кравець має сукна18м і щодня відрізає від нього по 3м. На який день він це зробить останній раз?
Відповідь:_________________________________________________________
2. Основа трикутника 25 см. Знайти його середню лінію.
Відповідь:_________________________________________________________
Команда «Цифри»
1. Гусениця за день піднімається вгору по стовбуру дерева на 3 метри, а за ніч сповзає на 1 метр. Якої висоти дерево, якщо гусениця досягає її верхівки на шостий день?
Відповідь:_________________________________________________________
2. Основа трикутника 25 см. Знайти його середню лінію.
Відповідь:_________________________________________________________
За кожне вірно виконане завдання команда отримує 10 балів.
Завдання 2.
Розв’яжи ребуси
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
За кожен ребус 10 балів.
Завдання 3.
Складіть наступні фігури з танграму
Після складання кожної, покажіть результат вчителю
За кожне по 10 балів
Завдання 4.
Складіть з п’ятнадцяти сірників «метр»
За це завдання команди отримують 20 балів
Завдання 5.
Найдавнішою пам’яткою Київської Русі з арифметики є твір про календар «Порадник, як людині пізнати числення літ», написаний слов’янською мовою ученим монахом в 1136 р. Там використовуються дробові числа. Щоб дізнатися прізвище монаха, розв’яжіть кросворд і у виділений клітинках прочитаєте його.
1. Найменше натуральне число.
2. Числа 1/2, 1/8, 2/7 - це…
3. Відстань між кінцями відрізка.
4. Величина вимірювання кутів.
5. Компонент дії додавання.
6. Одиниця вимірювання площ земельних ділянок.
7. Одне з основних понять математики.
8. Відрізок, який сполучає дві точки кола і проходить через його центр.
9. 0, 1, 2, 3, 4, 5,… - це…
10.Найменше натуральне число, яке закінчується нулем.
11.Як сказати одним словом 1/2 ?
Монах:________________________________
За вірно розгаданий кросворд 100 балів.
Завдання 6.
АНАГРАМИ
Перестав букви в словах і отримай математичні терміни
Окол ______________________
Кург ______________________
Дрінцил ______________________
Сокун ______________________
Уляк ______________________
Урісад ______________________
Щолап ______________________
Лочис ______________________
Чотка ______________________
Метргеоія ______________________
За кожну вірну відповідь – 5 балів
Запитання для хранителів:
10 Комп’ютер. Скільки хвилин потрібно варити круте яйце?
Відповідь: Жодної, бо воно вже зварене
8 Комп’ютер. Хто найбільшу шапку носить?
Відповідь: Хто найбільшу голову має
3 Комп’ютер. У кого є ще такі голки, як у їжака?
Відповідь: У їжачихи
11 Комп’ютер. Який вогонь не пече?
Відповідь: Намальований
7 Комп’ютер. У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона і справна?
Відповідь: У повну
6 Комп’ютер. На яке запитання не можна відповісти: «Так.»?
Відповідь: На запитання: «Ти спиш?»
2 Комп’ютер. Чому старий дід капелюх купує?
Відповідь: Тому, що задарма ніхто не дає
5 Комп’ютер. Ім’я якої казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини?
Відповідь: Дюймовочка
4 Комп’ютер. Розташуйте міри ваги за зростанням: центнер, грам, тонна, кілограм.
Відповідь: грам, кг, ц, т
9 Комп’ютер. Чому в поїздах стоп – крани червоні, а в літаках – голубі?
Відповідь: В літаках стоп – кранів не має
Ви сьогодні гарно попрацювали, і як би там не було перемогла дружба. Тому, поки я зроблю останні підрахунки балів, ви повинні виконати останнє на сьогодні завдання: знайти свій приз. Для цього потрібно лише відсканувати зображення і ви отримаєте підказку.
Оголошення команди переможців.
Кожне змагання має своїх переможців, кожен переможець має свою нагороду. Сьогодні ви всі перемогли, а найціннішою нагородою стали ваші знання. Є такий вислів: «Фахівець у своїй справі». Можливо, знання з математики допоможуть вам стати майстрами, справжніми фахівцями у своїй справі.