Сценарій позакласного заходу "Математичний брейн-ринг" для учнів 9-11 класів.
Брейн-ринг рекомендується проводити в рамках тижня математики у школі.
Даний захід розвиває логічне мислення та підвищує інтерес до вивчення математики учнів
Литвинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Підготувала та провела:
Черниш Л.М.
Брейн-ринг з математики для учнів 9-11 класів
1-й ведучий.
Вітає математика
Сьогодні щиро вас.
Брейн-ринг урок незвичний
Відбудеться у нас
Зібралися команди-
Розумники- знавці,
Хоч досвіду немає,
Вони всі молодці!
Командам нашим успіхів
В брейн-рингу побажаємо.
І відповідей правильних
Від них усіх чекаємо.
1- й. Пропонуємо брейн-ринг для учнів 9-11 класів. Сьогодні оцінюватиме журі в складі
________________________________________________________________________________________
Запитання І туру
1. У кого більше ребер: у 3 паралепіпедів чи у 2 учнів?/ У двох учнів – 48, у 3 паралепіпедів – 36/
2. На яке число треба розділити 2.,щоб одержати 4? / На 0,5/
3. Хто не любить природи, той не любить і людини, - той поганий громадянин. (Федір Достоєвський)
4.Як називаються вирази, утворені з чисел, змінних,їх степенем та добутків?/одночлени/
5. Як називають вираз, що не містить ділення на вираз із змінною? /Цілий/
6. Геній — це 1 відсоток таланту і 99 відсотків праці. (Томас Едісон)
7. Хто першим ввів систему координат на площині? /Декарт/
8. Як у математиці називають твердження, яке треба довести? /Теорема/
9. Як називають прямі на площині, що не перетинаються? /Паралельні/
10. Кого називають „батьком алгебри"? /Вієта/
11. Як називається фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від даної точки? /Коло/
12. Чому дорівнює сума кутів трикутника? /180 градусів/
13. Який дріб завжди менший від 1? /Правильний/
14. Як називається розділ геометрії, в якому вивчаються фігури на площині? /Планіметрія/
15. Як у математиці називаються очевидні твердження, що не доводяться? / Аксіома/
16. Як називаються прямі, що перетинаються під прямим кутом? /Перпендикулярні/
17. А це запитання буде про кохання. Одного разу хлопець — математик гуляв з дівчиною. Вона зірвала ромашку і почала відривати пелюстки, примовляючи: „Любить — не любить...". Тоді хлопець сказав: „Не варто цього робити. Це зайве, Достатньо тільки...". Що він запропонував? /Підрахувати кількість пелюсток. Якщо парна, то не любить/
18. Пропоную учасникам назвати найдавніший обчислювальний прилад. І, по можливості, його показати. /Пальці/
19. Під яким кутом перетинаються діагоналі ромба? /Прямим/
20. Це дуже просто мої дорогі тому, що політика набагато складніша ніж фізика –( Ейнштейн)
Запитання ІІ туру
.Запитання ІІІ туру /Чорний ящик!/
1. Історик ХХ ст. Роуз сказав: „Це щира розмова без слів, гарячкова активність, тріумф і трагедія, надія і відчай, життя і смерть, поезія і наука, давній Схід і сучасна Європа".
2. Джерело численної кількості ц1кавих математичних задач. Терміни з цієї галузі можна зустріти в літературі з комбінаторики, програмування і кібернетики.
3. Коли в кожній сім' ї була б ця гра, то була б надія на те, що з часом справді зникне недоумство державних умів.
4. ЇЇ батьк1вщина — Індія. Ім' я винахідника — невідоме. Давня старовинна назва — „чатуранга".
5. Уродженець Праги на ім' я Стейніц першим прославив своє ім' я у зв' язку з цією грою.
6. Це постійна суперечка „двох К".
7. Це дворове життя в мініатюрі.
8. Ця гра пов'.язана з населеним пунктом.
9. „На квадратиках доски
Короли свели полки.
Нет для боя у полков
Ни патронов, ни штыков. /Шахи/
Ящик 2
1. Існує легенда про грецького винахідника Дедала (майстра, який зробив крила Ікару) і його племінника, дуже талановитого юнака, який придумав гончарний круг, першу в світі пилку і те, що лежить у цьому ящику. За це він поплатився своїм життям, оскільки заздрісливий дядько штовхнув його з високого міського валу.
2. Цей найдавніший предмет пролежав у землі 2000 років.
3. Археологи виявили багато таких предметів, виготовлених із бронзи. Його також було знайдено під час розкопок у Нижньому Новгороді.
4. За багато років конструкція цього предмету практично не змінилася, настільки була досконалою.
5. В давній Греції вміння користуватися цим предметом вважалося найбільшою майстерністю, а вміння розв' язувати задачі з його допомогою-ознакою високого положення в суспільстві і великого розуму.
б. Цей предмет незамінний в архітектурі та будівництві.
7. Відомий письменник Ю.Олеша, автор „Трьох товстун1в", писав: „В оксамитовому ложі лежить, щільно стиснувши ноги, холодний і сяючий. У
нього важка голова... я намагаюся підняти його, він зненацька розкривається і коле в руку".
8. Необхідний для перенесення інших розмірів, для побудови креслення рівних кутів.
9. Про цей предмет є загадка: „Змовилися дві ноги робити дуги і круги".
/Циркуль/
Ящик 3
1. Рік народження гри — 1974.
2. Винахідник — архітектор, викладач ВНЗ.
3. Якщо грати без системи, то для досягнення мети потрібні мільйони років.
4. Використовуючи певну систему, можна досягти мети за 23 с.
5. Ця гра наочність з алгебри, комбінаторики, програмування.
6. Її називали „грою століття". Нею можна розважатися в дорозі.
7. Зовнішній вигляд — правильний многогранник.
8. Складається з 26 різнокольорових кубиків шести кольорів.
9. Гра названа ім'ям автора. /Кубик Рубика/
Запитання 4 туру
/ Видатні математики/
1. Видатний французький математик ХУІ ст. на честь якого названа одна з теорем алгебри. /Вієт/
2. Давньогрецький філософ. Астроном і математик.
Сформулював теорему геометрії, яка названа його іменем. Четверта буква Е. /Фалес/
3. На його честь названа найвідоміша теорема геометрії. /Піфагор/
4. Математик і механік Стародавньої Греції, був убитий при падінні Сіракуз. Його крилатий вислів: „Евріка". /Архімед/