Позакласний захід "Математичний калейдоскоп."

Про матеріал

Розробка позакласного математичного заходу спрямована на розвиток зацікавленості, інтересу до математики. Захід розраховано на учнів старших (10-11) класів. Рекомендовано для використання вчителям математики, студентам педагогічних вищих навчальних закладів.

Перегляд файлу

Позакласний захід для учнів 10-11 класів

Математичний калейдоскоп.

Інвентар: жетони, 4 листа-заготовки «Числівник», 4 листа-заготовки «Відповідність», 4 набори по 10 портретів науковців, 4 листа А-4 для «Три пятірки», 4 маркера, модель трикутника та прямокутника, відповіді на «Три пятірки», заготовки для журі, бланк відповідей, 40 маленьких листочків, 16 листочків.

 

Ведучий 1: Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вітати всіх, хто знає математику, хто любить математику, хто в майбутньому спиратиметься на знання, одержані в школі.Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.

Ведучий 2: Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою, сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.

Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій.

Ведучий 1:Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!

Ведуча2 Компанія чудова    Ведуча1   Питання є серйозні,

               Прогресій та наук     А є і жартівні.

               Для Вас приготувала    То ж будьте Ви уважні

               Питань широкий круг.    І будьте Ви кмітливі.

Ведуча2  Обом командам успіхів

       Ми з вами побажаємо 

               І перший гейм змагання

               Відразу починаємо.

Ведучий 1:Більшість понять і математичних термінів мають іноземне походження. Перевіримо, як ви знаєте іноземні мови. Той член команди, який знає відповідь, піднімає руку. Вигуки не зараховуються.

КОНКУРС 1 «Іноземні мови»

Ведучий 2: 1.Скажіть на грецькій мові слово « коло», якщо для нас це частина області,міста, яка розташована далеко від центра (периферія)

Ведучий 1: 2.У греків це натянута тятива, а у нас? (гіпотенуза)

Ведучий 2: 3.Ця фігура дала назву відомому танцю кадриль.(квадрат)

Ведучий 1: 4. Яка цифра при перекладі з латинської означає «ніяка»? (нуль)

Ведучий 2: 5.Скажіть українською мовою грецькі слова-моно,ді,полі і латинські- уні,бі, мульті.(один, два,багато)

Ведучий 1: 6.Латинські слова bis —двічі і seco — січу перекладіть на українську мову і одержите математичний термін(бісектриса)

Перерва. (Журі підводить підсумки, ведучий ставить запитання вболівальникам)

Ведучий 2: Назвати прислів’я,скоромовки,що містять числівники.

КОНКУРС 2 «Числівник»

Ведучий 1: Заповнити таблицю

Замість точок записати число буквами,щоб отримати слово.Наприклад ли…к(листок)

Замість точок записати число буквами,щоб отримати слово.Наприклад ли…к(листок)

І…рія

Ві…на

…я

Сви…к

Пі…лет

Ві…ло

Бо…тон

…рона

Елек…к

…рож

Ви…мкА

Ме…кА

 (Історія,сімя,пістолет,бостон,електрик,витримка)

(Вітрина,свисток,вітрило,сторона сторож,метрика)

ПЕРЕРВА.(Журі підводить підсумки, ведучий ставить запитання вболівальникам)

Ведучий 2: Ні в кого немає сумніву,що на уроках фізкультури вам не обійтися без математики.

Ведучий 1:  1.Коли на уроках фізкультури ви згадуєте про розгорнутий кут?( поворот на 180º)

Ведучий 2:  2. Яку формулу прославили Фанхіо, Лауда, Прост, Шумахер? (Автогонки «Формула–1».)

Ведучий 1: 3.На якому етапі уроку ви згадуєте натуральні числа порядкові числівники.

КОНКУРС 3 «Вірю – не вірю»

Ведучий 2: Зараз ми проведемо вікторину «Вірю - не вірю». Я читатиму твердження, а ви повинні вирішити - правдиве воно чи ні. На листочку ви записуєте номер запитання, а поруч відповідь в зручній для вас формі.

 

Ведучий 1: 1. Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки»,(так, є така казка)

Ведучий 2: 2. Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? (так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)

Ведучий 1: 3. Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»? (ні)

Ведучий 2: 4. Вірите, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі. (Так. Він був першою людиною, яка змогла розв'язати рівняння четвертого степеня)

Ведучий 1:5. Вірите, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях?(Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів: «Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!»)

Ведучий 2: 6.Вірите, що великий російський поет М.Ю.Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв'язувати яку-небудь математичну задачу? (Так, про це писав його товариш по кавалерійському училищу О.ОЛопухін)

 

ПЕРЕРВА. (Журі підводить підсумки, ведучий ставить запитання вболівальникам)

Ведучий 1:Хто говорить на всіх мовах? (ЕХО)

Ведучий 2:Чому купують нові чоботи? (тому що задарма їх не дають)

Ведучий 1:Під яким кущем сидить заєць під час дощу (під мокрим)

Ведучий 2: Торт «Наполеон» може бути квадратним, круглим, прямокутним…А якої форми був перший торт «Наполеон»? (трикутної. Перший торт, правильніше тістечко «Наполеон», було виготовлено на честь перемоги над Наполеоном Бонапартом. Воно мало форму його відомого трикутного капелюха.)

Ведучий 2: Літак долає відстань з міста А в місто Б за 1 год 20 хв., а на зворотній шлях, рухаючись з тією ж швидкістю, 80 хв. Як це пояснити?

(1 год 20 хв=80 хв)

Ведучий 1:  Скільки яєць можна зїсти натщесерце? (одне)

КОНКУРС 4 «Підказка» 

Ведуча 1: Гра «Підказка». Я даю вам підказки, а ви повинні вгадати відповідь. Починаємо.

1) їх формулюють математики (4 б.)

2)   Є про трикутники, є про кути (2 б.)

3)   їх треба доводити (Теореми) (1 б.) 

Ведучий 2:1) Звичайно буває в центрі населенного пункту (4 б.)

2) Вимірюється в квадратних одиницях (2 б.)

3) В прямокутнику - добуток довжини на ширину (Площа) (1б.)

Ведучий 1: 1) Кого називають королем математики (4 б.)

2)В 20 років він довів теорему, про сімнадцятикутник, вписаний в коло (2 б.)

3)Великий німецький математик (Гаусс)

 

КОНКУРС 5 «Відповідність»

Ведучий 2:  Існує багато відомих словосполучень і назв, до яких входять будь-які власні імена. Наприклад, муки Тантала або Дамоклов меч і т.і. Спробуйте, за цим взірцем, встановити відповідність між словами із першого стовпчика та власними іменами із правого стовпчика і відберіть ті з них, що мають відношення до математики.

Азбука                                                      Ейлер

Бочка                                                        Гейгер

Гіперболоїд                                              Паскаль

Лічильник                                                інженер Гарін

Спіраль                                                    Діоген

Алгоритм                                                 Ньютон

Нитка                                                       Ератосфен

Біном                                                       Морзе

Круги                                                       Архімед

Трикутник                                               Аріадна

Решето                                                     Евклід

(Поки команди відповідають на запитання, ведучі проводять конкурс вболівальників)

Ведучий 1: Як називається графік однієї із функцій і є літературним терміном(гіпербола)

Ведучий 2: Хто з російських письменників складав задачі з арифметики? (Л.М.Толстой)

Ведучий 1: Какое слово в русском языке имеет пять «о»? (опять)

Ведучий 2: Що знаходиться між горою і долиною?(буква і)

Ведучий 1:Скільки потрібно однакових букв, щоб написати: мама, тато, син, донька, бабуся, дідусь? (сім Я)

Ведучий 2: Син мого батька,але мені не брат (я сам)

КОНКУРС 6 «Три пятірки»

 Ведучий 1:  Запишіть за допомогою трьох п’ятірок наступні числа: 4, 2, 5, 1.

(Поки команди відповідають на запитання, ведучі проводять конкурс вболівальників)

 Ведучий 2:  1.В назві якої пташки 40 букв(сорока)

 Ведучий 1: 2.В кого її немає,той не хоче її мати, а в кого вона є,той не може віддати(лисина)

КОНКУРС 8 «Цитати»

 Ведучий 2:   Відповідь на кожне запитання команди пишуть на листочках.

«Нехай не читає мене той, хто не знає математики». Ці слова належать відомому художнику, скульптору, механіку, математику, кулінару./ Да Вінчі/

 Ведучий 1:  Хто з математиків кожне своє доведення завершував словами: «Що і треба було довести»./ Евклід/

Ведучий 2:  «Измеряй свои желания, взвешивай свои мысли, исчисляй свои слова». / Пифагор/

 Ведучий 1:  У відомого російського поета є такі рядки: «Мы почитаем всех нулями, а единицами – себя». Хто таким чином оспівував числа двійкової системи? / Пушкін/

КОНКУРС 9 «Цікаві задачі»

Ведучий 2:  Президент кондитерської компанії «Брекс-кекс» запитує: «Перший дилер пропонує за продукцію тисячі гривень, а другий ((22)2)2 тисячі гривень. Чию ж пропозицію мені прийняти?» (  )

Ведучий 1:  Пан запитує: «Як розрізати трикутну плитку для садової доріжки так, щоб з неї можна було б скласти прямокутник?»

Ведучий 2:  До Айболіта привели на прийом тварин: усі, крім двох, собаки, усі, крім двох, кішки, усі, крім двох, зайці. Скільки усього тварин?

Ведучий 1:  Міледі вирішила придбати лілії для свого озера. Продавець їй сказав, що через кожні два дні кількість лілій збільшується вдвічі. Через скільки днів озеро наполовину вкриється квітами, якщо через 20 днів воно все буде заповнене ліліями?

КОНКУРС 10 «Портрети вчених»

Ведучий 2: Зараз ви маєте можливість упізнати дуже відомих людей за їх портретами, записати прізвище навпроти номеру портрету, по можливості вказати чим саме відома ця людина.  

(Поки команди відповідають на запитання, ведучі проводять конкурс вболівальників)

Ведучий 1:  Як ви думаєте,математика має відношення до музики? Ні? Даремно ви так думаєте. Давньогрецький математик, всім відомий Піфагор, відносив до математики-арифметику, геометрію,астрономію і музику. Саме він ввів поняття ГАММА, яке називають Піфагорова шеренга.

1.Люди якої професії систематично дивляться на п’ять паралельних ліній?(музиканти)

Ведучий 2: 2.Без чого не можуть обійтися барабанщики, математики, мисливці? (дріб)

Ведучий 1: 3.Назвіть математичні рослини (золототисячник, столітник, тисячолистник)

Ведучий 2:  4. Яке підприємство має вивіску «СТО» (станція технічного огляду)

Ведучий 1:  5. Назва якої держави схована в математичному виразі а³ (Куба)

КОНКУРС 11 «Гонка за лідером»

Ведучий 2:  Завдання 1(10-А)

  1.                Многокутник, що немає жодної діагоналі / трикутник/
  2.                Як називають непозиційну систему числення, що виникла у давньому Римі?/ римська нумерація/
  3.                Хто з математиків склав таблицю простих чисел? / Ератосфен/
  4.                Чи перетинаються графіки функцій y=x3 I y= / так, у двох точках/
  5.                Що є графіком квадратичної функції /парабола/
  6.                Метелик, морська зірка, нарцис, жук. Яке відношення вони мають до математики? /Вони слугують ілюстраціями до вивчення симетрії/ 

Ведучий 1:  Завдання 2(10-Б)

  1.                Пять в квадраті – 25, шість в квадраті – 36. Чому дорівнює кут у квадраті? / 900/
  2.                Слово «геометрія» означає…/ землемірство/
  3.                Назвіть прізвище ученого, якого вважають батьком сучасної алгебри. /Вієт/
  4.                У яких чвертях лежить графік функції y= - 1|x? /II, IV/
  5.                Форму якої ідеальної фігури має коштовність, яку добувають з глибин моря в деяких мушлях? /Куля/
  6.                Біля лабораторії Івана Павлова в Колтушах стоїть бюст вченому-математику, який заклав підвалини вчення про рефлекси. З цим вченим кожен з вас познайомився вже в 5-му класі, коли вивчали розміщення точки на площині. За одну хвилину назвіть прізвище вченого-математика /Рене Декарт/
     

Ведучий 2:  Завдання 3(11-А)

  1.                Скільки граней має не заточений шестигранний олівець?/8/
  2.                Яку фігуру, пов’язану з одним із семи чудес світу вивчають у математиці?/ піраміду/
  3.                Яка основна професія Льюїса Керрола, автора повісті- казки «Аліса в країні чудес»? / математик/
  4.                Яке значення дискримінанта, якщо вершина параболи лежить на осі x?/ 0/
  5.                Графік непарної функції симетричний відносно…/ початку координат/
  6.                Як ви гадаєте, яка істота найпершою засвоїла ділення без залишку? /Амеба/ 
     

Ведучий 1:  Завдання 4(11-Б)

  1.                У яких одиницях вимірюється значення синуса: у см, радіанах чи градусах? / немає розмірностей/
  2.                Скільки осей симетрії має пряма?/безліч/
  3.                Яка національність Піфагора? / грек/
  4.                Що є графіком лінійної функції? / пряма/
  5.                У яких чвертях розміщений графік функції y=|x|? / I,II/
  6.                Він буває в математиці, біології і в мові. Хто він? (Корінь). 

КОНКУРС 12 «Дуель»

               Ведучий 2:   Вам пропонуються  запитань по 2 бали кожне. Відповідь дають капітани по черзі. Якщо відповідь не правильна, інший учасник може використати шанс заробити додатковий бал. Ведучий 2: 1.  Що означає крилатий вислів «На сьомому небі» / Велику радість/

2. Що означає крилатий вислів «Сім п’ятниць на тиждень» / часту зміну рішень/

          3. Хто винайшов закон, купаючись у ванні / Архімед/

          4. Назва якої тварини використовується в інформатиці / мишка/

          Ведучий 1: 1. Плата за використання кредиту / відсотки/

2.    Геометричне тіло, що було популярне серед англійських джентльменів / циліндр/

3.    Чому дорівнює добуток всіх цифр / 0/

  1.                  Чому штативи для фотоапаратів, багатьох вимірювальних приладів, роялів мають по три ніжки / три точки завжди лежать в одній площині/

Ведучий 2: 1. Запис якого року XX сторіччя не змінюється після повороту на 1800 / 1961/

 2.   У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві.Скільки стало кімнат / 6/

 3.   Які числа в минулому вважали абсурдними, фіктивними, числами від Сатани / відємними/

4.    У родині п’ятеро дітей. Половина з них хлопчики. Як таке може бути / усі діти - хлопчики/

Ведучий 1: 1. Яке число в стародавньому Вавилоні вважалося священним / 12/

2.   А тепер послухайте вірш А.Старикова «Необыкновенная девочка»:

Ей было 1100 лет,она в 101-й класс ходила,

В портфеле по 100 книг носила- все это правда, а не бред,

Когда, пыля десятком ног, она шагала по дороге,

За ней всегда бежал щенок- с одним хвостом, зато стоногий.

Она ловила каждый звук своїми десятью ушами

И 10 загорелых рук портфель и поводок держали,

А 10 темно-синих глаз рассматривали мир привычно…

Но станет все совсем обычным, корда поймете вы рас сказ.

3.  Скільки може бути прямих кутів у чотирикутнику / 1, 2 або 4/

4.  Відстань від початку відліку до точки, що зображує число. / модуль/

 Ведучий 2:  1.Твердження,що не потребує доведення. / аксіома/

 2.  Найкоротший місяць літа / червень/

 3.  Який годинник показує точний час лише два рази на добу / зіпсований/

 4.  Скільки періодів у хокейній грі / 3/

Ведучий 1:  Великий російський письменник Л.М.Толстой вважав, що людину можна оцінувати дробом, знаменник якого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник – те, що про неї думають інші. Я бажаю всім – і учасникам гри, і глядачам, щоб чисельник у вашому житті залишався більшим. Щоб Ваше щастя додавалося, горе – віднімалося, достаток - множився, а любов – ділилася.  

docx
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
1031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку