Овруцький професійний ліцей
Методична розробка виховного заходу
Математичний квест
Розробила викладач математики
Людмила Миколаївна Король
2021р.
Математичний квест
Мета заходу:
- активізація пізнавальної діяльності здобувачів освіти;
- підвищення інтересу до вивчення математики;
- підвищення загальної культури здобувачів освіти;
- розвивати комунікативні вміння дітей ;
- вчити працювати коллективно і самостійно.
Правила проведення квесту:
Діти отримують перше завдання , інструкції і підказки щодо наступного завдання від викладача математики в своїй групі у додатку Viber. Вони мають виконати завдання та дізнатися кому треба надіслати відповіді для перевірки. Розв’язання цього завдання учасники квесту відправляють за підказкою на сторінку у Viber відповідному викладачу (якщо підказка це № кабінету, то відповідь надсилається тому викладачу,який працює в цьому кабінеті). Викладач перевіряє завдання, ставить бали в маршрутному листі та дає наступне завдання. Таким чином учасники квесту мають пройти всі контрольні пункти. Виграє той, хто не тільки першим пройде всі контрольні пункти , а й набере більше балів.
Викладач математики дає перше завдання :
Контрольний пункт №1 Літературний
Назвати казки, поговірки, прислів’я або пісні в яких зустрічаються числа (кожна назва-1 бал)
Відповіді відправити в кабінет, номер якого є розв’язком рівняння
lg(3x-17)=lg(x+1) Успіхів)))
(ВІДПОВІДЬ: Розгадка:Кабінет №9)
Викладач перевіряє, вписує в маршрутний лист бали.
Контрольний пункт №2 Арифметичний
Два вівчаря пасли свої отари, і один каже другому: «Дай мені одну вівцю, то в нас буде порівну». А другий каже: «Дай ти мені одну, то в мене буде вдвічі більше, ніж у тебе». По скільки овець в них було спочатку?
Підказка до наступного етапу:
Далі додайте ці числа, і знайдіть літеру в абетці, яка стоїть під цим номером. Наступне завдання отримайте у викладача , імʼя якого починається на цю літеру.
(ВІДПОВІДЬ: Розгадка: 5 і 7. 5+7=12= літера І. Завдання у вчителя: Ірини Іванівни).
Викладач перевіряє, вписує в маршрутний лист бали
Контрольний пункт №3 Історичний
За кожну правильну відповідь отримаєте 1 бал.
1. Назвіть давньогрецького математика, який брав участь в Олімпійських іграх.
2. Хто ввів прямокутну систему координат?
3. Що вигукнув Архімед, вискакуючи з ванної?
4. Що важче кілограм паперу чи кілограм міді?.
5. Хто є автором вашого підручника математики?
(ВІДПОВІДЬ: Розгадка: 1) Піфагор, 2)Декарт, 3)Еврика, 4)однаково, 5) Істер.
Відповідь до наступної задачі підкаже вам подальший шлях
Спробуйте знайти значення фігур, використовуючи підказки. Сума кола,трикутника і квадрата підкаже вам шлях до «класної мами» …. групи.
Викладач перевіряє, вписує в маршрутний лист бали
Контрольний пункт №4 Інтелектуальний « Розв’язати кросворд»
По горизонталі:
3. Вихідне положення, на основі якого будується геометрія.
4. Відрізок, що з'єднує вершину трикутника з серединою протилежної сторони.
5. Прямокутник, у якого всі сторони рівні.
7. Прилад для вимірювання кутів.
9. Багатокутник з найменшою кількістю кутів.
10. Допоміжна теорема.
12. Перше основне поняття геометрії.
13. Вид кута.
15. Сторона грані паралелепіпеда.
По вертикалі:
1. Многогранник.
2. Чотирикутник.
6. Відрізок, що з'єднує будь-які дві несусідні вершини многокутника.
8. Паралельні сторони трапеції.
11. Одиниця вимірювання довжини.
14. Фігура, яка складається з точки й двох променів, що виходять з неї.
16. Відрізок, що з'єднує дві точки кола, що проходить через центр.
17. Прилад для побудови кола.
По горизонталі: 3. Аксіома. 4. Медіана. 5. Квадрат. 7. Транспортир. 9. Трикутник. 10. Лема. 12. Крапка. 13. Тупий. 15. Ребро.
По вертикалі: 1. Паралелепіпед. 2. Паралелограм. 6. Діагональ. 8. Підстави. 11. Метр. 14. Кут. 16. Діаметр. 17. Циркуль.
Наступне завдання ви візьмете у викладача, який тісно пов'язаний з цими термінами.
Викладач перевіряє, вписує в маршрутний лист бали
Контрольний пункт №5 «Кмітливість і винахідливість»
Завдання: визначити номер місця для паркування, яке зайняла машина.
Це завдання пропонується першокласникам в китайській початковій школі.
Правильна відповідь: 87. Спробуйте повернути картинку на 180 градусів.
Коли доба коротша: взимку чи влітку?
Однакові.
Діти вишикувались в шеренгу. «Я стою п’ятий від початку шеренги і п’ятий від кінця шеренги»,- сказав один з них. Скільки дітей в шерензі?
Підказка до наступного етапу: Добудьте квадратний корінь із знайденого в останній задачі числа. Це номер кабінету де ви візьмете наступне завдання.
Викладач перевіряє, вписує в маршрутний лист бали
Контрольний пункт №6 «Ребус»
к=ч(ОДНОЧЛЕН)
1=К (вектор)
4=а (СУМА)
1=п(СТУПІНЬ)
(ВІДСОТОК)
1=р(КОРІНЬ)
(ВІДПОВІДЬ: Вік живи, вік учись)
Підказка до наступного етапу:
Останній розшифрований вислів несіть тому, хто примусив вас сьогодні попрацювати і додав кілька зайвих звивин у ваші світлі голови.
Викладач перевіряє, вписує в маршрутний лист бали
Контрольний пункт №7 «Загадковий»
1. В Америці дату 1 липня 2003 року записують так: 7/1/2003, а в інших країнах: 1/7/2003. Якщо не знати, у якому форматі записане число, то скільки дат у році можна витлумачити невірно? (ВІДПОВІДЬ: Якщо є число 13, можна здогадатися що це день, а не місяць. Тобто заплутатися можна в числах до 12, включаючи й 12. Усього можливих комбінацій 12x12=144. Але кожен місяць буде мати одну дату, яку в кожному разі буде зрозуміло правильно, наприклад 7/7/2003. У підсумку всього можна витлумачити неправильно днів 144-12=132).
2. Якщо людина йде на роботу пішки, а назад їде на транспорті, то в цілому на дорогу витрачає півтори години. Якщо ж в обидва кінці він їде на транспорті, то весь шлях займає в нього 30 хвилин. Скільки часу потрібно людині на дорогу, якщо на роботу й назад вона піде пішки?
( Відповідь: Користуючись транспортом, людина витрачає на шлях туди й назад 30 хвилин. Тому шлях в одну сторону займає 15 хвилин. Виходить, пішки він може добратися до роботи за 1 годину й 30 хвилин - 15 хвилин = 1 година й 15 хвилин. Весь шлях займе вдвічі більше часу - 2 години й 30 хвилин.)
3. Скільки граней у шестигранного олівця?
( Відповідь : 8 граней.)
Викладач математики підраховує загальну кількість балів. Визначаються і нагороджуються переможці, найактивніші учасники гри.
Маршрутний лист
Назва команди
|
|
№ завдання |
Кількість балів |
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
Загальна кількість балів |
|
Овруцький професійний ліцей
Методична розробка виховного заходу
МАТЕМАТИЧНІ РЕБУСИ І ЗАГАДКИ
Розробила викладач математики
Людмила Миколаївна Король
2020р.