Позакласний захід на тему "Магія чисел"

Про матеріал

Позакласний захід з математики. Спрямований на залучення учнів до вивичення математики. Захід розроблено з використанням нумерології та розрахований на творчий підхід та розвинення аналітіичного мишлення в вивченні математики.

Роздатковий матеріал:

Додаток

НАЗВИ ЧИСЕЛ

  • міліард или біліон109 = 1 000 000 000
  • трильйон1012 = 1 000 000 000 000
  • квадрильйон1015 = 1 000 000 000 000 000
  • квінтильйон1018 = 1 000 000 000 000 000 000
  • секстіліон1021 = 1 000 000 000 000 000 000 000
  • септильйон1024 = 1 000 000 000 000 000 000 000 000
  • октоліон1027 = 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000
  • нонілліон1030 = 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000
  • децилліон1033
  • ундецілліон1036
  • додецілліон1039
  • Тредецілліон1042
  • Кваттуордецілліон1045
  • Квіндецілліон1048
  • Седецілліон1051
  • Септдецілліон1054
  • Октодецілліон1057
  • Новемдецілліон1060
  • Вігінтілліон1063
  • Унвігінтілліон1066
  • Дуовігінтілліон1069
  • Тревігінтілліон1072
  • Кватуорвігінтілліон1075
  • Квінвігінтілліон1078
  • Сексвігінтілліон1081
  • септенвігінтілліон1084
  • октовігінтілліон1087
  • новемвігінтілліон1090
  • трігінтілліон1093
  • унтрігінтілліон1096
  • дуотрігінтілліон1099
  • гугол 10100
  • третрігінтілліон 10102
  • вігінтілліон 10120
  • гуголплекс (центильон)
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Донецької області державної адміністрації

Маріупольський професійний ліцей будівництва

 

 

                                                                                Затверджено:

                                                                                           заст. директора з НВхР

                                                                                            ____________________

 

 

Розробка позакласного заходу з математики

«Магія чисел»

 

 

                                                                Підготувала

                                                                                          викладач математики

                                                                        Рамазанова Г. О. 

  

                                                                                  Розглянуто та схвалено

                                                                      на засіданні МК

                                                                                          протокол №__від ______

                                                                                          Голова МК___________

 

 

 

Маріуполь, 2019-2020 н.р.

 

Пропонований матеріал підготовлений в рамках проведення тижня математики в ліцеї, мета якого виховувати зацікавленість учнів вивчати математику, привернути увагу до цікавих математичних фактів, викликати інтерес до вивчення предмету, розвивати творчі здібності учнів, уміння працювати з додатковою літературою.

Мета:

  • формування внутрішньої мотивації учнів до навчання;
  • розвиток логічного мислення учнів, уваги, вміння аналізувати та міркувати;
  • розвивати життєві компетентності учнів;
  • виховувати зацікавленість до вивчення математики, повагу до думки інших, відповідальне ставлення до результатів праці.

Обладнання: інтерактивна дошка, роздатковий матеріал «Назви чисел»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


В реальному житті ми постійно мандруємо та занурюємось у пізнавальний навколишній світ, з якого отримуємо новий життєвий і безцінний досвід.

Сьогодні у нас незвичайний урок, адже кожен з нас зможе побувати в незвичайній країні – королівстві чисел, познайомитися з таємничою наукою нумерологією та відчути на собі чарівну магію чисел. 

Для гарного настрою пропоную переглянути відео про історію чисел.

(на екрані відтворюється відеоролик)

 

Ви знаєте, що в одній з західних країн оголосили конкурс на найкращий твір «Як би людина жила без цифр?» та обіцяли переможцю велику премію?

Та ніхто її не одержав – на конкурс не було представлено жодної роботи. Навіть талановитіші фантасти не змогли собі уявити, як би людина жила без цифр.

Люди працюють і будують, відкривають таємниці Земної кори, таємниці атома. І завжди їм в цьому допомагають цифри.

 


Багато хто не знає, звідки з’явилось слово «цифра» і тим більше, мало кому відомо, що воно означало. «Пустий», «нуль»  ось початкове значення цього слова і запозичили його у арабів. Саме з цифр складаються числа, а число — це один з основних об’єктів математики, який використовують для підрахунку, вимірювання та маркування. Але є ще одна наука, яка займається числами, для когось вона таємнича, для когось містиЧна, для когось потішна, але для усіх цікава. Ця наука має назву нумерологія.

 

Повертаючись до значення слова «цифра», хочеться зазначити такий факт. Єдина цифра у світі, яка має памятник – це нуль.

Учень 1

Можна з упевненістю сказати, що нуль – найцікавіше і загадкове число в нумерології. По суті, нуль – це ніщо, це єдина цифра, яка не має кількості і тим не менше вона бере активну участь в обчисленнях, додаючи ваги інших цифр. Щоб зрозуміти наскільки він важливий, спробуйте тільки уявити наскільки важливий нуль і кількість нулів, коли мова йде про фінансовий статок.

у науці нумерології всі обчислення починаються саме з нуля. Це істотно різниться від тієї математики, яку всі вивчають в навчальних закладах. Та й у повсякденному житті навряд чи хтось звик починати відлік з нуля. Вдаючи, що його не існує, люди звикли відраховувати з одиниці.

Важливо: Цікаво те, що цифра нуль сама « жіноча » з усіх і символізує жіноче начало, а одиниця – чоловіче.

Вивчаючи нумерологію, кожна людина повинна зрозуміти, що вона тісно пов’язана з астрологією і езотерикою. Тому, визначаючи значення числа, потрібно шукати відповіді в різних знаках, які беруть початок у всьому Всесвіті. Нуль – це нічого. Саме тому цифра часто має такі значення, як:

  • тиша
  • простір
  • час
  • початок
  • відсутність (як поганого, так і доброго)

Нуль характеризує лукавість, подвійність і протилежність.

 

Нумерологія – особлива наука. Вона вивчає значення цифр з особливою боку. Нумерологія впевнена в тому, що кожне число має силу і владу над людиною, а так само здатне змінювати його життя.


 

 

Дізнатися своє особисте число може кожен. Визначити його дуже легко, для цього необхідно скористатися певною формулою. Запишіть на окремому листку паперу свою дату народження: день, місяць і рік. Тепер вам необхідно обчислити кінцеве число. Для цього розбийте дату на окремі цифри і складіть їх, як показано на прикладі.

 


 

 

 

Тепер давайте дізнаємося, що означає це число для кожного.


 

Учень 2

Як вже говорилося, одиниця символізує чоловіче начало. Саме тому можна з упевненістю сказати, що дана цифра позначає:

  • мужність
  • впевненість
  • хоробрість
  • силу

Важливо: Число 1 зберігає в собі неймовірно сильну чоловічу енергію.

Ця цифра визначає характер людини з найкращого боку і людини, як сильну вольову особистість, здатну досягати своїх цілей і прагнути до світлого майбутньому. Крім того, воно говорить про те, що людина має одиницю своїм числом, відрізняється творчим мисленням, а так само оригінальним підходом до вирішення життєвих ситуацій.

Але на ряду з позитивними якостями, одиниця має і негативні. Це: не рідкісне прояв агресії і цинізму. Людям – « одиницям » властиво часто міняти настрій і все в їхньому житті відбувається буквально за шаблоном « від печалі до радості;. Одиниці – егоїстичні і часом дуже сильно самозакохані.

 


Учень 3

Число два – одне з найбільш позитивних у всій нумерології. Ті, хто має двійку числом долі, зазвичай люди « швидкого вирішення ;. Вони завжди впевнені в собі і здатні діяти чітко, по схемі і з позитивним результатом. Число два – це завжди ввічливість і тактовність, відсутність зайвих слів і дій.
цифра два – це завжди переконання. Люди – « двійки » вміють говорити і впливати на оточуючих. В нумерології число позначає світ, чистоту і правильне гармонійний перебіг подій. Два – це завжди зв’язок з духовністю і почуттями. Це щирість і правда в кожній дії.

Однак всі ці позитивні якості не завжди обертаються чимось хорошим для двійки. Не всі в світі події повинні бути саме « хорошими і сумлінними ;. Тому, два – це так само скрупульозність, часом недоречна. Двійка нерідко може символізувати лукавство і « подвійну гру » в залежності від ситуацій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Учень 4

Напевно кожна в світі людина любить це число і нерідко дотримується його в повсякденному житті. Трійка – це життєрадісність і веселість. Три – це творчість, натхнення і уява. Не рідко ця цифра символізує удачу і везіння.


Трійка – це так само зв’язок з потойбічним і божественним світом. « Люди-трійки » нерідко красномовні і здатні вести за собою маси. Але крім всіх позитивних якостей, число так само символізує надмірність, марнотратство і примхливість. Часто трапляється так, що три – це повна відсутність мети і лінь. Цифра три може бути символом пліток, поганих розмов і чуток.

 

Учень 5

Цифра чотири – це раціональність, правильність і ідеальна практичність. « Люди-четвірки » – Завжди ввічливі, методичні та рішучі. В нумерології чотири – це символ:

  • хорошого результату справ
  • правильного рішення
  • сприятливого перебігу обставин

І не дивлячись на свою « ідеальність » четвірка все-таки означає брак чуттєвості і авантюризму. Четвірка занадто консервативна, тобто мізерна на прояв емоцій. Чотири – це повна відсутність фантазії, уяви і чогось особливого.


Четвірка – це хороше рішення ділових завдань, сприятливий перебіг бізнесу і процвітання в професійному плані.

 

Учень 6

Число п’ять – це щось нове і щось цікаве в будь-яких життєвих ситуаціях. П’ятірка – це:

  • енергійність
  • емоційність
  • бунтарство
  • авантюризм

п’ять – це завжди свіжа хвиля в будь-яких рішеннях. Це нестандартне мислення і прийняття оригінальних рішень. « Люди-п’ятірки » люблять свободу і простір, їм необхідна постійне підживлення з зовнішнього світу, інакше життя для них втратить інтерес.

З негативних якостей і властивостей, п’ятірка символізує надмірну імпульсивність. П’ять – це постійне і регулярне рух, це неможливість зупинитися і сконцентруватися на чомусь одному. П’ять – різка критика, що сприймається як негатив і образа.


Учень 7

Шість – це гармонія в будь-якій області: сім’я, робота, відносини, природа. Шість – позитивне число, яке символізує будинок, тепло і затишок. « Люди-шістки » завжди добродушні і вміють співчувати. Найчастіше, вони надходять тільки на благо і ніколи не вимагають подяки за надану допомогу.

Якщо говорити про позитивні якості шістки, то це:

  • любов
  • гуманізм
  • чесність
  • твердість переконання
  • впевненість

Але в той же час можна відзначити і негативні якості:

  • надмірна жертовність
  • схильність до лестощів
  • бажання влади і панування

Шість – це повільне, що не спішне прийняття рішень. Не рідко, число символізує впертість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Учень 8

Сім – це єднання з природою і душею. « Люди-сімки » люблять медитувати і знаходити себе в приємних дрібницях. Сімка – це великий розум, велика мудрість і невситима жага знань чогось нового.

сім – це самоаналіз, це тривалий, але правильне прийняття рішень. Це бажання осягати незвідане. Це число говорить про присутність почуття гідності, великий потенціал і умінні справлятися зі складними життєвими ситуаціями. Перфекціонізм – основна перевага цифри сім.

Однак, цей самий перфекціонізм можна віднести і до негативних якостей сімки: бажання у всьому бути і переслідувати ідеал – не завжди визнано навколишнім світом. Цифра сім – це зайва зосередженість на собі і не бажання впускати когось у свій власний « кокон ».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Учень 9

Число вісім – це воля і сильний характер. Це, мабуть, найсильніша цифра з усіх існуючих в нумерології. Вона символізує невичерпне джерело енергії, сили і чітке переслідування встановлених цілей.

Якщо говорити про « людей-вісімок;, то безумовно, вони – яскраві авторитети. Ці люди люблять керівні посади і досить владні в особистих відносинах. Вісім має позитивні якості:

  • вимогливість до хорошого виконання роботи
  • самодостатність
  • оригінальність (неповторність)
  • організованість

Однак, слід зауважити і негативні особливості числа:

  • зайве марнославство і самозакоханість
  • слабкість до матеріальних цінностей
  • бажання влади і придушення навколишніх

Вісім говорить про наявність бурхливої енергії, яка часом може переростати в напругу. Не рідко трапляється так, що вісім – це недолік почуттів і ніжності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Учень 10

Дев’ятка – м’яке і ніжне число. Воно тісно пов’язане з божественним світом, наповнене любов’ю і ніжними почуттями до всього навколишнього.

цифра дев’ять нерідко ховає в собі удачу, вона є своєрідним магнітом для залучення грошей і достатку. Це число символізує такі позитивні якості, як:

  • творчість, мистецтво
  • досконалість
  • співчуття
  • відданість

З негативних якостей, дев’ять може означати:

  • наслідування іншим
  • схильність до прийняття дурних рішень
  • необдуманість
  • наївність

Іноді дев’ять позначає занадто сильну мінливість, зміну обстановки і рішучі життєві зміни. Дев’ятка говорить про те, що все на світі не постійно і мінливе.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Магією цифри володіють не тільки в нумерології.

 

 


  1. Самим щасливим числом вважається 7 (наприклад, є 7 кольорів веселки, 7 музичних нот, 7 днів в тижні і інше). Що стосується нещасливого числа, то у різних народів воно відрізняється. У одних , наприклад в Китаї, Японії і Кореї, це число 4, у інших -13. Чи знаєте ви, що в багатьох країнах немає 13-го будинку або 13-го поверху? Їх перейменовують відразу або на 14-й, або на 12А, або позначають літерою М – тринадцятою літерою в алфавіті.

 

  1. А ось число Пі має власний день народження 14 березня.

У послідовності знаків числа π немає повторень, це значить, що ця послідовність підкоряється теорії хаосу. Тобто число π і є хаос, записаний цифрами. У відомих трильйонах знаків числа π можна знайти будь-яку послідовність – ваш номер телефону, дату народження і навіть номер банківського рахунку


 

 


  1. Ще один ряд чисел названий по імені італійського математика Фібоначчі. У цьому ряду кожне наступне число дорівнює сумі двох попередніх (0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34 …). Така послідовність спостерігається в природі, наприклад, в візерунку насіння соняшнику.

 

  1. Ось ще одне математичне чудо, пов’язане з цифрами. Зведіть в квадрат 111 111 111. Якщо не полінуєтеся, ось який у вас вийде результат: 12345678987654321. Зверніть увагу: цифри спочатку йдуть по порядку в порядку зростання, а потім в точному порядку убування.


 

 

  1.   Якщо підсумувати всі числа в рулетці казино, вийде «число диявола» – 666.

 


 Ще в СРСР була така задумка: архітектори намагалися втілити в життя проект забудови мікрорайону, в якому будинки будуть побудовані так, щоб з космосу було видно назву держави.

 Однак, не зрозуміло з якої причини, проект не повною мірою здійснився. Але на сьогоднішній день в місті Харків є мікрорайон 522. Він складається з трьох будинків. На фотографії з супутника видно, що вони показують число 666.

Ще один цікавий факт. У російські вузи в 2015 році вступили 666 абітурієнтів із самопроголошеної ДНР

 

Існує ще багато цікавих фактів про числа, але я пропоную трохи розважитись, та розгадати числа в приказках та прислів’ях


  • ... в полі не воїн (1)
  • ... – за всіх, усі – за ...   (1, 1)
  • ... чоботи пара (2)
  • Голова – добре, а ... краще (2)
  • ... одного не чекають   (7)
  • Старий друг краще нових ... (2)
  • ... ластівка весни не робить    (1)
  • За … зайцями поженешся – ні … не спіймаєш   (2, 1)
  • ... разів відміряй, ... раз відріж (7, 1)
  • У ... няньок дитя без ока (7)
  • Краще раз побачить, ніж … разів почути  (100)
  • Влітку  тиждень рік годує (1)
  • Заблукати у … соснах (3)

 

Пропоную переглянути жартівливий відеоролик, який стосується дій над числами

 

(відбувається перегляд  відео «АриХметика»)

 

Ось така «магія» часом відбувається, у тому числі і у нас на уроках.

 

Але, окрім жартів, давайте поміркуємо, без чого людина не може існувати?

Звісно, без повітря, води, їжі, одягу, житла, але без чого ще наше життя неможливе сьогодні? - Без цифр!

 

 

 


Учень 11

Ода цифрам

 

Яскравим сонцем щедро вмиті

Знаменні цифри історичні.

Вони, немов розквітлі віти ,

Ласкаво дивляться в обличчя .

Хто каже - цифри безсловесні?

Вони ідуть назустріч веснам,

В далекій тундрі і аулі

Ми їхню мову всюди чуєм.

Звучать вони, як пісня слави,

Як велич нашої держави,

В них мрія серця ожива,

У них дерзань палкі слова.

То тріпочуть, як листочки,

То шикуються в рядочки.

Вони в перебігу гудків,

В роботі річок і полів,

Дарма, що цифри без прикрас,

Вони - змагання наше й сила,

У важкий і гордий час,

До щастя зоряного крила.

 

 

 

Загадки (за вільним часом).

 

Сухе, ребрами світить, а лічбу веде. (Рахівниця)

 

Їх в підручнику багато,

Кожну треба розв’язати.

Не забутьте ви ледачі,

Розв’язуйте… (задачі)

 

Коли хочеш ти лічити,

То мене повинен вчити,

Бо коли мене не знаєш,

То нічого не пізнаєш. (Таблиця множення)

 

Чисел натуральних у світі є багато,

З них число найбільше не можна назвати.

Найменше ж знати всім годиться,

І це, звичайно, … (одиниця)

 

На число це, знайте, діти,

Заборонено ділити.

Проте множити – чудово,

Зразу відповідь готова.

Не роби собі проблем,

Обережний будь з … (нулем).

 

По ній довго можна йти,

Кінця-краю не знайти.

І початку теж нема,

Бо ця лінія – (Пряма).

 

Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це -…(Рівняння)

 

Наш вірний та надійний друг,

Без нього дехто, як без рук,

І кнопки, і екран він має,

Нам результат доповідає.

Обчислень він організатор

Чудовий прилад….(Калькулятор)

 

 

 

Нам вони допомагають,

Дій порядок визначають.

А якщо про них забудеш,

Вийде зовсім навпаки.

Пам’ятай же про…(Дужки)

 

Від числа число відняти –

Можна результат дістати.

Зовсім це не таємниця.

Зветься результат … (Різниця).

 

Гострий кут він переріс,

До тупого не доріс.

Як відомо, кут такий

Називається … (Прямий)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. http://bezlichporad.in.ua/tsyfry-v-numerologiyi-shho-oznachayut-tsyfry-v-numerologiyi-znachennya-chysel-v-numerologiyi.html
  2. http://tut-cikavo.com/tekhnolohii/naukovi-facty/649-tsikavi-fakti-pro-matematiku
  3. https://naurok.com.ua/10-cikavih-faktiv-pro-chisla-71178.html
  4. https://moyaosvita.com.ua/cikavi-faktu/fakti-pro-chisla/
  5. Березовський, І. П. (1962) Українські народні загадки. КиАН УРСР. 157 с.
  6. Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. Укладач Н.В. Курганова. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2007. – 320 с
docx
Додано
21 березня 2020
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку