Позакласний захід, присвячений екологічному вихованню на тему: «Природа наш дім»
Мета: виховання відповідальності за природу як національну і загальнолюдську цінність, основу життя на землі, господарські, гуманні принципи природокористування.
1 – й ведучий.
Доброго дня, дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашому святі. Нині настав час серйозного переосмислення людством ставлення до природи, час об'єднання зусиль націй і народів у боротьбі за врятування планети в зв’язку з гострими екологічними проблемами.
2 – й ведучий.
Земля народжує прозорі струмки та могутні потоки, трави і дерева. Вона носить на собі океани, хмаринки та їхні тіні. Приймає всі дощі, сніги та тумани. Розкривається жерлами вулканів. Пускає птахів у небо та по всіх лісах – швидких тварин, звірів.
1 – ведучий.
Земля гойдає на собі листя. Тут, на Землі, за кожним селом – дорогі могили рідних та близьких, захисників землі.
2 – ведучий.
Людину Земля завжди захоплювала своїм вічним відродженням, кругообігом весни та зими, нескінченістю своїх горизонтів. Природа – це все, що оточує нас від народження. Кожна частина природи є важливою. Природа дає можливість людині жити, задовольняючи фізичні потреби, збагачуючи її духовний світ своєю красою. Тому так важливо плекати в серці кожного любов до Батьківщини, її природи. Щасливою людина може бути лише за умови досягнення гармонії, злагоди з довкіллям.
Відео ролик «КРАСА ПРИРОДИ»
Учень 1
Велика й прекрасна планета Земля.
Є тут океани, річки і моря,
Глибокі озера, квітучі рівнини
І гори високі, й стрімкі їх вершини.
Учень 2
Земля оазис наш, нема секрету.
Цвіте на ній творимий нами день.
Вона чекає зодчих і поетів,
Як пташок навесні гіллястий клен.
Учень 3
Ріки і гори, моря і поля –
Це наша рідна планета Земля.
Будь їй ти другом, люби, бережи,
Приклад у цьому усім покажи.
Учень 4
Тільки лиш для цього
Треба бути чемним,
Матінку – планету
Не псувать даремно.
Тільки лиш для цього
Будь планеті другом,
Щоб світило завжди
Сонечко над лугом.
Учень 5
Квіти хай квітнуть, співають пташки,
Хай всіх привітно стрічають стежки.
Кожна стежинка в майбутнє веде –
Радість і щастя планеті несе.
1-й ведучий
Це було давно. Якою ж була прекрасною земля у той час!
Перша людина з`явилася на світ. Спочатку вона почувала себе частиною природи, але розум, її виявився спрямований не тільки на створення, але й на руйнування. Людина почала поневолювати землю, рослин, тварин. Вона розкопує надра землі на шматки та дістає нутрощі, наповнює прозору кров отрутою, перетинає вени греблями, отруює шкідливими газами, ранить атомними вибухами.
2-й ведучий
На що перетворилася колись прекрасна Земля? Невжеж земля створила і виплекала власного губителя. У нас є ще небагато часу, щоб врятувати землю і самих себе. Я вірю в наші сили, в наш розум і добрі серця.
1-й ведучий
Люди! Зупиніться! Подумайте! Не спустошуйте Землю!
З планетою трапилася біда, її здоров`ю загрожує небезпека. Наша планета ЗАХВОРІЛА!!!
Відео ролик «ЗАБРУДНЕННЯ ПРРИРОДИ»
Сценарій виступу екологічного театру
Голос: вас вітає театр «Екологічна варта» і дарує вам виставу «Вже не Файна Юкрайна».
Йшов 2060 рік, наша Файна Україна як і вся планета Земля докорінно змінила свій вигляд: промислове забруднення осягло величезних масштабів, вже не можна побачити квітучих парків, купатися в річці, милуватися красою матінки природи.
(Заставка – Небезпечна зона!)
Учень:
Дим із труб. Сказати чесно,
Тут темно вдень, не тільки ніччю.
Тут чорно все – і вись небесна,
І людські зболені обличчя.
Учениця:
І тільки степ, і тільки спека, спека,
І озерявин проблиски скупі.
І той у небі зморений лелека,
І те гніздо лелече на стовпі.
Учень: Але раніше все ж було по іншому, пам’ятаєш як описували природу нашої неньки України наші письменники… а що зараз залишилось.
Учениця: Так-так чому наші пращури жили лише для себе, чому вони не залишили цей скарб для інших? Жаль що не можна нічого вже зробити?
Учень: А чому, давай спробуємо? В нас в селі живе дід Відун, кажуть він найкращий знахар, можливо він нам допоможе в цьому, ходімо до нього.
Учениця: Пішли, не можна втрачати час.
Сцена 2. Дім Діда Відуна.
Голос:
Акація стара біля воріт
Не цвіте у котре рясно і пахуче
А на порозі сивий, сивий дід
Дітям, про щось розповідав співуче
Дід: Так оце добавити сюди буде файно. Так ще трошки цього зіллячка…
Учні: Слава Україні!
Дід: Героям слава! Кажіть чого прийшли до діда. Якщо щось болить не зможу я вже нічим допомогти.
Учень: Це чому?
Дід: От халепа, нічого не розуміють. Я ж всі сили брав від природи, збирав лікарські рослини, корні там всякі, а зараз що не має природи, заводи забруднили Землю, Холера взяла б тих підприємців, які економлять на очисних спорудах. Так якщо болить серце візьми таблетку, випий й не буде в тебе воно більше боліти. Печінка буде боліти – від тієї клятої хімії.
Учениця: Діду так ми до вас прийшли щоб ви допомогли нам природу врятувати. Допоможіть нам.
Дід: Пізно вже, це потрібно було робити років 50 тому. А зараз будемо в скафандрах ходити, їсти одну хімію, й милуватися фотокартками з минулого.
Учень: А Ви не знаєте чому раніше ніхто про це не думав, чому не піклувався природою.
Дід: Чому не піклувався, створювалися там всякі агітбригади, проводили пропаганди, але те покоління цікавилося зовсім іншим. Одним словом поганий був піар-менеджер у цих агітбригад.
Учениця:. І що не вже все втрачено(починає нити)
Дід: Ану цить. Цить я кому сказав! Добре раз ви хочете допомогти, потрібно повернутися в минуле і підказати цим екологам як краще діяти. Є в мене ще трішки зілля, випийте його. Й повернетесь в минуле. Тільки но я з вами, якщо у вас не вийде то хоч назбираю, трошки кропиви, лопушків, а то в мене все закінчилось.
Голос. 2016 рік виступ екологічної агітбригади.
Виходять 4 еколога.
1-й Ми – юні екологи Підбужа!
2-й Ми любимо свій рідний край.
3-й Ми постійно дбаємо про зелені насадження місцевого парку!
1-й Ми хочемо дихати чистим повітрям!
3-й Ми прагнемо зберегти природу ставків!
Всі разом – ми друзі твої, Природо!
1-й Пам’ятай квіти у природі виглядають набагато красивіше, ніж у букеті, який швидко зів’яне!
2-й Відпочиваючи в лузі чи в лісі, не залишай за собою сміття!
3-й Не ламай гілля дерев!
1- й Утримуйся від розпалювання вогнищ!
Всі разом - право на життя мають всі!
З’являється дід з учнями.
Учениця: Ось вони! Юні екологи які намагаються врятувати Землю.
1-й Так ми представляємо екологічний театр Малої академії мистецтв. А ви хто такі? І чому так дивно вдягнуті.
Учень: Ми прилетіли з майбутнього в якому не можна виходити на подвір’я без масок, де не можна зустріти квітучих лугів, а вода в річці – отрута.
Дід: Ви звісно молодці що намагаєтесь врятувати, але ж екологічні проблеми – це які? Глобальні! Тобто стосуються всього людства. І ваші слова потрібно донести до кожної людини. Потрібно розміщувати вашу агітацію на телебаченні, в Інтернеті, а не лише проводити вечори в школі. В мене був номер одного журналіста. Зараз я з ним домовлюсь виступите по телебаченню. Хай вас усі почують. А нам потрібно повертатись. Ми на вас покладаємось. Пам’ятайте - яким буде майбутнє планети залежить від ваших дій сьогодні. Ну все швидко на телебачення пішли вас там вже чекають.
!!!! (Муз заставка «ТСН»)
Ведучі новин:
1.й Добрий вечір! В ефірі телевізійне шоу…
2.й Стоп!
1. Чому ти мене зупиняєш?
2. Зупиняю? Я тобі допомагаю!
1. Гарна допомога! Починаєш кричати Стоп. Я аж слова забула.
2. За те я знаю «Стоп» це
1. знову Стоп!
2. Так саме «Стоп»! Це назва нашого сьогоднішнього ток-шоу!
1. Більше нагадує правила дорожнього руху.
2. Шкода, але порушників закону про охорону природи набагато більше, ніж порушників на автошляхах. І саме цій темі присвячений наш сьогоднішній ефір.
1. А в нас на прямому зв’язку наш спеціальний кореспондент _________
Кореспондент: студія, студія я зараз беру інтерв’ю у лідера одного з екологічних театрів ________. Отже, __________ скажи чому саме ви вирішили займатися такою скажемо так ні ким не зацікавленою справою.
Еколог: я представляю «Екологічну варту» метою якої є перш за все привернути увагу громадськості до проблем забруднення навколишнього середовища, виховання освіченої молоді, яка переймалася б не лише власними, а й загальнолюдськими проблемами.
Кореспондент: Я вас зрозуміла. А яким чином ви це робите?
Еколог: Ми проводимо тематичні вечори в ПСШІ «МАМ», організовуємо виставку малюнків, готуємо стінгазети, пишемо вірші.
Кореспондент:Ну ви своїм виступом прямо розчулили, і до нас вже надходять листи. Пише нам ___________, він присвятив наступний вірш:
Ви рано встаньте, сонце в небі стріньте,
Ним замилуйтесь, серце задрижить.
Якщо ще так чарує вас довкілля,
То я вважаю: варто в світі жить!
Сприймайте світ широкою душею,
Про те байдуже час собі летить.
Якщо вогонь у тілі ще тепліє,
То знайте, люди: варто в світі жить!
Кореспондент: Сподіваюсь після виходу в ефір нашого репортажу у вас буде більше однодумців, я дякую ______. Хочу попрохати всіх не забруднювати вулиці, прибирати за собою сміття і не прати брудну білизну в річках, не випускати каналізації в річки, не нищити природу, а берегти її ! Студія!
Ведучий: Ми дякуємо нашому спеціальному кореспонденту ________. А Зараз на прохання «Екологічної варти» наш телеканал допоможе у зйомці кліпу, який вони потім розмістять в контактах, однокласниках, і тим самим привернуть увагу людей до цієї проблеми.
Відео кліп «ЗАБРУДНЕННЯ ПРИРОДИ»
Ведучий: Ми дякуємо вам за увагу.
Ведучий: До нових зустрічей
1