Розробка позакласного заходу з української мови - "Практичне засвоєння різних форм звертання. Діалогічне мовлення". Вправи, які допоможуть с формувати вміння звертатися до співрозмовників, до тварин, до неживих предметів.
Розробка позакласного заходу.
Тема: Практичне засвоєння різних форм звертання.
Мета: Поглибити уявлення учнів про усне і писемне мовлення, розвинути в них діалогічне мовлення, виховувати культуру спілкування.
Хід виховного заходу
Прочитайте народну потішку «Зайчику, зайчику» самостійно. Підготуйтесь до виразного читання.
Виразне читання потішки вчителем-вихователем, учнями. Читання потішки в особах (Вироблення умінь запитувати і відповідати).
Зверніться до свого товариша з певним проханням (Учні вправляються у практичному засвоєнні різних форм звертання)
Звертатися можна не лише до співрозмовника, а й до тварин і до неживих предметів. Послухайте дитячі заклички і виділіть в них звертання. Запишіть їх у зошити.
Вправа 1.
Корівко, корівко,
Дай мені сиру,
Дай мені масла,
Я тебе корівко,
Ціле літо пасла.
Вправа 2.
Іди, іди дощику,
Зварю тобі борщику
В полив’янім горщику.
Тобі каша, а нам борщ,
Щоб густіший падав дощ.
Вправа 3.
Сонечко, сонечко,
Виглянь у віконечко.
Я маленький хлопчик,
Виліз на стовпчик,
На дудочку граю,
Діток забавляю.
Вправа 4.
Ой вітре, вітроньку,
Прижени хмароньку,
Полий теплим дощиком,
Всели землю килимком.
Прочитайте, які слова записали (Корівко, сонечко, дощику, вітре, вітроньку, братику, котику).
Танцюй, танцюй, козуленько,
Ніженьками туп, туп.
Татусенько з матусею
Принесуть нам круп, круп.
А вовчок-сірячок
З лісу визирає,
На маленьке козенятко
Скоса поглядає.
Яке слово-звертання прозвучало в нашій пісеньці?
Виконання вправ на діалогічне мовлення: