Позакласний захід "Практичне засвоєння різних форм звертання"

Про матеріал

Розробка позакласного заходу з української мови - "Практичне засвоєння різних форм звертання. Діалогічне мовлення". Вправи, які допоможуть с формувати вміння звертатися до співрозмовників, до тварин, до неживих предметів.

Перегляд файлу

Розробка позакласного заходу.

Тема: Практичне засвоєння різних форм звертання.

Мета: Поглибити уявлення учнів про усне і писемне мовлення, розвинути в них діалогічне мовлення, виховувати культуру спілкування.

Хід виховного заходу

  1. Організація учнів для виконання домашнього завдання.
  2. Повідомлення теми, мети і завдання заходу.
  3. Робота з підручником

Прочитайте народну потішку «Зайчику, зайчику» самостійно. Підготуйтесь до виразного читання.

Виразне читання потішки вчителем-вихователем, учнями. Читання потішки в особах (Вироблення умінь запитувати і відповідати).

  1. Пограймося у гру.

Зверніться до свого товариша з певним проханням (Учні вправляються у практичному засвоєнні різних форм звертання)

  1. Виконання вправи на виділення з тексту звертання.

Звертатися можна не лише до співрозмовника, а й до тварин і до неживих предметів. Послухайте дитячі заклички і виділіть в них звертання. Запишіть їх у зошити.

Вправа 1.

Корівко, корівко,

Дай мені сиру,

Дай мені масла,

Я тебе корівко,

Ціле літо пасла.

 

Вправа 2.

Іди, іди дощику,

Зварю тобі борщику

В полив’янім горщику.

Тобі каша, а нам борщ,

Щоб густіший падав дощ.

 

Вправа 3.

 

Сонечко, сонечко,

Виглянь у віконечко.

Я маленький хлопчик,

Виліз на стовпчик,

На дудочку граю,

Діток забавляю.

 

Вправа 4.

 

Ой вітре, вітроньку,

Прижени хмароньку,

Полий теплим дощиком,

Всели землю килимком.

 

Прочитайте, які слова записали (Корівко, сонечко, дощику, вітре, вітроньку, братику, котику).

 

  1. Фізкультхвилинка (на мелодію пісні «Два півники»)

Танцюй, танцюй, козуленько,

Ніженьками туп, туп.

Татусенько з матусею

Принесуть нам круп, круп.

А вовчок-сірячок

З лісу визирає,

На маленьке козенятко

Скоса поглядає.

 

Яке слово-звертання прозвучало в нашій пісеньці?

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Виконання вправ на діалогічне мовлення:

  • Чи бували ви в зоопарку? Яких тварин ви там бачили? Яких тварин бачили вперше?
  • Спробуємо скласти діалог-розмову по телефону. (Усно, робота в парах).

 

  1. Підсумок позакласного заняття.
  • Отож, як потрібно звертатись один до одного?
  • Пригадайте, яке мовлення виникло раніше: усне чи писемне?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карєва Маргарита Вадимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
532
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку