Позакласний захід з англійської мови для учнів 7 класів по темі "Навколишнє середовище. Природа - наш дім" Захід у формі брейн-рингу охоплює матеріал теми, спонукає учнів мислити, бути уважними, розвивати здогадку.
Ніжинська гімназія №3
Брейн-ринг
“Nature is our home”
Нестандартний урок брейн-ринг у 7-Б класі
підготували і провели
Василенко І.К. та Даниленко О.Ю.
План-конспект уроку
7-Б клас
Тема: «Природа-наш дім»
Тип: Урок «брейн-ринг»
Мета:
Практична: -розвивати вміння вести бесіду по темі;
-формувати вміння монологічного мовлення на рівні мікровисловлюваннь;
Освітня: -розширити знання учнів зтеми, яка вивчається;
Розвиваюча: - розвивати творчий потенціал учнів на основі використання аналізу та узагальнення ;
-розвивати кмітливість, логічне мислення, мовленнєву здогадку;
- розвивати готовність до участі в іншомовному спілкуванні.
Виховна : - виховувати любов до навколишнього середовища,
-культуру спілкування і колективної співпраці, доброзичливість, повагу до оточуючих,
- культуру інтелектуальної праці;
- уважне ставлення до думки співрозмовника;
-прищеплювати любов до природи.
Обладнання: аудіозапис музичної заставки уроку,
цитати відомих людей та назва теми,
роздатковий матеріал для команд,
бланки для журі,призи для учасників та вболівальників.
План уроку
1.Привітання команд .
2.Представлення команд.
3.Переклад слів по темі.
4. Розшифровка слів.
5.Визначення слів.
6.Аудіювання.
7.Читання.
8.Конкурс капітанів.
9.Лексичний раунд.
10.Складання діалогів.
11.Захист проектів.
12.Підведення підсумків,нагородження переможців.
1. Beginning
First: Hello, dear jury, our teams, fans, and guests!
Second: You are welcome to the intellectual English contest "Brain - ring" -"Nature is
our home" (назви додаються)
First: Our aim is to show students' knowledge not only of English, but Geography as
well, to widen outlook and encourage students to think and speak quickly.
Second: The mottos of our contest are... please, read the first;( цитати додаються)
Our mother planet is showing the red warning light.
“Be careful”, she is saying.
To take care of the planet is to take care of your own house.
Dalai Lama
“The Nation that destroys its soil destroys itself”
F. Roosevelt
“Look after this planet, it’s the only one we have”
Prince Philip
of Britain
“Nature never did betray the heart that loved her”
W. Wordsworth
Now, I'd like to introduce our jury. The mythologist of foreign language teachers
teacher of German Larysa Olexandrivna .
For each right answer they'll put one point. We'll give them the word after each
contest.
First: I think they will judge our competition fairly.
2. I. Introduction
Second: So, the first contest is Introduction. Two teams take part in our competition. They've prepared some words to introduce themselves. Name your team and the motto and show your badges. Then each member of the team says some words about themselves.
For introduction, our jury will put three points.
Captains, take the number of your order. Let' start, team ...
Well done! Let's ask our jury about the impression which teams have created on them. (слово журі)
3. II. Translation
First: the second contest is to translate 10 words quickly and clearly.
Each word - one point. 10 points for this contest. Ready- Steady -Go!!!
First Second
Гopa mountain |
Скеля rock |
Mopcька водоросль seaweed |
Морська ракушка seashell |
Moгутній powerful |
3axищати protect |
Поверхня surface |
Острів island |
Waterfall водоспад |
Wild life дике життя |
Valley долина |
Octopus восьминіг |
Пaropб hill |
Погода weather |
Creature створіння |
Sucker присоска |
Зберігати save |
Забруднити pollute |
Farmland фермерські землі |
Feature створіння |
4. III. Guess the hidden word.
Second: Now, your task is to guess the hidden words. We give you the table with the alphabet and numbers. You have only three minutes. The jury will give you 6 points. (роздатковий матеріал додається)
hidden words)
A 1 |
B 2 |
C 3 |
D 4 |
E 5 |
F 6 |
G 7 |
H 8 |
I 9 |
J 10 |
K 11 |
L 12 |
M 13 |
N 14 |
O 15 |
P 16 |
Q 17 |
R 18 |
S 19 |
T 20 |
|
U 21 |
V 22 |
W 23 |
X 24 |
Y 25 |
Z 26 |
|
Вчитель вмикає музику, поки учні розшифровуют ь слова
Well, let's listen to the jury.
5. IV. What's this?
First: I read the geographical features. Say, what's this, e.g: I say - Nizhyn. You say - town.
Jury will put you 6 points for this work.
First Second
The Dnieper - river |
Australia - a continent |
Great Britain - island |
Polissia - forest |
Halloween - holiday |
Baikal - lake |
Oxford - university town |
Hoverla - mountain |
The Everest - mountain |
The Dnister - river |
London - a city |
Christmas - holiday |
First: What are the results of this competition?
The jury has the word.
6. V. True or False.
Second: This time you'll listen to the statements and say if the sentence is true
or false. 10 points to each team. Let's start. (20 стверджень додаються)
I wonder, what our jury will tell us?!
7. VI. Reading
First: We propose you to read the text and then continue 10 sentences. One point for each sentence. You have 5 min. ( текст із завданнями додаються)
Вчитель вмикає музику, поки учні читають текст і виконують завдання.
8. VII. "Captains' Contest"
Second: While you are working, we invite the captains of the teams to take part in the "Captains' Contest". Your task is to put the words in order. Jury will put you 3 points.
First: Let's listen to the jury. What about "Captains' Contest"?
9. VIII. Lexical Round
Second: Good job! The next round is lexical. We give you the word ENVIRONMENTAL. Make up as many words as you can. We give you 3 min. Jury will give you 2 points.
(Звучить музика під час виконання завдання)
Jury, please tell us the results.
10. IX. Dialogues
First: Put the sentences in correct order. Then dramatize them. Who represents the dialogue better, will take 7 points. So, try to show us all your skills.
While our teams are making dialogues, we'll play with the fans. Answer the questions and guess the riddles. Let's ask our jury...
11. X. Projects
Second: Your home task was to draw a poster and to make a project work. Let's start your presentation.
It's time to listen to final results. Listen to the jury, who is the winner of our "Brain - ring".
12. Підведення підсумків (нагородження переможців)
Thank you for the brilliant participation in our game.
Here are your presents.
This tasty cake is for the team-winner;
These candies are for the second team;
Small presents are for all the fans - calendars for the next year.
Good Luck and Good Bye!!!