Власна розробка позакласного заходу в середній школі. Метою заходу є
ознайомити учнів із історією і традиціями святкування “The Earth Day”; надати інформацію про дні екологічного календаря; розвивати вміння працювати з додатковою літературою; вдосконалювати вміння учнів із читання, аудіювання й усного мовлення; допомогти учням активніше опанувати необхідний лексико-граматичний матеріал, розширити знання учнів в галузі мистецтва; виховувати любов до природи; розвивати почуття відповідальності за збереження природи своєї країни, її флори і фауни, звернути увагу учнів на сучасні проблеми довкілля, їх актуальність для всього людства, своєї країни, особисто для себе; залучити учнів до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань і ціннісних орієнтацій.
Позакласний захід
Мета : ознайомити учнів із історією і традиціями святкування “The Earth Day”; надати інформацію про дні екологічного календаря; розвивати вміння працювати з додатковою літературою; вдосконалювати вміння учнів із читання, аудіювання й усного мовлення; допомогти учням активніше опанувати необхідний лексико-граматичний матеріал, розширити знання учнів в галузі мистецтва; виховувати любов до природи; розвивати почуття відповідальності за збереження природи своєї країни, її флори і фауни, звернути увагу учнів на сучасні проблеми довкілля, їх актуальність для всього людства, своєї країни, особисто для себе; залучити учнів до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань і ціннісних орієнтацій.
Обладнання:стінгазети, вислови, тематичні малюнки, відео сюжети про заповідники та національні парки.
ХІД ЗАХОДУ
Учитель. Everywhere around the world there are days, weeks, and celebrations set aside just to help us with our concern for the world around us! A special event to honour our precious planet is the Earth Day, celebrated on April 22, a global holiday to celebrate the wonder of life on our planet, to remember the Earth's tender seedlings of life and people, a day for planting trees and grass and flowers, for cleaning streams and woods.
The aim of the holiday is to take a look at what is being done to help our ecosystem, and to ask ourselves: "What am I doing to help?" and to look at the future of the Earth.
The idea of the Earth Day is to bring people to the realization that the Earth has some problems, and we as humans need to do something about it.
Honouring the Earth Day we decided to devote our holiday to the "Beautiful Blue Planet"
PI. Our planet is a complex system of land, air and water. Living things depend on each other and this system for existence. Over thousands of years since life appeared on the Earth, it has undergone some changes.
P2. Until about 150 years ago, the air was pure and clean - perfect for the people and animals of the Earth to breathe. Today the air is so polluted in some places that it's not always safe to breathe! Plants and animals are dying because of pollution.
P1. Every day, there are more and more people living on Earth. All these people need room to live. So they move into places that are already homes for plants and animals. Forests are cut down, and wild areas are filled with houses and stores. So there's no place for animals and plants to live, they began to disappear.
P2. The planet Earth is mostly water. Oceans cover the biggest part of it -and there are lakes, rivers, streams, and even water underground. All life on Earth — from the littlest bug to the biggest whale - depends on this water. But in many places the water has become polluted by garbage, or by poisonous chemicals.
P1. These are weighty reasons to sound the alarm. We shouldn't be ignorant. People everywhere breathe the same air, share the same seas, live together j on the land. People everywhere who learn, plan, work, care, can save the Earth.
P2. This old Earth needs our help to stay fresh, green and clean. "The j Earth does not belong to us, we belong to it..." and we should remember that we're all in this together. Let's keep the Earth green and healthy and full of millions of wonderful creatures!
P3. Ми присвячуємо наше сьогоднішнє свято «Дню Землі». Екологія, екосистема, навколишнє середовище... Чи знаємо ми, що позначають ці поняття? Чи відомо вам, що існує спеціальний екологічний календар знаменних дат?
Якщо ви про це чуєте вперше — слухайте та дивиться уважно! Сьогодні на вас чекає багато цікавого та нового.
P3. Почнемо з 3 травня — Дня Сонця!
Р1. Sun Day is on the 3-rd of May.
From earliest times, people all around | the world have realized the importance of the sun and have told stories or legends about it. Many early people worshipped the sun as a god. They knew the sun was powerful.
The Chinese people used to think that an eclipse was caused by a sky dragon taking bites out of the sun.
Other people believed that the sun was a golden egg laid every morning by the great goose of the sky!
P2: If the sun wasn't there, warm and bright in the sky, plants could not live on Earth. If there were no plants, there would be no food for animals or people. Our world would be a cold, dark, lifeless place.
The sun ripens fruit, dries grass for hay; makes flowers bloom, and helps grass grow.
The sun causes the wind to blow.
The sun is Earth's best friend. But every smoke and gases rising from our cities cause pollution high above Earth.
Be the sun's friend, and it will always be yours!
P3. Ми продовжуємо нашу подорож сторінками екологічного календаря.
22 травня — Міжнародний день біологічного різномаїття
5 червня — Всесвітній день охорони навколишнього середовища
( Перегляд відео сюжету про «Софіївку» - національний парк України)
Р3:Наступне свято – Всесвітній день моря (26-30 вересня)
Р1: SEA DAY.
What does the word "sea" mean? It's expanse of salt water that covers most of the earth's surface. There are a lot of word combinations with the word sea: sea-animal, sea-air, sea-breeze, sea-bird, sea-food, sea-weed, sea-shell, even sea-god (it's the god living in or having power over the sea — Neptune)
Seas and oceans, rivers and streams, rocks and trees have always been talking to us, but we've forgotten how to listen. Let's listen to the sounds of the sea, of the ocean waves.
P4: Там рыбы поводят чуть-чуть плавниками,
Там груды ракушек мерцают на дне,
Там раки с огромными злыми глазами
Жилища свои сторожат в глубине.
Р5. Just look at the world around you
Right here on the ocean floor
Such wonderful things around you
What more is you looking for
We've got no troubles,
Life is the bubbles
Under the sea (all together).
Р3:Наша подорож триває, наступна сторінка - Всесвітній день тварин (4 жовтня)
P3: Вперше термін екологія використав у 1866 р. німецький натураліст Є. Геккель. Він утворив його від двох коренів: «ойкос» (житло); «логос» (наука). З часом поняття поширилось.
Р2. Ecology — the study of the relation of plants and animals to the environment.
Р3.Екологія — це наука про взаємодію живих організмів та їхніх спільнот між собою і з середовищем, в якому вони проживають.
Р2. Ecosystem — all the plants and animals in a particular area.
Р3.Екосистема — функціонально цілісна частина природного середовища, де відбуваються процеси обміну матерії поміж її живою та неживою частинами.
Р2. Environment - the air, water and land on Earth, which can be harmed by man's activities. Навколишнє середовище — це повітря, вода та земля на планеті, яким діяльність людини може завдати шкоди.
Р3. Однак не слід розглядати нашу планету тільки як навколишнє середовище та екосистему, пам'ятайте, що наша Земля — це також чудові ліси та парки, де можна відпочивати, моря та річки, де можна купатися. А ще
вона надихає багатьох митців на створення різноманітних шедеврів у музиці, літературі, живопису.
Антоніо Вівальді. Чи відомо вам це ім'я? Це італійський композитор, який написав багато музичних творів. І серед них — "Four seasons” (Прослуховування запису твору А. Вівальді “Чотири пори року”)
Р3. А ми продовжуємо наше свято і нашу подорож сторінками екологічного календаря.
Наступний день — це Всесвітній день водних ресурсів (22 березня ).
P6: Only when all the rivers have
run dry
And all the fish in the sea have died,
Only when all the rainforests have
been burnt down
And there is no food for the animals,
Only when all the blue skies have been filled with smoke
And the cities of the world have choked,
Will the white man understand
That it's too late to save the Earth?
P7. Рятуємо чисте повітря.
Рятуємо воду —
В морях, океанах, в малих
і великих річках,
Рятуємо рідкісних птахів —
Не всі ще породи,
А ті, що зникають в полях,
у лісах, у лугах.
Рятуємо злаки.
А потім рятуємо квіти.
Рятуєм світанки від кіптяви,
гару й димів.
Рятуємо тишу, щоб в тиші мовчати
й радіти,
Рятуємо вулицю від голосних
двигунів.
Рятуємо Землю. А також рятуємо небо.
Рятуємо ніжність. Від кого рятуєм?
Від себе.
Р3. 1 квітня — Міжнародний день птахів. Від стану нашого довкілля залежить і те, скільки птахів залишиться на нашій планеті.
( Дівчинка виконує пісню « Раненая птица» Д.Гурцкая )
Наступний день - 16 квітня - День довкілля.
P8. Great wide beautiful wonderful
world
With the wonderful water round
you curled.
And the wonderful grass upon
your breast
World, you are beautifully dressed!
The wonderful air is over me,
And the wonderful wind
is shaking the tree.
It walks on the water, and whirls
the mills,
And talks to itself on the top of the hills.
By William Brightly Rands
P9. Берегти природу треба,
Як батьки — земля і небо.
Кожен кущик, кожну квітку,
Взимку сніг і сонце влітку,
Дощ — святковий водограй,
Цей зелений пишний гай,
Ліс і луки, синю річку,
Кожну пташку невеличку,
Цю веселочку барвисту,
Це калинове намисто —
Україну, рідний край
Бережи, люби і знай!
P10. What is this life if, full of care
We have no time to stand and stare?
No time to stand beneath the boughs
And stare as long as sheep or cows.
No time to see, when woods we pass,
Where squirrels hide their nuts in grass
No time to see in broad daylight,
Streams full of stars, like skies at night.
P11. No time to turn at Beauty's glance
And watch her feet, how they can dance
No time to wait till her mouth can
Enrich that smile her eyes began.
A poor life this is if, full of care
We have no time to stand and stare.
Р3. Наступний день екологічного року — День заповідників і національних парків (18—22 квітня)
( Перегляд відео сюжетів про національні парки США)
Р3. А ось і остання сторінка нашого календаря - 22 квітня -Всесвітній день Землі.
Р13: ИСЦЕЛИТЕ МИР
Мир без войн, мир без бед,
Мир, где смерти просто нет,
Мир, где только одна страна
для всех.
Мир без страха и слёз,
Без насилья и угроз,
Мир, где всюду весёлый
детский смех.
Пусть замолкнут орудья, и здоровы
все станут люди!
Измените мир, исцелите мир!
Посмотри пристальней вокруг,
Как ласкает солнце и как пахнет
мёдом луг.
И пусть сердца коснётся
Луч того волшебного солнца,
Что растопит лёд безумства людей.
P1: Людина і природа... Філософи, поети, художники протягом віків займалися цією вічною й актуальною темою.
Та ніколи вона не була такою гострою, як у наші дні, коли загроза екологічної катастрофи нависла над людством і проблема екологізації матеріальної та духовної діяльності людини стала життєво необхідною.
Звучить пісня “The Future in our Hands” у виконанні учениць.
Р2. Мабуть, кожен із нас розуміє невичерпність цієї теми. Земля -єдине пристанище людства у безкрайніх просторах Всесвіту. Тому тут не може бути вибору: зберегти чи зруйнувати свій дім, очищати чи забруднювати його. І ми повинні точно знати, що потрібно робити сьогодні, щоб зберегти природу на віки. Щоб у нас виникле бажання захищати тваринний і рослинний світ, не допустити його повного зникнення і знищення, необхідно навчитися любити його. Людина — частина природи, тому від стану природи залежить життя людства.
РЗ. Творіть добро, щоб кращим став цей світ.
Не знали горя щоб старі й малі,
Страждання нищить нанівець,
Свій слід залиште на землі.
Учитель. Ось і добіг кінця наш вечір. Проте я закликаю завжди пам'ятати про те, що майбутнє Землі залежить від кожного вас особисто