Позакласний захід з біології та хімії

Про матеріал
Позакласний захід з біології та хімії для учнів 8 класу у формі гри «ХТО ЗВЕРХУ?» Мета: поглибити знання учнів з хімії та біології, виховувати у дітей через ігри людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей. Навчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального. Розвивати цілеспрямованість, наполегливість в досягненні мети, самостійність.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

 

 

“ЗАТВЕРДЖУЮ”

Груповий методист : Дефорж Г. В.  ________

Вчитель біології:  ________

«____»________________2022 р

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ

з біології та хімії у 8 –Б класі

студентки - практикантки  IV курсу

факультету математики, природничих наук та технологій

спеціальність 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)

Осікової Марини Володимирівни

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата проведення:

“______” _________________ 2022 року

Оцінка вчителя _______ ____________

  (підпис вчителя)

Позакласний захід з біології та хімії для учнів 8 класу у формі гри «ХТО ЗВЕРХУ?»

Мета: поглибити знання учнів з хімії та біології, виховувати у дітей через ігри людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей. Навчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального. Розвивати цілеспрямованість, наполегливість в досягненні мети, самостійність.

ОБЛАДНАННЯ : мультимедія, роздатковий матеріал, паперові значки, ручки, солодкі призи.

Відбір учасників гри   відбувався напередодні. Учні діляться на команди «хлопці» та «дівчата». Кожна команда створює свій логотип.  Два учні виконують роль ведучих. Роль судді виконує вчитель. Гра відбувається в 6 раундів та фіналу

Під час гри учні набирають бали, в фіналі вирішується, яка з команд виграє. Команда, яка набирає більшу кількість балів перемагає. 

Команда, яка переможе отримує грамоту за зайняте 1 місце , і кожен учасник отримує 12 балів за урок.

Команда, яка програла отримує грамоту за зайняте 2 місце, та можливість підвищити свою оцінку на уроці з біології чи хімії на 1 бал для кожного учасника команди.

Після закінчення гри відбудеться солодкий стіл, та обговорення питань гри.

Хід заходу

Ведучий. Доброго дня! Доброго дня, пані та панове! Вас вітає інтелектуальне, розважальне шоу «Хто зверху?»!

Ведуча. Хто розумніший, хлопці чи дівчата? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!

Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. Давайте запросимо їх до нас у зал.  Зустрічайте (ведучі називають імена учасників)

Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри.

Суддя. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!

Ведуча: На шляху до перемоги у кожної команди є шість раундів. Кожен раунд оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному раунді може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо правильно відповість на бонусне питання. Якщо команди набрали рівну кількість балів – проводяться  «Дивоглядки»

Ведучий. Все зрозуміло. Починаємо. Але  у нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд. І я думаю, що хлопці проти не будуть , якщо першими почнуть наші дівчатка, адже ми джентльмени.

Раунд 1. «Збери літери»

Ведучий Гравці із кожної команди отримують літери.складають з цих літер слово. Кожне слова складається з чотирьох літер.

Ведуча. Дівчатка, не лякайтеся. Зберіться, будь - ласка. Правила наступні: зачитуються  питання, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які в них на аркушах, аркуші пронумеровані згідно номеру питання, букви на кожному аркуші відповідають його номеру, і відповідно номеру питання.  Слово складаємо зліва направо, щоб ми, глядачі змогли його прочитати. На це вам дається 90 секунд. Команда, яка склала більшу кількість слів отримує 10 балів, команда, яка склала меншу кількість слів – 0 балів.

Ведучий. Три, два, один – час пішов.

Дівчатам:

  1. Наука про клітини (цитологія)
  2. Позитивно заряджені частинки (протони)
  3. Активний дихальний рух (вдих)
  4. Яка неорганічна кислота є в шлунку людини. (хлоридна)
  5. Опорна система людини (скелет)
  6. До їх складу входять катіони металічних елементів, і  аніони кислотних залишків.(солі)
  7. Прозора еластична двоопукла лінза (кришталик)
  8. Найменша хімічно неподільна частинка речовини.(атом)
  9. Велика без’ядерна клітина червоного кольору (еритроцит)
  10. Сильні електроліти серед основ. (луги)

Ведуча: Ну а тепер час запитань для хлопців.

Хлопцям :

  1. Наука про тканини (гістологія)
  2. Незаряджені частинки. (нейтрони)
  3. Хвороба дихальної системи пов’язана з алергією (астма)
  4. Інша назва основ. (гідроксиди)
  5. Рухоме з’єднання кісток (суглоб)
  6. Вона має в своєму складі Гідроген і кислотний залишок. (кислота)
  7. Передня зовнішня прозора поверхня очного яблука (рогівка)
  8. Сукупність атомів одного виду. (елемент)
  9. Безбарвна клітина з ядром, що виконує захисну функцію (лейкоцит)
  10. Лакмусовий папірець в кислоті  міняє колір на … (малиновий)

(Додаток 1. )

Бонусне питання. Назвіть сенсорну систему людини до складу якої входять фоторецептори? (зорова)

Ведуча. Пані суддя, вам слово.

Раунд 2 «По губах».

Ведучий: Наступний Раунд 2 називається «По губах».

Учасники отримують навушники, одягають, щоб вони щільно прилягали до вух, там буде грати гучна музика, напроти команди стає капітан. А капітан команди суперників каже слова, які потрібно буде відтворити, команда по губам капітана, по черзі повинна відтворити ці слова. Команда, яка відтворить більше слів переможе. На це вам дається 90 секунд. Перемога коштує 10 балів.

Слова для дівчат:

  1. Серце 
  2. Кальцій
  3. Легені
  4. Кислота
  5. Кістки 
  6. Індикатор 
  7. Печінка 
  8. Луги 
  9. Вухо
  10. Азот 

Слова для хлопців:

  1. Артерія
  2. Магній
  3. Бронхи
  4. Солі 
  5. М’язи
  6. Каталізатор
  7. Шлунок
  8. Оксиди 
  9. Око 
  10. Аміак

Бонусне питання: Оксиди, які утворюють сіль і воду при взаємодії як із кислотою, так і з лугом. ( амфотерні )

Ведуча. Пані суддя, вам слово.

Раунд 3«Вірю - не вірю»

Ведуча: Наступний  раунд 3«Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо  твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. Команда, яка дасть більше правильних відповідей і переможе в цьому конкурсі.

Ведуча Розпочинаємо з хлопців

Запитання для хлопців

  1. У присутності кислот розчин метилоранжу забарвлений у червоний+
  2. Хімічний елемент, який утворює лише основний оксид. Він стоїть у ІІ групі, головній підгрупі, 4 періоді, називають кальцій +
  3. Рецептори, які реагують на хімічні подразники називають фоторецепторами - (Хеморецептори)
  4. Реакції, у яких дві речовини обмінюються своїми частинами, називають реакціями обміну +
  5. Шлунок — це орган, який виконує функцію фільтра в нашому організмі. – (печінка)
  6. Складні речовини, які складаються з йонів металічного елемента й одного або кількох гідроксид-іонів ОН- називають основи +
  7. Система, що забезпечує сприйняття і переробку інформації називається ендокринна – (сенсорна)
  8. Назва кислоти, яка має формулу HPO3 - мета фосфатна +
  9. Авітаміноз — патологічний стан, який розвивається внаслідок зменшення вмісту певного вітаміну (або вітамінів) в організмі. – (гіповітаміноз)
  10. М’зова система – активна складова частина опор­но-рухового апарату людини, призначена для забезпечення переміщення організму або його частин у просторі. +

Ведучий  А зараз відповідають дівчата

Запитання для команди дівчат

  1. Індикатор, який змінює своє забарвлення на малинове у лужному середовищі, називають фенолфталеїн +
  2. Складні речовини, які складаються з двох хімічних елементів, один з яких Оксиген, з валентністю ІІ, називають гідроксиди -  ( оксиди)
  3. Рецептори, які збуджуються при подразненні звуковою хвилею чи дотиком називають хеморецептори - (Механорецептори)
  4. Хімічні реакції, що відбуваються між простими і складними речовинами, в процесі яких атоми простої речовини заміщують атоми одного з елементів у складній речовині, утворюючи нову просту і нову складну речовини, називають заміщення +
  5. Артерія – це конусоподібний м'язовий порожнистий орган кровоносної системи. – (серце)
  6. Складні речовини, які складаються з йонів металічних елементів і кислотних залишків, називають солі +
  7. Сприймальна частина сенсорної системи це нерви – ( рецептори)
  8. Назва кислоти, яка має формулу HNO₃ - нітритна – ( нітратна )
  9. Вітаміни – це органічні сполуки, які необхідні нам у невеликій кількості для нормального функціонування організму. +
  10. Видільна система — сукупність органів, які виводять з організму надлишок води, продукти обміну речовин, солі, а також отруйні речовини, які потрапили в організм ззовні чи утворилися в ньому. +

Бонусне питання: Міжклітинна речовина крові (плазма)

Ведуча: Надаємо слово нашому судді. Хто переміг?

Раунд 4 «Обмін ролями»

Імунна система людини, особливості її функціонування - Підручник з Біології  і екології. 11 клас. Соболь - Нова програмаВедуча: Переходимо до наступного раунду Обмін ролями  Правила раунду: кожній команді дається малюнок будови певної системи організму людини, ваше завдання за 90 сек правильно підписати всі складові системи, які зображенні на малюнку та позначенні цифрами. Переможе та команда, в якої буде більше правильних підписів.

Отже хлопці почнемо з вас, вам надається (90 сек.). перед вами імунна система людини. Час пішов.

  1. Червоний кістковий мозок;
  2. Мигдалики;
  3. Тимус;
  4. Лімфовузли;
  5. Селезінка;
  6. Пеєрові бляшки;
  7. Апендикс;
  8. Лімфатичні фолікули.

(Хлопці виконують)

Ведучий: Тепер наша черга помститися вам. На виконання завдання у вас 90 секунд, перед вами травна система людини. Час пішов.

Будова травної системи worksheet

  1. ротова порожнина;
  2. Глотка;
  3. Стравохід;
  4. Шлунок;
  5. Тонкий кишечник;
  6. Товстий кишечник;
  7. Слинні залози;
  8. Печінка;
  9. Підшлункова залоза;

 

 

 

(Дівчата винонують)

Бонусне питання: яку речовину вважають універсальним розчинником? (вода)

Ведуча: Слово пані судді.

Суддя. 

Авогадро, АмедеоРаунд 5 «Хто я?»

Ведуча. Зараз ми переходимо до 5 раунду «Хто я?».

Ведучий. Один із гравців команди виходить одягає на голову пов’язку на якій прикріплене зображення. Завдання  учасника - вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні».

Ведуча: Ну що, почнемо з хлопців.

Ведучий: А тепер черга дівчат.

 

 

Амедео Авогадро

https://sites.google.com/site/latestnewsukraine2014/_/rsrc/1395936399059/home/vidomi-biologi-svitu/7M8ppe5i0vU.jpg?height=320&width=267

Карл Лінней

Бонусне питання: Відомий фізіолог засновник фізіології травлення, лауреат Нобелівської премії з фізіології і медицини «за роботу з фізіології травлення» (1904)? (І.П.Павлов)

Ведуча: Пані суддя, чекаємо на підсумок раунда.

Раунд 6 «Бліц»

Ведучий; Наступний раунд 6 має назву «Бліц» . Ми , ведучі гри, будемо ставити учасникам команди запитання, кожному по черзі. На це запитання ви відповідаєте так чи ні. На бліц відводиться 60 секунд. Команда , яка набере більше правильних відповідей і стане переможцем.

Починаємо з дівчат.

Питання:

1.Рухоме з’єднання кісок відбувається за допомогою зв’язок? Ні, суглобової сумки

2. У періодичній системі 6 періодів? Ні, 7

3. При збалансованому та раціональному харчуванні співвідношення білків, жирів, вуглеводів у продуктах харчування має бути 4:4:1? Ні, 1:1:4

4. До складу атома входять протони, електрони, нейтрони? Так

5.Ферменти шлункового соку активні в кислому середовищі? Так

6. В хімічних реакціях Натрій активніший від Літію? Так

7.Центр регуляції дихання знаходиться у довгастому мозку? Так

8. у періодах електронегативність елементів зростає зліва направо, а в головних підгрупах – знизу догори? Так

9. Основним органом виділення в людини є сечоводи? Ні, нирки.

10. Одиницею вимірювання кількості речовини є мілілітер? Ні, моль

11. Потові залози шкіри розміщенні в дермі? Так

12. Густина – це відношення густини даної речовини до густини іншої речовини? Ні, це відносна густина

13. Ембріологія – наука, яка вивчає зародковий розвиток людини? Так

14. р-орбіталь має форму сфери? Ні, об’ємної вісімки

15. Ендокринну регуляцію здійснюють ферменти? Ні, гормони

16.До аморфних речовин належать смоли, гума, більшість полімерів? Так

17. Гемоглобін – речовина, яка вивільняється в кров при пошкодженні тромбоцитів? Ні, це тромбопластин

18. валентність – це число хімічних зв’язків утворених атомом у молекулі? Так

19. Велике коло кровообігу починається з правого шлуночка серця? Ні, з лівого

Ведуча: А зараз бліц для хлопців.

Питання’

  1. Кісткова та хрящова тканини є різновидом сполучної тканини? Так
  2. У періодичній системі 7 груп ? Ні, 8
  3. Вітамін Д утворюється в шкірі під дією ультрафіолетових променів? Так
  4. Протонів та електронів у будь – якому атомі однакова кількість? Так
  5. Основна кількість води всмоктується у шлунку? Ні, товстому кишечнику.
  6. В хімічних реакціях кальцій активніший від калію? Ні, навпаки
  7. Тонка плівка, яка вкриває легені, називається діафрагма? Ні, плевра
  8. Властивість атома елемента зміщувати у свій бік електронну пару, спільну з іншим атомом, називають електронегативністю? Так
  9. Структурно – функціональною одиницею нирок є нефрон? Так
  10. Кількість речовини в хімії пов’язана з кількістю найменших частинок речовини (атомів, молекул, груп атомів або йонів) в певній її порції? Так
  11.  У терморегуляції беруть участь нирки? Ні, шкіра
  12.  Відносна густина – це характеристика речовини, що показує, яку масу має 1м3 цієї речовини? Ні, це густина.
  13. Рибосоми – органели клітини, які забезпечують синтез білків в організмі людини? Так
  14.  Кухонна сіль та цукор кристалічні речовини? Так
  15. Електрокардіографія дає змогу визначити функціональний стан серця? Так
  16.  Оксисен виявляє  валентність 1? Ні, 2
  17. Тромбоцити мають ядро? Ні
  18. Ступінь окиснення елемента в простій речовині дорівнює нулю? Так
  19. Внутрішнє середовище організму – це кров, лімфа й тканинна рідина? Так

Бонусне питання: ковалентний зв’язок, у якому одна чи кілька спільних електронних пар зміщуються в бік одного з атомів, називають? (полярним)

Ведучий  А зараз надамо слово судді.

Суддя:

Фінал.«Хто швидше»

Ведуча: Заключний раунд «Хто швидше». Обом командам потрібно буде розв’язати задачу, яка команда швидше це зробить, переможе!!!

Задача

Середня добова потреба дорослої людини в кухонній солі становить близько 5 г, у цукрі – близько 50 г. обчисліть, якій кількості речовини відповідає середня добова потреба людини в кожній із цих життєво необхідних для неї речовин.

Дано: m (NaCI) = 5g, m(C12H22O11) = 50g, Знайти:  n (NaCI) - ?, n (C12H22O11) - ?

М(NaCI) = 58,5 г/моль ;  М( C12H22O11) = 342 г/моль;

n (NaCI) = m (NaCI)/ М(NaCI) = 5г : 58,5 г/моль = 0,085 моль.

n (C12H22O11) = m(C12H22O11)/ М( C12H22O11) = 50г : 342г/моль = 0,146 моль

Ведучий: Отож,  підведемо  підсумки  сьогоднішнього  змагання  гарних,  кмітливих  дівчат  та  сильних  і  розумних  хлопців. Пані Суддя, скільки балів одержали команди і хто врешті отримав перемогу?

Ведуча: Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом, майже, всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Тож будьмо розумними!

 

Протокол гри

(за кожну перемогу в раунді-10 б, за бонусне запитання-5 б.)

 

Назва раунду

Дівчата

Бонусне запитання

Хлопці

Бонусне запитання

Збери літери

 

 

 

 

По губах

 

 

 

 

Вірю не вірю

 

 

 

 

Обмін ролями

 

 

 

 

Хто я ?

 

 

 

 

Бліц

 

 

 

 

Фінал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

1.

О О Г Я І Л Т Ц И

2.

О О Т И П Н Р

3.

Х В И Д 

4.

А О И Д Х Р Л Н

5.

Т Л К Е Е С

6.

І О С Л

7.

К Л Т Ш Р К И А И

8.

М Т О А

9.

Т Ц Р И Е Р Т О И

10.

И У Г Л

 

 

 

1.

Я Г Л Т І І О О С Г

2.

И О Й Н Н Р Е

3.

А Т А М С

4.

И И К Р І Д С О Д Г

5.

Б Л Г С У О

6.

И Л Т К С О А

7.

А В Г Р О І К

8.

Е Е Е Т Н М Л

9.

Т Ц К Е И О Й Л

10.

Й В Н Л М А И О И

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
24 березня 2022
Переглядів
583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку