Позакласний захід з економіки
на тему: «Якби я був підприємцем»
Мета:
Форма проведення: ділова гра
Обладнання: додаткова література, роздатковий матеріал, схеми, таблиці.
ХІД ДІЛОВОЇ ГРИ
Перший етап
Організаційний момент. Оголошується мета ділової гри та її місце в темі «Сутність підприємництва».
План ділової гри
Другий етап
Вчитель розповідає та розкриває основні поняття.
Підприємець – це суб'єкт, який поєднує в собі новаторські, комерційні та організаторські здібності для пошуку і розвитку нових видів і методів виробництва, а також нових благ, якостей та сфер застосування капіталу.
Підприємництво – тип господарської поведінки підприємців з організації розробок виробництва і реалізації благ з метою отримання прибутку і соціального ефекту. Підприємництво – особливий вид діяльності, що характеризується такими ознаками:
Підприємливість – здатність до самостійних, неординарних, нетипових дій господарюючих суб'єктів. Тому в умовах ринку практично всі люди повинні бути підприємливими, але це не означає, що всі можуть бути підприємцями. Як засвідчує світовий досвід, лише 5-8 % населення є представниками підприємницьких кіл.
Зараз, я вам роздам тести на здатність займатися бізнесом (кожен учень отримує роздаткові картки із тестом та відповідає на запитання).
ТЕСТ НА ЗДАТНІСТЬ ЗАЙМАТИСЯ БІЗНЕСОМ
Позитивні відповіді на запитання оцінюються 10-ма балами, негативні – 0. Проміжні відповіді оцінюються «на око» між 0 і 10 балами. Наприклад, якщо ви з 10 своїх вчителів пам'ятаєте дату народження лише одного, відповідь – 1 бал. Якщо відповідь на яке-небудь запитання для вас є складною – 5 балів.
Ключ до тесту
120-200 балів – ви вроджений бізнесмен. Якщо ви отримали ці бали в результаті підглядування у відповіді, вирахуйте 80 балів і орієнтуйтесь на новий результат.
110-119 балів – ви володієте не всіма потрібними якостями бізнесмена, але у вас є реальні шанси досягти успіху в бізнесі; деяку допомогу при цьому вам нададуть роздуми про причини втрати балів.
50-90 балів – у бізнесмени не вибитись, але судячи з усього, ви правдива, порядна людина, у вас непоганий характер, отже не все втрачено в житті.
Кожен учень підраховує бали, отриманні ним під час тестування і виявляються групи учнів по кожній градації здатності до бізнесу.
Третій етап
Творча та самостійна робота учнів.
Вам було завдання скласти власний бізнес-проект за таким планом:
Далі учні за планом представляють свій бізнес-проект та захищають його перед колегами.
Під час розгляду бізнес-проекту вчитель та учні ставлять запитання та уточнюють такі важливі моменти:
Після обговорення вчитель підбиває підсумок заходу.