Даний матеріал містить не лише сценарій позакласного заходу, а й супроводжується презентацією та роздатковим матеріалом для проведення даного заходу.
розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності.
Обладнання: комп’ютери, презентація гри, таблички «Відповідь готова», файл «Склади вірш», картки для конкурсів «Заповни пропуски», протокол гри.
Хід гри:
Добрий день, шановні друзі!
Сьогодні ми побачимо –
Хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось
Хто тут найрозумніший!
Нехай обом командам
Удача посміхається,
Сідайте всі зручненько,
Змагання починається!
А оцінювати ваші знання та спостерігати за подорожжю буде наше вельмишановне журі у складі:
Журі представлене, учасники готові? Ми з повним правом можемо розпочати перший конкурс. А почнемо ми звісно із знайомства. Кожна команда повинна представити себе. Максимальна кількість балів за цей конкурс – 4 бали.
І конкурс «Представлення команд»
Запрошуємо першу команду.
Назва: Linux
Добрий день у цьому залі
Усім учням й вчителям.
Привітаємось, щоб знали
Всі, кому аплодувать.
Ми команда дружна й сильна,
Знаєм все ми про ПК!
Ми веселі та активні
Чи десь є іще така?
На емблемі в нас – пінгвіни,
Запитаєте «Чому?»
Називаємось ми «Лінукс»:
Любимо Інформатику, Намагаємось Усвідомити Комп'ютерніСекрети!
Бали легше щоб отримать
Для журі дарунок є:
Зачарована ця ручка
Двійки ставить не дає!
Запрошуємо другу команду.
Назва: Вірус
Добрий день журі та діти!
Дуже раді вас зустріти,
Бо тепер ми вам покажем,
В кого розум переваже.
Інформацію з'їдаєм
І комп'ютер заражаєм.
Ця хвороба популярна
Не лікується в лікарні.
Знають нас усі довкола,
Проти нас нема укола.
Ліки вам не допоможуть,
Нас знання знешкодить можуть.
Ми команда просто клас
«Вірус» називають нас.
А ще хочемо сказати
Нашому журі,
Щоб накинули нам балів
У кінці цієї гри.
ІІ конкурс «Питання мудрого монітора»
Мудрий монітор хоче переконатися, що ви розумні, і підготував вам запитання з інформатики. Я буду їх зачитувати, а команда, що знає відповідь, піднімає табличку «Відповідь готова». Правильна відповідь – 1 бал.
Питання Мудрого монітора:
Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - … (монітор)
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний - … (блок)
І поки журі рахуватиме оцінки за перші два конкурси, у нас буде музична пауза.
ІІІ конкурс «Художня естафета» (практично)
Завдання:
Малюнок малює вся команда: учасники по черзі малюють один фрагмент і передають естафету наступному учаснику. Оцінюється як швидкість, так і акуратність. Максимальна оцінка за малюнок – 5 балів.
Завдання «Художньої естафети»
І поки журі рахуватиме оцінки за перші три конкурси, у нас буде музична пауза.
ІV конкурс «Заповни пропуски»
Задача команд – вписати потрібні терміни у віршики про комп’ютер.
Правильно вписаний термін – 1 бал.
1.Ось на телевізор схожий ,
На столі стоїть ... (дисплей).
Він в усьому допоможе,
Друг дорослих і дітей.
Покаже кольорові візерунки,.
Фільми,схеми і малюнки.
Дивись уважно ти на нього,
На цифри, підписи до цього.
2.Цей блок називають ... (системним).
Важливі в ньому мікросхеми.
Мозок ... (процесором) називається,
Він всередині блоку ховається. .
Він рахує, він читає,
Скільки ж слів він пам'ятає!
Та біда: хоч все він знає,
Вимкнеш — все він забуває.
3.Швидко росте інформації тиск.
Тому у комп'ютері є ... (жорсткий диск),
І Щоби комп'ютеру допомогти —
В пам'яті його усе зберегти.
4.Для дисководу потрібна ... (дискета).
Це упаковка — сама ж, як монета.
Там записали усякі програми,
Що знадобляться для хата і мами.
5. Пристрій для дисків ще с ... (CD-ROM
Містять ці диски книжок цілий том.
Ігри і кліпи, пісні та кіно...
Як там усе помістилось воно?
6. На столі ... (клавіатура),
Ось де пальцям фізкультура.
Вправи треба їм робити,
Щоби пальці укріпити.
Раз, два, три — і все готово.
На екрані видно, слово.
В силі тут нема потреби,
Сильно тиснути не треба.
7.Скромний,сірий коробок,
Довгий, тонкий проводок,
Кілька кнопок на коробці —
... (миша) це, дівчатка й хлопці!
Мишу на килимок ти поклади,
В сторону мишею ти поведи,
І на екрані у ту ж саму мить
Стрілочка чорна сама побіжить.
Миша може показати,
Миша може наказати,
- I тоді комп'ютер вміло
Зразу ж візьметься за діло.
8. Як працює, друзі, ... (принтер)?
Може, « квінтер-мінтер-вінтер ».
Магічними словами нам скористатися,
Щоб з пристроєм цим скоріш розібратися?
Всередину втягує він папірець,
Не встигнеш присісти і на стілець —
Вірш за хвилину нам надрукує,
А поруч картинки він розташує
Комп'ютер наш багато чого вміє,
Тільки от вчитись за нас не зуміє,
Але може, як учитель підказати,
Трішечки з нами в ігри пограти.
Може мультфільм залюбки показати,
Пісню улюблену може програти.
До зірок долетіти,
Принцесузвільнити,
Цілу країну побудувати,
Або з драконами воювати,
Задачі з математики розв'язати,
Листа приятелю надіслати.
І навіть зі святом нас привітати.
9. Наука цікава- … (інформатикою) зветься,
Працювати з інформацією вам доведеться.
Помічник для цього є надійний,
Він комп'ютером зоветься!
V конкурс для вболівальників «Відгадай загадку»
Правильна відповідь – 1 бал.
Поки наші команди працюють ми проведемо конкурс із вболівальниками. Правила прості. На користь кожної команди будуть загадані загадки, правильна відповідь принесе даній команді 1 бал.
Розпочнемо:
Загадки для першої команди
Якщо треба знову й знову
Вести з комп'ютером розмову,
Є помічник — «тваринка» в нас,
Що допоможе нам всяк час. (Миша.)
* * *
Ця всесвітня мережа
Стільки знає — просто жах!
З нею вчись ти працювати —
Теж багато будеш знати. (Інтернет.)
* * *
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я …………… (редактор)
* * *
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен ………….. (Word)
* * *
Коли треба показати
Слайди про усі формати –
В допомозі не відмовить
Вам ніколи …………… (Power Point)
Загадки для другої команди
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це …………… (клавіатура)
* * *
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - …………… (монітор)
* * *
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний …………. (блок)
* * *
Я магнітний бутерброд,
Та мене не з’їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної ………….. (дискети)
* * *
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)
VI конкурс «Поети» (практично)
Молодці, з інформатикою у вас все гаразд. А давайте перевіримо, як ви вмієте вірші складати.
Задача команд:
У конкурсі участь бере уся команда. Один представник сідає за робоче місце, а інші – підказують.
Максимальна оцінка за конкурс – 5 балів.
Файл «Складіть вірш»
Про інформатику
|
Інформатика - наш "сервер", Вчитель - добрий "провідник", Юзером заходиш в двері, Та й за мишку: "клік, клік, клік..." Файли, папки, мегабайти Розширяють кругозір, Відкриваєш нові сайти, І виходиш у "веб-простір". Реферат, кросворди, фото – Все тепер у нас "онлайн". Тільки вірус би не злопав І не викрив наших тайн!
|
(Грає тихо музика)
Я надаю слово журі для оголошення результатів гри.
(Оголошення результатів змагань)
Підійшла до завершення наша гра. Сьогодні ми переконалися, що й серед вас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ви будете розвивати цю науку. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.
ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!
Позакласний захід ____ клас
«Наш друг і помічник –
Комп’ютер»
№ конк. |
Назва конкурсу |
1 КОМАНДА _________________ |
2 КОМАНДА _________________ |
1 |
«Представлення команд» (4 бали) |
|
|
2 |
«Питання Мудрого монітора» (1 бал за вірну відповідь) |
|
|
3 |
«Художня естафета» практично (1-5 балів) |
|
|
Разом |
|
|
|
4 |
«Заповни пропуски» (1 бал за вірну відповідь) |
|
|
5 |
«Відгадай загадку» конкурм вболівальників (1 бал за вірну відповідь) |
|
|
6 |
«Поети» (практично) (1-5 балів) |
|
|
Разом |
|
|
|
Разом: |
|
|
Запрошуємо першу команду.
Назва: Linux
Добрий день у цьому залі
Усім учням й вчителям.
Привітаємось, щоб знали
Всі, кому аплодувать.
Ми команда дружна й сильна,
Знаєм все ми про ПК!
Ми веселі та активні
Чи десь є іще така?
На емблемі в нас – пінгвіни,
Запитаєте «Чому?»
Називаємось ми «Лінукс»:
Любимо Інформатику, Намагаємось Усвідомити Комп'ютерніСекрети!
Бали легше щоб отримать
Для журі дарунок є:
Зачарована ця ручка
Двійки ставить не дає!
Запрошуємо другу команду.
Назва: Вірус
Добрий день журі та діти!
Дуже раді вас зустріти,
Бо тепер ми вам покажем,
В кого розум переваже.
Інформацію з'їдаєм
І комп'ютер заражаєм.
Ця хвороба популярна
Не лікується в лікарні.
Знають нас усі довкола,
Проти нас нема укола.
Ліки вам не допоможуть,
Нас знання знешкодить можуть.
Ми команда просто клас
«Вірус» називають нас.
А ще хочемо сказати
Нашому журі,
Щоб накинули нам балів
У кінці цієї гри.
ІV конкурс «Заповни пропуски»
Правильно вписаний термін – 1 бал.
1.Ось на телевізор схожий ,
На столі стоїть ................... .
Він в усьому допоможе,
Друг дорослих і дітей.
Покаже кольорові візерунки,.
Фільми, схеми і малюнки.
Дивись уважно ти на нього,
На цифри, підписи до цього.
2.Цей блок називають ..................... .
Важливі в ньому мікросхеми.
Мозок .................... називається,
Він всередині блоку ховається. .
Він рахує, він читає,
Скільки ж слів він пам'ятає!
Та біда: хоч все він знає,
Вимкнеш — все він забуває.
3.Швидко росте інформації тиск.
Тому у комп'ютері є ……………….. ,
І Щоби комп'ютеру допомогти —
В пам'яті його усе зберегти.
4.Для дисководу потрібна ..................... .
Це упаковка — сама ж, як монета.
Там записали усякі програми,
Що знадобляться для тата і мами.
5. Пристрій для дисків ще є …………….
Містять ці диски книжок цілий том.
Ігри і кліпи, пісні та кіно...
Як там усе помістилось воно?
6. На столі ..............................,
Ось де пальцям фізкультура.
Вправи треба їм робити,
Щоби пальці укріпити.
Раз, два, три — і все готово.
На екрані видно, слово.
В силі тут нема потреби,
Сильно тиснути не треба.
7.Скромний,сірий коробок,
Довгий, тонкий проводок,
Кілька кнопок на коробці —
............. це, дівчатка й хлопці!
Мишу на килимок ти поклади,
В сторону мишею ти поведи,
І на екрані у ту ж саму мить
Стрілочка чорна сама побіжить.
Миша може показати,
Миша може наказати,
- I тоді комп'ютер вміло
Зразу ж візьметься за діло.
8. Як працює, друзі, ..................... ?
Може, « квінтер-мінтер-вінтер ».
Магічними словами нам скористатися,
Щоб з пристроєм цим скоріш розібратися?
Всередину втягує він папірець,
Не встигнеш присісти і на стілець —
Вірш за хвилину нам надрукує,
А поруч картинки він розташує
Комп'ютер наш багато чого вміє,
Тільки от вчитись за нас не зуміє,
Але може, як учитель підказати,
Трішечки з нами в ігри пограти.
Може мультфільм залюбки показати,
Пісню улюблену може програти.
До зірок долетіти,
Принцесузвільнити,
Цілу країну побудувати,
Або з драконами воювати,
Задачі з математики розв'язати,
Листа приятелю надіслати.
І навіть зі святом нас привітати.
9. Наука цікава- … ……………зветься,
Працювати з інформацією вам доведеться.
Помічник для цього є надійний,
Він комп'ютером зоветься!