Позакласний захід з інформатики у 6 класі на тему: "Наш друг і помічник - комп'ютер"

Про матеріал

Даний матеріал містить не лише сценарій позакласного заходу, а й супроводжується презентацією та роздатковим матеріалом для проведення даного заходу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Мета:  Підвищити рівень знань учнів з інформатики;

розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності.

 

Обладнання: комп’ютери, презентація гри, таблички «Відповідь готова», файл «Склади вірш», картки для конкурсів «Заповни пропуски», протокол гри.

 

Хід гри:

Добрий день, шановні друзі!

Сьогодні ми побачимо –

Хто швидший і спритніший,

А також всі дізнаємось

Хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам

Удача посміхається,

Сідайте всі зручненько,

Змагання починається!

 

А оцінювати ваші знання та спостерігати за подорожжю буде наше вельмишановне журі у складі:

  1. ________________________________________________________;
  2. ________________________________________________________;
  3. ________________________________________________________.

Журі представлене, учасники готові? Ми з повним правом можемо розпочати перший конкурс. А почнемо ми звісно із знайомства. Кожна команда повинна представити себе. Максимальна кількість балів за цей конкурс – 4 бали.

І конкурс «Представлення команд»

Запрошуємо першу команду.

Назва: Linux

Добрий день у цьому залі

Усім учням й вчителям.

Привітаємось, щоб знали

Всі, кому аплодувать.

Ми команда дружна й сильна,

Знаєм все ми про ПК!

Ми веселі та активні

Чи десь є іще така?

На емблемі в нас – пінгвіни,

Запитаєте «Чому?»

Називаємось ми «Лінукс»:

Любимо Інформатику, Намагаємось Усвідомити Комп'ютерніСекрети!

Бали легше щоб отримать

Для журі дарунок є:

Зачарована ця ручка

Двійки ставить не дає!

 

Запрошуємо другу команду.

Назва: Вірус

Добрий день журі та діти!

Дуже раді вас зустріти,

Бо тепер ми вам покажем,

В кого розум переваже.

Інформацію з'їдаєм

І комп'ютер заражаєм.

Ця хвороба популярна

Не лікується в лікарні.

Знають нас усі довкола,

Проти нас нема укола.

Ліки вам не допоможуть,

Нас знання знешкодить можуть.

Ми команда просто клас

«Вірус» називають нас.

А ще хочемо сказати

Нашому журі,

Щоб накинули нам балів

У кінці цієї гри.

 

 

ІІ конкурс «Питання мудрого монітора»

Мудрий монітор хоче переконатися, що ви розумні, і підготував вам запитання з інформатики. Я буду їх зачитувати, а команда, що знає відповідь, піднімає табличку «Відповідь готова».  Правильна відповідь – 1 бал.

 

Питання Мудрого монітора:

  1. Який пристрій введення є самим древнім в комп'ютері,  його прабабусею була друкарська машинка?  (клавіатура)
  2. Який пристрій комп'ютера допоможе вам зв'язатися зі всім світом? (модем)
  3. Про який пристрій йде мова?

Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний - … (монітор)

 

  1. Який пристрій комп'ютера може читати з аркуша картинки і тексти?  (сканер)
  2. Де в комп'ютері зберігатися все, що він знає?  (у пам’яті)
  3. Який пристрій комп'ютера управляє всіма іншими і найшвидше? (процесор)
  4. Без якого пристрою виводу комп'ютер не може працювати?  (без монітора)
  5. Де живуть пікселі?  (там, де є зображення, на екрані)
  6. Хто допоможе поговорити з комп'ютером?  (мікрофон)
  7. Про який пристрій йде мова?

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний - … (блок)

  1. Комп'ютер, який можна узяти в дорогу?  (ноутбук)
  2. Будинок, де живе процесор?  (системний блок)

 

І поки журі рахуватиме оцінки за перші два конкурси, у нас буде музична пауза.

 

ІІІ конкурс «Художня естафета» (практично)

Завдання:

  1. Запустити графічний редактор Paint.
  2. Створити малюнок за зразком.
  3. Зберегти малюнок у своїй робочій папці.

Малюнок малює вся команда: учасники по черзі малюють один фрагмент і передають естафету наступному учаснику. Оцінюється як швидкість, так і акуратність. Максимальна оцінка за малюнок – 5 балів.

 

Завдання «Художньої естафети»

І поки журі рахуватиме оцінки за перші три конкурси, у нас буде музична пауза.

 

ІV конкурс «Заповни пропуски»

Задача команд – вписати потрібні терміни у віршики про комп’ютер.

Правильно вписаний термін – 1 бал.

1.Ось на телевізор схожий ,

    На столі стоїть ... (дисплей).

    Він в усьому допоможе,

    Друг дорослих і дітей.

    Покаже кольорові візерунки,.

    Фільми,схеми і малюнки.                                                                

    Дивись уважно ти на нього,

    На цифри, підписи до цього.  

                                         

2.Цей блок називають ... (системним).

    Важливі в ньому мікросхеми.

    Мозок ... (процесором) називається,

    Він всередині блоку ховається. .

    Він рахує, він читає,

    Скільки ж слів він пам'ятає!

    Та біда: хоч все він знає,

    Вимкнеш — все він забуває.

 

3.Швидко росте інформації тиск.

   Тому у комп'ютері є ... (жорсткий диск),

   І Щоби комп'ютеру допомогти —

   В пам'яті його усе зберегти.

 

 4.Для дисководу потрібна ... (дискета).

     Це упаковка — сама ж, як монета.

    Там записали усякі програми,

     Що знадобляться для хата і мами.

 

5. Пристрій для дисків ще с ... (CD-ROM

    Містять ці диски книжок цілий том.

    Ігри і кліпи, пісні та кіно...

   Як там усе помістилось воно?

 

6. На столі ... (клавіатура),

    Ось де пальцям фізкультура.

    Вправи треба їм робити,

    Щоби пальці укріпити.

    Раз, два, три — і все готово.

    На екрані видно, слово.

    В силі тут нема потреби,

   Сильно тиснути не треба.

 

7.Скромний,сірий коробок,

    Довгий, тонкий  проводок,

    Кілька кнопок на коробці —

    ... (миша) це, дівчатка й хлопці!

    Мишу на килимок ти поклади,

    В сторону мишею ти поведи,

    І на екрані у ту ж саму мить

    Стрілочка чорна сама побіжить.

    Миша може показати,

    Миша може наказати,

    - I тоді комп'ютер вміло

    Зразу ж візьметься за діло.

 

8. Як працює, друзі, ... (принтер)?

    Може, « квінтер-мінтер-вінтер ».

    Магічними словами нам скористатися,

    Щоб з пристроєм цим скоріш розібратися?

     Всередину втягує він папірець,

    Не встигнеш присісти і на стілець —

    Вірш за хвилину нам надрукує,

    А поруч картинки він розташує

    Комп'ютер наш багато чого вміє,

    Тільки от вчитись за нас не зуміє,

    Але може, як учитель підказати,

    Трішечки з нами в ігри пограти.

    Може мультфільм залюбки показати,

    Пісню улюблену може програти.

    До зірок долетіти,

    Принцесузвільнити,

    Цілу країну побудувати,

    Або з драконами воювати,

    Задачі з математики розв'язати,

    Листа приятелю надіслати.

    І навіть зі святом нас привітати.

 

9. Наука цікава- (інформатикою) зветься,

    Працювати з інформацією вам доведеться.

    Помічник для цього є надійний,

    Він комп'ютером зоветься!

 

V конкурс для вболівальників «Відгадай загадку»

Правильна відповідь – 1 бал.

Поки наші команди працюють ми проведемо конкурс із вболівальниками. Правила прості. На користь кожної команди будуть загадані загадки, правильна відповідь принесе даній команді 1 бал.

Розпочнемо:

Загадки для першої команди

 

 

Якщо треба знову й знову 
Вести з комп'ютером розмову,
Є помічник — «тваринка» в нас,
Що допоможе нам всяк час. (Миша.)
*      *       *
Ця всесвітня мережа
Стільки знає — просто жах!
З нею вчись ти працювати —
Теж багато будеш знати. (Інтернет.)
*      *       *

Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я …………… (редактор)

*      *       *

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен ………….. (Word)

*      *       *

Коли треба показати

Слайди про усі формати – 

В допомозі не відмовить

Вам ніколи …………… (Power Point)

Загадки для другої команди

 

А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж, це …………… (клавіатура)

*      *       *

Я показую об’єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний - …………… (монітор)

*      *       *

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний …………. (блок)

*      *       *

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з’їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної ………….. (дискети)

*      *       *

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)

 

VI конкурс «Поети» (практично)

 

Молодці, з інформатикою у вас все гаразд. А давайте перевіримо, як ви вмієте вірші складати.

Задача команд:

  1. Відкрити файл «Складіть вірш», що знаходиться у папці 6 клас
    на Робочому столі.
  2. Перемістити рядки місцями так, щоб отримати вірш про інформатику.
  3. Прочитати вірш виразно.

У конкурсі участь бере уся команда. Один  представник сідає за робоче місце, а інші – підказують.

Максимальна оцінка за конкурс – 5 балів.

Файл «Складіть вірш»

Про інформатику

 

Інформатика - наш "сервер",

 Вчитель - добрий "провідник",

 Юзером заходиш в двері,

 Та й за мишку: "клік, клік, клік..."

 Файли, папки, мегабайти

Розширяють кругозір,

 Відкриваєш нові сайти,

 І виходиш у "веб-простір".

 Реферат, кросворди, фото –

Все тепер у нас "онлайн".

Тільки вірус би не злопав

 І не викрив наших тайн!

 

 

(Грає тихо музика)

Я надаю слово журі для оголошення результатів гри.

           (Оголошення результатів змагань)

Підійшла до завершення наша гра. Сьогодні ми переконалися, що й серед вас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ви будете розвивати цю науку. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.

 

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!
                            Позакласний захід    ____ клас

«Наш друг і помічник –
Комп’ютер»

 

№ конк.

Назва конкурсу

1 КОМАНДА

_________________

2 КОМАНДА

_________________

1

«Представлення команд»

(4 бали)

 

 

2

«Питання Мудрого монітора»

(1 бал за вірну відповідь)

 

 

3

«Художня естафета» практично

(1-5 балів)

 

 

Разом

 

 

4

«Заповни пропуски»

(1 бал за вірну відповідь)

 

 

5

«Відгадай загадку»  конкурм вболівальників

 (1 бал за вірну відповідь)

 

 

6

«Поети» (практично)

(1-5 балів)

 

 

Разом

 

 

Разом:

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Наш друг і помічник – комп’ютер

Номер слайду 2

Сьогодні ми побачимо –Хто швидший і спритніший,А також всі дізнаємось. Хто тут найрозумніший!Нехай обом командам. Удача посміхається,Сідайте всі зручненько,Змагання починається!

Номер слайду 3

І конкурс «Представлення команд»

Номер слайду 4

ІІ конкурс «Питання мудрого монітора»

Номер слайду 5

 ІІІ конкурс «Художня естафета» (практично)

Номер слайду 6

Номер слайду 7

ІV конкурс «Заповни пропуски»Заснувала увесь світ,Тонка павутина,Не важливо скільки літ,Старий чи дитина.Інтернет …………… взяв у полон,Мов павук той муху,Забувають геть про сон,І не чути й духу.

Номер слайду 8

 V конкурс для вболівальників «Відгадай загадку»

Номер слайду 9

VI конкурс «Поети» (практично)Інформатика - наш "сервер", Вчитель - добрий "провідник", Юзером заходиш в двері, Та й за мишку: "клік, клік, клік..." Файли, папки, мегабайти Розширяють кругозір, Відкриваєш нові сайти, І виходиш у "веб-простір". Реферат, кросворди, фото – Все тепер у нас "онлайн". Тільки вірус би не злопав І не викрив наших тайн!

Номер слайду 10

Номер слайду 11

ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!

Перегляд файлу

Запрошуємо першу команду.

Назва: Linux

Добрий день у цьому залі

Усім учням й вчителям.

Привітаємось, щоб знали

Всі, кому аплодувать.

Ми команда дружна й сильна,

Знаєм все ми про ПК!

Ми веселі та активні

Чи десь є іще така?

На емблемі в нас – пінгвіни,

Запитаєте «Чому?»

Називаємось ми «Лінукс»:

Любимо Інформатику, Намагаємось Усвідомити Комп'ютерніСекрети!

Бали легше щоб отримать

Для журі дарунок є:

Зачарована ця ручка

Двійки ставить не дає!

 

Запрошуємо другу команду.

Назва: Вірус

Добрий день журі та діти!

Дуже раді вас зустріти,

Бо тепер ми вам покажем,

В кого розум переваже.

Інформацію з'їдаєм

І комп'ютер заражаєм.

Ця хвороба популярна

Не лікується в лікарні.

Знають нас усі довкола,

Проти нас нема укола.

Ліки вам не допоможуть,

Нас знання знешкодить можуть.

Ми команда просто клас

«Вірус» називають нас.

А ще хочемо сказати

Нашому журі,

Щоб накинули нам балів

У кінці цієї гри.


ІV конкурс «Заповни пропуски»

Правильно вписаний термін – 1 бал.


1.Ось на телевізор схожий ,

    На столі стоїть ................... .

    Він в усьому допоможе,

    Друг дорослих і дітей.

    Покаже кольорові візерунки,.

    Фільми, схеми і малюнки.                                                    

    Дивись уважно ти на нього,

    На цифри, підписи до цього.  

                                         

2.Цей блок називають ..................... .

    Важливі в ньому мікросхеми.

    Мозок .................... називається,

    Він всередині блоку ховається. .

    Він рахує, він читає,

    Скільки ж слів він пам'ятає!

    Та біда: хоч все він знає,

    Вимкнеш — все він забуває.

 

3.Швидко росте інформації тиск.

   Тому у комп'ютері є ……………….. ,

   І Щоби комп'ютеру допомогти —

   В пам'яті його усе зберегти.

 

 4.Для дисководу потрібна ..................... .

     Це упаковка — сама ж, як монета.

    Там записали усякі програми,

     Що знадобляться для тата і мами.

 

5. Пристрій для дисків ще є………….

    Містять ці диски книжок цілий том.

    Ігри і кліпи, пісні та кіно...

   Як там усе помістилось воно?

 

6. На столі ..............................,

    Ось де пальцям фізкультура.

    Вправи треба їм робити,

    Щоби пальці укріпити.

    Раз, два, три — і все готово.

    На екрані видно, слово.

    В силі тут нема потреби,

   Сильно тиснути не треба.

 

7.Скромний,сірий коробок,

    Довгий, тонкий  проводок,

    Кілька кнопок на коробці —

    ............. це, дівчатка й хлопці!

    Мишу на килимок ти поклади,

    В сторону мишею ти поведи,

    І на екрані у ту ж саму мить

    Стрілочка чорна сама побіжить.

    Миша може показати,

    Миша може наказати,

    - I тоді комп'ютер вміло

    Зразу ж візьметься за діло.

 

8. Як працює, друзі, ..................... ?

    Може, « квінтер-мінтер-вінтер ».

    Магічними словами нам скористатися,

    Щоб з пристроєм цим скоріш розібратися?

     Всередину втягує він папірець,

    Не встигнеш присісти і на стілець —

    Вірш за хвилину нам надрукує,

    А поруч картинки він розташує

    Комп'ютер наш багато чого вміє,

    Тільки от вчитись за нас не зуміє,

    Але може, як учитель підказати,

    Трішечки з нами в ігри пограти.

    Може мультфільм залюбки показати,

    Пісню улюблену може програти.

    До зірок долетіти,

    Принцесузвільнити,

    Цілу країну побудувати,

    Або з драконами воювати,

    Задачі з математики розв'язати,

    Листа приятелю надіслати.

    І навіть зі святом нас привітати.

 

9. Наука цікава- ……………зветься,

    Працювати з інформацією вам доведеться.

    Помічник для цього є надійний,

    Він комп'ютером зоветься!



 

zip
Пов’язані теми
Інформатика, 6 клас, Сценарії
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку