Позакласний захід з математики у 10-11 класі
" Міс Математики та Містер Математик "
Мета: Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, активізувати розумову діяльність учнів; розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети, розвивати пам'ять, мислення, уяву, увагу; виховувати відповідальність, самостійність, дисциплінованість, працьовитість; правильність і чіткість мови.
Обладнання: Висловлення видатних людей про математику, малюнки, картки, магнітофон.
Вислови: “Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить ”
(М. В. Ломоносов)
“ Математика – це мова, якою користуються всі точні науки.”
(М. І. Лобачевський)
“ Математика – гімнастика розуму. ”
(О. В. Суворов)
“Сила математики – в її практичному застосуванні.”
(М. О. Митропольський)
“У математиці є своя краса, як у поезії і музиці. ”
(М. Є. Жуковський)
Форма проведення: Конкурс.
Члени журі: вчителі, учні.
І етап. «ПОШУК»
На класних учнівських зборах учні 10 класу виявили ініціативу підготувати конкурс з математики. Діти запропонували провести «Математичний брейн-ринг», «Найрозумніший», «Математичні перегони», «Міс математики та Містер математик», «КВК», «Математичну вікторину». Більшість учнів обрали «Міс математики та Містер математик» Староста запропонував залучити до підготовки та участі учнів 11 класу. Пролунали пропозиції щодо випуску стінгазети. Клас погодився.
ІІ етап. «РАДА СПРАВ»
Учні розділилися на групи, кожна з яких відповідала за певний вид роботи.
«Естетичний відділ»– відповідальні за оформлення класу.
«Інформаційний відділ»– відповідальні за підбір цікавих задач та конкурсів.
«Відділ технічного забезпечення»– відповідальні за технічне забезпечення та реквізити.
«Музичний відділ»– відповідальні за музичне оформлення заходу.
Сектор «Умілі руки»– відповідальні за виготовлення значків і нагород.
«Прес-центр» – відповідальні за організацію випуску стінгазети.
ІІІ етап. ЕТАП ПІДГОТОВКИ.
На цьому етапі діти виконували поставлені їм завдання, при потребі, консультувалися один з одним,з учителем та класним керівником.
ІV етап. РЕАЛІЗАЦІЯ ЦІЛЕЙ.
Вступне слово вчителя.
Добрий день, шанувальники математики! Сьогодні ми проведемо конкурс і визначимо «Міс математика» та «Містер математика».
Математика, як наука виникла в Стародавній Греції в VII-III ст. до нашої ери і в перекладі з древньогрецької означає “наука”, “знання”.
Ми сподіваємося, що сьогоднішня наша зустріч за круглим столом буде цікавою, пізнавальною, навчальною. Що всі ви виявите максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.
Учні:
Всім – добрий день, друзі, –
Дівчата й хлоп’ята!
Ми раді у залі
Вас нині вітати!
Покликав круглий стіл
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам –
Особливі вітання!
Відомо усім
(Тут відсутні секрети) –
В школі різні
Вивчають предмети
Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Під звуки музики на сцену виходять 2 команди (з 8 кращих учнів (10-11 кл.)). Їх запрошують зайняти місця за столами. Представляються члени журі.
Правила конкурсу: правильна відповідь – 3 бали, неповна відповідь – 2 бали, неправильна відповідь – 1 бал.
Вчитель. Учасникам команд та їх уболівальникам хочемо побажати успіхів.
Завдання конкурсу
1. Домашнє завдання.
а) вірш “Ода математиці”;
б) яким ти уявляєш урок математики у 2100 році.
Вірш “Математика”
Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо будівничого народу.
Гімн математиці.
Сьогодні будемо, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітати
Так можемо гордо і по праву
Ми математику назвати,
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати
Щоб всесвітом оволодіти.
Наука – знайдені алмази:
Вугілля, золото і мідь.
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
Наука – хліб мільйоннотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.
Це атом – скорений людині,
Нові потужні русла рік.
Дерзання й пошуки невпинні –
Це наш великий славний вік.
Наука нам допомагає
Ракети в космос запускати.
І будувати всюдиходи,
Щоб грунт на місяці вивчати.
Це все розвідані орбіти.
На Марсі вимпел наш розцвів.
І на Венеру шлях відкрито –
Й сюди наш розум долетів
До різних ми наук охочі
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочемо:
Наш математиці уклін!
Ми просимо журі оголосити підсумки першого конкурсу “Домашнє завдання”.
Підбиття підсумків за домашнє завдання.
2. Конкурс “Розминка”.
Вчитель. Увага! У конкурсі “Розминка” кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. Завдань буде усього чотири. Першою відповідає та команда, яка підняла руку.
1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість)
2. Одне яйце варять протягом 4-ох хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин)
4. Скільки квадратів на кожному з малюнків?
3. Конкурс “Математичний бій”.
Журі підбиває підсумки конкурсу.
4. Конкурс “Заморочки з бочки”
Командам пропонується відгадати загадки.
1. Щоб записувати числа
Чітко правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні …
(цифри)
2. Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати
Найменше ж знати всім годиться,
І це звичайно …
(одиниця)
3. На число це, знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Нероби собі проблем,
Обережно будь з …
(нулем)
4. Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте …
(задачі)
5. По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо це лінія …
(пряма)
6. Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму –
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться …
(лінійка)
Остання загадка. Відповідає, хто швидше підніме руку.
7. В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути …
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник …
(підручник)
5. Конкурс уболівальників “Ой не можу”.
Викликаються по 4 уболівальники кожної команди і послідовно називають натуральні числа, але замість чисел, кратних трьом, говорять “Ой не можу”. Хто збивається з такого рахунку – вибуває з гри.
6. Пісенний конкурс.
Проспівати пісні, де зустрічаються числівники. Команда, яка протягом 20с. не заспіває пісню, вибуває.
7. Зупинка “Відпочинок”. Математична байка.
Сценка “Що важче?”
І частина
(Виходять два учні)
– Як ти вважаєш, що важче математика за шостий клас чи англійська мова?
– Я думаю (дістає підручник, зважує), що англійська мова.
– А на мій погляд, математика важча.
– Та ні англійська!
– А давай перевіримо. (Б’є другого по голові підручником з англійської мови).
– Ти що робиш?
– Як що? Експеримент проводжу. Це була англійська. А тепер спробуємо математику.
(Б’є підручником з математики).
– Ну, то що важче?
– Математика …
- От бачиш.
ІІ частина.
(Бабуся звертається до онука, другого учня, який грав у І частині)
– Ох онучку, чого ти такий сумний? Може захворів?
– Та ні… Просто від математики голова розколюється.
– Ох ти, сердешний… Та невже в школі нічого легшого від математики немає?
– Є і легше. Англійська, наприклад.
Вчитель. Звичайно, питання про те, що легше – математика чи англійська, кожний вирішує для себе сам і, сподіваємося, не такими “методами”, як у жартівливій сценці.
8. Останній конкурс.
В команді, яка перемогла, буде визначена “Міс математика” та “Містер математик”.
Учні шикуються в одну лінію. Кожна правильна відповідь дає змогу пересуватися на одну лінію вперед (їх усього 6). Ті учні, які досягли шостої лінії, нагороджуються зірочкою. Двоє учнів, які дали найменшу кількість правильних відповідей, вибувають з гри.
На дошці прикріплені картки з номерами та варіантами відповідей. Кожен учень має 6 карток з номерами і показує журі номер правильної відповіді. Якщо на дошці правильної відповіді немає, то картка не піднімається.
Запитання.
Чиї це слова? (Ломоносов).
9. Фінал. Підбиття підсумків
1) За хвилиною – хвилина
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
2) Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали –
Що всі – молодці!
3) Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралася вона спритніше.
4) Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм солодкий приз – медалі
Щоб було про що згадати.
5) Тож прийміть від нас на пам’ять
Ці медалі “золоті”
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
1. Підбиття підсумків конкурсів, нагородження переможців гри.
2. Визначення “Міс математики” та “Містер математик”. Нагородження
Вчитель. Ми прощаємося з вами, але не з математикою. Математика настільки важлива і потрібна людям, що її ви будете вивчати ще не один рік. Бажаю вам успіхів на цьому довгому і цікавому шляху!
V етап. АНАЛІЗ.
Цей захід дав можливість кожному учню показати свої можливості, проявити себе у знаннях з математики. Я вважаю, що мета була досягнута, оскільки діти при підготовці та проведенні заходу проявили свої комунікативні та творці здібності, що яскраво відобразилося на їхніх виступах. Учні із завзятістю та ентузіазмом пропонували свої ідеї щодо підготовки та проведення заходу. Кожен з них намагався представити щось нове, цікаве. З особливим інтересом вони віднеслися до поділу класу на групи та подальшого вибору назви кожної з груп.
Під час проведення заходу учасники проявили ініціативу, завзятість та фантазію. А глядачі показали дисциплінованість, дружню підтримку та вихованість. Усі діти під час заходу були уважними і з цікавістю слухали виступи своїх однокласників.
Виховна справа була організована з дотриманням правил методики КТС. Як результат, учні отримали задоволення від участі у конкурсах. Оформлення класу відповідало темі заходу. Однак, проведення свята зайняло більше часу, ніж для цього було відведено.