Вступне слово вчителя.
Ведуча 1:
Добрий день. Дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашій зустрічі. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби за трон біля принцеси Математики. Багато залежить від усіх вас, від того, наскільки активними ви будете і наскільки успішно виступите на змаганнях , а своє задоволення або незадоволення ви можете виражати оплесками. Але в нашому змаганні не можна вигукувати з місця, свистіти.
Правила гри.
1) Кожен претендент на трон Ерудита повинен прийняти участь у всіх конкурсах;
2) Дозволяється: думати, проявляти знання і інтуїцію, кмітливість, ініціативу, веселість;
Забороняється: бути пасивним, затримуватись з відповіддю;
Ведучий 1.
Хоч ти смійся, а хоч плач – Чи задачник непутящий,
Не люблю отих задач. Чи таланту десь узять?
А чому терплю невдачі? Та знайшов я спосіб кращий –
Чому скаржусь на задачі? Тільки відповідь читать.
Ви учіться, хто бажає! Подумаєш, математика!
Я б здоров’я не втрачав. Не така вже велика пані!
На умову не зважаю. Без неї ж можна обійтися.
Раз – помножив, два – додав. І чому її називають царицею наук?
Ніяк не зрозумію!
Може ти мені поясниш?
Ведуча 1.
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер, - Якщо хочеш бізнесменом
Хто сьогодні їх не зна? Після школи, дуже, стать,
Та за пояс їх запхнути Аксіоми й теореми
Може світла голова. Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш, Не кажу про космонавтів,
То колего, тут затям: Вчителів і моряків...
Коли десь помилишся – Та коли чогось не знав ти,
Хтось поплатиться життям. Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись!
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
Ведучий 1.
Ой, ой, ой! Так і побіг вчити математику! Звучало гарно, але не переконливо. Якась суха ця наука! І, на мою думку, майже нікому не потрібна!
Ведуча 1. То це математика суха і непотрібна? Ти думаєш, що говориш? Без знань математики не можна зрозуміти ні основ сучасної техніки, ні того, як вчені вивчають природні і соціальні явища. Недарма Песталоцці стверджував, що рахунок і обчислення – основа порядку в голові.
Ведучий 1. Це ще в якій голові? У моїй голові починається каламбур, як тільки я починаю займатися математикою.
Ведуча 1. Бачу, ти в корені не розумієш ні краси, ні призначення цієї науки. Спробую тебе переконати, що математику в школі сумлінно вчити потрібно. Адже без неї жодна наука не обходиться. Запрошую тебе в цікаву подорож до країни математики.
Ведуча 2.
Перша перепона на шляху у тронний зал королівства, щоб вибрати претендентів.
Розминка для Всезнайків із залу.
1. Супутник Землі робить один оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт за 100 хв. Як це пояснити? (1 год 40 хв = 100 хв).
2. Із Хмельницького до Києва вийшов поїзд зі швидкістю 60 км/год, а з Києва до Хмельницького вийшов поїзд зі швидкістю 60 км/год. Який з поїздів буде дальше від Хмельницького в момент зустрічі? (На однаковій відстані).
3. Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб отримати число більше 2 і менше 3? (2,2 (кому)).
4. У пастуха 100 овець. Всі крім 10 втекли від нього. Скільки овець залишилося? (10).
5. Один кут ромба 50 градусів. Які його решта кутів?
6. Як відомо, діагоналі прямокутника рівні. Якщо сторони прямокутника стануть рівними, що станеться з діагоналями?
Учні, які дали найбільше правильних відповідей ідуть на сцену ( 3 - 4 учні ).
Обираються члени журі.
Ведучий 2 - конкурс 1.
Підійдіть до столу.
1) Із закритими очима відгадайте назви інструментів з геометричного набору. (косинець, лінійка, транспортир, циркуль). Максимальна оцінка – 2 бали.
2) Відгадайте на дотик моделі з родини паралелограмів. Максимальна оцінка – 2 бали.
Ведуча 2.
Після конкурсу учень, який набирає найменше балів, залишає сцену, одержуючи втішальний приз. Слово журі.
Ведучий 2 - конкурс 2. А тепер доведіть, що ви - справжні художники. Підійдіть до столів. Із закритими очима, зробити два малюнки: паралелограма та квадрата. Журі зразу ж виставляють кожному бали. Максимальна оцінка – 2 бали.
Ведуча 2 - конкурс 3.
Використовуючи геометричні фігури (трикутник, коло, квадрат, прямокутник, відрізок) побудувати математичного хлопчика, наклеюючи заготовки на папір.
Учасники сідають за столи і працюють.
Ведучий 2.
Поки учасники виконують завдання, принцеса Математика загадує загадки учням із залу. Хто знає відповідь піднімає руку. Найактивнішим - приз.
Принцеса.
1. Щоб записувати числа
Чітко правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні … (цифри)
2. Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати
Найменше ж знати всім годиться,
І це звичайно … (одиниця)
3. На число це, знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Нероби собі проблем,
Обережно будь з … (нулем)
4. Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте … (задачі)
5. По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо це лінія … (пряма)
6. Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму –
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться … (лінійка)
7. В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути …
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник … (підручник)
Ведучий 2.
Навколо себе подивіться
І до предметів придивіться,
Які з них до вас подібні,
Назвіть нам, будьте добрі, діти.
Що дуже схоже із нулем
Що має форму одиниці?
А прямокутника? Квадрата?
Назвіть предмети із оточуючого середовища, якімають форму нуля, одиниці, квадрата, прямокутника.
(Учні називають предмети, що мають названу форму; хто назве більше отримує відзнаку).
Ведуча 2.
Зараз журі виставить бали за художні конкурси і далі до фіналу пройдуть лише два учасники.
Ведучий 3. Наступний конкурс для двох учасників.
Увага! Чорна скринька!
У скриньці чотирикутник. Кожен учасник витягує один. Саме про цей чотирикутник кожен учасник має написати найбільше властивостей. Журі перевірить та й визначить, хто краще знає властивості чотирикутників. Максимальна оцінка - 3 бали. Час виконання завдання – 3 хвилини.
Ведуча 3.
Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
Ведучий 3.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо будівничого народу.
До різних ми наук охочі
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочемо:
Наш математиці уклін!
Ведуча 3.
А зараз останній конкурс для наших учасників – виконати завдання, яке учасник сам собі обирає. ( витягує з капелюха )
Час виконання завдання - 3 хвилини. Максимальна оцінка за завдання - 3 бали.
Ведучий 3. Поки наші учасники розвязують задачі, пропонуємо вашій увазі вірші математичної тематики, адже, математика зовсім не є сухою і нецікавою наукою.
Учень 1. В житті не просто все -
Оці кути, трикутники, квадрати,
Де кожен щось та у собі несе
І кожен мусить щось таки тримати.
Це не абстрактний вимір - площина,
У неї є свої одвічні межі.
За неї починалася війна,
На ній здіймались до небес пожежі.
На площині твердій стоїть наш дім,
Що зветься Батьківщиною святою.
Отак було, так є, на тім стоїм
Сини твої - нескорені герої.
Учень 2. Зима за літом, ніч за днем,
плюс змінюється мінусом -
все йде в природі і в людей,
мов за законом синуса.
Ряди везінь і невезінь:
то зверху, то на споді ми,
із березоля в березіль
виходимо й приходимо.
Гріхопадіння й каяття.
Там нищення, там творення -
Проста гармонія буття:
Повторення й повторення.
То вверх крокуємо, то вниз,
Удачі за невдачами,
По синусоїді кудись
Всі пливемо неначе ми.
Ведуча 3. Наші учасники закінчили розв'язування своїх завдань . просимо журі перевірити виконані завдання. Максимальна оцінка - 3 бали.
Ведучий 3. Поки журі перевіряє роботи, ми хочемо сказати ще кілька слів про математику.
Учениця. Є наука, що розум приводить
У порядок ясний і чіткий,
Нам вона теореми доводить,
Що поєднують формул рядки.
Математику всі ви впізнали,
Від людей всіх їй честь і хвала,
Також всім, хто її підкоряли,
Промовляєм подяки слова.
Скільки ще теорем невідкритих
І задач нерозв'язаних є!
Хай живе математика в світі
І для розуму думки дає!
Ведуча 3. Надаємо слово журі для оголошення переможців.
Принцеса нагороджує переможця.
Заключне слово вчителя.
1