Що за пора року за вікном? Які ознаки осені? Як називають осінь у народі?
Пропоную розгледіти картинки, що доспіло на городі і виставити їх на дошку під часловим рядом, дотримуючись наступних умов:
- Моркву розташуйте між цифрою 3 і 5;
- Справа від моркви почепіть картоплю;
- Зліва - квасолю;
- Під найбільшим одноцифровим числом розташувався перець;
- Під двоцифровим числом, заняла місце цибуля;
- Найменше натуральне число належить капусті;
- Місця - сусіди числа 7 зайняли: попереду - огірок, позаду - баклажан;
- Під цифрою, яка вказує на пару поселіть часник;
- Назвіть цифру, що залишилась і почепіть там помідор.
Добрий день, любі діти. Пише до вас дід Андрушко, той, що навесні ріпку посадив та такий урожай вродив, шо моя баба Марушка, онучка, собачка, кішка, мишка ледве витягнули. Посадив я інший овоч. Ось настав осінній урожай збирати. Але занадився на мій город дивний звір, який толочить шкодить та розставляє пастки-завдання, щоб я не зміг дійти до свого урожаю. А я чув, що у сучасній школі вже у 1-му класі дослідниками стають. Оскільки ми з бабою вже дуже давно як до школи ходили, а внучка ще маленька, то звертаюся до вас за допомогою. Пройдіть випробування, виконайте всі завдання, знайдіть звіра, здогадайтеся, що я посадив і зберіть урожай, а я натомість, дам вам овочів для страви, багатої на вітаміни. Чи готві ви пройти випробування, зібрати урожай?
Тож давайте на хвилинку уявимо себе детективами. Хто такий детектив?
- Покажіть як ходить детектив?
- Як крадеться?
- Як спостерігає?
- Як повертається направо?
- Як повертається наліво?
- Як ховається у засідці?
А яким повинен бути детектив?
(Відповіді: розумним, терплячим, вміти порівнювати, долати перешкоди, йти до своєї мети і т.д)
Щоб встановити особу злочинця, багато детективів втілюються в його образ. Я вам зачитую опис злочинця, ви послухайте, а потім відтворіть почуте.
Хороший детектив повинен бути дуже уважним. Чи зможете ви зараз повторити за мною три коротенькі фрази? ‘’ Два додати два - чотири’’, - каже вчитель. Усі впевнено повторюють цю першу фразу. ‘’Три менше ніж дев’ять’’, - говорить він. Помилки знову немає. Усі повторили. ‘’Ось ви і помилилися’’, - радісно заявляє вчитель. Діти здивовано: ‘’Чому?’’. Вчитель пояснює: ‘’Ось ви і помилилися’’ - це і була моя третя фраза і ніхто її не повторив.
Часто детективові потрібно записати відомості поспіхом, лише парою буквів позначаючи потрібну інформацію. Пропоную вам запам’я слова і записати їх. Діти дивляться на них та запам’ятовують їх протягом 1 хвилини. Вони мають записати на папері всі слова, що запам’ятали
Мак, лак, сом, сон, слон, око, оса, клас.
Підготовчі завдання пройдено, ви готові до пошукової роботи. З чого починати свою роботу...? А відшукати підказку ви зможете, коли складете слово з розсипаних літер))) (И Л К И К).
- Читайте лист! Шифрограма (сліди)
Сідайте на свої місця. Де нам зустрічалися такі малюнки?
Зберіть сліди, у визначених місцях (відносно кольору), дізнайтеся чиї вони. Найбільша їх кількість і вкаже на звіра, що зачастив до діда на город.
Лабіринт допоможе нам з’ясувати овоч, який вирощує дід і який ми маємо швидше зібрати за зайця.
* Відгадування загадки.
Куля з безлічі листочків,
Ще й стирчить на ніжці.
Садять в декілька рядочків,
Квасять потім в діжці. (Капуста)
* Крісло автора
- До нас завітала гостя, яку я запрошую у крісло автора.
Тьютор в костюмі капусти сідає у крісло автора.
Розповідь автора
Уявіть собі далекі-далекі часи. Люди жили в печерах. Вони ходили на полювання. Одного разу печерний житель натрапив на рослину і приготував з неї салат. Він залишився заловолений соковитою знахідкою. Разом із друзями почав розшукувати цю рослину серед розмаїття природи. Капуста спочатку була дикорослою рослиною і тільки згодом стала культурною. Батьківщина її - територія сучасної Греції. ‘’Капуста’’ латиною означає ‘’голова’’.Капуста - найбільш доступний і дешевий овоч. До того ж вирощують її майже повсюдно. Давньогрецькі лікарі першими побачили цілющі властивості цієї рослини: їй приписувалася здатність усувати головний біль, виліковувати глухоту та безсоння. В українській кухні з капусти готують багато мачних страв, Які вам відомі? (відповіді дітей): капусняк, голубці, борщ, вареники тощо. Дослідження медиків говорять про цілющі властивості капусти.
- А я знаю, що листя капусти прикладають, коли болить голова.
Сік капусти має молочну кислоту. Цей сік треба вживати тому, хто хворіє на цукровий діабет. Капуста лікує шлункові захворювання, регулює обмін речовин.
- А ви знаєте, що у нашої капусти є багато родичів. ...(білокачання, червонокачання, кольрабі, броколі, цвітна, пекінська).
- Спробуємо разом ‘’роздягнути’’ капусту.
- Який ’’одяг’’ в капусти зверху? (зелені листочки)
- Роздягаємо далі, спостерігаємо.
- Які листочки у капусти всередині? (білі)
Які вони на смак? (діти куштують, тоді відповідають: соовиті, смачні...)
- Понюхайте капусту. Який у неї запах? (Приємний. Пахне осінню, свіжістю)
- Коли всі листочки зняти, тобто’’роздягти’’ капусту (демонструємо), то залишиться лише качан.
- Ви куштували його? Який він? (хрусткий, смачний, солодкий...)
Прочитайте мені, будь ласка, вірш про капусту. Як ви думаєте, а капуста п’є воду?
ОГІРОК І КАПУСТА
Рано-вранці огірок і капуста вирушили в далеку подорож. Йшли вони та йшли... А сонце піднялося високо-високо! Ось і річка. От би скупатися! Огірок з розгону скочив у воду. А капуста сіла на бережку, стала роздягатися. Огірок плаває, пірнає. А капуста скидає та скидає свої незчисленні одежинки. Вже й сонце на захід схилилося, аж доки капуста роздягнулася і почала опускатися в річку. Стала кликати:
- Пливи до берега, огірочку!
А огірок змерз - зуб на зуб не попадає. Весь пухирчиками вкрився. І відгукнутися годі.
- Що потрібно робити, щоб капуста виросла велика?
- Що незвичного ви бачите на малюнках?
- Як художник показав, що пройшов цілий день?
- Чому капуста залишається на березі?
- Чому огірок вкрився пухирчиками?
- Якою буде ваша казочка: сумною чи смішною?
‘’Огірок і капуста’’, ’’Чому в огірка пухирчики?’’, ’’Ось так викупалися!’’.
(режим доступу: http://psyholog-dnz.at.ua/)
Руками імітувати відповідні рухи.
- Ми січем, січем капусту (долоньками рухати вгору-вниз, імітуючи рух ножа)
І гарненько моркву трем (кулачками рухати вперед-назад, імітуючи тертя)
Ще і солі додаєм (потирати пальчиками, імітуючи посипання сіллю)
І в бочки все кладем (імітувати рух набирання у жмені і висипання у бочку)
Потім котим бочку в льох (імітувати рух котіння бочки по землі)
Як стомилися ми! Ох! (витираємо піт з лоба)
14.Підсумок заняття.