Урок -розвага математика 1 клас

Про матеріал
Урок - розвага з математики, діти стають детективами і допомагають діду Андрушку знайти дивного звіра, який толочить його урожай. Для цього вони виконують низку завдань з математики.
Перегляд файлу
  1. Організаційна частина

 

Що за пора року за вікном? Які ознаки осені? Як називають осінь у народі?

Пропоную розгледіти картинки, що доспіло на городі і виставити їх на дошку під часловим рядом, дотримуючись наступних умов:

- Моркву розташуйте між цифрою 3 і 5;

- Справа від моркви почепіть картоплю;

- Зліва - квасолю;

- Під найбільшим одноцифровим числом розташувався перець;

- Під двоцифровим числом, заняла місце цибуля;

- Найменше натуральне число належить капусті;

- Місця - сусіди числа 7 зайняли: попереду - огірок, позаду - баклажан;

- Під цифрою, яка вказує на пару поселіть часник;

- Назвіть цифру, що залишилась і почепіть там помідор.

 

  1. Зберемо урожай, посортувавши його у ящики.

 

  1. ЛИСТ

Добрий день, любі діти. Пише до вас дід Андрушко, той, що навесні ріпку посадив та такий урожай вродив, шо моя баба Марушка, онучка, собачка, кішка, мишка ледве витягнули. Посадив я інший овоч. Ось настав осінній урожай збирати. Але занадився на мій город дивний звір, який толочить шкодить та розставляє пастки-завдання, щоб я не зміг дійти до свого урожаю. А я чув, що у сучасній школі вже у 1-му класі дослідниками стають. Оскільки ми з бабою вже дуже давно як до школи ходили, а внучка ще маленька, то звертаюся до вас за допомогою. Пройдіть випробування, виконайте всі завдання, знайдіть звіра, здогадайтеся, що я посадив і зберіть урожай, а я натомість, дам вам овочів для страви, багатої на вітаміни. Чи готві ви пройти випробування, зібрати урожай?

Тож давайте на хвилинку уявимо себе детективами. Хто такий детектив?

 

  1. Гра ‘’Ми актори - детективи’’

- Покажіть як ходить детектив?

- Як крадеться?

- Як спостерігає?

- Як повертається направо?

- Як повертається наліво?

- Як ховається у засідці?

А яким повинен бути детектив?

(Відповіді: розумним, терплячим, вміти порівнювати, долати перешкоди, йти до своєї мети і т.д)

 

  1. Завдання ‘’Увійти в образ’’

Щоб встановити особу злочинця, багато детективів втілюються в його образ. Я вам зачитую опис злочинця, ви послухайте, а потім відтворіть почуте.

  1. Його ходу не можна було сплутати. Він пересувався якось стрибкоподібно, а голова була нахилена завжди трохи вправо. І ще він постійно наспівував.
  2. У нього була чарівна посмішка. Перше, що впрадало в очі при зустрічі з ним - він трясся як осінній лист і  бурмутав щось собі під ніс.
  3. Це був високий чоловік з гордо піднятою головою і широкими грудьми. Руки він постійно тримав у кишенях і лише зрідка виймав ліву руку, щоб почухати потилицю. При цьому його очі бігали в різні боки, а права нога зрідка підстрибувала.

 

  1. Завдання ‘’Спробуй не помилитися’’

Хороший детектив повинен бути дуже уважним. Чи зможете ви зараз повторити за мною три коротенькі фрази? ‘’ Два додати два - чотири’’, - каже вчитель. Усі впевнено повторюють цю першу фразу. ‘’Три менше ніж дев’ять’’, - говорить він. Помилки знову немає. Усі повторили. ‘’Ось ви і помилилися’’, - радісно заявляє вчитель. Діти здивовано: ‘’Чому?’’. Вчитель пояснює: ‘’Ось ви і помилилися’’ - це і була моя третя фраза і ніхто її не повторив.

  1. Завдання ‘’Читання слів, запис їх’’.

Часто детективові потрібно записати відомості поспіхом, лише парою буквів позначаючи потрібну інформацію. Пропоную вам запам’я слова і записати їх. Діти дивляться на них та запам’ятовують їх протягом 1 хвилини. Вони мають записати на папері всі слова, що запам’ятали

Мак, лак, сом, сон, слон, око, оса, клас.

Підготовчі завдання пройдено, ви готові до пошукової роботи. З чого починати свою роботу...? А відшукати підказку ви зможете, коли складете слово з розсипаних літер))) (И Л К И К).

 

  1. Завдання ’’Пошук листа’’.

 

- Читайте лист! Шифрограма (сліди)

Сідайте на свої місця. Де нам зустрічалися такі малюнки?

 

  1. Завдання.

Зберіть сліди, у визначених місцях (відносно кольору), дізнайтеся чиї вони. Найбільша їх кількість і вкаже на звіра, що зачастив до діда на город.

 

  1. Завдання.

Лабіринт допоможе нам з’ясувати овоч, який вирощує дід і який ми маємо швидше зібрати за зайця.

 

  1. Завдання ’’Збираємо капусту’’.

* Відгадування загадки.

Куля з безлічі листочків,

Ще й стирчить на ніжці.

Садять в декілька рядочків,

Квасять потім в діжці. (Капуста)

 

* Крісло автора

- До нас завітала гостя, яку я запрошую у крісло автора.

Тьютор в костюмі капусти сідає у крісло автора.

Розповідь автора

Уявіть собі далекі-далекі часи. Люди жили в печерах. Вони ходили на полювання. Одного разу печерний житель натрапив на рослину і приготував з неї салат. Він залишився заловолений соковитою знахідкою. Разом із друзями почав розшукувати цю рослину серед розмаїття природи. Капуста спочатку була дикорослою рослиною і тільки згодом стала культурною. Батьківщина її - територія сучасної Греції. ‘’Капуста’’ латиною означає ‘’голова’’.Капуста - найбільш доступний і дешевий овоч. До того ж вирощують її майже повсюдно. Давньогрецькі лікарі першими побачили цілющі властивості цієї рослини: їй приписувалася здатність усувати головний біль, виліковувати глухоту та безсоння. В українській кухні з капусти готують багато мачних страв, Які вам відомі? (відповіді дітей): капусняк, голубці, борщ, вареники тощо. Дослідження медиків говорять про цілющі властивості капусти.

- А я знаю, що листя капусти прикладають, коли болить голова.

Сік капусти має молочну кислоту. Цей сік треба вживати тому, хто хворіє на цукровий діабет. Капуста лікує шлункові захворювання, регулює обмін речовин.

- А ви знаєте, що у нашої капусти є багато родичів. ...(білокачання, червонокачання, кольрабі, броколі, цвітна, пекінська).

 

  1. Завдання: запам’ятати, наклеєти малюнки у свої справи.

- Спробуємо разом ‘’роздягнути’’ капусту.

- Який ’’одяг’’ в капусти зверху? (зелені листочки)

- Роздягаємо далі, спостерігаємо.

- Які листочки у капусти всередині? (білі)

Які вони на смак? (діти куштують, тоді відповідають: соовиті, смачні...)

- Понюхайте капусту. Який у неї запах? (Приємний. Пахне осінню, свіжістю)

- Коли всі листочки зняти, тобто’’роздягти’’ капусту (демонструємо), то залишиться лише качан.

- Ви куштували його? Який він? (хрусткий, смачний, солодкий...)

Прочитайте мені, будь ласка, вірш про капусту. Як ви думаєте, а капуста п’є воду?

  1. Завданння: експеримент ‘’Чи п’є капуста воду?’’

 

ОГІРОК І КАПУСТА

Рано-вранці огірок і капуста вирушили в далеку подорож. Йшли вони та йшли... А сонце піднялося високо-високо! Ось і річка. От би скупатися! Огірок з розгону скочив у воду. А капуста сіла на бережку, стала роздягатися. Огірок плаває, пірнає. А капуста скидає та скидає свої незчисленні одежинки. Вже й сонце на захід схилилося, аж доки капуста роздягнулася і почала опускатися в річку. Стала кликати:

- Пливи до берега, огірочку!

А огірок змерз - зуб на зуб не попадає. Весь пухирчиками вкрився. І відгукнутися годі.

- Що потрібно робити, щоб капуста виросла велика?

 

  1. Запитання для обговорення:

- Що незвичного ви бачите на малюнках?

- Як художник показав, що пройшов цілий день?

- Чому капуста залишається на березі?

- Чому огірок вкрився пухирчиками?

- Якою буде ваша казочка: сумною чи смішною?

  1. Вибрати найбільш вдалий заголовок.

‘’Огірок і капуста’’, ’’Чому в огірка пухирчики?’’, ’’Ось так викупалися!’’.

 

  1. Музична пальчикова фізкультхвилинка ‘’Квасимо капусту’’

(режим доступу: http://psyholog-dnz.at.ua/)

Руками імітувати відповідні рухи.

-  Ми січем, січем капусту (долоньками рухати вгору-вниз, імітуючи рух ножа)

І гарненько моркву трем (кулачками рухати вперед-назад, імітуючи тертя)

Ще і солі додаєм (потирати пальчиками, імітуючи посипання сіллю)

І в бочки все кладем (імітувати рух набирання у жмені і висипання у бочку)

Потім котим бочку в льох (імітувати рух котіння бочки по землі)

Як стомилися ми! Ох! (витираємо піт з лоба)

 

14.Підсумок заняття.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку