"Математичний калейдоскоп" допоможе учням 3 класу розширити кругозір, сприятиме розвитку швидкісних обчислень, логічного мислення, уваги, уяви, спостережливості, вмінь аналізувати. Робота в команді сприятиме розвитку інтересу до занять математикою.
Позакласний захід для учнів 3 класу
Тема. Математичний калейдоскоп
Мета. Розширювати кругозір учнів з математики, сприяти розвитку швидкісних обчислень, логічного мислення, уваги, уяви, спостережливості, вмінь аналізувати, виховувати навички роботи в команді, інтересу до занять математикою.
Обладнання. Конверти із завданнями, табло, маркери, призи.
Місце проведення гри: гра проводиться в актовій залі або у класі, що оформляється різнокольоровими кульками, висловами, наприклад «Вимірюй свої бажання, зважуй свої думки, розраховуй свої слова»
Учасники: участь в грі беруть учні 3 класу. Формується 3 команда з 10 чоловік.
Журі обирається з викладачів математики, підготовлених учнів старших класів, зазвичай переможців математичних олімпіад.
Підготовка до гри: учні й вчитель організуює створення команд для проведення конкурсу; члени команд готують назву команди, девіз, емблеми; вчитель-ведучий продумує конкурси, готує грамоти та призи для команд
Список використаних джерел:
1. Форощук А.А., Форощук Н.Е. Математика для начальных классов: Учебное пособие. – К.: Феникс, 1999. – 380 с.
2. Т.Ф.Баєва. В.М. Руденко, О.І. Мудрик. Уроки розвитку логічного мислення у третьому класі: друкарня ТзОВ «Абетка». Кам’янець –Подільський 1998р.
3.Філякіна Л.Математичні варіації: Пер. з рос. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004.- 120с. – (Б-ка «Шк. світу»)
4. Ганна Антонюк. Інтелектуальне шоу «Найрозумніший». Початкова освіта №35 (611) вересень 2011
Хід заходу
- Вітаю всіх присутніх у цьому залі!
«Математичний калейдоскоп» сьогодні вдруге зібрав тих, хто не байдужий до королеви наук – МАТЕМАТИКИ. Хочу нагадати твердження Олександра Олександровича Форощука, автора навчального посібника «Математика для початкових класів», що для занять цією наукою дітям не потрібно ніяких особливих обдарувань, таких, як музичний слух для музиканта або вміння чітко розрізняти кольори для художника. Навпаки, математика сама підвищує вміння і здібності дитини. Щоправда, при цьому вона вимагає напруження розуму, наполегливості й терпіння, зосередженості та організованості, але саме цього вимагатиме від вас майбутнє життя.
Як казали древні піфагорійці: «Вимірюй свої бажання, зважуй свої думки, розраховуй свої слова».
З радістю хочу представити учасників нашого свята.
____________________________________________________________________
Для розминки пропоную наступні завдання
Завдання для розминки
Наука математика перш за все – це числа. Тому наш «Математичний калейдоскоп» розпочинає конкурс «Порахуй-но!».
І тур «Порахуй-но!»
Умови.
Кожна команда отримує 10 завдань. До кожного завдання дається три варіанти відповідей, один з яких правильний. На виконання завдань дається 5 хвилин. За кожне правильно виконане завдання команда отримує 1 бал. Загалом команда може заробити 10 балів.
Завдання
1. Виписані підряд усі числа від 1 до 22. Скільки разів записана цифра 2 ?
4 5 6
2. У палиці два кінці. Якщо один із них відрізати, скільки кінців залишиться?
4 3 2
3. Скільки існує двоцифрових чисел, менших за 50, в яких обидві цифри однакові?
4 5 6
4. Скільки всього десятків у числі 843?
43 84 40
5. Лісоруби кожної хвилини відрізують від колоди шматок завдовжки в 1 м. За скільки хвилин вони розпиляють колоду довжиною 6 м?
4 5 6
6. На подвір’ї ходять вівці й кури, разом 12 ніг. Скільки на подвір’ї овець і скільки курей, якщо разом у них 4 голови?
3 курки і 1 вівця
3 вівці і 1 курка
2 вівці і 2 курки
7. Половина числа дорівнює 15. Чому дорівнює його третина?
5 10 30
8. П’ять картоплин у каструлі зварилися за 20 хв. Скільки хвилин варилася одна картоплина?
4 15 20
9. Чому дорівнює периметр трикутника зі сторонами 4 см, 5 см, 7 см?
16 см 18 см 19 см
10. У скільки разів число 11 менше за число 44?
33 4 12
(Капітани віддають картки з відповідями журі)
ІІ тур «Поміркуй-но!»
Наше життя – це задачі, які вимагають розумного та практичного розв’язку.
Умови конкурсу: 2 хв. на розв'язання 1 задачі, всього 3 задачі, відповідно 6 хв. 1 задача – 4 бали. Всього за конкурс можна заробити 12 балів.
Задачі для команд
1. Пред Котигорошком стоять перешкоди: відро, лопата, лійка. Як зробити, щоб лопата стала крайньою, не переставляючи її з місця? (Переставити відро або лійку)
2. Як від стрічки 4 м відрізати 3 м, не користуючись метром? (Скласти вдвоє; потім одну половинку скласти ще раз)
3. Скільки двомісних кімнат необхідно додати до 5 тримісних, щоб поселити 21 гостя? (3 двомісних кімнати)
Задачі-жарти для команд (журі підводить підсумки змагань).
1. 1 яйце вариться 4 хвилини. За скільки хвилин звариться 10 яєць? (За 4 хвилини)
2. Тато старший за сина на 25 років. На скільки років він буде старший за сина через 8 років? (На 25 років)
3. Брат з’їв 6 цукерок, сестра на 3 цукерки більше. Скільки з'їла бабуся? (Не відомо)
4. По річці пливе 5 човнів. 1 човен підплив до берега. Скільки човнів на воді? (Всі на воді)
5. В якім відрі не можна принести води? (Без дна, намальованому)
6. Що буде з білим рушником, якщо його намочити у Червоному морі? (Мокрим)
7. Що буває в порожній кишені? (Дірка)
8. На столі горіло 4 свічки. Одна потухла. Скільки свічок залишилось на столі? (1 свічка, бо три згоріли)
9. Над річкою летіло 5 метеликів, 2 ластівки та 4 чайки. Скільки птахів летіло над річкою? (6 птахів).
10. Уяви собі, що ти водій автобуса. В автобусі 28 місць, на яких сидять 16 чоловік та 12 жінок. Скільки років водію автобуса? (Стільки, скільки тобі).
Підсумки І конкурсу оголошує член журі.
Підсумки ІІ конкурсу.
Підсумок двох конкурсів.
ІІІ тур «Математичні фокуси»
Завдання для розминки.
Командам потрібно розгадати математичний фокус та продемонструвати його глядачам. Час обдумування завдання 3 хвилини. Розгадка математичного фокусу – 5 балів
Завдання для команд
Тепер пропонуємо командам по черзі продемонструвати математичні конкурси.
Прийшов час оголосити результати командних змагань
Слово журі.
ІІІ місце
ІІ місце
І місце
Ось і підійшов до завершення наш «Математичний калейдоскоп». Хтось сьогодні попереду, а хтось відстає. Все пізнається у порівнянні. Ви сьогодні мали змогу порівняти свої уміння та навички з надбаннями однолітків. А щоб досягти вершини та втриматися на ній – потрібна щоденна праця та бажання цю вершину підкорити.
Бажаю вам успіхів у підкоренні своїх вершин!
Додаток 1
Результати позакласного заходу «Математичний калейдоскоп»,
проведеного між учнями 3-х класів _____________
|
І тур «Порахуй-но» |
ІІ тур «Поміркуй-но» |
Результати двох турів |
ІІІ тур Математичні фокуси |
Загальний результат |
Місце |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Члени журі _______________________________________________________
_______________________________________________________
________________________________________________________