Турнір Математиків, Інформатиків та Фізиків
(9 клас)
Мета: формувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення математики, фізики, інформатики; розкривати красу математичних, фізичних понять; розвивати логічне мислення, вміння знаходити раціональне розв'язання завдань; виховувати почуття патріотизму та любові до рідного краю; сприяти створенню атмосфери взаємоповаги і взаємодовіри між учнями.
Не все на світі просто, але є
Якась закономірність саме в тому,
Що істина раптово постає
Крізь ліс ускладнень, в самому простому.
Віталій Коротич
Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити самому.
Д. Пойа
Ведучий 1
Всім добрий день вам, друзі, великі і малі,
І учні школи нашої і їх учителі.
Ви - гості, а хазяйки тут точні всі науки.
Технічного прогресу могутні запоруки.
Ведучий 2
Є науки, що розум приводять
У порядок ясний і чіткий,
Нам вони теореми доводять,
І поєднують формул рядки.
Ведучий 1
Розвиваючись серед людей,
Ці науки у себе вбирали
Кращі риси творців і ідей,
Гармонічно весь Світ відбивали.
Ведучий 2
Шанувались вони в давнину,
І крокують в майбутнє поважно
І тепер, як в чудову весну:
Розцвіли, розрослись неосяжно...
Ведучий 1
Математику всі ви впізнали,
Від людей всіх їй честь і хвала,
Також всім, хто її підкоряли,
Промовляєм подяки слова.
Ведучий 2
Нам історія факти дає
Про чудові її розрахунки:
В будівництві споруд вони є,
В побудові логічної думки.
Ведучий 1
Все, що навколо, у чому живем,
Словом природа ми звично зовем.
Знати природу і вміти в ній жити
Фізика вчить нас, її нам хвалити.
Ведучий 2
Фізика – слово дзвінке і разюче.
В ньому хмаринка і сонце палюче.
Все що літає, дзвенить і блищить,
Плаває в водах, холоне, кипить.
Ведучий 1
Минають дні, минають роки.
Прогрес крокує повсякчас.
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Ведучий 2
Просторий клас, а в нім машини.
І кожному як би пізнать,
Світ, що несе в собі таїни.
Твій розум прагне розгадать.
Ведучий 1
О, інформатико - науко символів і знаків.
Ти найновіша із усіх наук.
В вік інформації вона дарунок.
Наш вірний і надійний друг.
Ведучий 2
Сучасну і давню
Науку чудову
Сьогодні у дії
Побачимо знову.
Ведучий 1
Отож цим наукам
Всі наші вітання,
Бо ж вони зібрали
Усіх на змагання.
Ведучий2
Питання є серйозні,
А є і жартівливі,
То ж будьте ви уважні
І будьте ви кмітливі.
Ведучий 1
Отже розпочинаємо наш «Турнір Математиків, Інформатиків та Фізиків»!
Ведучий 2:
Сьогодні перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед кмітливих, допитливих, спритних учнів 9-го класу — команд «Ерудити » та «Розумники ».
Ведучий 1:
Жодне змагання не можна уявити без поважного і компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд. (Знайомить з журі.)
Ведучий 2. Після кожного конкурсу шановне журі підбиватиме підсумки.
Ведучий 1. То ж розпочинаємо змагання!
Ведучий 2. Успіхів командам, вдалого старту і перемоги!
Ведучий 1:
Першим буде конкурс «Привітання команд». Кожна команда підготувала свою візитну картку.
(Команди називають свій девіз, ознайомлюють присутніх зі своєю назвою й емблемою). На виконання цього завдання дається до 5 хв.
Максимальна оцінка — 5 балів.
Ведучий 2:
-Ти знаєш що вчора наша вчителька фізики сказала?
Ведучий 1:
-Ну і що?
Ведучий 2:
-Що в нас в класі всі справжні Архімеди.
Ведучий 1:
-В якому розумінні?
Ведучий 2:
- Знаємо фізику на рівні 3-го століття до нашої ери.
Ведучий 1:
Зараз ми перевіримо до якого століття належать знання наших команд.
Другий конкурс «Вікторина».
Кожній команді задається по 12 питань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Перемагає та команда, яка дасть більше правильних відповідей.
(Ведучі зачитують питання: І команді - 1 ведучий, ІІ команді - 2 ведучий).
І команда
ІІ команда.
Ведучий. Просимо журі оголосити результати.
(Журі оголошує результати конкурсу.)
Ведучий 1.
-А що таке перша космічна швидкість?
Ведучий 2
- Це швидкість, з якою рухаються учні по орбіті стадіону під дією сили погляду фізрука.
Ведучий 1
- А що, існує ще й друга космічна швидкість?
Ведучий 2
- Звичайно. Це швидкість, з якою учні після дзвінка на перерву біжать до їдальні.
Вчителі! Будьте обережні! Особливо під час великих перерв.
А зараз ми перевіримо з якою швидкістю команди виконають завдання третього конкурсу — «Командний». Кожна команда отримує завдання і працює над ними. За виконане завдання - 3 бали. Потрібно виправити помилки в тексті:
1."Я встав раніше, в 4 кг ранку. Поснідав, випив 200 метрів молока. Потім відправився на озеро. Відстань до нього чимала - 5 градусів. Ранок був прохолодний, температура всього 10 годин тепла. Тому я йшов швидко, із швидкістю 5 літрів за годину. Прийшов, закинув вудку. Не пройшло і 20 сантиметрів, як я упіймав першу рибину. Величезну: довжиною 50 хвилин і вагою 3 км/год. Відмінна вийшла юшка.
2. Одного літнього сонячного дня діти вирушили в похід. Щоб було не так жарко, діти одягли темні костюми. Спочатку дорога йшла піщаним берегом річки. Пісок був сухим і чистим. Іти було легко. А потім мандрівники звернули до лісу. Ідучи протоптаною стежкою, довелося вповільнити крок. В одних дітей були рюкзаки за плечима, інші переносили речі в сумках на маленьких коліщатах, та найлегше було тим, хто просто тягнув за собою повні сумки. Стежка звернула на пагорб. Схил був крутий. У кого черевики були з гладенькими підошвами, підіймалися швидко, а хто мав взуття з ребристими підошвами, той ледь утримувався на ньому.
У цей час ведучі проводять гру з глядачами.
Ведучий 1.
Хто кмітливіший у команді?
Хто спритніший від усіх?
Хто вперед усіх веде
і ніколи не підведе?
Ведучий 2. Ви, звичайно, здогадалися — капітани це!
Зараз конкурс «капітанів». Капітани, до бою!
Капітани одержують аркуші паперу, на яких записано деякі послідовності букв (анаграми). Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математикою чи фізикою.
І капітан
ІІ капітан
У цей час ведучі проводять гру з глядачами.
Ведучий. Просимо журі оголосити результати.
(Журі оголошує результати цього конкурсу та загальну кількість балів, яку набрала команда.)
Ведучий 1 Продовжимо конкурсом — «Художників-математиків»
Кожній команді дається ватман з координатною сіткою і за даними координатами учасники команд відтворюють малюнок. Максимальна оцінка — 3 бали. Кожна команда отримує завдання і працює над ними.
Слон
1) (2; - 3), (2; -2), (4; - 2), (4; - 1), (3; 1), (2; 1), (1; 2), (0; 0), (- 3; 2), (- 4; 5), (0; 8), (2; 7), (6; 7), (8; 8), (10; 6), (10; 2), (7; 0), (6; 2), (6; - 2), (5; - 3), (2; - 3).
2) (4; - 3), (4; - 5), (3; - 9), (0; - 8), (1; - 5), (1; - 4), (0; - 4), (0; - 9), (- 3; - 9), (- 3; - 3), (- 7; - 3), (- 7; - 7), (- 8; - 7), (- 8; - 8), (- 11; - 8), (- 10; - 4), (- 11; - 1), (- 14; - 3), (- 12; - 1), (- 11;2), (- 8;4), (- 4;5).
3) Очі: (2; 4), (6; 4).
У цей час ведучі проводять гру з глядачами.
Ведучий. Просимо журі оголосити результати.
(Журі оголошує результати цього конкурсу та загальну кількість балів, яку набрала команда.)
Ведучий 1
-Ти як себе почуваєш? Чи не пора нам зробити перерву?
Ведучий 2
-маса, тиск в нормі, висота збільшилася на 3 сантиметри. А ти як?
Ведучий 1
-Намагаюся зафіксувати масу і форму тіла, після 6-ти не їм, виконую багато механічного руху.
Ведучий 2
-А як реагують батьки?
Ведучий 1
- У кожного з батьків завжди є свої плюси та мінуси, втім, як і у будь-якого іншого джерела живлення.
Ведучий 1 А зараз ми перевіримо, чи знають учні українські прислів’я.
Конкурс «Народознавство» . Хто швидше відгадає прислів’я, отримує бал.
1.За ноутбуком зустрічають, за програмою проводжають. (За одягом зустрічають, за розумом проводжають).
2.Розкажи мені, який у тебе комп’ютер, і я розкажу хто ти.
(Розкажи мені, який у тебе друг, і я розкажу, хто ти).
3.Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш. (Кашу маслом не зіпсуєш).
4.Подарованому комп’ютеру - в системний блок не заглядають.
(Подарованому коню - у зуби не заглядають).
5.Комп’ютер на столі не тільки для ігор. (Голова на плечах не тільки для шапки).
6.Один комп'ютер добре, а два краще.
7.Звикай до комп'ютера змолоду - не будеш знати на старості голоду.
Ведучий 2. Наступний конкурс — «Як і чому»
Команди пропонують одна одній досліди. Команди – супротивники пояснюють фізичні явища, які спостерігають.
(за вдало проведений дослід – 3 бали, за вдале пояснення – 2 бали).
Ведучий. Просимо журі оголосити результати.
(Журі підбиває підсумки попередніх конкурсів.)
Ведучий 1. Наступний конкурс — «Ти - мені, я - тобі».
Команди підготували народні приказки і прислів’я, в яких згадуються фізичні явища. Програє та команда, запас якої закінчиться швидше. Вона отримує 1 бал. Команда-переможниця — 3 бали.
Ведучий 2. Наступний конкурс — «Перевір свій окомір».
Перемагає та команда, яка отримала довжину, ближчу до справжньої.
За кожну правильну відповідь – 1 бал
1.Відрізати на око 1 метр стрічки.
2.Яка ширина вікна?
Ведучий 1. А зараз команди хочуть нам подарувати пісню.
(Команди виконують пісню)
І команда
МАТЕМАТИЧНА ОПТИМІСТИЧНА,
Як зібрався математику вивчати,
То до класу на уроки вирушай.
Як ніде не заблукаєш —
Кабінет свій відшукаєш.
І тому у розпач не впадай.
Якщо корені не знайдеш у рівнянні,
Остаточно загубитись їм не дай,
Ти, можливо, спишеш їх
У сусідів у своїх.
І тому у розпач не впадай.
Якщо формулу забув ти випадково,
Замість неї різні інші підбирай.
Як багато позбираєш,
Може, щось і відгадаєш.
І тому у розпач не впадай.
Як виконуєш контрольну ти роботу,
Зазирнути до всіх зошитів встигай,
Тут і там потроху спишеш —
Щось, можливо, і напишеш.
І тому у розпач не впадай.
Якщо графік твій пішов не так як треба,
Ти йому робити це не заважай,
Може статися, він сам
Знайде шлях, потрібний нам.
І тому у розпач не впадай.
Якщо зошити свої залишив дома,
Від учителя цього не приховай.
Підійди і поясни.
Що на виставці вони.
І тому у розпач не впадай.
Ведучий 2.Ось і закінчилися конкурси. Настав час підбиття підсумків.
(Журі називає загальну кількість балів, набраних командами, оголошує та нагороджує переможців.)
Ведучий 1.
Всі добре працювали,
Старались, як могли,
Немає переможених.
Тут всі перемогли.
Ведучий 2
Рік за роком йти вам слід
У наук чудовий світ
А дорога ця і довга, і цікава,
Там чекають відкриття,
Що потрібні для життя.
Хай же успіх вам несе навчання справа.
Ведучий1
Нехай не станеш Піфагором ти,
Яким у мріях вирости бажаєш.
Та будеш ти людиною завжди
І Україну вславиш добрими ділами.