Позакласний захід з математики:
"Клуб веселих математиків!"
Королева: Всіх вітаю на нашому математичному заході
- Перш ніж розпочати наше свято, я хочу дізнатися чи знаєте ви що таке КВМ?
(Учні пропонують свої варіанти відповідей)
- А зараз давайте розшифруємо назву нашого свята. Прочитаємо хором букви (КВМ)
- Що ж вони означають?
- Правильно! Клуб Веселих Математиків. Знаєте, наш клуб, як маленька країна, в якій є своя королева, вона прийшла сьогодні до нас на свято.
Королева: Доброго дня, мої юні друзі! Сьогодні ми з вами вирушимо в мою країну «Королівство Математики», але я візьму тільки тих, хто впорається з моїми завданнями. А допоможуть вам в цьому веселі, дотепні команди. Команда «Кмітливих та винахідливих» і команда «Вправних та сміливих».
- Ой, хто це? Це ти, Буратіно, чому ти сидиш під кущем?
Буратіно: Але я ж не ворона, щоб на кущі сидіти!
Королева: Буратіно,ми раді, що ти прийшов до нашої школи.
Буратіно: Та що ви все завели «в школу, та в школу»? Я і без школи все знаю.
Королева: А ти знаєш, як діти рахують?
Буратіно: Знаю, знаю! Анци - дванци - дранци - пранци - трінци - панцу - пенц –дренц-бенц-пар - ось і весь рахунок!
Королева: Ой! А правильно ти вмієш рахувати? Один, два, три, чотири, п'ять…
Буратіно: Один, два, три, чотири, п'ять - набридло мені уже так рахувать.
Королева: Нічого то ти не вмієш! А ми з дітьми хотіли тебе взяти з собою подорожувати.
Буратіно: Ой, подорож я люблю. Візьміть мене ... Будь ласка!
Королева: Друзі, візьмемо Буратіно з собою, може чогось і навчиться?
Діти: Так, візьмемо!
Королева: Гаразд, а тепер в путь! Команди, займіть свої місця!
Учасник від команди:
На КВМ веселий
Ми радо всі прийшли.
Бо любим математику,
Лічити любим ми.
Королева: І ось вам перше завдання: Привітання команд. Подивимося, як вони його підготували.
Виступ команди «Кмітливих та винахідливих»
Капітан: Вас вітає команда «Кмітливих та винахідливих». Наш девіз:
Всі: Будемо кмітливими та винахідливими!
1 учасник:
Привіт друзі!
Сьогодні в нашій школі
Веселий і цікавий день.
Ми раді всіх вітати
На святі дружби - КВМ.
2 учасник:
Щоб це свято – КВМ
До душі припало всім,
Знання потрібні нам міцні
І результати визначні.
3 учасник:
КВМ наш сьогодні
Науці присвячений,
Бо математиці кожен завдячує.
4 учасник:
Математика вчить нас не тільки лічити,
Вчить і креслити, й множити,й вправно ділити.
І логічному мисленню вчить нас вона,
Всім нам потрібні математичні знання.
Всі:
Ми нашій команді перемогу здобудемо,
Про участь в КВМ ніколи не забудемо.
Виступ команди «Вправні та сміливі»
Капітан: Вас вітає команда «Вправні та сміливі». Наш девіз:
Всі: Нехай розум переможе силу!
1 учасник:
Ми веселі і кмітливі,
Ми не любим нудьгувати,
З радістю сьогодні з вами
В КВМ ми будем грати.
2 учасник:
Хай тут сьогодні тільки буде
Математична боротьба,
Хай успіх вирішить не доля,
А розум, логіка й знання.
3 учасник:
І хай будуть завдання важкі,
Ми старанними й чесними будемо
І залишимось друзями всі,
Бо усі математику любимо.
Всі: Будемо уважні й зосереджені!
Королева: А ось і наступне завдання - конкурс «Математична розминка».
команда БАМ
Скільки отримаєм, якщо від найменшого трицифрового числа відняти найбільше двоцифрове число і потім відняти найменше однцифрове число? (100-99-1 = 0)
Команда РПС
Скільки отрмаєм, якщо додати числа - найменше одноцифрове, найменше двоцифрове і найменше трицифрове число? (1 + 10 + 100 = 111)
Ведучий: А зараз слово журі. Оголосити підсумок двох конкурсів.
Буратіно: (Ходить в цей час по залу і щось знаходить.) - Ой, що це за кістки якісь?
Королева: Буратіно, це не просто кістки, це бивні мамонта, а на них завдання: Треба дописати два відсутніх числа, дотримуючись певної закономірності.
Ведучий:
Поки команди вирішують завдання, вболівальники так само можуть перевірити свої знання. Найсильніших ми візьмемо з собою в королівство Математики.Треба швидко порахувати і сказати відповідь.
1). Кіт скочив з дерева і пробіг 30 м, тоді повернувся і пробіг назад 40 м. На якій відстані від дерева він зупинився? (10 м від дерева; 40 — 30 = 10 м).
2) .Трійка коней пробігла за годину 40 кілометрів. А скільки пробіг кожний кінь? (40 км)
3).Сидить Яцків, ловить зайців. Як ще одного спійма, то ще 9 зостанеться, щоб було 10. Скільки зайців зловив Яцків? (Жодного)
4). Доручив вчитель Васі
Підрівняти всі стільці в класі.
Скільки стільчиків рівняти,
Вам доведеться порахувати.
Якщо в класі 13 столів стоять,
І двоє учнів за кожним столом сидять -
Ось завдання таке! (13 * 2 = 26)
5).9 пар танцюють польку,
Всіх танцюристів буде скільки? (2 * 9 = 18)
6). У якої фігури немає початку і кінця?(Коло)
7).Прилетіли голуби та й сідають на дуби.
Сядуть по двоє — один дуб гуляє.
Сядуть по одному — дуба не вистачає.
Скільки було голубів і скільки дубів? (4 голуби і 3 дуби)
8). Що легше 1кг. вати чи 1кг. заліза?
9) Порахуй, але тільки швидко, скільки пальців на двох руках? Скільки пальців на 10 руках? (10, 50)
10). Миколка з`їв чотири сливи, а шестеро — Настуся.
Скільки слив з`їла їхня бабуся? (Жодної)
Королева: Четверте завдання незвичайне, перед вами людина з цифр, відгадайте, скільки цифр в ній сховалося?
Відповідь: 16
А ми визначимо найрозумніших уболівальників. Прочитайте ребуси.
Про 100 7’я 100ляр
100 рона 100 лик
Ві 3 на 40 а
Буратіно: Ой, шлях перегородило болото. Як ми його пройдемо?
Королева: Не турбуйся, Буратіно, нам допоможуть капітани. Вони проведуть команди по «купинах», але перш ніж стати на купину, потрібно назвати число, яке ділиться на 3 до 30 - це капітану команди «Кмітливі та винахідливі». І на 4 до 40 капітану команди «Вправні та сміливі».
(На 3 - 3,6,9,12,15,18,21,24,27,30).
(На 4 - 4,8,12,16,20,24,28,32,36,40).
Королева: Молодці, капітани! А тепер наступне завдання « Правильна рівність ». Поміняйте місцями цифри, щоб утворилась рівність.
69: 3 = 7 (63: 9 = 7)
7 * 6 = 58 (7 * 8 = 56)
А вболівальники тим часом так само спробують пройти по купинах, називаючи число, яке ділиться на 6 до 60, на 7 до 70.
Королева: А ось і останнє випробування командам. Потрібно прочитати слово, але воно зашифроване. Кожну букву закодовано під число. А число ви дізнаєтесь, коли правильно обчислите вираз.
І- 99: 3 = 33
О -6 * 8 = 48
Д -72: 8 = 9
Л 9 * 9 = 81
Ц -17 * 4 = 68
О -2 * 24 = 48
М- 75: 5 = 15
... |
... |
... |
... |
... |
... |
... |
! |
15 |
48 |
81 |
48 |
9 |
68 |
33 |
Відповідь: Молодці!
А вболівальники тим часом діляться на дві команди, і перша команда називає хором парні числа від 1 до 25, друга команда називає непарні числа від 1 до 25.
Королева: Молодці, діти! Ви впоралися із завданням. А тепер, слово журі!
Журі оголошує підсумки
Королева: Друзі, ось ми з вами і пройшли всі випробування. Дорога в країну королеви Математики була нелегкою,але ви впорались. Від сьогодні ворота в цю країну перед вами завжди відкриті. Ідіть сміливо! І хай у цій чудовій країні вас завжди супроводжують знання, розум, кмітливість і наполегливість.
Буратіно: А ось і солодкі призи від королеви Математики і командам і уболівальникам за їх правильні відповіді та активну підтримку.
Королева: Дякую всім за участь!