Математичний квест
Мета: поглибити знання учнів з математики; розвивати математичне та логічне мислення, кмітливість, спостережливість; сприяти формуванню комунікаційної компетентності, навичок командної роботи, стійкого інтересу учнів до математики.
Хід заходу
Вчитель. Доброго дня, всі присутні в цьому залі. Я дуже рада вітати це високоповажне зібрання. Сьогоднішній захід називається «Математичний квест». Математика потрібна людям багатьох професій, науковцям і інженерам, конструкторам і економістам. Математика необхідна і в повсякденному житті. Тим, хто знає математику, тим, хто любить математику, тим, хто хоче вивчати математику, цей захід присвячується. Епіграфом до нього будуть такі слова: Математику вже тому любити треба, що вона розум до ладу приводить.
М.Ломоносов.
Сьогодні в нашій грі беруть участь команди «Трикутник» та «Квадрат». А слідкувати за роботою команд буде поважне журі, в складі…
Командам треба пройти декілька випробувань, щоб одержати перемогу.
Прослухайте, будь-ласка правила гри.
Протягом гри вам треба виконати шість завдань, що містяться в конвертах. Кожна команда одержить перший конверт від журі. Інші конверти треба буде знайти. Підказка, де знаходиться наступний конверт, теж буде міститися в конверті. Конверт кожної команди позначається відповідним знаком(трикутник, квадрат). Шукати наступний конверт дозволяється тоді, коли команда успішно виконала завдання і здала його на перевірку журі. В конвертах ви будете знаходити також частини пазлу, збирайте їх, в кінці кінців – це також виявиться підказкою. Переможе та команда, яка швидше за іншу виконає всі завдання і знайде слово «Перемога». Але… Під час гри забороняється: чіпати, відкривати, переховувати, забирати конверт, призначений суперникам. В разі, якщо команда буде виконувати зазначені дії, вона буде покарана простоєм на 5 хвилин (в цей час не можна ні шукати конверт, ні розв’язувати завдання). Якщо ви не можете розв’язати самостійно задачу, ви можете одержати підказку, але за це також одержуєте 3 хвилини простою.
Що ж, якщо все зрозуміло, дозвольте побажати всім цікавої гри, успіху, і нехай переможе сильніший. Прошу капітанів одержати перший конверт.
На старт! Починаємо гру.
Гра І. Чудові двійки.
Знайти значення виразів.
1) 24+22+2
2) (25+24-2):2
3) 24-22 4) (22)2
Підказка: Одержані значення виразів та українська абетка підкажуть, де знаходиться другий конверт.
|
|
|
|
( 22, 23, 12, 16 – номери букв алфавіту. Слово «стіл» - конверт у столі)
ІІ. Кросворд.
Дайте відповіді на питання кросворду. Одержане ключове слово підкаже, де наступний конверт.
1. Чотирикутник, у якого протилежні сторони попарно паралельні.
2. Паралелограм, у якого всі сторони рівні.
3. Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші не паралельні.
4. Фігура, що складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, та трьох відрізків, що попарно сполучають ці точки.
5. Частина прямої, яка складається з усіх точок цієї прямої, що лежать між двома даними її точками.
6. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його навпіл.
7. Найпростіша геометрична фігура.
ІІІ. Маса виробу.
Маса золотого виробу 16,4 г. Скільки тон важить мільйон таких виробів?
( 16,4 ∙ 1000000=16400000(г)-маса мільйона виробів. 1т =1000000 г, тому ця маса становить 16,4 т).
Підказка: Історія винаходу нараховує тисячу років. Майже у кожного з вас є ця чудова річ. У математиці без неї не обійтися, особливо розв’язуючи задачі на рух.
Цій речі присвячено загадку: Усе життя ходить, а з місця не сходить.
До цієї речі можна добрати означення: сонячний, водяний, механічний, електронний.
На ньому є три стрілки різної довжини. (Годинник) ІV. Жуки і павуки.
Хлопчик зібрав у коробку павуків і жуків – всього 8 штук. Якщо перерахувати, скільки всього ніг у коробці, то одержиться 54 ноги. Скільки в коробці павуків і скільки жуків? ( Представник фауни павук має 8 ніг, а жук – 6 ніг).
Підказка зашифрована в задачі.
( Це слово, складене з виділених літер – шафа).
( 5 жуків і 3 павуки) V. Вік батька і сина.
Батькові 32 роки, сину 5 років. Через скільки років батько буде в 10 разів старшим за сина?
Де шукати конверт підкаже розв’язок задачі і рік, в якому ми живемо.
( Нехай кількість шуканих років х, тоді через х років батькові буде (32+х) років, а синові (5+х) років. Маємо рівняння: 32+х=10(5+х); розв’язавши яке маємо х= - 2. Тобто батько був в 10 разів старшим за сина 2 роки назад. Зараз 2021рік, то конверт слід шукати під написом 2019 рік).
VІ. Пазл «Годинник».
В п’ятому конверті учні знаходять останню частину пазлу і, склавши його одержують останнє завдання з підказкою:
Знайдіть кут, що утворюють стрілки годинника. І ви здобудете перемогу.
Слово «Перемога» в конверті, на якому написано «150». (Число 150 – є результатом обчислення значень виразів надрукованих на кількох конвертах, в одному з них сховане слово «Перемога»).
VІІ. Підведення підсумків гри. Нагородження переможців.
Література:
1. Я.И.Перельман «Живая математика», - М.:Издательство Русанова. 1994. Я.И. Перельман «Занимательная алгебра». - М.:Наука, 1978.