Математичний брейн ринг
«Що? Де? Коли?»
Доброго дня всім присутнім. Ми зібралася сьогодні на грі, яка є частиною проведення тижня точних наук.
Я запрошую вас на інтелектуально - розважальну гру „ Що? Де? Коли? “, яка потребує: ґрунтовних знань, блискавичної реакції, широкого кругозору, ерудиції; оригінального і нестандартного мислення; спонукає до творчого пошуку, вміння висувати найнеймовірніші версії, викликає бажання знати ще більше.
Ведучий: Покликав брейн-ринг
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам -
Особливі вітання!
Ведуча : Відомо усім
Тут відсутні секрети -
В школі різнії
Вивчають предмети.
Ведучий. Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Ведуча. Тобі, математико,
Наші вітання,
Це ж ти нас зібрала
Усіх на змагання.
Ведучий. Сучасну і давню
Науку чудову
Сьогодні у дії
Побачимо знову.
Ведуча. Чекають тут різні
На вас запитання,
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
Ведучий. Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.
Ведуча. Обдумайте відповідь
Ви неодмінно,
На справу таку
Вам дається хвилина.
Ведучий. Лишилось питання
Одне з'ясувати:
Хто нині в брейн-рингу
У нас буде грати?
Ведуча. Довідатись легко:
Це гравці - восьмикласники
Сьогодні у нас.
Ведучий. Гравці — “новобранці”
Вітаємо вас!
Бажаємо гри
Показати вам “клас”.
Зустрічаємо збірну учнів 8-мих класів: ______________________________.
Правила гри наступні:
Ведучий. А старання, уміння і знання наших конкурсантів буде оцінювати майстер своєї справи, вчитель фізики, Яцура Олександр Степанович.
Ведуча. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.
Питання № 1.
З вами грає учень 6 класу Осітковський Максим.
Увага! Питання!
Миколка дає друзям покататися на своєму велосипеді. За 1 плитку шоколаду він дозволяє кататися 1,5 год, а за 2 цукерки — 0,5 год. Юрко дав Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу може кататися Юрко? (4год.)
Питання № 2.
Шановні знавці. З вами грає вчитель біології Бикова Ірина Анатоліївна.
Увага! Питання! Яка математична дія забезпечує ріст органів живого організму?
(Ділення)
Питання № 3.
З вами грають учні 5-Б класу.
Увага! Питання!
Рівність 101 - 102 = 1, звичайно ж, неправильна. Але в ній можна переставити одну з цифр так, щоб отримати правильну рівність. Зробіть це!
(101 - 102=1.)
Питання № 4.
З вами грає учень 7-А класу Ярмульський Артур.
Увага! Питання!
Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.
- Я завжди їду в п'ятому вагоні від хвоста потягу. - сказав Вітя.
- А я - у п'ятому від голови, - заявив Сергій.
Скільки вагонів було в потязі?
(9 вагонів.)
Пауза
Завдання для вболівальників
Питання № 5.
Шановні гравці. З вами грає вчитель фізики Яцура Олександр Степанович.
Увага! Відео запитання:
(Для перекачування води.)
Питання № 6.
З вами грають учні 9-А класу .
Увага! Питання!
Цей французький математик і філософ уперше запропонував позначати у формулах невідомі величини буквами х, у, z.
(Р. Декарт.)
Питання № 7.
З вами грає учень 7 класу Шабельник Назар.
Увага! Питання!
Скільки трикутників зображено на рисунку?
( вісім)
Питання № 8.
Від клубу знавців «Що? Де? Коли?»
Увага! Питання!
Маємо дві посудини – три літрову та п’яти літрову. Як за допомогою цих посудин відміряти 1 літр води. Ви маєте водопровідний кран та раковину, в яку можна зливати воду.
(набираємо 3 літри води, переливаємо в 5-ти літрову посудину, потім знову набираємо 3 літри і доливаємо в 5-ти літрову. Так у 3 літровій посудині залишається 1 літр води.)
Питання № 9.
З вами грає випускник нашої школи Гавриленко Дмитро.
На столі стоять у ряд 6 склянок. Три перші з них порожні, а в три інші налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувалися. Взяти в руки можна тільки одну склянку.
Увага! Чорна скринька!
Те, що лежить в чорному ящику, винайшов дуже талановитий юнак, який також винайшов гончарний круг, першу в світі пилку. Під попелом Помпеї археологи знайшли багато таких предметів, виготовлених із бронзи. В Стародавній Греції вміння користуватися цим предметом було вершиною майстерності, а уміння розв’язувати задачі за його допомогою – вважалось ознакою високого становища в суспільстві і великого розуму. Цей предмет незамінний в архітектурі і будівництві. За багато сотень років конструкція цього предмету не змінилась. А в теперішній час ним вміє користуватися будь-який школяр.
Увага! Питання. Що лежить в чорному ящику?
(Циркуль.)
Завдання для сектору «Бліц»
(грає один учасник, решта спостерігають)
На запитання дається одна хвилина.
точкою на колі? ( Радіус )
( Корінь або розв’язок )
Ведуча. За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуй нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
(Підведення підсумків гри)
В результаті запеклої боротьби переможцем нашої гри , із рахунком _____ є команда _________ . Їй вручається Диплом “ Переможець гри “ Що? Де? Коли? “ “ і головний приз .
- Дипломом “ Учасник гри “ Що? Де? Коли? “ нагороджується команда
А зараз шановні присутні, будь-ласка визначте най активного кравця сьогоднішньої гри. ( присутні визначаються із претендентом на це звання) .
- Диплом “ Кращий гравець гри “ Що? Де? Коли? “ нагороджується _______. На цьому інтелектуальний клуб завершує свою роботу. Дякуємо команді за цікаву гру. Бажаємо всім успіхів. До нових зустрічей !
1