Позакласний захід з математики "Сильні, сміливі, розумні"

Про матеріал
Сприяти розвитку полікультурних та комунікативних компетентностей учнів; стимулювати інтерес і зацікавленість до вивчення математики та до підтримки особистої спортивної підготовки на достатньому рівні
Перегляд файлу

 

 

bimbaBMweO0GaeVM

 

 

 

 

giochi-matematicaМатематична естафета

 

для  6  класу

 

Математична  естафета

«Сильні, сміливі, розумні»

 

         Мета  проведення:  сприяти  розвитку  полікультурних  та  комунікативних    компетентностей   учнів;  стимулювати  інтерес  і  зацікавленість  до  вивчення  математики  та  до  підтримки  особистої  спортивної  підготовки  на  достатньому  рівні.

 

Правила  гри:

  1. Ведучий  змагання – учитель  математики  або  старшокласник.
  2. Естафета  складається  з  шести  конкурсів,  за  кожний  з  яких  команди  набирають  певну  кількість  балів  (оголошується  відразу  після  конкурсу).
  3. Виграє  команда,  яка  набере  найбільшу  сукупну  кількість  балів.

 

          Ведучий:

          Добрий  день,  шановні  уболівальники  та  гості  Математичної  естафети!  Ми  раді  привітати  вас і  сподіваємось,  що  сьогоднішній  турнір  буде  цікавим  і  вам,  і  учасникам,  і  в  пам`яті  вашій  залишаться  лише  приємні  спогади  про  сьогоднішній  день.

Всі  ви  знаєте  прислів’я   „ Сила  є – розуму  не  потрібно „. Так  от  сьогодні  ми  подивимось  чи  так  це  насправді.  Чи  може  все  ж  таки  мати  розумну  голову  на  плечах  не  завадить.

        За  ходом  нашого  змагання  та  його  результатами  будуть  спостерігати  шановне журі та учні нашої   школи.

        А  в  естафеті  приймають  участь  команди:

        6 кл. - „ Супер  стар” та

        5 кл. -  „ Гострий кут ”

        Команди  по  черзі  називають  девізи,  вітають  одна  одну.

  1. Ми  команда  „Супер  стар”,

ми  виходемо  на  старт.

Бійтесь  нас!  Ми переможем,

бо  інакше  ми  не  можем!

  1. Ми  команда  „Гострий  кут”.

Переможем  всіх  ми  тут!

Ми  спортивні,  ми  кмітливі,

ми  розумні  і  сміливі!

     Безумовно  обличчям  команди  є  її  капітан.  І  тому  перший  наш  конкурс – це  конкурс  капітанів.  Підійдіть  будь  ласка,  капітани  команд!  Для  цього  конкурсу,  як  і  для  всіх  інших  конкурсів,  вам  знадобляться  треноване  тіло  й  розумна  голова.  Конкурс  полягає  в  тому,  що   протягом  1  хвилини, піднімаючи  та  опускаючи  торс  як  можливо  більше  разів, треба   дати  правильні  відповіді  на  найбільшу  кількість  питань.  Кількість  вірних  відповідей  оцінюється  5, 3, 1  балами,  а  кількість  піднімань  торсу  3, 2, 1 балом  ( відповідно  до  зайнятого  місця ).

І.   Конкурс  капітанів

Варіант  1

1.  9 6      (  54  )

2.  Градусна  міра  прямого  кута ?    (  90о)

3.  50 %  від  20?   (  10  )

4.  Кут  більше 90о,  але  менше  180о?   ( тупий )

5.   42   (  16  )

6.  Як  знайти  площу  прямокутника?

7.  Результат  множення?   (  добуток  )

8. Дріб, в якого чисельник більше,  ніж  знаменник? (неправильний)

9.   1 – ?   (    )

10.  Скільки  метрів  в  одному  кілометрі?  ( 1000)

Варіант  2

1.  9 7      (  63  )

2.  Кут  у  180о  називається?  ( розгорнутий )

3.  50 %  від  40?   (  20  )

4.  Сума  довжин  сторін  многокутника?

 ( периметр )

5.   52   (  25 )

6.  Чотирикутник  у  якого  всі  сторони  і  всі  кути  рівні?

7.  Результат  віднімання?   (  різниця  )

8.   1 –?   (    )

9.  Скільки  грамів  в  одному  кілограмі?  ( 1000)

10. Рівність  із  змінною?  ( рівняння )

ІІ.   Конкурс  „ Руки – ноги ”

    Для  цього  конкурсу  мені  потрібні  три  хлопчика  і  три  дівчинки  від  кожної  команди. Дівчатам  необхідно  тримати  хлопців  за  ноги, а  хлопці  тим  часом  на  руках  підходять  до  місця  де  лежить  завдання. Кожен  хлопчик  виконує  один  приклад  на  множення. Завдання командам однакові.  Результати  конкурсу  оцінюються  так:  правильність -  5, 3, 1 бали;  швидкість – 3, 2, 1 бали.  

Приклад  1                          Приклад  2                             Приклад  3

 

  1.                                         352                                  243

         72                                    38                                 57

          846                                       2816                                1701

      2961                                       1056                                1215

     30456                                      13376                              13851

 

ІІІ.   „ Несправний  телефон ”

     Всім   відомо,  що  математика  розвиває  логічне  мислення,  зорову  і  слухову  пам`ять.  Зараз  ми  з  вами  проведемо  своєрідний  тест  на  якість  запам`ятовування.  Всі  ви  знаєте  дитячу  гру  у  „ несправний  телефон ”.  Для  цього  конкурсу  знадобляться  5  учасників  від  кожної  команди.  Гравці  стають  по  одному   у  шеренгу  на  відстані  1,5 метри  один  від  одного.  Перший  гравець  читає  запропоноване  математичне  твердження  і  передає  те,  що  запам`ятав  наступному  гравцю.  Останній  гравець  записує  те,  що  почув  і  передає  у  журі.  Конкурс  оцінюється  так:  швидкість -3, 2, 1 бали;  правильність -  5, 3, 1 бал.

  Текст  у  всіх  двох  записках  однаковий:

  Із двох дробів з однаковими чисельниками більший той, у якого знаменник менший, а менший той у якого знаменник більший.

ІV.       Доріжка ”

     Кожен  вчитель  математики  нашої  школи  знає,  що  будь-яка  контрольна  робота  з  математики  для  наших  дітей  це  не  тільки  перевірка  знань,  навичок  та  вмінь  в  області  математики,  а  ще  й  іспит  на  кмітливість  та  винахідливість  у  майстерності  передати  шпаргалку  або  списати.  Тож  для  наступного  конкурсу  мені  потрібні  кмітливі,  спортивні  і  дуже  розторопні   гравці     (по  5  від  кожної  команди ).  Вам  необхідно  виконати  наступне:  подолати  „ доріжку  перешкод ”,  а  саме:  кувирок,  розв`язати  одну  дію  приклада,  повернутися  до команди  на присядках.  Конкурс  оцінюється  аналогічно  попередні

 

Варіант  1

10 ∙ (  0,6: 3 + 0,5 ) + 32 = 16

1) 0,6: 3 = 0,2

2) 0,2 + 0,5 = 0,7

3) 10 ∙ 0,7 = 7

4) 32 = 9

5) 7 + 9 =16

                                   

Варіант  2

0,5 ∙ ( 6,6: 3 – 0,2 ) + 42 = 17

1) 6,6: 3 = 2,2

2) 2,2 – 0,2 = 2

3) 0,5 ∙ 2 = 1

4) 42 = 16

5) 1 + 16 = 17

 

V.    „ Стрибунці ”

              Кажуть  „ вище  голови  не  підстрибнеш ”.  Але  коли  за  для  перемоги  рідної  команди  потрібно,  то  підстрибнеш  і  „  вище  даху ”.  Тож  наступний  конкурс  називається  ніжно  і  лагідно: „ стрибунці ”. Кожному  члену  вашої  команди  по  черзі  необхідно  підбігти  до  баскетбольної  сітки,  підстрибнути  і  зірвати  одну  з  записок ( тільки  одну).  Із  цих  папірців  команда  повинна  скласти  повний  текст  задачі  і  розв`язати  її  правильно  і  швидко.  Оформляти  розв’язання  не  потрібно,  напишіть  одне  число  -  відповідь. 

Варіант  1

                На  педагогічну  раду  зібрались  40  суворих  вчительок.  0,5  від  усіх  вчительок  почали  по  черзі  лаяти  одного  дуже  сумного  шестикласника.  Кожна  четверта  з  решти  намагалася   підтримати  бідолашного  учня.  А  всі  інші  просто  сиділи  мовчки.  Скільки  суворих  вчительок  не  знайшли  слів   ні  для   лайки  ні  для  підтримки?

             Відповідь:  15

Варіант  2

 У   красеня  Васю  до  нестями  закохалися  50  дівчаток.    20  дівчат  побігли  плакати.  Одна  четверта  частина  цих  дівчат  дорівнює  кількості  дівчат,  які  вже  розлюбили  Васю.  Решта  пообіцяли  любити  Васю  до  кінця  своїх  днів.  Яка  кількість  дівчат  дала  Васі  таку  поспішну  обіцянку?

             Відповідь:  25

Варіант  3

            Наш  друг  Микитка  їсть  гидку  макаронину  довжиною  60 м.  В  перший  день  він  з'їв  п’яту  частину  всієї  макаронини,  в  другий  - четверту  частину  всієї  макаронини.  Скільки  кілометрів  гидкої  макаронини  з’їв  Микитка  за  два  дні?

             Відповідь:  27

 

 

VI.   „ Конкурс кмітливих”

  1. Розставити чотири цифри «5» в таблиці 4x4 клі­тинки так, щоб у кожному   рядку, у кожному стовпці і на діагоналях зустрічалася тільки одна «5».

 

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Із дев'яти однакових паличок скласти п'ять три­кутників.

 

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

VIІ     Хто швидше! ”

   За табличками із зображенням натуральних чисел, треба показати якомога більше їх за 2 хв.

      Конкурс  оцінюється: 5, 3, 1.

 

    Після   підведення  загальних  підсумків  журі  визначає  переможців  естафети.  Команду  переможців  посвятити  у  рицарі.

    - Владою,  даною  мені   Вищим  Розумом,  якому  підкоряється   все  на   планеті  Земля,  я,  Верховна  Правителька   її  величності  Математики,  маю  за  честь  посвятити  у  рицарі  великої  науки  Математики,  достойнішого  з  капітанів.....  і  його  команду.......!

  • Чи  обіцяєте  ви,  о  достойніші,  завжди  і  скрізь  бути  вірними  рабами  науки  МАТЕМАТИКИ!
  • Обіцяємо!
  • Чи  обіцяєте  ви  розвивати  свої  математичні  здібності  й  надалі!
  • Обіцяємо!
  • Чи  обіцяєте  ви  використовувати  свої  знання  лише  на  благо  людства!
  • Обіцяємо!
  • Хай  буде  так!!!

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2021
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку