Розробка сценарію до відкритого заходу «Що ми знаємо про балади та билини?»
Мета: поглибити знання учнів про билини та балади, скарбницю загальнолюдських цінностей, що посідає чільне місце в розвитку світової літератури; перевірити знання учнів з теми «Балади.Билини» ; виховувати любов до літератури, витворів мистецтва, допитливість, уміння логічно мислити, дбати про культуру спілкування
Хід гри
І. Організаційний момент
ІІ. Слово вчителя : Добрий день! Зараз важко уявити освічену людину, для якої чужим і невідомим було б усе те, що набула світова література за тисячі років свого розвитку. З перших книжок, які читали вам батьки, ви пізнавали чарівний світ фантазії та життєву мудрість.
Культура кожного народу – неповторна і прекрасна. А найбільшим культурним скарбом будь-якої нації чи народності є література: від перших несміливих спроб передати уявлення давніх людей про світ – міфів, легенд, переказів, казок – до високохудожніх творів видатних письменників, слава про яких вийшла далеко за межі тієї землі, де вони жили і творили.
А зараз давайте перенесемось у часі. Дуже цікаві часи, люди, події.Багато битв, лицарських турнірів, під час яких боролися за честь держави, відстоювали честь свою та прекрасних дам. Тому давайте включимо уяву і представимо себе на лицарському турнірі.
Це ж занадто буде. Уявити себе учасником комп’ютерної гри це зрозуміло. А так…
Вчитель. А чом би і ні?Увімкніть уяву. Є команди відважних, є судді та королева, яка вручить достойним нагороди та дасть змогу обрати короля та королеву турніру з найдостойніших та найвідважніших.
Тоді так, учасники. А як ви вважаєте, звідки ж ми взагалі змогли дізнатися про події тих часів та героїв?( відповіді учнів).
Учитель: А де жили герої билин та балад? ( відповіді). Сьогодні у нас імпровізований турнір, тому є судді, про яких ми вже згадували сьогодні. Давайте ближче з ними познайомимось.
Помічники: А зараз давайте познайомимось з учасниками гри. ( привітання команд, назва, девіз).
Учитель: Ми з вами сьогодні зібралися для того, щоб дізнатися, хто краще з вас обізнаний з теми «Балади. Билини». Запитання з теорії це наш другий конкурс:
1-А)Де ми можемо вклонитися Іллі Муромцю? (у Лаврі)
1-Б) В якому місяці святкують день народження Робін Гуда? (травень)
2-А) Який вигляд мали герої билин ми знаємо з картин..? (Васнецова)
2-Б) Як називався напій,який варили пікти ? (вересовий мед)
3-А)Ім’я короля, який цікавився думкою своїх дітей про щастя ? (Лір)
3-Б) Назва озера, яке є частиною України і про яке існує багато легенд? (Світязь)
Так, молодці.
Учитель: Давайте підведемо перші підсумки нашого конкурсу (журі)
Капітани, підійдіть будь ласка до мене, і візьміть свої завдання. Це завдання на знання літератури, на швидкість та правильність виконання (стрілочки)
Я знаю, що ви підготували цікаві завдання для своїх суперників. Роздайте їх - це невеличкий кросворд (час..).
А зараз за допомогою трьох прикметників охарактеризуйте героя. Про Робін Гуда та Іллю Муромця водночас можна сказати,що вони обидва хоробрі, мужні. Охарактеризуйте такого героя: (картки).Вас багато в команді, тому це завдання для однієї частини команди.
Учитель: підводимо підсумки і цієї не менш цікавої частини нашого змагання (журі).
Для іншої частини команди буде завдання : за сенканом вгадати персонаж. Тому : складаємо 1 сенкан та передаємо завдання для команди суперників.
А зараз дійшла черга і до наших капітанів. Капітани, назвіть себе. Завдання до вас буде таємне (1- покажіть жестами без слів, як ви уявляєте: Робіна Гуда, Іллю Муромця; 2- завдання разом з командами: докажіть, що саме ваш класний керівник за рисами характеру дуже схожий на літературного героя.
Візіміть інтерв’ю у члена команди та разом вгадайте ,що це за герой, якого він представляє.
Уболівальникам А чим казка відрізняється і чим схожа на балади?
( перевірка завдань).
Учитель: А уболівальники тим часом зможуть відповісти на запитання та задати їх один одному ( конкурс уболівальників).
А зараз по виданим ілюстраціям відгадайте твір
Чи зможете ви виділити зайвого героя? а) Володимир, Соловей, Ілля, Добриня; б) Маріон, шериф, Робін, пікти; в) Франциск, Делорж. Кунігунда, король Лір; г) Лір, Корделія, Регана, шеріф( поясніть)
Це наш останній конкурс на сьогодні.
Учитель: Зараз, якщо наші судді готові оголосити підсумки, попросимо їх це зробити. ( підсумки).
Учитель: Дякуємо всім за увагу і сподіваємося, що наше змагання допоможе вам у подальшому вивченні літератури. А за участь у конкурсі ви всі отримаєте невеличкі нагороди…
І. Стрілочками позначте відповідності між героями та країнами:
1)Робін Гуд Шотландія
2)Делорж Германія
3)Пікти Англія
4)Володимир Україна
5)Соловей Розбійник
6)Король Лір
а) Володимир, Соловей, Ілля, Добриня;
б) Маріон, шериф, Робін, пікти;
в) Франциск, Делорж, Кунігунда, король Лір;
г) Лір, Корделія, Регана, шериф
Робін Гуд
Король Лір
Назва конкурсу |
Кількість балів 7-А кл. |
Кількість балів 7-Б кл. |
1)Знайомство(2б.назва.девіз) |
|
|
2) Запитання з теорії (3б.) |
|
|
3) Стрілочки ( 6б.) |
|
|
4) Домашнє завдання: кросворд -10 б. |
|
|
5)Прикметники (1б) |
|
|
6)Сенкан (3б.); якщо угадали -1 б. |
|
|
7) Конкурс капітанів - 2б.+ 5б. |
|
|
8)Інтерв’ю (5 б) |
|
|
9)Конкурс уболівальників (5б.) |
|
|
10) Відгадай по зображенню назву твору (4б) |
|
|
11) Знайди зайвого героя (4б) |
|
|
Підсумки: |
|
|