Позакласний захід з предмету

Про матеріал
Розробка конкурсу із зарубіжної літератури для учнів 7 класів. Різноманітні конкурси для групової та індивідуальної роботи
Перегляд файлу
  1. КЛАС

Розробка сценарію до відкритого заходу «Що ми знаємо про балади та билини?»

Мета: поглибити знання учнів про билини та балади, скарбницю загальнолюдських цінностей, що посідає чільне місце в розвитку світової літератури; перевірити знання учнів з теми «Балади.Билини» ; виховувати любов до літератури, витворів мистецтва, допитливість, уміння логічно мислити, дбати про культуру спілкування

Хід гри

І. Організаційний момент

ІІ. Слово вчителя : Добрий день! Зараз важко уявити освічену людину, для якої чужим і невідомим було б усе те, що набула світова література за тисячі років свого розвитку. З перших книжок, які читали вам батьки, ви пізнавали чарівний світ фантазії та життєву мудрість.

Культура кожного народу – неповторна і прекрасна. А найбільшим культурним скарбом будь-якої нації чи народності є література: від перших несміливих спроб передати уявлення давніх людей про світ – міфів, легенд, переказів, казок – до високохудожніх творів видатних письменників, слава про яких вийшла далеко за межі тієї землі, де вони жили і творили.

А зараз давайте перенесемось у часі. Дуже цікаві часи, люди, події.Багато битв, лицарських турнірів, під час яких боролися за честь держави, відстоювали честь свою та прекрасних дам. Тому давайте включимо уяву і представимо себе на лицарському турнірі.

Це ж занадто буде. Уявити себе учасником  комп’ютерної гри це зрозуміло. А так…

Вчитель. А чом би і ні?Увімкніть уяву. Є команди відважних, є судді та королева, яка вручить достойним нагороди та дасть змогу обрати короля та королеву турніру з найдостойніших та найвідважніших.

Тоді так, учасники. А як ви вважаєте, звідки ж ми взагалі змогли дізнатися про події тих часів та героїв?( відповіді учнів).

Учитель: А де жили герої билин та балад? ( відповіді). Сьогодні у нас імпровізований турнір, тому є судді, про яких ми вже згадували сьогодні. Давайте ближче з ними познайомимось.

Помічники: А зараз давайте познайомимось з учасниками гри. ( привітання команд, назва, девіз).

Учитель: Ми з вами сьогодні зібралися для того, щоб дізнатися, хто краще з вас обізнаний з теми «Балади. Билини». Запитання з теорії це наш другий конкурс:

1-А)Де ми можемо вклонитися Іллі Муромцю? (у Лаврі)

1-Б) В якому місяці святкують день народження Робін Гуда? (травень)

2-А) Який вигляд мали герої билин ми знаємо з картин..? (Васнецова)

2-Б) Як називався напій,який варили пікти ? (вересовий мед)

3-А)Ім’я короля, який цікавився думкою своїх дітей про щастя ? (Лір)

3-Б) Назва озера, яке є частиною України і про яке існує багато легенд? (Світязь)

Так, молодці.

Учитель: Давайте підведемо перші підсумки нашого конкурсу (журі)

Капітани, підійдіть будь ласка до мене, і візьміть свої завдання. Це завдання на знання літератури, на швидкість та правильність виконання (стрілочки)

Я знаю, що ви підготували цікаві завдання для своїх суперників. Роздайте їх - це невеличкий кросворд (час..).

А зараз за допомогою трьох прикметників охарактеризуйте героя. Про Робін Гуда та Іллю Муромця водночас можна сказати,що вони обидва хоробрі, мужні. Охарактеризуйте такого героя: (картки).Вас багато в команді, тому це завдання для однієї частини команди.

Учитель: підводимо підсумки і цієї не менш цікавої частини нашого змагання (журі).

Для іншої частини команди буде завдання : за сенканом вгадати персонаж. Тому : складаємо 1 сенкан та передаємо завдання для команди суперників.

А зараз дійшла черга і до наших капітанів. Капітани, назвіть себе. Завдання до вас буде таємне (1- покажіть жестами без слів, як ви уявляєте: Робіна Гуда, Іллю Муромця; 2- завдання разом з командами: докажіть, що саме ваш класний керівник за рисами характеру дуже схожий на літературного героя.

Візіміть інтерв’ю у члена команди та разом вгадайте ,що це за герой, якого він представляє.

 Уболівальникам А чим казка відрізняється і чим схожа на балади?

( перевірка завдань).

Учитель: А уболівальники тим часом зможуть відповісти на запитання та задати їх один одному ( конкурс уболівальників).

А зараз по виданим ілюстраціям відгадайте твір

Чи зможете ви виділити зайвого героя? а) Володимир, Соловей, Ілля, Добриня; б) Маріон, шериф, Робін, пікти; в) Франциск, Делорж. Кунігунда, король Лір;  г) Лір, Корделія, Регана, шеріф( поясніть)

Це  наш останній конкурс на сьогодні.

Учитель: Зараз, якщо наші судді готові оголосити підсумки, попросимо їх це зробити. ( підсумки).

Учитель: Дякуємо всім за увагу і сподіваємося, що наше змагання допоможе вам у подальшому вивченні літератури. А за участь у конкурсі ви всі отримаєте невеличкі нагороди…


 

І. Стрілочками позначте відповідності між героями та країнами:

1)Робін Гуд                                                              Шотландія

2)Делорж                                                                  Германія                                         

3)Пікти                                                                      Англія

4)Володимир                                                            Україна

5)Соловей Розбійник

6)Король Лір    

 

                                                              

 

 

а) Володимир, Соловей, Ілля, Добриня;

 

 

б) Маріон, шериф, Робін, пікти;

 

 

 в) Франциск, Делорж,  Кунігунда, король Лір;

 

 

 г) Лір, Корделія, Регана, шериф

 

 

 

 

 

Робін Гуд

 

 

 

 

Король Лір

Назва конкурсу

Кількість балів 7-А кл.

Кількість балів 7-Б кл.

1)Знайомство(2б.назва.девіз)

 

 

2) Запитання  з теорії (3б.)

 

 

3) Стрілочки ( 6б.)

 

 

4) Домашнє завдання:

кросворд -10 б.

 

 

5)Прикметники (1б)

 

 

6)Сенкан (3б.); якщо угадали -1 б.

 

 

7) Конкурс капітанів - 2б.+ 5б.

 

 

8)Інтерв’ю (5 б)

 

 

9)Конкурс уболівальників (5б.)

 

 

10) Відгадай по зображенню назву твору (4б)

 

 

11) Знайди зайвого героя (4б)

 

 

Підсумки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку