Презентація до уроку з зарубіжної літератури 5 клас.

Про матеріал
Презентація до уроку зарубіжна література 5 кл. Мета: навчальна – допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки; вчити давати оцінку людським якостям персонажів з огляду на їхні вчинки; розкривати, як казкові події співвідносяться з реальним життям; розвивальна – розвивати навички співвведнесення казкових подій із реальними, вміння аналізувати образи героїв за їхніми вчинками та моральними якостями; розвивати навички монологічного мовлення, виразного читання, читання в особах; переказу окремих частин твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати культуру мовлення,пам'ять і увагу учнів; виховна – виховувати працьовитість, чесність, культуру поведінки; виховувати інтерес до народної творчості інших народів; виховувати естетичний смак, повагу до людських чеснот.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Брати Грімм. «Пані Метелиця». Характеристика образів казки. Антитеза у творі. Засоби графічної мови. Створення образу казки.

Номер слайду 2

Вибери смайлик за настроєм.

Номер слайду 3

Бліц – опрос1. Що таке казка?2. Які види казок ви знаєте?3. Чим народні казки відрізняються від літературних?4. Казки яких народів ми вивчили?5. Чому казки називають народними?

Номер слайду 4

Вправа “Істине – хибне”1. Із самого малечку Малян мріяв малювати.2. З часом Малян купив собі пензлика і навчився малювати.3. Маючи чарівного пензлика, Малян малював собі іграшки, яких раніше не мав4. Місцевий поміщик хотів, щоб Малян намалював лише для нього.5. Малян заробляв на життя, малюючи картини.6. Малян намалював море, бурю, яка знищила корабель імператора.

Номер слайду 5

Мета уроку: Протягом уроку ми будемо: вивчати…розвивати…виховувати…

Номер слайду 6

“Хто добре працює тому і щастить”

Номер слайду 7

Евристична бесіда за змістом казки Яким було життя пасербиці з мачухою та сестрою?Чи цінувала мачуха працю свої пасербиці?Чому дівчинка змушена була стрибнути до колодязя?Як зображено чарівний світ, у якому опинилася пасербиця? Як характеризує головну героїню зустріч із піччю та яблунею. Що злякало пасербицю при зустрічі з пані Метелицею?Яку роботу мала виконувати пасербиця в пані Метелиці?Як жилося бідній дівчині у бабусі? Чому пасербиця таки попросилася додому?Чому рідна дочка мачухи наважилася стрибнути в криницю?Як ледарка поставилася до прохань печі та яблуні. Як поводилася ледащиця у пані Метелиці?Яку винагороду заслужила ледащиця?

Номер слайду 8

Розподільний диктант{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Пасербиця Рідна дочка. Зла, чесна, гидка, працьовита, лінива, груба, добра, заздрісна, щира, милосердна, байдужа, доброзичлива, любить свій край, жадібна, чуйна.

Номер слайду 9

Перевіримо {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Пасербиця Рідна дочкачесна гидкапрацьовиталінивадобрабайдужа щиражадібнамилосердназладоброзичливагрубалюбить свій крайзаздрісна чуйна

Номер слайду 10

Теоретична скарбничка. АНТИТЕЗА – це різке протиставлення героїв, ситуацій, характерів, душевних або природних станів тощо

Номер слайду 11

Порівняльна характеристика сестер. Теорія літератури: Антитеза – протиставлення двох понять у літературі, контрастних явищ, образів. Працелюбність хитрістьстаранність лінькуватістьвдячність бездушність чуйність нахабністьслухняність безсердечністьтерплячість жадібністьввічливість байдужість до всього, окрім золота порядність байдужість до золотачесністьщедрістьвірність домівці Фінал казки є цілком закономірним; моральні цінності, порушені у казці, можна сформулювати за допомогою прислів’їв: Хто сіє колючки, той збере будяки (французьке)Скрізь добре, в вдома найкраще (французьке)Хліб не пада з неба – працювати треба (польське)Від лінощів всі вади (іспанське)

Номер слайду 12

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 13

Літературний диктант. Яку роботу виконувала пасербиця? За чим стрибнула в колодязь пасербиця?Хто просив допомоги дівчат у володіннях Пані Метелиці? Коли на світі йшов сніг? Коли рідна дочка матері почала лінуватися в службі Пані Метелиці?Хто сповіщав про повернення дівчат додому? {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 14

РОЛЬОВА ГРА «Якби я…»Рідна донька. Якби я була на місці рідної доньки, після того, як на мене вилилась смола, тобто бруд, я б намагалася стати іншою. Почала б допомагати сестрі по господарству, не ображала її, не дозволяла б нікому її кривдити. Я зрозуміла, що треба бути працьовитою, поважати старших. Попросила пробачення у сестри.

Номер слайду 15

Прийом «Мікрофон». Продовжте речення: Мені сподобалась казка “Пані Метелиця” тим, що …Казка “Пані Метелиця” навчає нас …Тепер я розумію, що треба бути …

Номер слайду 16

Що ми зрозуміли?1. Треба бути добрими, працьовитими, щирими, привітними.2. Не можна бути лінивим і злим.3. Кожна людина відповідає за свої вчинки.4. Всі люди мають одинакові права.

Номер слайду 17

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯУміти переказувати казку; навчитися характеризувати героїв та робити висновки;продовжити історію двох сестер із казки «Пані Метелиця» (письмово).

Номер слайду 18

Дякую за увагу!

pptx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку