20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД З ПРЕДМЕТУ «ІНФОРМАТИКА» «ШАХРАЙСТВО В ІНТЕРНЕТІ: ЗА ТЕ, ЩОБ ТЕБЕ ОБДУРИЛИ ПОТРІБНО ЗАПЛАТИТИ»

Про матеріал
6 лютого 2018 року у світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай:кращий Інтернет починається з тобою». Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет. При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільними телефонами, а школярі, можливо, не розуміють, як без цього жив світ 20 років тому. Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків. На даний час Інтернет переповнений відео – та фотоматеріалами сумнівного харак¬теру. Ні для кого не секрет, що там безкоштовно можна знайти інформацію будь-якого змісту, на¬віть інструкцію з виготовлення вибухівки. Сумна статистика криміналістів свід¬чить, що зростання агресивної поведінки молоді безпосередньо пов’язана із система¬тичним переглядом сайтів в мережі Інтер¬нет, які демонструють злочинні, агресивні дії (про вбивства, побиття та знущання над людьми).
Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

«Мелітопольське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

Розробка позакласного заходу з предмету «Інформатика»

«шахрайство в інтернеті: за те, щоб тебе обдурили потрібно заплатити»

 

 

 

 

 

Розробила

Викладач Безродна О.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

мелітополь, 2018

Мета:

  •                                                                                                                      дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету
  •                                                                                                                      сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання
  •                                                                                                                      висвітлити такі поняття як фішинг, кібергрумінг, кібербулінг, шахрайство в мережі
  •                                                                                                                      освітлити питання груп смерті у соціальних мережах
  •                                                                                                                      формування навиків безпечного користування мережею Інтернет
  •                                                                                                                      розвивати логіку, кмітливість, виховання інформаційної культури учнів

 

Обладнання: відео, комп’ютерна презентація, ватман, надписи зі словами Інтернет-термінів, музичний супровід, флаери «Як не стати жертвою інтернет-шахраїв»

Хід заходу

Вступне слово

6 лютого 2018 року у світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай:кращий Інтернет починається з тобою».

Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.

При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільними телефонами, а школярі, можливо, не розуміють, як без цього жив світ 20 років тому.

Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків.

На даний час Інтернет переповнений відео – та фотоматеріалами сумнівного харак­теру. Ні для кого не секрет, що там безкоштовно можна знайти інформацію будь-якого змісту, на­віть інструкцію з виготовлення вибухівки.

Сумна статистика криміналістів свід­чить, що зростання агресивної поведінки молоді безпосередньо пов’язана із система­тичним переглядом сайтів в мережі Інтер­нет, які демонструють злочинні, агресивні дії (про вбивства, побиття та знущання над людьми).

Серед молоді стало дуже популярним та­ке заняття, як знімати на мобільний телефон побиття та знущання, які відбуваються в школі, у дворі, та викладати їх в Інтернеті.

Якщо в реальному житті підліткові важ­ко знайти однодумців щодо якогось «не­зручного» питання, то в мережі охочих обго­ворити будь-які незручності можна знайти швидко і багато.

Користуючись послугами Інтернету не забувайте і про заходи безпеки у спілку­ванні з людиною, яку ви не бачите. Адже віртуальні шахраї дуже гарні психологи: представляючись одним з ваших давніх знайомих, вони дізнаються від вас конфі­денційну інформацію, як, наприклад, коли у вас вдома нікого немає, з ким ви прожи­ваєте, ваш майновий стан і т. д.

Сучасний ефір телебачення на жаль, також переповнений фільмами з насиллям, мультфільмами з монстрами та усілякими жахами, які перегляда­ючись усіма членами родини хоч якось об­говорюються, засуджуються, то блукання Інтернетом відбуваються усамітнено і таєм­ничо, без будь-якого стороннього втручання. Тут підліток сам фор­мує свої уподобання щодо будь-яких проявів людської поведінки. А потім ми бідка­ємося, звідки ж з’являються збоченці, діто­вбивці, маніяки та інші соціальне небез­печні особистості нашого суспільства.

Ще однією популярною небезпекою є розповсюджування файлів у мережі Facebook. Я сама потрапляла у ситуацію, коли отримувала такі повідомлення, які складені настільки добре і вдало, що просто дуже хочеться одразу відкрити файл. Але мені вистачало досвіду не зробити цього. Нажаль, часто користувачі спочатку запускають файл, а вже потім розуміють, що зробили помилку. Головне в такій ситуації не поспішати. Наприклад, рольова ситуація у Facebook. Від одного із Ваших друзів Ви отримали повідомлення: «Вау, яке відео, ну ти і даєш! Як же тобі не соромно» і в кінці йде посилання. Ваша перша реакція: що ж там таке? Ви намагаєтесь запустити посилання, і тут Вам ще пропонується завантажити відео, відкриваючи його просто із цікавості Ви заражаєте комп’ютер. Але ж достатньо просто зупинитись і витримати паузу 10 секунд і подумати: У чому сенс повідомлення, яке це може бути відео? Хто мені це прислав, наскільки часто ми спілкуємось? Чому текст такий загальний? Нічого конкретного? У крайньому випадку можна зв’язатись з відправником листа, можливо запитати в нього що це таке, якщо він не відповідає ще раз подумати, якщо є можливість зателефонуйте йому.  Але не поспішайте відкривати і тим паче закачувати і запускати на ПК те що Вам пропонують.

Це, ще далеко, не весь список небезпек, які чатують на нас в Мережі, тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

Учень1

Що робить середньостатистичний користувач в Інтернеті? Шукає інформацію, скачує музику та фільми, пише в блог, відвідує розважальні сайти, користується поштою і т.п. Але ось одного разу він стикається з привабливою пропозицією заробити енну суму грошей за короткий час. Неважливо, що саме йому пропонують, в його голові вже починають крутитися думки про легкий заробіток. Навіть якщо він досить обережний і не довіряє всьому, що пишуть, якісний дизайн і грамотний текст можуть розвіяти всі його сумніви. Що вже говорити про недосвідчених підлітків ...

Людина відсилає потрібну суму на гаманець або проводить якісь інші дії, і терпляче чекає. Шахрай же отримує свої гроші.

Шахрайство в Інтернеті набуває все більших масштабів. Винаходяться все нові хитрощі з викачування грошей з простодушних користувачів. Практично повна безкарність, анонімність шахраїв, велика кількість довірливих людей - все це підживлює такий от своєрідний вид 'бізнесу'.

Останнім часом в Україні процвітає і смс-шахрайство

Відеоролік слайд 3

Учень2

Більшість користувачів просто забувають про те, що в Інтернеті діють ті ж закони, що і в житті. Зараз рідко знайдеш людину, яка б спробував виграти у наперсточника на вокзальної площі, а ось коли йому запропонують відіслати гроші на так званий 'чарівний' гаманець, з тим, щоб потім отримати подвоєну суму, все захисні психологічні бар'єри раптом виявляються знятими, і він з радістю погоджується. Все це нагадує 90-ті роки, коли люди тільки після свого гіркого досвіду (і частіше неодноразового) ставали більш обережними, зустрічаючись з черговим пропозицією 'легких' грошей. В Інтернеті, як ми бачимо, '90 -е 'в самому розпалі ...

Головне, що потрібно пам'ятати всім - 'халяви »не буває. Ніхто ніколи не дасть грошей просто так. Гроші не з'являються з нізвідки, навіть якщо вони 'електронні'. А Інтернет - це просто засіб передачі інформації.

Учень3

Через Інтернет вам можуть запропонувати придбати все, що завгодно, а розпізнати підробку при покупці через мережу буває складно. Однак, дотримуючись деякі правила покупки товарів через Інтернет, можна захистити себе від можливих неприємностей. Вас повинна насторожити занадто низька ціна на певний товар, а також відсутність фактичної адреси або телефону продавця. Швидше за все, вам пропонують придбати підробку або хочуть привласнити ваші гроші. Не полінуйтеся зателефонувати продавцеві по телефону і докладніше з'ясувати вже відомі вам особливості товару, його технічні характеристики і т.д.

Затримки на іншому кінці дроту або невірна інформація, яку вам повідомили, повинні стати приводом для відмови від покупки в даному Інтернет-магазині.

Наведіть довідки про продавця, вивчіть відгуки про його роботу, і тільки після цього вирішуйте - чи мати справу з обраним вами Інтернет-магазином.

Користуйтеся послугами кур'єрської доставки і оплачуйте вартість товару за фактом доставки.

Психологи кажуть, що обман найчастіше тримається на "трьох китах": раптовості, лояльності і тактовності.

А правила "безпеки" є загальними, і однаково підходять як потенційним продавцям, так і потенційним покупцям.

Перевірте інформацію про продавця або покупця. Найпростіше – вбити наявну у вас інформацію (прізвище, номер телефону, номер картки) в пошуковик, і перевірити, чи є про нього відгуки в інтернеті.

Ніколи і нікому не повідомляйте паролі і коди, що надходять на ваш номер у вигляді SMS-повідомлень. Нікому не повідомляйте додаткові реквізити картки: термін її дії та код на зворотній стороні. Якщо вас просять підійти до банкомата для підтвердження зарахування грошей, будьте впевнені: ви говорите з шахраями!

Якщо у вас виникли питання, не обговорюйте їх з тим, хто вам телефонує, а зателефонуйте на гарячу лінію фінустанови самостійно за телефоном, вказаним на офіційному сайті банку.

Перед тим, як відправити передоплату за товар, зверніть увагу на дату реєстрації продавця на майданчику. Якщо він зареєстрований не більше пари місяців, а, тим більше, пари тижнів – це привід насторожитися.

Зверніть увагу, що в оголошенні може бути зазначений номер телефону, а вам передзвонюють з іншого. В такому випадку "пробити" через пошуковики має сенс обидва номери.

Якщо все ж таки ви стали жертвою шахраїв, пишіть заяву в поліцію.

Відеоролік  «Як не стати жертвою шахраїв під час купівлі в інтернеті»

Учень4

Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, аби описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет. На відміну від традиційного хуліганства, якого дитина може уникнути, знаходячись вдома, стати жертвою кібер- хуліганства можна й у власній оселі на очах у батьків. На жаль, багато дорослих навіть і не підозрюють про це. Варіанти кібер-хуліганства досить різноманітні. Основними їх різновидами є наступні. 

Кібер-булінг. Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою ІКТ. Для цього можуть створюватися сайти, на яких розм іщуються матері али, що комп рометують д итину (ф ото, відеозйомки тощо). З метою кібер-булінгу використовуються сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, соціальні мережі, ігрові та розважальні сайти, соціальні мережі, форуми та чати

Відеоролік «Кібербулінг – це віртуальний терор»

Кібер-грумінг. Цей термін розкриває суть ще одного різновиду кібер-хуліганства – входження у довіру до дитини з метою використання її у сексуальних цілях. Шахраї дуже добре ознайомлені з особливостями вікової психології дитини і досить легко можуть встановлювати з нею контакт у соціальних мережах, форумах. Починаючи із віртуального спілкування та входячи у довіру до дитини, злочинці пропонують потоваришувати, а потім поступово переходять до розмов про зустріч у реальному житті та переводять тему спілкування у сексуальну площину. Як варіант, виділяють ще один вид кібер-грумінгу - наполегливе чіпляння в мережі із сексуальними пропозиціями, розмови на теми сексу, насильства та (або) виготовлення, розповсюдження і використання матеріалів зі сценами насильства над дітьми (у більшості випадків – сексуального).

Учень1

Шпигунське програмне забезпечення. Це комп’ютерні програми, які збирають інформацію без відома власника комп’ютера. Зібрана інформація може містити:

- список рекламних сайтів, на які переходить користувач під час серфінгу в Інтернеті;

- особисту інформацію: ім’я, адресу та номер телефону;

- Web-сторінки, які відвідує користувач, та відомості форм, які він заповнює на цих сторінках (треба пам’ятати про обережність при повідомленні паролів своєї електронної пошти та акаунтів у соціальних мережах; не слід називати дівоче прізвище матері – подібна інформація використовується при оформленні банківських документів у якості ключових слів);

- перелік файлів, які завантажує користувач на свій комп’ютер;

- інформацію, необхідну для доступу до Інтернету: номер з’єднання модему телефонної лінії, ID та інше.

Інтернет-зловмисники можуть використовувати шпигунське програмне забезпечення, аби одночасно встановити контроль над великою кількістю комп’ютерів та використовувати їх у якості зомбі. Такі комп’ютери утворюють велику та потужну мережу, до якої можуть входити до 100 000 комп’ютерів. Ця мережа використовується шахраями для розсилання спаму, вірусів та здійснення атак на інші комп’ютери та сервери.

Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації. Різновидами її є поштовий фішинг (отримання листа від «державної установи» або «банку» із вимогою повідомити особисті дані) та он-лайн-фішинг (створення ідентичної копії відомих сайтів Інтернет-магазинів з метою обманювання покупців).

Фармінг. Різновид шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на ідентичну копію відомих сайтів. Потім відбувається зараження комп’ютера вірусами та шпигунським програмним забезпеченням.

Відеоролік «Фішинг – сучасний вид шахрайства»

Учень2

У нашому заході мі не змогли обійти такої болючої теми сьогодення як групи смерті.  Так звані групи смерті, що доводять дітей до самогубства, тепер стали популярні в Україні. 

У лютому різко зросла кількість пошукових запитів на тему ігор, фіналом яких стає спроба вчинити самогубство. Українська кіберполіція попереджає, що у Вконтакте такі спільноти ведуть кваліфіковані психологи, які й схиляють дітей до суїциду.

Відеороліки з новинних каналів  «Українських дітей у соцмережах схиляють до самогубства»

Виступ психолога «Чому підлітки вступають до груп смерті»

Учень 3

А тепер давайте підсумуємо отриману інформацію. Відповідіть мені будь ласка на запитання

 

 

 

 

 

 

 Заключне слово

Пам'ятайте: Коли ви розмістили інформацію в інтернеті, ви втрачаєте над нею контроль. Видалення матеріалу та його копій практично неможливе.

Перевіряйте: Ви маєте достеменно знати, кому надаєте інформацію, а також, як і з якою метою вона буде використана.
Думайте: Чи варто розміщувати інформацію, якщо ви не знаєте, як її використають і чи це не зашкодить вам чи близьким?

Сподіваюсь, наш сьогоднішній захід допоможе вам уникнути небезпеки у майбутньому і Інтернет буде для ваш лише джерелом корисної інформації та натхнення

Дякуємо за увагу!

docx
Додано
24 березня
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку