ХУДЯКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
ІМ.ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Г.Є.БРИКА
ЧЕРКАСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Клуб Веселих та Кмітливих
за темою:
«Коло. Круг»
Підготувала: вчитель математики
Педан Ніна Володимирівна
Звучать фанфари.
Ведучий 1.Сьогодні ви прийшли в цей зал
Подумати, помріять, відпочити,
Побачити концерт і бал
І розумом своїм все охопити.
Ведучий 2.Тобі, математико,
Наші вітання,
Це ж ти нас зібрала
Усіх на змагання.
Ведучий 1.За те, що в творчій праці
Допомагаєш в складні моменти
Ми, математико, тобі
Шлемо шквал аплодисментів.
Лунає мелодія КВН (команди заходять в зал)
Ведучий 2.Зібрались дві команди -
Розумниці, знавці,
Хоч досвіду немає,
Вони всі молодці.
Ведучий 1. Командам нашим успіхів
В КВК бажаємо,
І відповідей вірних
Від них обох чекаємо.
Ведучий 2.Бажаю перешкоди
Командам подолати,
Знання свої й кмітливість
Сьогодні показати.
Ведучі разом: Ні пуха, ні пера!!!
Почнеться зараз гра!!!
Ведучий 1.Щоб в КВМ не порушувать порядок –
Привітання ваші ми вислухаєм радо.
Команда «Архімеди»
Логіці й кмітливості.
Естафету передайте
Архімедовій творчій сміливості.
Прикладем старання.
Виконаєм дружно ми
Ведучих всі бажання.
Другом був завжди для нас. Раз!
Щоб веселою була. Два!
Це вже три!
Це чотири!
Щоб змагання відкрило двері
Логіці й кмітливості!
Це вже п'ять!
2. Журі ми передаємо терези для зважування наших сил і рахівницю для підрахування балів.
3. Збірку детективів Агати Крісті, щоб логічні ходи вивчали і думки цікаві не пропускали.
4. Адже ніяке людське дослідження не може бути назване істиною доти, поки воно не пройде через математичні доведення.
5. Захищаючи рідне місто Сіракузи від нападу римлян, великий фізик і математик Архімед так налякав ворогів своїми небаченими бойовими машинами, що варто було після цього на стінах показати звичайний дрючок або мотузку, як римляни розбігалися з криком: «Архімед знову направляє на нас якусь машину!»
6. Ми сьогодні також вирішили серйозно боротися, тож готуйтеся, суперники.
Команда «Піфагори»
Наш союз таємний.
Вам буде дуже приємний.
Задамо противникам тривоги,
Ми йдемо вперед, до перемоги!
Знову поєдинок.
Дружно привітаємось,
Дорогий противнику.
Настав жаданий час.
Ну, а журі сьогодні
Хай чесно судить нас.
(Співають на мотив пісні «Червона рута».)
Ви скажіть нам, журі,
Що нам слід показати,
Щоб ви нам помогли
Перемогу дістати.
Бали нам — головне!
Будем ми вас просити,
Щоб ви вірно змогли
Їх між нас поділити.
Приспів:
Журі справедливе,
Не судіть ви нас строго,
Перемоги ми хочем, тож змагатись будем,
Бо перемога, то є краще бажання,
То є краще бажання для всіх нас.
Всі ми любимо точний рахунок.
І усім вам побажаєм
На світі сто років прожити
І в конкурсах чесно судити.
2. Адже в Піфагора був викарбуваний такий девіз. (Разом) Тимчасова невдача краще тимчасової удачі
(Сідають за столики, на яких закріплені їхні емблеми).
Ведучий 2. Шановні друзі! Наша зустріч у Клубі Веселих Математиків приурочена Дню числа π. А, оскільки, це знамените число тісно пов’язане з колом та кругом, то вся наша зустріч буде «обертатися» навколо цих геометричних фігур.
Ведучий 1. Щоб в КВМ все пройшло без запинки,
його ми розпочнем…
Ну, звичайно, з розминки!
Ведучий 2. Розминку ми проведемо у формі «Вірю – не вірю». Якщо ви погоджуєтеся з твердженням, то говорите «Так», якщо не погоджуєтеся, то говорите «Ні» і кажете правильну відповідь.
Ведучий 1.
Ведучий 2.
Ведучий 1.Обом командам успіхів
Ми з вами побажаємо
І наш перший конкурс
Відразу починаємо.
Конкурс називається «Калькулятор». Учням прикріплюються листки паперу з надрукованими цифрами, знаком π та написами см і см2. Ведучий читає завдання, яке учасники повинні розв’язати та показати відповідь залу, вишикувавшись у правильному порядку. (правильна відповідь – 1 бал)
Ведучий 2. Команди готові? Слухаємо завдання.
Ведучий 1. Надаємо слово журі.
Ведучий 2. А зараз чорний чорний «Чорний ящик»!
Ведучий 1. Командам потрібно якомога швидше розгадати, що лежить в чорному ящику скориставшись підказками, які вам зачитаємо. Максимальна кількість балів – 5.
Ведучий 2. «Чорний ящик - 1»
1) У Давнії Греції цю фігуру вважали символом досконалості.
2) Козаки сходились на ній.
3) У цій фігурі немає жодної діагоналі, не можна провести ані бісектриси , ані висоти.
4) За її кількістю можна підрахувати вік дерева.
5) Вона з’являється під очима стомленої людини.
6) Форму цієї фігури мають вікна у літаку.
(Круг)
Ведучий 1. «Чорний ящик - 2»
1) Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хто візьме на себе сміливість назвати ім’я винахідника.
2) Один із різновидів називається клепсидрою.
3) Майже у кожного з вас є ця чудова річ.
4) У математиці без неї важко обійтися , особливо розв’язуючи задачі на рух.
5) До цієї речі можна дібрати означення : сонячний, водяний , механічний, електронний, протиударний.
6) Цій речі присвячено загадку : Маю диво на стіні: каже «Так» не каже «Ні».
(Годинник)
Ведучий 2. «Чорний ящик - 3»
(Циркуль)
Ведучий 1. Зараз для болільників конкурс у нас,
Нехай вони покажуть міркування клас.
Команди свої підтримають балом,
А в нагороду – оплески залу.
Ведучий 2. Щоб наші уболівальники не нудьгували, пропонуємо їм заробити для своїх улюблених команд за 3 хв. велику кількість балів. Для математичної підтримки запрошуються по 3 учні, які люблять багато розмовляти, особливо на уроках.
Ведучий 1. Вам потрібно записати якомога більше слів, початком яких є π. (піраміда, Піфагор, Піза, пірует, пірат, пісок, піч, пізнайко, північ, південь, підводний, пізній, Пілат, пілот, піала, піаніно, пігмент, пігмей…)
Звучить мелодія «Капітани»
Ведучий 1. Капітан, капітан зосередься,
Тому, що в команді ти перший ерудит.
Капітан, капітан посміхнися
Лише веселий перемагає в боротьбі?
Ведучий 2. Зараз ви будете свідками битви титанів! Запитання для капітанів (по 1 балу, перемагає той, хто відповість першим і правильно)
Ведучий 1. Капітани молодці! Надаємо слово журі.
Ведучий 1.Пропонуємо нашим командам порухатися, та зобразити фігури та їх елементи, які ми вам назвемо. В конкурсі беруть участь усі члени команди.
Ведучий 2. За кожну правильно зображену фігуру 2 бали.
Ведучий 1. Команди відпочивають, а уболівальники заробляють бали для своїх команд, розгадуючи ребуси. (3 бали)
(радіус)
(куля)
(Піфагор)
(піраміда)
(Піфагор)
Ведучий 2. Надаємо слово журі, а команди готуються показати домашнє завдання (сценка на шкільну тематику) (10 балів) Виступи команд.
Ведучий 1. А зараз останнє випробування для наших команд. Використовуючи підручні матеріали, які ви можете знайти в цій залі, та шматочок крейди, намалювати на підлозі якомога точніше коло. На виконання завдання – 2 хвилини. (5 балів)
Ведучий 2. Надаємо слово журі.
За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуй нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
Ведучий 1. Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що обидві — молодці!
Ведучий 2. Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Ведучий 1. Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм солодкий приз — медалі,
Щоб було про що згадати.
Ведучий 2. І команді другій також
Ми дамо призів таких,
Але інші це медалі,
Бо діаметр менший в них.
Ведучий 1. Тож прийміть від нас на пам'ять
Ці медалі «золоті».
Всім бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
Ведучі вручають медалі, оплески присутніх.
Фінальна пісня на мелодію пісні «Гай, зелений гай»
Ведучі (читають на фоні мелодії).
Така вона — наук усіх цариця.
Шляхетна, мудра, добра і весела,
Її корона сонячно іскриться
У кожній школі, у містах і селах.
Ми з нею завжди — і серця співають,
Ми з нею — і сумління наше чисте,
Тож хай, немов прогресії, зростають
Ряди геометрів та алгебраїстів!
Приспів (команди разом):
Можеш все забути (З рази).
Тільки пам'ятай
Радіус і коло,
Хорду і дотичну,
Січну і діаметр — їх не забувай.
Можеш все забути (З рази)
Тільки пам'ятай
Довжину і площу,
Сегмент круга й сектор,
І про центр кола теж не забувай.
Список використаних джерел
http://journal.osnova.com.ua/article/36116-Застосовуємо_математику.
Сергеев И. Н., Олехник С. Н., Гашков С. Б. Примени математику. — М. : Наука, 1990.
1