Позакласний захід "Засідання у Клубі Веселих і Кмітливих за темою: "Коло.Круг"

Про матеріал
Проведення зустрічей у Клубі Веселих та Кмітливих допомагає формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, а саме розвивати творчий потенціал учнів, вміння працювати в команді, підвищувати мотивацію до вивчення математики.
Перегляд файлу

ХУДЯКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

ІМ.ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Г.Є.БРИКА

ЧЕРКАСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Клуб Веселих та Кмітливих

за темою:

«Коло. Круг»

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вчитель математики

Педан Ніна Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звучать фанфари.

Ведучий 1.Сьогодні ви прийшли в цей зал

Подумати, помріять, відпочити,

Побачити концерт і бал

І розумом своїм все охопити.

Ведучий 2.Тобі, математико,

Наші вітання,

Це ж ти нас зібрала

Усіх на змагання.

Ведучий 1.За те, що в творчій праці

Допомагаєш в складні моменти

Ми, математико, тобі

Шлемо шквал аплодисментів.

Лунає мелодія КВН (команди заходять в зал)

Ведучий 2.Зібрались дві команди -

Розумниці, знавці,

Хоч досвіду немає,

Вони всі молодці.

Ведучий 1. Командам нашим успіхів

В КВК бажаємо,

І відповідей вірних

Від них обох чекаємо.

Ведучий 2.Бажаю перешкоди

Командам подолати, 

Знання свої й кмітливість

Сьогодні показати.

Ведучі разом: Ні пуха, ні пера!!!

Почнеться зараз гра!!!

Ведучий 1.Щоб в КВМ не порушувать порядок –

Привітання ваші ми вислухаєм радо.

 

Команда «Архімеди»

  1.               Ширше двері відкривайте

Логіці й кмітливості.

Естафету передайте

Архімедовій творчій сміливості.

  1.               Щоб усе-було гаразд —

Прикладем старання.

Виконаєм дружно ми

Ведучих всі бажання.

  1.               Хочем, щоб противник наш

Другом був завжди для нас. Раз!

  1.               А болільників сім'я

Щоб веселою була. Два!

  1.               Справедливість — для журі.

Це вже три!

  1.               Ведучі нехай прикладуть всі сили.

Це чотири!

Щоб змагання відкрило двері

Логіці й кмітливості!

  1. А гостям ми не дозволим нудьгувать —

Це вже п'ять!

  1.               Ми за справедливий і чесний конкурс, в якому перемагає логічно думаюча команда і дружба.

2. Журі ми передаємо терези для зважування наших сил і рахівницю для підрахування балів.

3. Збірку детективів Агати Крісті, щоб логічні ходи вивчали і думки цікаві не пропускали.

4. Адже ніяке людське дослідження не може бути назване істиною доти, поки воно не пройде через математичні доведення.

5. Захищаючи рідне місто Сіракузи від нападу римлян, великий фізик і математик Архімед так налякав ворогів своїми небаченими бойовими машинами, що варто було після цього на стінах показати звичайний дрючок або мотузку, як римляни розбігалися з криком: «Архімед знову направляє на нас якусь машину!»

6. Ми сьогодні також вирішили серйозно боротися, тож готуйтеся, суперники.

Команда «Піфагори»

  1. Ми — «Піфагори»,

Наш союз таємний.

Вам буде дуже приємний.

Задамо противникам тривоги,

Ми йдемо вперед, до перемоги!

  1. Знову зустрічаємось.

Знову поєдинок.

Дружно привітаємось,

Дорогий противнику.

  1. А зараз починаємо...

Настав жаданий час.

Ну, а журі сьогодні

Хай чесно судить нас.

(Співають на мотив пісні «Червона рута».)

Ви скажіть нам, журі,

Що нам слід показати,

Щоб ви нам помогли

Перемогу дістати.

Бали нам головне!

Будем ми вас просити,

Щоб ви вірно змогли

Їх між нас поділити.

Приспів:

Журі справедливе,

Не судіть ви нас строго,

Перемоги ми хочем, тож змагатись будем,

Бо перемога, то є краще бажання,

То є краще бажання для всіх нас.

  1. Вам, журі, наш поцілунок.

Всі ми любимо точний рахунок.

  1. Олівець ми вам вручаєм

І усім вам побажаєм

На світі сто років прожити

І в конкурсах чесно судити.

  1. Даруємо вам лупу, щоб краще могли побачити наші позитивні якості.
  2. Ми урочисто обіцяєм: якщо виграємо, то не задиратимемо носа, а якщо програємо — то не будемо лити гірких сліз.

2. Адже в Піфагора був викарбуваний такий девіз. (Разом) Тимчасова невдача краще тимчасової удачі

 (Сідають за столики, на яких закріплені їхні емблеми).

Ведучий 2. Шановні друзі! Наша зустріч у Клубі Веселих Математиків приурочена Дню числа π. А, оскільки, це знамените число тісно пов’язане з колом та кругом, то вся наша зустріч буде «обертатися» навколо цих геометричних фігур.

Ведучий 1. Щоб в КВМ все пройшло без запинки,

його ми розпочнем…

Ну, звичайно, з розминки!

Ведучий 2. Розминку ми проведемо у формі «Вірю – не вірю». Якщо ви погоджуєтеся з твердженням, то говорите «Так», якщо не погоджуєтеся, то говорите «Ні» і кажете правильну відповідь.

Ведучий 1.

  1. Площу круга обчислюють за формулою S=\pi r^2 \ . (Так).
  2. У колі можна провести два діаметри. (Так).
  3. Колобок має форму круга. (Ні, кулі).
  4. На руках 10 пальців.  На 10 руках 100 пальців. (Ні, 50).
  5. Якщо троє коней пробігли шлях 30 км, то кожний кінь пробіг 30 км. (Так).
  6. З’їсти пуд солі означає з’їсти 15 кг.(Ні, 16 кг).

Ведучий 2.

  1. Довжину кола обчислюють за формулою C=2Πr. (Так).
  2. Доба коротша взимку ,ніж  влітку.(Ні, однакові, 24 години).
  3. Якщо півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг,то він буде важити, стоячи на двох ногах 10 кг. (Ні, 5кг).
  4.                      Число «Пі» ще називають числом Архімеда.(Так).
  5.                      Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли ріпку. 12 очей побачило ріпку.(Так).
  6.                      Натщесерце можна з’їсти двоє яєць.(Ні, одне).

Ведучий 1.Обом командам успіхів

Ми з вами побажаємо 

І наш перший конкурс

Відразу починаємо.

Конкурс називається «Калькулятор». Учням прикріплюються листки паперу з надрукованими цифрами, знаком π та написами см і см2. Ведучий читає завдання, яке учасники повинні розв’язати та показати відповідь залу, вишикувавшись у правильному порядку. (правильна відповідь – 1 бал)

Ведучий 2. Команди готові? Слухаємо завдання.

  1. Довжина кола 20π см. Чому дорівнює радіус? (10 см)
  2. Радіус кола 8 см. Обчисліть площу круга, обмеженого цим колом. (64 π см2)
  3. Найбільша хорда кола 26 см. Яка довжина цього кола? (26 π см)
  4. Чому повинен бути рівний радіус круга, якщо його площа 81см2 (9 см)
  5. Діаметр кола 64 см. Тоді радіус -   (32 см)
  6. Довжина кола 12 π см, яка площа круга, обмеженого цим колом. (36 π см2)
  7. Площа круга 81см2. Чому дорівнює довжина кола, що його обмежує? (18π см)

Ведучий 1. Надаємо слово журі.

Ведучий 2. А зараз чорний чорний «Чорний ящик»!

Ведучий 1. Командам потрібно якомога швидше розгадати, що лежить в чорному ящику скориставшись підказками, які вам зачитаємо. Максимальна кількість балів – 5.

Ведучий 2. «Чорний ящик  - 1»

1) У Давнії Греції цю фігуру вважали символом досконалості.

2) Козаки сходились на ній.

3) У цій фігурі немає жодної діагоналі, не можна провести ані бісектриси , ані висоти.

4) За її кількістю можна підрахувати вік дерева.

5) Вона з’являється під очима стомленої людини.

6) Форму цієї фігури мають вікна у літаку.

(Круг)

Ведучий 1. «Чорний ящик  - 2»

1) Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хто візьме на себе сміливість назвати ім’я винахідника.

2) Один із різновидів називається клепсидрою.

3) Майже у кожного з вас є ця чудова річ.

4) У математиці без неї важко обійтися , особливо розв’язуючи задачі на рух.

5) До цієї речі можна дібрати означення : сонячний, водяний , механічний, електронний, протиударний.

6) Цій речі присвячено загадку : Маю диво на стіні: каже «Так» не каже «Ні».

(Годинник)

Ведучий 2. «Чорний ящик  - 3»

  1. Під попелом Помпеї археологи знайшли багато таких предметів, виготовлених з бронзи.
  2. В Давній Греції користування цим предметом вважалося верхом досконалості.
  3. В Давній Греції вміння розв’язувати задачі за його допомогою вважалося ознакою великого розуму.
  4. За сотні років його конструкція не змінилася.
  5. В наш час ним вміє користуватися будь-який школяр.
  6. Прилад пов'язаний з темою нашої зустрічі.

(Циркуль)

Ведучий 1. Зараз для болільників конкурс у нас,

Нехай вони покажуть міркування клас.

Команди свої підтримають балом,

А в нагороду – оплески залу. 

Ведучий 2. Щоб наші уболівальники не нудьгували, пропонуємо їм заробити для своїх улюблених команд за 3 хв. велику кількість балів. Для математичної підтримки запрошуються по 3 учні, які люблять багато розмовляти, особливо на уроках.

Ведучий 1. Вам потрібно записати якомога більше слів, початком яких є π. (піраміда, Піфагор, Піза, пірует, пірат, пісок, піч, пізнайко, північ, південь, підводний, пізній, Пілат, пілот, піала, піаніно, пігмент, пігмей…)

Звучить мелодія «Капітани»

Ведучий 1. Капітан, капітан  зосередься,

 Тому, що в команді ти перший ерудит.

 Капітан, капітан посміхнися

 Лише веселий перемагає в боротьбі?

Ведучий 2. Зараз ви будете свідками битви титанів! Запитання для капітанів (по 1 балу, перемагає той, хто відповість першим і правильно)

  1. Частина кола. (Дуга.)
  2. Частина круга, обмежена двома радіусами. (Сектор.)
  3. Відрізок, що сполучає центр кола з точкою на колі.  (Радіус.)
  4. Точка перетину діаметрів кола. (Центр.)
  5. Існують числа, що носять імена великих математиків: число Архімеда,  або інакше число π, що дорівнює — 3,14; Неперове число е = 2,7... та ін. Назвати число Шахерезади, яке, проте, не настільки корисне, як попередні? (1001)
  6. Піфагор, окрім математики й філософії, займався ще й спортом. І настільки успішно, що став олімпійським чемпіоном. Яким видом спорту він займався? (кулачним боєм)
  7. Що в перекладі з грецької позначає слово «матема», від якої утворилася назва науки математики? (Наука)
  8. Учні школи Піфагора – піфагорійці, приписували числам різні властивості. Парні числа вважалися нещасливими, а непарні—щасливими. Чи збереглася ця піфагорійська традиція зараз і де? (Так, вважається, що слід дарувати букет з непарної кількості квіток)   
  9. «Треба уникати всіма способами, відтинаючи вогнем і мечем, і усім, чим можна, від тіла — хворобу, від душі — неуцтво, від шлунка — надмірності!» Кому з великих греків: Піфагору, Фалесу чи Евкліду - належать ці слова?                                                                          (Піфагору)
  10.                      Чи правда, що математик, фізик, механік Ісаак Ньютон вигукнув: «Дайте мені точку опори , і я переверну світ» ( Ні. Це сказав Архімед)
  11.                      У колесі 10 спиць. Скільки проміжків між спицями?     (10)

Ведучий 1. Капітани молодці! Надаємо слово журі.

Ведучий 1.Пропонуємо нашим командам порухатися, та зобразити фігури та їх елементи, які ми вам назвемо. В конкурсі беруть участь усі члени команди.

Ведучий 2. За кожну правильно зображену фігуру 2 бали.

  1. Коло.
  2. Коло з центром.
  3. Коло, у якому проведено радіус
  4. Хорду кола.
  5. Дотичну до кола.
  6. Дві дотичні до кола, проведені з однієї точки.

Ведучий 1. Команди відпочивають, а уболівальники заробляють бали для своїх команд, розгадуючи ребуси. (3 бали)

Без имени-1(радіус)

https://examplewordpresscom81607.files.wordpress.com/2015/10/4646.jpg(куля)

http://mim58.ucoz.ru/_tbkp/pifagor.png (Піфагор)

http://ist-matemat.at.ua/reb5klas/figuri/piramida.png  (піраміда)

http://allforchildren.ru/rebus/rebus10/10-058.gif (Піфагор)

Ведучий 2. Надаємо слово журі, а команди готуються показати домашнє завдання (сценка на шкільну тематику) (10 балів) Виступи команд.

Ведучий 1. А зараз останнє випробування для наших команд. Використовуючи підручні матеріали, які ви можете знайти в цій залі, та шматочок крейди, намалювати на підлозі якомога точніше коло. На виконання завдання – 2 хвилини. (5 балів)

Ведучий 2. Надаємо слово журі.

За хвилиною — хвилина.

 Ось і грі прийшов кінець.

Тож показуй нам рахунок:

 Хто сьогодні молодець?

Ведучий 1. Дві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

Що обидві молодці!

Ведучий 2. Та показує рахунок,

Що одна з команд сильніша,

І з наук твердим гранітом

Впоралась вона спритніше.

Ведучий 1. Оплесками переможців,

Дружно будемо вітати,

Їм солодкий приз медалі,

Щоб було про що згадати.

Ведучий 2. І команді другій також

Ми дамо призів таких,

Але інші це медалі,

 Бо діаметр менший в них.

Ведучий 1. Тож прийміть від нас на пам'ять

Ці медалі «золоті».

Всім бажаємо удачі

І в навчанні, і в житті!

Ведучі вручають медалі, оплески присутніх.

Фінальна пісня на мелодію пісні «Гай, зелений гай»

Ведучі (читають на фоні мелодії).

Така вона — наук усіх цариця.

Шляхетна, мудра, добра і весела,

Її корона сонячно іскриться

У кожній школі, у містах і селах.

Ми з нею завжди — і серця співають,

Ми з нею — і сумління наше чисте,

Тож хай, немов прогресії, зростають

Ряди геометрів та алгебраїстів!

Приспів (команди разом):

Можеш все забути      (З рази).

Тільки пам'ятай

Радіус і коло,

Хорду і дотичну,

Січну і діаметр — їх не забувай.

Можеш все забути       (З рази)

Тільки пам'ятай

Довжину і площу, 

Сегмент круга й сектор,

І про центр кола теж не забувай.

Список використаних джерел

http://journal.osnova.com.ua/article/36116-Застосовуємо_математику.

http://www.yrok.net.ua/load/rozrobki_urokiv/matematika/dovzhina_kola_ploshha_kruga_rozv_jazuvannja_zadach/39-1-0-5751

Сергеев И. Н., Олехник С. Н., Гашков С. Б. Примени математику. — М. : Наука, 1990.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Педан Ніна
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку