Є багато ігор, у яких використовується ідея прямокутних координат. Грати в такі ігри цікаво й корисно. Сьогодні ми пограємо в гру, схожу на «морський бій». Наша гра називається «Математична регата». Відкривши всі літери ми дізнаємося ім'я математика, який ввів у математику координатну площину.
Позакласний захід «Математична регата»
Ведучий (у кашкеті морського капітана). Девізом нашого сьогоднішнього математичного плавання буде вислів французького філософа, фізика, математика Блеза Паскаля: «Немає значення, що шукаєш, важливо, що знаходиш». Тому шукайте завзято, не здавайтесь.
Ви повинні показати не лише знання математичного матеріалу, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу.
Є багато ігор, у яких використовується ідея прямокутних координат. Грати в такі ігри цікаво й корисно. Сьогодні ми пограємо в гру, схожу на «морський бій». Наша гра називається «Математична регата». Відкривши всі літери ми дізнаємося ім’я математика, який ввів у математику координатну площину.
Для гри ми утворили дві команди. Просимо їх представитися і повідомити про готовність до плавання.
Девізи команд:
«Абсциса» по морю пливе,
Багато знань вона несе.
Завжди вперед і ні кроку назад.
Думати колективно,
Діяти оперативно,
Сперечатися доказово –
«Координатам» всім обов’язково.
Умови гри
На дошці зображене поле для гри, на якому занумеровані клітинки: по вертикалі - клітинки позначені числами від 1 до 6, а по горизонталі - буквами від А до Е. Буква і число визначають місце будь-якої клітинки поля, де розмішена ескадра, що складається з одного трищоглового корабля, двох двощоглових і трьох однощоглових кораблів.
Грають дві команди. Капітани по черзі називають якусь клітинку. Кожній клітинці відповідає запитання, яке зачитує ведучий. 30 секунд на обдумування. Першою відповідає команда, яка назвала координати. За правильну відповідь нараховується один бал, якщо немає правильної відповіді, то бал не нараховується. За вгадану букву - один бал, за вгадане слово - чотири бали. Якщо в названій клітинці була буква, то команда має право ще на 1 хід. Якщо вгадано трищогловий корабель, то всі сусідні клітинки по горизонталі і вертикалі відкриваються. Коли не вистачає часу, оголошується «абордаж», тобто стріляють по черзі, але на запитання не відповідають, за вгадані букви нараховується по одному балу.
Розміщення кораблів
Завдання «Математичної регати»
А-1. Яке число дорівнює кількості букв у його назві?
(Три)
А-2. Назвати три числа, сума і добуток яких рівні.
(1; 2; 3)
А-3. Назвати суму найменшого двоцифрового та найбільшого натурального чисел.
(Неможливо)
А-4. Скільки разів зустрічається цифра 5 у запису чисел від 1 до 99?
(20)
А-5. Записати трицифрові числа, у яких кількість десятків удвічі більша від кількості одиниць, а кількість сотень удвічі більша від кількості десятків.
(421; 842)
А-6. Скільки треба додати до найменшого двоцифрового числа, щоб отримати найбільше трицифрове число?
(989)
Б-1. Скільки треба додати до найбільшого трицифрового числа, щоб отримати найменше чотирицифрове число?
(1)
Б-2. У числі 421 закреслили цифру 2. На скільки зменшилося число?
(На 380)
Б-3. Яке натуральне число дорівнює сумі всіх попередніх?
(3=1 + 2)
Б-4. Між 10 стовпами треба натягнути сітку. Відстань між двома найближчими стовпами З м. Скільки метрів сітки потрібно?
(27м)
Б-5. 5 кіп і 7 кіп сіна склали разом. Скільки вийшло кіп?
(Одна)
Б-6. На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося?
(Жодного)
В-1. Два батьки і два сини впіймали три карасі, кожний по одному. Як це може бути?
(Це дід, син і внук)
В-2. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?
(6)
В-3. Шість картоплин у каструлі зварилися за 24 хв. За скільки звариться одна картоплина?
(За24хв)
В-4. Над річкою летіли 1 голуб, 1 щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок. Скільки птахів летіло?
(10)
В-5. Катруся з дуба рвала груші, у кошичок складала: дві татові і дві матусі, три братику і три Катрусі. Скільки всього було груш?
(Жодної, на дубі груші не ростуть)
В-6. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм - 4. Скільки всього дітей ішло до школи?
(5)
Г-1. Горіло 10 свічок. Три погасили. Скільки свічок залишилося?
(3)
Г-2. На прямій взяли 4 точки, що не лежать на одній прямі. Скільки всього утворилося відрізків, кінцями яких є ці точки?
(6)
Г-3. На скільки збільшиться периметр квадрата, якщо кожну його сторону збільшити на 5см?
(На 20 см)
Г-4. У трикутника відрізали два кути. Скільки кутів залишилося?
(5)
Г-5. З куска дроту утворили квадрат зі стороною 6 см. Потім розігнули дріт і утворили з нього трикутник з рівними сторонами. Яка сторона трикутника?
(8см)
Г-6. Площа квадрата 64 см2. Яка його сторона?
(8см)
Д-1. Знайти довжину ламаної, що складається з 5 ланок, якщо її перша ланка дорівнює 1 см, а кожна наступна вдвічі більша за попередню.
(31см)
Д-2. Чому дорівнює сторона квадрата, периметр якого втричі більший за периметр прямокутника зі сторонами 2 см і 4 см?
(9см)
Д-3. Чи можна з дроту довжиною 100 см виготовити модель куба з ребром 8 см?
(Так, потрібно 96 см)
Д-4. Скільки хвилин у 1,5 год?
(90 хв)
Д-5. Знайти кут, якщо він становить прямого.
(15°)
Д-6. Половина від якого числа дорівнює 10?
(20)
Е-1. Кавун важить 3 кг і ще половину своєї маси. Скільки важить кавун?
(6 кг)
Е-2. Яку частину доби становить 12 годин?
()
Е-3. Зменшити 2,5 в 10 раз.
(0,25)
Е-4. Прилад для вимірювання кутів.
(Транспортир)
Е-5. Трикутник, у якого всі сторони рівні.
(Рівносторонній)
Е-6. Продовжити ряд дробів:
()
Підведення підсумків гри та нагородження переможців.
О, переможці!
В цій тяжкій борні
Ви зберегли азарт математичний.
Прийміть вітання, переможці, щирі!
Живіть ви з математикою в мирі!
Нехай кмітливість вам допомагає,
Математичні таємниці кожен з вас пізнає!