Позакласний захід "Математична регата"

Про матеріал

Є багато ігор, у яких використовується ідея прямокутних координат. Грати в такі ігри цікаво й корисно. Сьогодні ми пограємо в гру, схожу на «морський бій». Наша гра називається «Математична регата». Відкривши всі літери ми дізнаємося ім'я математика, який ввів у математику координатну площину.

Перегляд файлу

Позакласний захід «Математична регата»

Ведучий (у кашкеті морського капі­тана). Девізом нашого сьогоднішнього математичного плавання буде вислів французького філософа, фізика, математика Блеза Паскаля: «Немає значення, що шукаєш, важливо, що знаходиш». Тому шукайте завзято, не здавайтесь.

Ви повинні показати не лише знання математичного матеріалу, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу.

Є багато ігор, у яких використо­вується ідея прямокутних координат. Грати в такі ігри цікаво й корисно. Сьогодні ми пограємо в гру, схожу на «морський бій». Наша гра називається «Математична регата». Відкривши всі літери ми дізнаємося ім’я математика, який ввів у математику координатну площину.

Для гри ми утворили дві команди. Просимо їх представитися і повідомити про готовність до плавання.

Девізи команд:

«Абсциса» по морю пливе,

Багато знань вона несе.

Завжди вперед і ні кроку назад.

 

Думати колективно,

Діяти оперативно,

Сперечатися доказово –

«Координатам» всім обов’язково.

 

Умови гри

На дошці зображене поле для гри, на якому занумеровані клітинки: по вертикалі - клітинки позначені числа­ми від 1 до 6, а по горизонталі - бук­вами від А до Е. Буква і число визнача­ють місце будь-якої клітинки поля, де розмішена ескадра, що складається з одного трищоглового корабля, двох двощоглових  і трьох однощоглових кораблів.

Грають дві команди. Капітани по черзі називають якусь клітинку. Кожній клітинці відповідає запитання, яке за­читує ведучий. 30 секунд на обдумування. Першою відповідає команда, яка назвала координати. За правильну відповідь нараховується один бал, якщо немає пра­вильної відповіді, то бал не нараховується. За вгадану букву - один бал, за вгадане слово - чотири бали. Якщо в названій клітинці була буква, то команда має право ще на 1 хід. Якщо вгада­но трищогловий корабель, то всі сусідні клітинки по горизонталі і вертикалі відкриваються. Коли не виста­чає часу, оголошується «абордаж», тобто стріляють по черзі, але на запитання не відповідають, за вгадані букви нара­ховується по одному балу.

Розміщення кораблів

 

Завдання «Математичної регати»

 

А-1.   Яке число дорівнює кількості букв у його назві?

(Три)

А-2.   Назвати три числа, сума і добуток яких рівні.

(1; 2; 3)

А-3.   Назвати суму найменшого двоцифрового та найбільшого натурального чисел.

(Неможливо)

А-4.   Скільки разів зустрічається цифра 5 у за­пису чисел від 1 до 99?

(20)

А-5. Записати трицифрові числа, у яких кількість десятків удвічі більша від кількості одиниць, а кількість сотень удвічі більша від кількості десятків.

(421; 842)

А-6. Скільки треба додати до найменшого дво­цифрового числа, щоб отримати   найбільше трицифрове число?

(989)

Б-1. Скільки треба додати до найбільшого трицифрового числа, щоб отримати   найменше чотирицифрове число?

(1)

Б-2.  У числі 421 закреслили цифру 2. На скільки зменшилося число?

(На 380)

Б-3.   Яке натуральне число дорівнює сумі всіх попередніх?

(3=1 + 2)

Б-4. Між 10 стовпами треба натягнути сітку. Відстань між двома найближчими  стовпами З м. Скільки метрів сітки потрібно?

(27м)

Б-5.   5 кіп і 7 кіп сіна склали разом. Скільки вийшло кіп?

(Одна)

Б-6.   На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося?

(Жодного)

В-1.   Два батьки і два сини впіймали три карасі, кожний по одному. Як це може бути?

(Це дід, син і внук)

В-2.   У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?

(6)

В-3.   Шість картоплин у каструлі зварилися за 24 хв. За скільки звариться одна картоплина?

(За24хв)

В-4.  Над річкою летіли 1 голуб, 1 щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок. Скільки птахів летіло?

(10)

В-5.   Катруся з дуба рвала груші, у кошичок скла­дала: дві татові і дві матусі, три братику і три Катрусі. Скільки всього було груш?

(Жодної, на дубі груші не ростуть)

В-6.   До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм - 4. Скільки всього дітей ішло до школи?

(5)

Г-1.   Горіло 10 свічок. Три погасили. Скільки свічок залишилося?

(3)

Г-2.  На прямій взяли 4 точки, що не лежать на одній прямі. Скільки всього утворилося відрізків, кінцями яких є ці точки?

(6)

Г-3.  На скільки збільшиться периметр квадра­та, якщо кожну його сторону  збільшити на 5см?

(На 20 см)

Г-4.   У трикутника відрізали два кути. Скільки кутів залишилося?

(5)

Г-5.   З куска дроту утворили квадрат зі сторо­ною 6 см. Потім розігнули дріт і утворили з ньо­го трикутник з рівними сторонами. Яка сторо­на трикутника?

(8см)

Г-6.   Площа квадрата 64 см2. Яка його сторона?

(8см)

Д-1.  Знайти довжину ламаної, що складається з 5 ланок, якщо її перша ланка дорівнює 1 см, а кожна наступна вдвічі більша за попередню.

(31см)

Д-2.  Чому дорівнює сторона квадрата, периметр якого втричі більший за периметр прямо­кутника зі сторонами 2 см і 4 см?

(9см)

Д-3.   Чи можна з дроту довжиною 100 см виго­товити модель куба з ребром   8 см?

(Так, потрібно 96 см)

Д-4.    Скільки хвилин у 1,5 год?

(90 хв)

Д-5.    Знайти кут, якщо він становить прямого.

(15°)

Д-6.    Половина від якого числа дорівнює 10?

(20)

Е-1.   Кавун важить 3 кг і ще половину своєї маси. Скільки важить кавун?

(6 кг)

Е-2.   Яку частину доби становить 12 годин?

()

Е-3.   Зменшити 2,5 в 10 раз.

(0,25)

Е-4.    Прилад для вимірювання кутів.

(Транспортир)

Е-5.   Трикутник, у якого всі сторони рівні.

(Рівносторонній)

Е-6.   Продовжити ряд дробів:

()

Підведення підсумків гри та нагородження переможців.

 

О, переможці!

В цій тяжкій борні

Ви зберегли азарт математичний.

Прийміть вітання, переможці, щирі!

Живіть ви з математикою в мирі!

Нехай кмітливість вам допомагає,

Математичні таємниці кожен з вас пізнає!

doc
Додано
3 квітня 2021
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку