Позаурочний захід "Математична показуха"

Про матеріал
Позаурочний захід "Математична показуха" розроблений для проведення заходів під час "Тижня математики"
Перегляд файлу

Позаурочний захід з математики «Показуха»

 

Мета: перевірити рівень засвоєння учнями основних понять математики, виявити вміння учнів застосовувати знання на практиці; розвивати інтерес до математики, кмітливість, логічне мислення; формувати навички міжособистісних стосунків.

Форма проведення: гра-змагання

Місце проведення: кабінет математики

Час проведення: 45 хв.

Обладнання:  електронна презентація, картки-завдання, відеоматеріал.

 

Хід заходу:

Вступне слово викладача.

 

1-й ведучий. Добрий день, дорогі друзі!

2-й ведучий. Вітаємо вас на справжній учнівській грі - «Показуха», яка сьогодні присвячена цариці наук — математиці.

1-й ведучий. Мабуть, у кожній групі є багато гарних друзів. А де ви бачили, щоб друг залишив друга у біді? Цього ніхто не допустить. А що є справжньою бідою, як не те, коли тебе викликають відповідати, а в голові
немає жодної розумної думки! Тут настає зоряний час справжньої «показухи». Друзі поспішають на допомогу і хто жестами, а хто мімікою
намагається допомогти і щось підказати. І, деколи, їм це зовсім непогано
вдається.

2-й ведучий. Сьогодні ми будемо свідками неймовірних явищ - уміння без слів розуміти один одного. Взаєморозуміння і швидку реакцію покажуть нам дві команди з найкращої сторони, вони проявлять кмітливість. Гра сьогодні дозволить кожному гравцеві отримати ті бали, які не прості, а "золоті".

1-й ведучий: А зараз привітаємо наших учасників - дві команди учнів групи № ____. Сьогодні ми подивимось, яких успіхів досягли наші учасники у цьому жанрі учнівського мистецтва.

2-й ведучий. Маю честь представити найсправедливішу рахункову комісію, що буде лічити зароблені командами бали.

1-й ведучий: Усі приготування зроблено, тепер можна і починати.

Перший конкурс «Давайте познайомимося» (3бали)

2-й ведучий: Просимо команди, що беруть участь у грі, представити себе. Кожна команда по черзі повинна показати для протилежної команди суперників свою назву або гасло, з яким вони живуть у цій грі! А суперники спробують відгадати назву команди.

1-й ведучий: Будь ласка, покажіть себе перша команда.

Команда супротивників будьте уважні, вдивляйтесь в ці рухи і відгадуйте! Нехай усім щастить. А гостям нашого свята гарного настрою!

2-й ведучий: Будь-ласка, а тепер пропонуємо виступ другої команди.

1-й ведучий: Тепер ми вже остаточно познайомились з командами:

1. «Ейнштейни» (Девіз: Якщо нас багато – нас не подолати!

                         Ми Енштейни молодці в математиці знавці!

                         Задач безліч знаємо – всіх ми подолаємо!)

 

2.  «Розумники»   (Девіз: Наш девіз – перемагати,

Всі завдання розв’язати,

Швидко все розрахувати

Й супротивника здолати!)

 

1-й ведучий: Рахункова комісія повідомить результат першого конкурсу гри. (Виступ членів комісії.)

 

2-й ведучий. От ми вже й знайомі. Думаю, учасники готові до складніших
«показушних» завдань.

Оголошую другий конкурс гри — «Показалки».

 

1-й ведучий. Участь в конкурсі беруть по одному учаснику з кожної команди. Учасники команд мають показати мімікою і жестами деякий математичний термін, який написаний на листку для членів своєї команди. Ваша перемога — у ваших руках. Час показу — 30 с. За правильно назване слово — 2 бали.

(Слова для показу: циліндр, піраміда, трапеція, ромб, прямокутник,
трикутник.)

1-й ведучий. Просимо рахункову комісію оголосити результати.

(Оголошення результатів)

 

2-й ведучий. А зараз ми перевіримо художньо-музичні здібності наших
учасників.

Наступний третій конкурс гри - «Малювалки». І малювати учасникам гри доведеться не що-небудь, а пісню. Правила майже такі самі. Один учасник команди отримує текст відомої пісні і малює на дошці її назву або зміст. Головне, щоб решта учасників його команди змогли
назвати цю пісню або хоча б рядок з неї. Навіть якщо
команда не відгадала пісні, то вона розважить нас її виконанням.

На «малювалки» відводиться 30 с. За вгадану пісню — 5 балів.

(Назви пісень: «Ой, на горі два дубки», «Жили у бабусі два веселих гусі», «Два кольори», «Три танкісти»)

(Виступ команд.)

1-й ведучий. Шановна рахункова комісія! Повідомте, як вам сподобалися виступи наших команд.

(Виступ членів комісії)

 

2-й ведучий.

А ми переходимо до наступного (четвертого) конкурсу нашої гри, який називається «Впізнай підказку»

Команди по черзі отримують по 5 запитань. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки – 3 сек. на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 сек. Після третьої підказки – 5 сек. на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки – 3 бали, після другої – 2, після третьої – 1 бал.

Підказки для команди «Енштейни»

 

 

Помилки

  1. За це знижують оцінки.
  2. Відмінники їх роблять рідко.
  3. На них вчаться.

Площа

  1. Зазвичай знаходиться в центрі міста.
  2. Вимірюється у квадратних одиницях.
  3. У прямокутника – це добуток довжини на ширину.

Множення

  1. З багатством це також може статися.
  2. Арифметична дія.
  3. Є така таблиця.

Кут

  1. У класі їх чотири.
  2. Вимірюється транспортиром.
  3. Туди ставлять малюків.

 

 

Підказки для команди «Розумники»

Циліндр

  1. Їх кілька у двигуні машини.
  2. Є також такий капелюх.
  3. Схожий на каструлю.

Висота

  1. Її люблять льотчики.
  2. Відрізок у трикутнику.
  3. Буває над рівнем моря.

Трапеція

  1. На ній виступають акробати
  2. Буває в пташиній клітці.
  3. Один із видів чотирикутників.

Діагональ

  1. У кола її не має.
  2. Проходить із кута в кут.
  3. У ромбі вони перетинаються під прямим кутом.

 

5 Конкурс „Поласуй гарбузовою кашею”

1-й ведучий. Спробуйте дістатися до гарбуза, який знаходиться серед цифрового лабіринту. Дістатися до нього можна тільки, якщо будете рухатися вертикально і горизонтально клітинками, у яких є цифра 6 або число, що ділиться на 6. Команда, яка першою дістанеться до гарбуза отримує 3 бали, другою – 2 бали, а якщо не знайде шляху - 0 балів.

 

25

57

91

81

43

99

87

79

52

49

88

54

86

68

62

76

31

29

83

96

56

73

32

93

66

48

92

51

90

41

38

56

94

53

36

80

43

61

78

84

J0305493

82

34

46

74

71

58

75

33

28

44

95

42

32

37

35

21

6

26

24

18

30

45

72

16

60

12

55

40

87

77

59

22

14

19

98

39

47

85

27

50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-й Конкурс «Зашифровані слова»

2-й ведучий. Команди отримують по аркушу паперу, на якому у два стовпчики записані слова. Потрібно до слів першого стовпчика підібрати відповідні слова із другого стовпчика, щоб утворилися правильні словосполучення. Команда, яка першою справиться з даним завданням отримує 5 балів, інша – 3 бали.

  1.  

Рівняння

 

Розв’язання

3

  1.  

Кут

Сума

4

  1.  

Задача

Прості

5

  1.  

Доданок

Гострий

2

  1.  

Числа

Корінь

1

  1.  

Діаграма

Найбільший спільний дільник

8

  1.  

Відношення

4:2=8:4

9

  1.  

НСД

Знаменник

10

  1.  

Пропорція

Стовпчаста

6

  1.          

Дріб

a:b

7

 

Підбиття підсумків.

Нагородження переможців.  

 

Команда «Ейнштейни»

Команда «Розумники»

1-й К (макс. 3 бали)

 

1-й К (макс. 3 бали)

 

2-й К (за кожне сл.2 бали)

 

2-й К (за кожне сл.2 бали)

 

3-й К (за вгадану п. 5 балів)

 

3-й К (за вгадану п. 5 балів)

 

4-й К (3,2,1)

 

4-й К (3,2,1)

 

5-й К (3,2,0)

 

5-й К (3,2,0)

 

6-й К (5,3)

 

6-й К (5,3)

 

 

 

 

 

 

Викладач математики     І.А. Зейдліц

docx
Додано
30 травня 2022
Переглядів
1073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку