Позаурочний захід" Математика в моїй професії.".

Про матеріал
Позаурочний захід для учнів професійно- технічних навчальних закладів по спеціальності "Штукатур, маляр".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРОЕКТМ2 – квадратний метр (математика матеріалознавство)

Номер слайду 2

Математика у моїй професії

Номер слайду 3

Ти всім наукам мати рідна, в віках оспівана ти словом, світило всіх земних світил.тебе царицею величнонедарма Гаусс охрестив. Ти визнана главою всіх наук,Потрібна нам завжди і всюди. Без математики ми нині як без рук, З тобою з казки дійсність творять люди.

Номер слайду 4

Якщо ви почуєте у розмові, що людина не любить математику, не вірте. Математику не можна не любити, її можна тільки не знати. Математика— найдавніша з усіх наук, проте вона залишається наукою вічно молодою, яка бурхливо розвивається, весь час розширює галузі свого пізнавання, все ширше розвиває свої зв’язки не тільки з природничими науками, а й з найрізноманітнішими галузями людської діяльності. М. В. Келдиш. Хоч би яку науку ми не вивчали, хоч би в якій галузі виробництва ми не працювали, якщо ми хочемо залишити після себе слід, необхідні знання математики. І тому нам потрібно знати про практичне застосування математики в різних галузях виробництва і в житті. В майбутньому вона нам дасть величезну допомогу в усіх наших справах.

Номер слайду 5

Як математика пов’язана з нашими професіями?Ласкаво просимо у виробничу майстерню! На перших уроках виробничого навчання ми починаємо вивчати інструменти, якими будемо працювати. Серед них дуже багато інструментів, які нагадують геометричні фігури: прямокутники, трикутники, конуси, трапеції.

Номер слайду 6

Приміщення, в яких ми працюємо переважно є прямокутними паралелепіпедами. Дуже часто нам необхідно знаходити площу стін, які ми будемо опоряджувати. Для цього ми перемножуємо периметр підлоги на висоту стіни. S = P * H стіни

Номер слайду 7

Сучасні будівельні суміші, які ви застосовуєте в роботі, наприклад Ceresit СT- 29, являє собою готову суху суміш, до якої достатньо тільки додати води для доведення до заданої консистенції. А бувають такі суміші, які треба готувати самостійно. Штукатурна розчинова суміш складається з в”яжучого, заповнювача, води, а інколи і домішок. Наприклад: склад цементної суміші 1:3 ( 1 частина - цементу і 3 частини - піску). В математиці - 1:3 називається відношенням. Пропорційність починають вивчати в школі в 6 класі і розв”язують задачі на суміші і сплави.

Номер слайду 8

Основне в’яжуче в штукатурному розчині - цемент. Звідки ж він прийшов? Відомо, що стародавні жителі Македонії та римляни кілька століть тому використовували бетонну суміш, яка була приготовлена на основі матеріалу, подібного до сучасного цементу. Від римлян ми і маємо термін «цемент». Римські будівельники використовували у виробництві стародавнього цементу як природні матеріали, наприклад пемзу, так і штучні — дроблену цеглу або керамічний порошок. Цемент почали виготовляти в минулому столітті. На початку 20-х років XIX ст. Єгор Челієв отримав цемент із випаленої суміші вапняка і глини. Він опублікував результати своєї роботи в книзі, виданій в Москві у 1825 р. У 1856 р. запрацював перший в Росії завод з виготовлення портландцементу. Цікавий факт! Монолітний купол Пантеону, відомі Римські термальні ванни і багато інших будівель того періоду побудовані на цементі. Цікаве про цемент

Номер слайду 9

Повернемося до нашої проблеми. Як же математика пов’язана з вибраною професією? Наша задача: Знайти кількість матеріалу, необхідного для обштукатурювання поверхні стін. Для цього ми повинні знайти площу стін, яку ми будемо обштукатурювати. В нашому випадку ми її визначали, як площу бічної поверхні S = P*H стіни. В технічних характеристиках матеріалів ( на мішку з сумішшю ) вказується витрата матеріалу на 1 квадратний метр. Нам залишається тільки поділити отриману площу поверхні стін на кількість матеріалу на 1 м . кв. К-ть мат. = S / К-ть мат. на 1м.кв. Так ми отримаємо необхідну кількість кілограмів сухої суміші. Щоб визначити скільки мішків нам придбати - знову небхідно розділити отриману кількість матеріалу на кількість вмісту матеріалу у мішку.

Номер слайду 10

Так ми самостійно приготуємо будівельну розчинову суміш

Номер слайду 11

Крім общтукатурювання ми оздоблюємо стіни шпалерами. Для того, щоб підрахувати кількість рулонів шпалер, які ми повинні придбати для оздоблення стін ми знов застосовуємо математику. Знаходимо площу стін, які необхідно оздобити шпалерами і ділимо її на площу рулона шпалер (множимо довжину рулону на його ширину).

Номер слайду 12

До Європи шпалери прийшли зі Сходу. У 1509 році англійський друкар з Йорка Хуго Гойс виготовив перший в історії рулон паперових шпалер. В ХVI столітті Ост- Індійською торговою компанією були привезені в Європу китайські шпалери з ручним розписом. «Батьком» друкованих шпалер вважається Жан Папілон, який працював в кінці XVII століття. В його майстерні друкування виконувалося вручну на невеликих листках паперу. Перша машина для друкування шпалер почала працювати у 1830 році. З історії виникнення шпалер.

Номер слайду 13

Так ми в гуртожитку клеїмо шпалери

Номер слайду 14

Ще одна ваша спецальність це лицювальник -плиточник. Для того, щоб підрахувати кількість плиток, яка нам потрібна в роботі , ми знову використовуємо математику. Знаходимо площу поверхні, яку нам потрібно облицювати і визначаємо площу однієї плитки. Результатом буде - відношення площі поверхні до площі 1 плитки. Зазвичай, плитка прямокутної або квадратної форми. Тому площу знаходимо перемножив довжину на ширину.

Номер слайду 15

Керамічна плитка не є новим сучасним опоряджувальним матеріалом. Її виникнення датується ІІІ-ІІ тисячоліттям до нашої ери. Це один з небагатьох матеріалів, який не загубився у часі, а постійно удосконалюється - змінюється у технології і процесі виготовлення. Незмінним залишається принцип - глина випалюється, спресовується, покривається малюнком і глазурується, знову випалюється. З історії керамічної плитки.

Номер слайду 16

Цікаво, що найбільша піраміда Єгипта (піраміда Хеопса) всередині облицьована глазурованими плитками з орнаментальним візерунком. Підлога піраміди укладена алебастровими плитками. Рецептуру глазурування плитки вчені не можуть розгадати до наших днів.

Номер слайду 17

Так ми укладаємо плитку

Номер слайду 18

В малярних роботах є такі роботи, які називаються альфрейно-декоративні. Іншими словами- стінопис. Для того, щоб перенести малюнок з аркуша паперу на стіну необхідні комп’ютерний проектор або застосування принципу подібністі фігур з математики. Для цього малюнок на папері розбиваємо на прямокутники, а стіну ділимо на таку ж кількість прямокутників, тільки вони будуть набагато більші за розміром. Малюнок по прямокутникам переносимо на стіну.

Номер слайду 19

Стінопис був відомив в стародавніх  Єгипті, Китаї , Середній Азії, Греції та у Римі. За середньовіччя стінопис розвивався головним чином у церковному мистецтві. В 10-13 ст. в Україні уже відомі мозаїка, фрески соборів Києва, Чернігова (Успенського, Єлецького монастиря, Борисоглібського собору), міста Остра. Традиції монументального стінопису Київської і Галицько-Волинської держави продовжували українські майстрі в 14-17 ст., використовуючи знання і досвід західно-європейського мистецтва. У 18 ст. в стилі класицизму були оздоблені числені палаци Розумовських. На початку 20 ст. почалися спроби відродження українських народних та історичних традицій у декоративному малярстві. Поряд зі стінописом, що виконували професійні митці, розвивався народний стінопис — розпис стін житлових будинків зовні і всередині. З історії стінопису

Номер слайду 20

Наші роботи

Номер слайду 21

Ще одним видом опорядження стін є мурали. Мурали – це також стінопис, малюнки на фасадах будинків. Ці картини на будівлях ми знайшли в Чернігові.

Номер слайду 22

Отже, працюючи над цім заходом ми хотіли вас переконати, що знання математики, вам буде необхідне в професії опоряджувальника. В своїй роботі ви будете знаходити площі фігур, площі бічних поверхонь многогранників, об’єми фігур, будете застосовувати відношення, подібність фігур. Розвиток сучасних технології і матеріали вимагають від вас, майбутніх будівельників, все більших знань з математики. На уроках матеріалознавства, спецтехнології та виробничого навчання ви неодноразово, навіть не помічаючи цього, будете звертатися до математичних знань. Зробимо висновок:

Номер слайду 23

Дякуємо за увагу

pptx
Додано
1 грудня 2022
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку