20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Праця людей взимку. 1клас Я досліджую світ за програмою О.Я.Савченко

Про матеріал
Тема: Праця людей взимку. Мета: Розширити та уточнити знання дітей про турботи людей взимку: чистять сніг на подвір’ї, підгодовують птахів, ходять з дітками кататись на санчатах. Вчити дітей уважно розглядати сюжетні ілюстрації та відповідати на запитання за їх змістом,складати розповідь; формувати в учнів уявлення про необхідність піклування про тварин узимку, сприяли розвитку розповідного мовлення, спостережливість, уміння порівнювати, знаходити причинно – наслідкові зв’язки; доводити правильність певного судження та власної думки; виховували шанобливе ставлення до людської праці, викликали бажання надавати посильну допомогу дорослим. Обладнання: предметні малюнки,вата,паралон,мило,папір для клейки вікон, підручник, пазли «Тварини в казках», ноутбук, проектор, екран,відео мультфільм «Маша і Ведмідь», «Голоси птахів». Хід уроку І.Організаційний момент ІІ.Ранкова зустріч 1.Вітання. Гра «Чарівні окуляри» Крізь чарівні окуляри можна бачити лише добре. Передаючи їх із рук в руки, привітайтеся і розкажіть, що гарне ви бачите в учневі, який стоїть поруч. Розкажіть про випадок, коли вам допоміг ваш друг. 2. Обмін інформацією. Про працю людей взимку. 3. Щоденні новини -Яка зараз пора року? - Який сьогодні рік? - Який місяць? - Який день? - Яка дата? - Який стан неба? - Чи є опади? ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. ІV. Вивчення теми уроку 1. - Які турботи приносить зима людям? -З якими зимовими змінами пов’язана праця людей? Особливості праці людей взимку пов’язані з природними змінами: ●значним похолоданням; ●випаданням снігу; ●замерзанням води. 2. Робота за підручником (с.8-9) Загадка. Стало біло навкруги — я розтрушую сніги, наганяю холоди, води сковую в льоди. (Зима) - Розгляньте у підручнику зимовий пейзаж . -Які природні явища характерні для зими? - Як змінилася температура повітря взимку? - Як люди дбають про утеплення приміщень у себе вдома та на роботі? - Необхідно дбати про утеплення приміщень. Для збереження тепла в приміщеннях на зиму потрібно заклеювати вікна, зачиняти двері у під’їздах,будинках. Фізхвилинка. 3.Гра «Збережи тепло в оселі» (Групи обирають матеріали для утеплення вікон і приміщення: паралон, вату, плівку, фольгу, мило, папір для заклейки вікон і пояснюють свій вибір.) - З настанням перших холодів люди утеплюють вікна. - Взимку виникає необхідність обігріву житлових приміщень. Діти, а як утеплена наша школа? -Як ми зберігаємо тепло у школі?( пластикові вікна, вхідні двері). -Розкажіть, що роблять узимку на вулицях міста і села. -У місті снігозбиральні машини прибирають сніг з вулиць. Двірник посипає лід піском. У селі господарі чистять свої подвір’я від снігу, обтрушують сніг з молодих фруктових дерев. - Чи є у вас вдома домашні тварини? -Поміркуйте,чи легко домашнім тваринам узимку? - Чому ви так вважаєте? -Хто може допомогти домашнім тваринам взимку? 4. "У гостях у лісових мешканців" Уявіть,що ми підійшли до лісу. А ось і перше засніжене деревце,а на ньому пташки. Придивіться,що за пташки завітали до деревця? (Дятел,горобець, снігур, синичка,ластівка,голуб, шпак). -Які пташки зайві? - Чому? -Чому пташки відлітають у вирій? -А як живеться зимуючим пташкам? -Який із цих птахів є північним гостем? (Відео щебетання птахів). -Діти,уявіть, що лісові мешканці зараз звертаються до нас і про щось просять. -Як же можна допомогти пташкам взимку. (Зробити годівниці і насипати туди корм. Якщо регулярно поповнювати годівниці кормом,то це врятує пташок від загибелі. Підгодовувати зерном, насінням дерев та кущів, гарбузовим, конопляним,кавуновим та динним насінням,несолоним салом, крихтами тільки білого хліба,для цього шматки хліба розкришити і підсушити;зберігати крихти тільки в полотняному мішечку або в паперових пакетах чи коробці. Не можна давати птахам чорний хліб і смажені зерна). - В чому на вашу думку,виражається любов до птахів? - Поміркуйте,щоб сталося,якби зникли всі птахи? Висновок. Пам'ятайте! Їжу під снігом знайти важко.А щоб не замерзнути, пташкам потрібна енергія. А ви знаєте,що енергія - це їжа.Птахи - наші помічники,захисники наших лісів,полів, садів і городів від шкідників. - А про що нам нагадують ось ці сліди на снігу? (Сліди звірів) (Відео мультфільм «Маша і Ведмідь» Невидимі сліди). -Уявіть собі,щоб ви перетворилися на тваринку,що живе у зимовому лісі. - З яким проханням ви б звернулися до людей? - Яку допомогу можна надати звірам взимку? (Влаштувати у лісі годівниці для тварин. Для оленів,лосів покласти сіна,прив'язати засушені віники з гілок осики та верби,берези та липи;для зайців,диких свиней - качани кукурудзи,моркву,снопики необмолоченого вівса та проса). Пам'ятайте! Дикі тварини взимку потребують піклування та охорони з боку людей. Охорона тваринного світу хвилює все людство Про охорону тваринного світу піклується і наша держава. Про це йдеться в Основному Законі нашої держави – Конституції України . Відео про птахів, диких тварин. Фізхвилинка 5.Завдання на встановлення причинно-наслідкових зв'язків. Робота в групах. Із двох речень утворити одне за допомогою слова "тому що". Визначити у новому реченні причину і наслідок. Птахи відлітають у теплі краї. Взимку немає комах. У звірів відростає густа шерсть. Настають холоди. Узимку їжак впадає у сплячку. Взимку немає комах, черв'яків, жаб. Зайці,олені,лосі не запасають на зиму їжу. Взимку можна знайти гілки й кору дерев та кущів. 6.Коррекційна пауза. Гра "Вірю - не вірю". - Діти,зараз ми пограємо у гру. Ви будете думати,а ваші оченята відпочивати. Перед вами на парті лежать кружечки . Покладіть їх на долоньки й прикрийте ними свої оченята. Якщо я буду говорити правду,то ви очей не відкриваєте і говорите : "Вірю!", якщо ви мені не повірите,то відкривайте очі і говоріть: "Не вірю! "Можна додати правильну відповідь. -Шишкарі виводять пташенят взимку,тому що в цю пору багато шишок. -Їжаки бродять взимку по лісі. -Дятел взимку влаштовує "дятлову кузню". -Куниця взимку може поживитися білкою. -Олень взимку може напасти на вовка. -Білка заготовляє на зиму шишки та горішки.. -У горобця на голові малинова й червона шапочка. -Бджоли взимку живляться медом,виділяючи при цьому тепло. -Пташок можна підгодовувати крихтами чорного хліба. -Заєць любить обгризати кору,пагони молодих дерев і кущів. 7.Вправа"Мікрофон" 1. Гра « Бінго» Зараз ми зіграємо в гру,де нам знадобляться знання , які ми щойно отримали на уроці. (Відгадування пташок і звірів, комах за описом, використання предметних малюнків) 1.Птах, який годується взимку завдяки міцному дзьобу, шукаючи їжу під корою дерева.(дятел) 2.Зимовий гість,який полюбляє плоди горобини,насіння клена ,бузку, лободи.(Снігур) 3. Звірятко, яке не впадає в зимову сплячку, але в сильні морози спить декілька днів., полюбляє ласувати жолудями,соняшниковим насінням. ( білка) 4.Комахи, які взимку гріються, з’їдаючи мед.(бджоли) 5.Звір , який не впадає в сплячку, якщо не нагуляє достатньо жиру. ( ведмідь) 6. Тварина,яка крутить головою на 180 градусів і полює на мишей.(сова) 7.Тваринка, яка полюбляє несолоне сало (синиця) 8.Тварини,які взимку ведуть активний спосіб життя. -Навіщо ми все це з’ясовували? ( Щоб допомогти тваринам пережити зиму). V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ. -А що вам найбільше сподобалось? - Що було цікаво? - Який у вас настрій від сьогоднішнього уроку? -Оберіть смайлик 1.Теми для щоденника вражень - Моя улюблена пташка… - У мене вдома живе… - Я мрію про…
Перегляд файлу

Тема:  Праця людей взимку.

Мета: Розширити та уточнити знання дітей про турботи людей взимку: чистять сніг на подвір’ї, підгодовують птахів, ходять з дітками кататись на санчатах.  Вчити дітей уважно розглядати сюжетні ілюстрації та відповідати на запитання за їх змістом,складати розповідь; формувати в учнів уявлення про необхідність піклування про тварин узимку, сприяли розвитку розповідного мовлення, спостережливість, уміння порівнювати, знаходити причино – наслідкові зв’язки; доводити правильність певного судження та власної думки;  виховували шанобливе ставлення до людської праці, викликали бажання надавати посильну допомогу дорослим.

Обладнання:  предметні малюнки,вата,паралон,мило,папір для клейки вікон, підручник, пазли «Тварини  в казках», мікрофон, ноутбук, проектор, екран.

Відео мультфільм «Маша і Ведмідь», «Голоси птахі».

                                                        Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ.Ранкова зустріч

   1.Вітання.

            Гра «Чарівні окуляри»

Крізь чарівні окуляри можна бачити лише добре. Передаючи їх із рук в руки, привітайтеся і розкажіть, що гарне ви бачите в учневі, який стоїть поруч. Розкажіть про випадок, коли вам допоміг ваш друг.

 2. Обмін  інформацією.

Про працю людей взимку.

3. Щоденні новини

-Яка зраз пора року?

 - Який  сьогодні рік?

- Який місяць?

- Який день?

- Яка дата?
- Який стан неба?

 - Чи є опади?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV.  Вивчення теми уроку

   1. - Які турботи приносить зима людям?

      -З якими зимовими змінами пов’язана праця людей?   

       Особливості праці людей взимку пов’язані з природними змінами:

●значним похолоданням;

●випаданням снігу;

●замерзанням води.

2.  Робота за підручником (с.8-9)

  Загадка.

          Стало  біло  навкруги 

          я  розтрушую  сніги,

          наганяю  холоди,

          води  сковую в льоди. (Зима)

- Розгляньте  у підручнику зимовий  пейзаж .

 -Які природні  явища характерні для зими?

- Як змінилася температура повітря взимку?

- Як  люди  дбають  про  утеплення  приміщень у  себе вдома та на роботі?

-  Необхідно дбати про утеплення приміщень. Для збереження тепла в приміщеннях на зиму потрібно заклеювати вікна, зачиняти двері у під’їздах.

Фізхвилинка.

3.Гра «Збережи тепло в оселі» 

(Групи обирають матеріали для утеплення вікон і приміщення: паралон, вату, плівку, фольгу, мило, папір для заклейки вікон і пояснюють свій вибір.)

- З настанням перших холодів люди  утеплюють вікна.

- Взимку виникає необхідність обігріву житлових приміщень.

Діти, а як утеплена наша школа?

Як ми зберігаємо тепло у школі?( пластикові вікна, вхідні двері ,замінені батареї)

-Розкажіть,  що роблять узимку на вулицях міста і села.

  місті  снігозбиральні  машини  прибирають  сніг  з  вулиць.  Двірник  посипає лід піском.  У селі господарі чистять свої подвір’я від снігу, обтрушують сніг з молодих фруктових дерев.

- Чи є у вас вдома домашні тварини?

-Поміркуйте,чи легко домашнім тваринам узимку?

- Чому ви так вважаєте?

-Хто може допомогти домашнім тваринам взимку?

4. "У гостях у лісових мешканців"

Уявіть,що ми підійшли до лісу. А ось і перше засніжене деревце,а на ньому пташки.  Придивіться,що за пташки завітали до деревця? (Дятел,горобець, снігур, синичка,ластівка,голуб, шпак).

-Які пташки зайві?

- Чому?

-Чому пташки відлітають у вирій?

-А як живеться зимуючим пташкам?

-Який із цих птахів є північним гостем?

(Відео  щебетання птахів). 

-Діти,уявіть, що лісові мешканці зараз звертаються до нас і про щось просять.

-Як же  можна допомогти пташкам взимку.

 (Зробити годівниці і насипати туди корм. Якщо регулярно поповнювати годівниці кормом,то це врятує пташок від загибелі. Підгодовувати зерном, насінням  дерев та кущів, гарбузовим, конопляним,кавуновим та динним насінням,несолоним салом, крихтами тільки білого хліба,для цього шматки хліба розкришити і підсушити;зберігати крихти тільки в полотняному мішечку або в паперових пакетах чи коробці. Не можна давати птахам чорний хліб і смажені зерна).

- В чому на вашу думку,виражається любов до птахів?

- Поміркуйте,щоб сталося,якби зникли всі птахи?

Висновок. Пам'ятайте! Їжу під снігом знайти важко.А щоб не замерзнути, пташкам потрібна енергія. А ви знаєте,що енергія - це іжа.Птахи - наші помічники,захисники наших  лісів,полів, садів і городів від шкідників.

- А про що  нам нагадують ось ці сліди на снігу?  (Сліди звірів)

(Відео мультфільм «Маша і Ведмідь» Невидимі сліди).

-Уявіть собі,що ви перетворилися на тваринку,що живе у зимовому лісі.

- З яким проханням ви б звернулися до людей?

- Яку допомогу можна надати звірам взимку?

(Влаштувати у лісі годівниці для тварин. Для оленів,лосів покласти сіна,прив'язати засушені віники з гілок осики та верби,берези та липи;для зайців,диких свиней - качани кукурудзи,моркву,снопики необмолоченого вівса та проса).

Пам'ятайте! Дикі тварини взимку потребують піклування та охорони з боку людей. Охорнна тваринного світу хвилює все людствоПро охорону тваринного світу піклується і наша держава.  Про це йдеться в Основному Законі нашої держави – Конституції України .

Відео про птахів, диких тварин. 

Фізхвилинка

5.Завдання на встановлення причинно-наслідкових зв'язків.

Робота в групах.

Із двох речень утворити одне за допомогою слова "тому що". Визначити у новому реченні причину і наслідок.

Птахи відлітають  у теплі  краї. Взимку немає комах.

У звірів відростає густа шерсть. Настають холоди.

Узимку їжак впадає у сплячку. Взимку немає комах, черв'яків, жаб.

Зайці,олені,лосі не запасають на зиму їжу. Взимку можна знайти гілки й кору дерев та кущів.

6.Коррекційна пауза.

Гра "Вірю - не вірю".

- Діти,зараз ми пограємо у гру. Ви будете думати,а ваші оченята відпочивати.

Перед вами лежать кружечки . Покладіть їх на долоньки й прикрийте ними свої оченята. Якщо я буду говорити правду,то ви очей не відкриваєте і говорите : "Вірю!", якщо ви мені не повірите,то відкривайте очі і говоріть: "Не вірю! "Можна додати правильну відповідь.

-Шишкарі виводять пташенят взимку,тому що в цю пору багато шишок.

-Їжаки бродять взимку по лісі.

-Дятел взимку влаштовує "дятлову кузню".

-Куниця  взимку може поживитися білкою.

-Олень взимку може напасти на вовка.

-Білка заготовляє на зиму шишки та горішки..

-У горобця на голові малинова й червона шапочка.

-Бджоли взимку живляться медом,виділяючи при цьому тепло.

-Пташок можна підгодовувати крихтами чорного хліба.

-Заєць любить обгризати кору,пагони молодих дерев і кущів.

7.Вправа"Мікрофон"

1. Гра « Бінго»
Зараз ми зіграємо в гру,де нам знадобляться знання , які ми щойно отримали на уроці. (Відгадування пташок за описом)
1.Птах, який годується взимку завдяки міцному дзьобу, шукаючи їжу під корою дерева.(дятел)

2.Зимовий гість,який  полюбляє  плоди горобини,насіння клена ,бузку, лободи.(Снігур)
3. Звірятко, яке не впадає в зимову сплячку, але в сильні морози спить декілька днів., полюбляє ласувати жолудями,соняшниковим насінням.( білка)
4.Комахи, які взимку гріються, з’їдаючи мед.(бджоли)
5.Звір , який не впадає в сплячку, якщо не нагуляє достатньо жиру.( ведмідь)
6. Тварина,яка крутить головою на 180 градусів і полює на мишей.(сова)
7.Тваринка, яка полюбляє несолоне сало (синиця)
8.Тварини,які взимку ведуть активний спосіб життя.
-Навіщо ми все це з’ясовували?
( Щоб допомогти тваринам пережити зиму).

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.

-А що вам найбільше сподобалось?

- Що було цікаво?

- Який у вас  настрій від сьогоднішнього уроку?

-Оберіть смайлик

1.Теми для щоденника вражень

  • Моя улюблена пташка…
  • У мене вдома живе…
  • Я мрію про…

 

 

 

 

 

 

 



 

 


 

 

 

 

 

docx
Додано
19 січня
Переглядів
3034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку